Ah wat lief zeg! Ik ben benieuwd hoe groot blossom uiteindelijk wordt. Zo cute dat je een vriendje hebt gevonden met ook een wit neusje. Hoe toevallig is dat
Bij konijnen heten het "binkies" popcornen is bij cavia's
D_Desteny
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-15 20:50
Ik ben echt zo trots op Bambi! Hij komt al zelf naar mij toe en als ik niet twijfel kan ik hem gewoon oppakken. Hij weet ook wel dat er altijd iets leuks op volgt. Terug zetten gaat ook steeds beter, hij raakt elke dag minder in paniek en de paniek momenten worden steeds korter.
Oke ik voer science selective en ik geef ze in de ochtend en avond. Dan krijgen ze 20 gram per konijn. Dus 40 gram per konijn per dag. Is dat een beetje voldoende? Ik twijfel een beetje. Ze hebben onbeperkt hooi en de opvang waar ik Bambi vandaan heb raade 15 gram per konijn per voer beurt aan. Maar het zijn net hongerige wolven als ik met het voerbakje kom.
Hmm hoe zwaar zijn ze? , denk dat het wel zat is. Woog in begin wel maar voer op hun behoefte , pa overvoerd ze en ze aten niet meer. Nu is alles netjes op . Ik strooi het door het hok of bij droog weer door de ren , niks blijft over tegenwoordig
Eoweyn_x
Geplaatst: 09-11-15 19:48
Hongerige konijnen zijn gezonde konijnen. Dat ze altijd hongerig zijn wil niet zeggen dat ze ook echt zoveel mogen eten qua biks, konijnen hebben namelijk geen rem.
Hoeveel wegen ze? Van Science selective wordt 15 gram per kg konijn aangeraden, al ben ik eerder iemand die op het oog voert. Zijn ze goed op gewicht, hou ik de hoeveelheid zo. Vallen ze in, krijgen ze wat meer. Het belangrijkste is in principe hooi, biks is slechts nodig voor het beetje voedingsstoffen daarin.
Ik vind het dus een beetje veel, maar als ze het zo perfect doen, dan kun je het gerust zo laten. Als ze dan nog honger hebben, eten ze maar hooi
D_Desteny
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-15 19:56
Blossom was dat ik haar net had 1,08 kilo en denk dat ze nu toch wel het dubbele weegt maar ik heb haar niet meer gewogen. Bambi heb ik geen idee van maar hij is groter als Blossom en gok hem zelf op 2,5 ongeveer. Ik zal ze van de week even wegen. Bambi is iets aangekomen maar ik vond hem persoonlijk wel iets aan de schrale kant. Blossom is vooral gegroeid. :p
Hier krijgen mijn 2 middel Grote hangoren bakje vol science selective op een dag en hooi en groente. Lopen ook de gehele dag los in de tuin zijn actieve nijnen en is zo stenen konijnenbak die je in de winkel koopt.