Met ons fretje Mormel op reis naar Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:51

Ik wil nu ook een frietje :o

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:05

Gianti schreef:
Ik wil nu ook een frietje :o

:+ :Y)

Gianti

Re: Met ons fretje Mormel op reis naar Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:06

Ik heb hem 4x moeten doorlezen voor ik je reactie begreep _O- woops :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:07

wat een leukerd

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:11

Ohhhh wat leuk dit!!! <3

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:19

Solleke_Noah schreef:
Binnen is hij altijd los, buiten nooit. Dan zouden we hem echt niet meer terugzien :P hoewel 'k denk dat het wel valt te leren want jagers hebben ze immers ook los. Hij heeft wel de neiging buiten (aan het tuigje dan) om in onze armen te willen als hij bang is, dan staat hij aan je been omhoog te wachten tot je hem oppakt.

Wat een heerlijk kereltje doet mij denken aan het oude fretje van een jager. Heb er uren mee in mijn jaszak door de duinen/maasvlakte mee gelopen en haar ook zeer vaak uit moeten graven.

Jagers hebben ze niet los tijdens de jacht ze zitten of in een kooitje of als ze lief zijn (niet bijten je hebt krengen) in een jaszak aan een tuigje.
Als de konijnen dan de holen zijn ingegaan vanwege schrik mensen worden ze met een gps zendertje bij de ingang van het hol gezet en dan mogen ze hun werk doen. Namelijk de konijnen naar buiten jagen. Soms komen ze dan braaf zelf weer door een uitgang naar boven en worden ze door mensen die op wacht staan bij het hol snel opgepakt. Als ze niet zelf komen is het met de GPS zoeken waar ze zitten en graven tot je hem/haar weer hebt.
Helaas is die dame aan ouderdom gestorven maar waren altijd hele gezellige dagen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:59

Haha frietjes wil ik ook wel :9

butengeweun: leuk om zo'n ervaring uit de praktijk te lezen :j klinkt toch alweer meer als Mormel, die zou 'k ook moeten uitgraven vrees ik. Waren er ook geen hele tamme bij die echt gericht naar de baas terug kwamen? Jagers zijn waarschijnlijk wel niet zo knuffelig met hun beestjes :)

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:11

Ohhh wat een leuk fretje!!! ik wilde ook altijd een albino maar wij hebben sinds 2jaar een half-langharig wildkleur :p de onze heet Sunny. We hadden vroeger 4 fretten (Dweezel,harley, flip en chester) helaas allemaal overleden na ongeveer 6jaar bij ons. Houd je de jouwe op brokjes? of op vlees? De onze krijgt nu dode kippen enzo :) schijnt dat ze daardoor een aantal jaar langer leven :P. Owja ik heb geluk dat mijn moeder ook echt gek is op fretten :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 18:13

Half langharig zal er wel mooi uitzien! :)

Mormel kreeg het eerste jaar vlees, rauwe kippenvleugels, konijnenpoten enz. Maar na een jaar moest hij het niet meer hebben en zijn nu overgeschakeld naar hoogwaardig kittenvoer (brokjes). Soms proberen we nog eens met rauw vlees maar hij wil het echt niet meer. Hij krijgt ook nooit extraatjes met suiker ofzo, om de kans op insulinomen zo klein mogelijk te houden.

Wel af en toe een rauw eitje :j

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:57

Wat leuk ik dacht dat hij daar gewoon aan het spelen was. Dank je wel!