Grote zwartwitte krachtpatsers...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Grote zwartwitte krachtpatsers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:48

NVM. Wil wel Orca's in het wild zien heul erg graag!!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:49

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:50

Prachtige beesten. Echter sta ik niet achter deze manier van dieren houden. Ik beveel iedereen aan de documentaire 'Blackfish' te kijken. Je zult nooit meer een Seaworld etc. bezoeken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 15:55

[BB] $eaWorld... :)

Oja, in het park stonden ze te verkondigen dat orka's met uitsterven worden bedreigd...

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:03

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:07

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:40

HorseyDude schreef:
Cayenne schreef:
Horseydude, ik snap werkelijk niet waarom jij als liefhebber van orca's en dolfijnen dit soort verschrikkelijke plekken voor deze dieren blijft bezoeken :o
Door Seaworld te bezoeken houd je dit soort dieronwaardige praktijken juist in stand.

Het staat toch ook in de beginpost? Ik was met een groepsreis mee en de groep had besloten om naar SeaWorld te gaan. Ik kon moeilijk in het hotel in mijn uppie achterblijven. Moest bij de groep blijven.

Sorry, maar ik ben een trouwe meelezer in het USA topic. Ik meen me te herinneren dat je eerste reactie over je bezoek aan SW onwijs enthousiast was. Daarom vind ik je reactie naar de reisorganisatie absoluut niet netjes. Daar kunnen ze helemaal geen fluit mee; iemand die tijdens de reis niks laat merken en later pas aangeeft dat het not done is. Wat zullen ze daar wel niet denken. :n

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:44

Authentic schreef:
iemand die tijdens de reis niks laat merken en later pas aangeeft dat het not done is. Wat zullen ze daar wel niet denken. :n

Ik had ook al TIJDENS het bezoek gezegd dat ik ONDER PROTEST in het park was. (puur om het plezier van anderen niet te vergalbakken...)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:55

Dan vind ik het supertof dat je het plezier van de lezeressen in het USA topic ook niet wilde vergalbakken. Sorry hoor, maar ik heb het net teruggezocht omdat ik me kon herinneren dat er iets was. Het enthousiasme spat er zo ongeveer vanaf in je eerste bericht over SW.

Het is helemaal niet erg om ergens een andere mening over te krijgen, maar let alsjeblief een beetje op met hoe je dat formuleert.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:21

Authentic schreef:
Dan vind ik het supertof dat je het plezier van de lezeressen in het USA topic ook niet wilde vergalbakken. Sorry hoor, maar ik heb het net teruggezocht omdat ik me kon herinneren dat er iets was. Het enthousiasme spat er zo ongeveer vanaf in je eerste bericht over SW.

Het is helemaal niet erg om ergens een andere mening over te krijgen, maar let alsjeblief een beetje op met hoe je dat formuleert.

Was een opwelling van me, omdat ik er nog nooit was geweest... :o

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:38

HorseyDude schreef:
briitje schreef:
Zucht.. word hier zo verdrietig van... Het zijn absoluut prachtige beesten en snap dat je even wou kijken. Zelf ook in Gran Canaria naar 1 of andere dolfijnen show geweest.. maar vond er geen pest aan.
Vind het zo sneu voor deze beestjes.. heel de dag rondjes zwemmen ipv de wereld te verkennen :(

Is zo een omgevallen vin ook echt een teken van ongelukkig zijn?[/quote]
Da's meer van het rondjeszwemmen

De kromme vin komt doordat in het wild deze dieren worden blootgesteld aan veel meer druk van het water door de dieptes die ze zwemmen. Bassins halen bij lange na deze dieptes niet dus werkt de zwaartekracht meer in op de rugvin waardoor je ombuigen. (Is mij verteld in Tenerife, hopelijk heb ik het verhaal goed onthouden)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:08

Gister heb ik blackfish gekeken. hartverscheurend, ik kan er echt niet tegen. :n

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:09

Vreselijk om te zien he? Hoe zulke prachtige dieren zo enorm wreed worden behandeld.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:49

Afschuwelijk. Ik vind het echt iets voor mensen om zomaar te beslissen dat deze gigantisch mooie dieren in een bassin kunstjes moeten doen in plaats van lekker rond te zwemmen in de oceaan. Ik wil deze dieren dolgraag in het echt zien, maar alleen in het wild. :n

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:52

Ik heb ze in het wild gezien, echt prachtig. Een hele groep, ook een jonkie met moeder. Het kippenvel liep over mijn armen, er zijn werkelijk geen woorden om dat fantastische gevoel te beschrijven. Ze zijn koninklijk, zó elegant. En nieuwsgierig ook, vriendelijk. Je voelt je als mens zo nietig. Het zijn de mooiste dieren op aarde. :)

Daarom kan ik hier niet meer naar kijkenl, het breekt mijn hart. Als bezoeker kunnen we dit alleen beïnvloeden door dit soort 'amusements' parken niet te bezoeken. Ook niet dat dagje Dolfinarium of dierentuin met je zusje/broertje/nichtje/neefje/wat dan ook. Gewoon niet doen. Zo simpel is het. Zolang er bezoekers komen en het geld op blijft leveren, zal dit blijven doorgaan. Pas op het moment dat er niemand meer komt kijken gaan er misschien wat ogen open.

Dus verspreid vooral je afschuw, zorg ervoor dat iedereen weet hoe erg dit is. Wie weet heeft het effect.

Dit is ook precies de reden waarom ik ook nooit een rit zou maken op een olifant of kameel op vakantie, geen papegaai op mijn schouder neem en ook nooit een leeuwenwelp zou aaien. De mens maakt alles kapot, we denken dat het allemaal van ons is. Dat vind ik afschuwelijk. Maar dat is een ander verhaal.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:58

Ja, het is niet zoals je zou wensen, maar dit geldt ook voor miljoenen kippen, varkens, etc etc.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:11

Klopt :)

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:02

LSnuitje schreef:
Gister heb ik blackfish gekeken. hartverscheurend, ik kan er echt niet tegen. :n

Heb je hem via een site gekeken, welke site was dat ? O:)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:04

lies1998 schreef:
LSnuitje schreef:

Heb je hem via een site gekeken, welke site was dat ? O:)

Via netflix :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:07

Ik ga volledig mee met RoWi.
Vreselijk. Sorry, maar ik begrijp niet dat mensen hier nog heen gaan. Dit soort prachtige dieren horen echt in een veel grotere leefruimte, en dat kunnen wij mensen ze niet bieden in gevangenschap. Het is toch veel mooier als je ze in hun natuurlijke leefomgeving ziet?