Dat doen ze ook onder verdoving. Afbinden kan alleen bij jonge dieren waarbij de balzak en inhoud al wel ingedaald zijn maar nog niet gegroeid. Door het afbinden wordt na enkele minuten de bloedtoevoer volledig tegen gehouden, waardior de zenuwen langzaam doven en geen signalen doorgeven.
Bij oudere dieren zit er meer huid en weefsel waardoor afbinden gevoelig kan zijn en bij afsterven van de balzak kunnen er afvalstoffen in het lichaam terecht komen die ze zelfs ziek kunneb maken.
Daarom bij jonge dieren geen probleem maar bij oudere inderdaad af te raden
Geplaatst: 13-10-15 20:48
Dat vraag ik me eigenlijk ook af.
Maar wat een leuke beestjes! Weer eens wat anders
Hier worden alle stiertjes na een dag of 3 gecastereerd. Als ze zo klein zijn kun je ze nog op de rug leggen en is het binnen 2 minuten klaar. Oornummer en entingen gaan er dan ook direct in en het elastiekje voelen ze nouwlijks. Soms komen hier ook wel een stieren binnen van een paar maand oud die worden nog op de zelfde manier gedaan maar dan is er toch vaak een kleine ontsteking. Plus dat het voor ons niet fijn is omdat je een stier van 200/300 kilo niet even op z'n plek houd Hier word het niet verdoofd trouwens omdat ze het vrijwel niet voelen.
damian23
Geplaatst: 14-10-15 11:21
__Elizabeth schreef:
Hier word het niet verdoofd trouwens omdat ze het vrijwel niet voelen.
Auw....
Die Dexters zijn trouwens echt leuk!
__Elizabeth
Geplaatst: 14-10-15 13:39
damian23 schreef:
__Elizabeth schreef:
Auw....
Ik kan het ze niet vragen maar hun gedrag verteld me dat het vrijwel geen pijn doet. Ze liggen vrijwel allemaal meteen te slapen of gaan drinken
Noblesse_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-15 19:41
damian23 schreef:
__Elizabeth schreef:
Auw....
Ik heb getwijfeld tussen dexters of Schotse hooglanders haha
Dierenarts is vandaag weer geweest om bloed te trekken. Moet allemaal om vergunning te krijgen. Kamiel liet zich helaas niet vangen dus volgende week nog een poging...