Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lor1_1984 schreef:voederdieren word vaak zielig gevonden, maar naar mijn mening moeten de dieren die van voederdieren leven ook eten, je kunt moeilijk je slang voldouwen met groenten omdat je voederdieren zo zielig vind.
Ik vind het zelfs mooi om te zien hoe een slang een muis of rat pakt bijv, het gaat zo snel dat een evt piepje eerder schrik lijkt dan van pijn ofzo en het is imo natuurlijk gedrag.
Ik voerde mijn axolotls ook levende guppen, is imo hetzelfde als slaketende skinken of egels ofzo levende slakken voeren of een spin krekels voeren.
Ik vind het dan ook gewoon mooi om te zien dat mensen hun voedseldieren zelf opkweken, je bent dan bezig met de hele voedselcirkel en je weet precies wat er in de dieren is gegaan aan voer en evt medicatie en hoe het dier aan z'n einde is gekomen.
Mocht ik ooit een reptiel oid hebben wat levend voer nodig heeft is de kans groot dat ik ook voedseldieren ga opkweken.
anjali schreef:![]()
Een kat die tevreden is met droge brokken uit een pak vind ik niet "vies"om te voeren.Die kuipjes met nat voedsel ziet er wel vlezig uit.... Maar mijn probleem is eigenlijk dat een kat die naar buiten kan daar waarschijnlijk allerlei dieren gaat lastig vallen. Dat zit nu eenmaal in zijn aard.Toch ben ik dol op katten maar dit probleem weet ik nog niet op te lossen. Maar goed, dit is een slakkenforum, ik dacht dat die alleen groente eten?
anjali schreef:![]()
Een kat die tevreden is met droge brokken uit een pak vind ik niet "vies"om te voeren.Die kuipjes met nat voedsel ziet er wel vlezig uit.... Maar mijn probleem is eigenlijk dat een kat die naar buiten kan daar waarschijnlijk allerlei dieren gaat lastig vallen. Dat zit nu eenmaal in zijn aard.Toch ben ik dol op katten maar dit probleem weet ik nog niet op te lossen. Maar goed, dit is een slakkenforum, ik dacht dat die alleen groente eten?