Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mij trok Australië eerst ook niet zo, maar nu ik er heen ga zijn er best nog wel veel gave dingen bezoeken! (Mt Kosuiszko bv, de foto's op internet alleen al
) skydiven staat inderdaad ook op het lijstje, dat of bungeejumpen
Arthurs pass en de gletsjer staan genoteerd! Lake Taupo ben ik tijdens het werk langs gekomen en in Rotorua heb ik in de warme rivieren vertoeft ^^
Dankje voor de tips ^^
gaaf hoor ^^ is de koe ook wat tam? 
). De Amerikanen zijn toen met geïmporteerd Braunvieh aan de slag gegaan en hebben ze melktypischer gemaakt en deze koeien Brown Swiss genoemd. ( melktypisch = gefokt om meer liters melk per dag te geven) Wat je nog mooi op jou foto's ziet is een grovere koe, die na haar melkperiode de veehouder van vlees kan voorzien. Bedankt voor het delen van je foto's
!
Spruitjee schreef:Happy16, Dat is leukgaaf hoor ^^ is de koe ook wat tam?

ik hou van koeien... Heel gaaf! 

De kont van de andere koe is dezelfde koe als die op de bovenstaande foto. (Dat verklaart de modderige kop van de bovenste ook)
Heb ik ook veel foto's van, zal eens kijken wat ik nog kan vinden een dezer dagen.
imd schreef:Maar holsteins zijn ook heel mooiToegegeven, de hoofden van jerseys vind ik persoonlijk echt ubercute
Spruitjee schreef:MissYvette4u, de foto's die ik en andere bokkers geplaatst hebben van de rassen, dat is nog maar een klein deel van alle rassen!
Had het niet verwacht maar ben er wel blij mee 
allemaal gefokt en gevormd naar omgeving en de wensen van mensen. Melkproductie, vleeskwaliteit, trekkracht, hittebestendig heid, karakter

Hier zal ik ook weer foto's maken, hoop alleen wel dat het weer beter is dan dat het vandaag was! (regen, zon, regen, harde regen, zon, regen
)
*

Dit is een dubbeldoel ras. In Noorwegen (o.a. de Telemarksfe en Sidet trønder- og nordlandsfe) en Zweden (de Fjällko) zijn er ook nog een aantal zeldzame rassen die het witrik-gen bezitten.