30 konijnentrucs in 2 minuten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: 30 konijnentrucs in 2 minuten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:10

Wat geweldig dat je je nijntjes dit allemaal leert! Waar haal je je inspiratie vandaan? Zijn er meer mensen die dit doen? (Hoeft niet per se in Nederland.)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:13

Wauw wat super knap! !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 23:37

Thanks! :D

Nelleke: Leuke vraag vind ik dat altijd.
Er zijn wel wat mensen die wat clickeren met konijnen en een aantal 'konijnentrainers', dus die net als ik ook workshops etc geven. Maar dat is echt een klein wereldje nog hoor, hoewel het wel groeit.

Toen ik begon met het trainen van konijnen was er vrijwel niks over bekend, dat is zo'n zes jaar geleden. Ik heb zelf een beetje uitgevonden. Ik was al van jongs af aan geïnteresseerd in het trainen van dieren, had wel verzorgpony's waar ik vrijheidsdressuur mee deed, en mijn kat had ik wat dingen aangeleerd. Ben wel eerst begonnen met kaninhop, dat is een konijnensport waarbij ze over hindernissen moeten springen, eigenlijk hetzelfde idee als paardenspringen. Maar dat is niet met beloningen en vrijwillige basis, maar min of meer via dwang en dat was hetgeen wat ik zelf niks vond. Dus ben ik maar gewoon wat ik met de paarden deed uit gaan proberen met de konijnen.

En tja de trucs, ik heb me laten inspireren door doggydance, gewoon daar trucs van 'gejat' en maar proberen... Wat werkt, wat niet. En voor een deel door de konijnen zelf, soms als je wat uitprobeert bieden ze zelf iets aan, en daarop in gespeeld. Pootje geven, geen idee meer hoe ik dat aangeleerd heb bijvoorbeeld. Waarschijnlijk kwam dat gewoon per toeval een keer voorbij en ja dan is clickeren zo fijn omdat je exact kan timen. Die truc waarbij een konijn in m'n armen sprong.. was gewoon stiekem een droom haha leek me onwijs gaaf, en toen dat lukte...... Dat was gewoon: :D :D :D

Edit: ook in het buitenland wordt het nog niet zoveel gedaan voor zover ik weet, als je in youtube wat zoektermen in typt over het trainen van konijnen, dan kom je wel wat tegen maar het is nog steeds best beperkt.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 01-11-15 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 23:41

Waanzinnig knap zeg! Wauw!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:57

Noortje__ schreef:
Super leuk!

Misschien leuk om in te sturen naar Lifestyle for pets!

Lifestyle for pets is een uniek online platform met een interactieve tv-zender dat alle activiteiten, trends en kennis op huisdiergebied wil samenbrengen. Kijk op http://www.lifestyleforpets.tv of download de app in de App Store of Google Play Store.

Nou ze gaan 'm gebruiken en kreeg meteen de vraag of ik voor ze wou vloggen met uitleg hoe je dingen aan moet leren haha.
Wel leuk maar dat wordt een beetje teveel, want ga zelf op youtube al instructiefilmpjes plaatsen maar wel aangeboden dat ze die filmpjes gewoon kunnen delen natuurlijk :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:08

Super tof om te zien!
Misschien nog iets voor de toekomst een hulpkonijn.. Voor mensen die erg bang van honden zijn best een goede oplossing.. Of het haalbaar is weet ik niet zeker, maar zou wel super tof zijn!

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:21

Oh wat is dit leuk! <3 :') Heb het hele filmpje met een big smile gekeken. Het wordt zo vaak onderschat maar jij bewijst hoe intelligente dieren het eigenlijk zijn, echt super leuk dat je zo met ze bezig bent!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:27

Ik wil er aan beginnen, kan het met elk konijn ookal is za al 2,5 en 1,5 jaar bij ons? :)