Katje gevonden tijdens buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:28

Ach wat een schatje! Goed gehandeld hoor, fijn dat ze bij jou (tijdelijk) terecht kan :)

Ik heb zelf twee jaar geleden een sterk vermagerde zwarte kater gered.. hij zat vast onder een autoband van een van de auto's van het autobedrijf tegenover mijn moeder.. arm ding, heup gebroken en echt héél mager. Ook alle instanties ingeschakeld en meteen naar de DA gereden, ik kon hem toen overdragen aan het asiel.. maar was bang dat zijn lot daar snel besloten zou zijn, dus is ie bij ons gebleven..
Inmiddels ben ik uit huis maar Jimmy(zo heet ie) woont nog steeds lekker bij mijn moeder en ziet er supergezond uit, gelukkig is het bekken helemaal geheeld en kan hij gewoon weer kat zijn!

Er is nooit meer iemand voor hem gekomen.. sneu he.. hij was duidelijk een huis gewend want de kattenbak was gesneden koek voor hem.

Ik hoop dat een liefdevol baasjes zich nog meld voor deze dame, maar zou er niet teveel op rekenen ;)

Daihyo

Re: Katje gevonden tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:04

Ik ga steeds meer van "Ik hoop dat iemand zich meldt" naar "Ik hoop dat niemand zich meldt" :+

Het is echt een koddig dier. Gister heeft ze in de woonkamer gezeten. Ze kroop heel even onder de kast, maar dat was saai. Dus heeft ze eigenlijk afwisselend rondgelopen of bij mij gelegen.
Mijn jongste kat (1,5 jaar oud, poes, Balinees) was aardig van slag en die zat heel de tijd beneden in de gang (woonkamer is op de 1e verdieping). De middelste (5 jaar, poes, kruising maine coon lapje) en de kitten zijn net 2 pingpongballen. Heel de tijd naar elkaar toetrekken, dan weer grommen en blazen en wegrennen, om vervolgens weer naar elkaar toe te trekken :+
En de oudste (7 jaar, kater) lag in zijn mandje op de bank en trok zich er weinig van aan. Er werd alleen even geblazen als ze dichter dan een halve meter in de buurt kwam.
Eigenlijk ging het dus best goed.
Vannacht is ze op zolder gebleven en vanochtend liet de luid en duidelijk merken dat ze HONGER had :D
Vanmiddag mogen ze weer even bij elkaar in de woonkamer als ik thuis ben.
En morgen weer. Zo elke keer een paar uur langer.

Voorlopig heeft nog niemand zich gemeld. Ik wacht nog steeds af...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:11

Die kat gaat nergens meer heen :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:18

Oh jawel, ze is niet van mij dus als er iemand komt gaat ze toch echt mee :j
Maar zo niet, gaat ze niet meer weg nee :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:24

Zo hebben wij nu ook drie katten... we hadden er twee. Toen hebben we er één in een hele barre winter van straat geplukt. Liep altijd buiten, zag er slecht uit en ook nadat we er een bandje om gedaan hadden met de vraag of poes van iemand was, geen reactie. Dus toen hebben we poes in huis genomen.

Drie dagen later stonden de overburen op de stoep: ze wilden graag hun kat want ze gingen weg met de kerst en dan pasten pa en moe op de kat... Nou oke (waardeloze baasjes) hier heb je je kat weer. Had echt medelijden met het beest maar goed, hij had kennelijk toch een baas.

Maar ja..... toen was ik al gewend aan het idee om een derde kat te hebben :D mijn man heeft het nog twee dagen geprobeerd af te houden maar dat ging gelijk mis toen ik heb een advertentie van het asiel liet ziet met een teruggebracht kitten. Dus toen hadden we er weer drie :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:43

Even een kleine update. Er staat een vermist katje op dierencentrale.nl
Citaat:
Poes, lapje, met veel wit, jong, Renooishoekstraat ‘s-Gravendeel

Dat is ongeveer 15km van waar ik haar gevonden heb. Ik kan me niet voorstellen dat ze zover gelopen heeft. En veel wit is rekbaar. De onderkant is wit, maar rug, zijkant en kop zijn gevlekt. Daarbij staat deze vermissing vrij bovenaan, wat betekent dat het er al een tijdje op staat.
Maar ik heb toch even gebeld, je weet nooit. Verder staan er geen lapjes of schildpadjes op in de buurt.
Ik heb nog even op het bord van de Albert Heijn gekeken daar in het dorp, maar geen poster of briefje.

De kleine zelf is een echte terrorist. Ze breekt het hele huis af, springt bovenop de andere katten, snaait het eten van mijn bord als ik niet uit kijk :+
Mijn katten accepteren haar eigenlijk heel makkelijk. De jongste blaast nog wat als ze bovenop haar springt (niet heel gek :') ), de oudste geeft af en toe al een wasbeurt <3 en de middelste. Tsja.... Die lijkt het niet zoveel te boeien.
Het huis is enorm onrustig door deze wervelwind. Ik heb ineens 4 rennende en spelende katten _O-
Maar goed, het is wel leuk.

Ze heeft ook al een naam gekregen :+
Niet van mij, want ik vind dat ze dat pas kan krijgen als ze definitief blijft. Dierenasiel houdt 2 weken aan voor herplaatsing, dus dat doe ik ook maar.
Maar degene waar ik mee op buitenrit was en haar meegenomen heeft op haar paard had de naam Faye bedacht.
Mocht ze blijven, gaat ze vanaf dan als Faye door het leven :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:46

Ze kan ook meegelift zijn met een auto, aanhanger, gebeurt nogal eens.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:49

Ja daarom heb ik inderdaad ook gebeld. Je weet nooit.
Verder staat er niets op voor de Hoeksche Waard. Ik ga Amivedi ook nog even bekijken.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:56

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:59

Ah een jaar dus. Wat maf dat ze me dan die 2 weken vertelden.
Ze is aangegeven bij alle instanties, dus meer dan afwachten kan ik dan niet doen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:07

Ja, lang niet iedereen weet dat hoor. Maar het is zo zuur als je je hecht aan een nieuwe huisgenoot en ze na driekwart jaar alsnog zo'n katje kunnen komen ophalen :)
Ik ben benieuwd wat de reactie is vanuit 's-Gravendeel. Ik neem aan dat vorige eigenaren ook wel foto's zullen hebben? Dan kun je controleren dat het de rechtmatige eigenaren zijn eventueel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:28

Ja dat is het plan inderdaad. Voorlopig nog geen telefoontje terug van de dierencentrale.
Ik word zo nog wel gebeld door de beheerder van het asiel. Ik heb nog wel wat vragen, dus dat is wel fijn.
En het bericht van Amivedi nog maar een keer op FB gegooid.
Wel maf eigenlijk. Kitten is 10-12 weken oud, dan is ze er straks 3 kwart jaar en dan moet je haar mee geven. Is ze langer bij jou geweest dan bij de eigenaar. Medicijnen, eten, kattenbakspul, enz. Wie gaat dat dan betalen? En dan nog even los van het hechten aan zo'n beestje inderdaad.

Als eigenaar zou ik woest zijn als iemand mijn kat meeneemt als ze een keer ontsnappen en ik daar na zoveel maanden achter kom.
Maar als iemand straks in maart pas zou komen om de vondeling voelt dat ineens heel anders nu ik de vinder ben :+

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:37

Kosten die je maakt, kun je wel terugvragen (staat ook in dat artikel). Maar inderdaad is het wel krom, zeker bij zo'n jong dier. Zowel het dier zelf als jij als verzorger zijn dan gewoon aan elkaar gehecht geraakt.
Het verschil tussen 2 weken (asiel) en 1 jaar (particulier) is ook erg groot vind ik. Twee weken vind ik weer erg kort (maar snap ik wel uit kostenoogpunt). Er zijn helaas gevallen genoeg waarbij de vorige eigenaar nét te laat bij het betreffende asiel aankomt. Beestje al herplaatst, en dan heb je wettelijk gezien dus gewoon pech!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:44

Roadracer schreef:
Stille meelezer meldt zich. Wat een schatje is het. Ben benieuwd of het inderdaad het diertje is van 15km verderop. Misschien is ze meegelift?

Wettelijk bezien mag je haar naar 2 weken niet houden hoor, omdat je particulier bent. Die 2 weken geldt alleen voor asielen. Kijk hier maar eens: http://www.licg.nl/22s/praktisch/wetgeving/wetgeving/vermiste-gevonden-of-achtergelaten-dieren-wetgeving.html

Dit kan je wel omzeilen door haar bij het asiel aan te melden, tijdelijk gastgezin te worden en haar na 2 weken via het asiel te adopteren, dan zit je dus niet met eigenaren die na een half jaar op komen dagen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 12:51

Ik lees ook wel dat een eigenaar er alles aan moet doen om een dier terug te vinden, meteen moet melden, enz. Maar wat is meteen? Welke termijn is dat dan?
Maar ook dingen als een enting. Ook ter bescherming van mijn eigen dieren is dat wel belangrijk. Ik chip mijn dieren altijd meteen. Maar hoe ga ik daar nu mee om als de eigenaar zich over een paar weken/maanden nog niet gemeld heeft? En sterilisatie? Ik moet geen open kat hier :+
Zijn wel dingen die ik straks even ga vragen.
Lastig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:03

Amanda schreef:
Ik lees ook wel dat een eigenaar er alles aan moet doen om een dier terug te vinden, meteen moet melden, enz. Maar wat is meteen? Welke termijn is dat dan?
Maar ook dingen als een enting. Ook ter bescherming van mijn eigen dieren is dat wel belangrijk. Ik chip mijn dieren altijd meteen. Maar hoe ga ik daar nu mee om als de eigenaar zich over een paar weken/maanden nog niet gemeld heeft? En sterilisatie? Ik moet geen open kat hier :+
Zijn wel dingen die ik straks even ga vragen.
Lastig hoor!

Daarom zou ik met het asiel overleggen, straks laat jij haar enten, chippen en steriliseren en dan komt er over een paar maanden iemand die zegt hee die is van mij.. Zonder chip is dat lastig aan te tonen voor diegene maar als je haar via het asiel adopteren kan heb je dat gedonder niet.
Dan heb je haar geadopteerd en is ze van jou, de eigenaar heeft dan geen aanspraak meer op haar.
Chippen, enten en sterilisatie zou je ook via het asiel kunnen regelen dan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:15

Wat een onwijs schattig beestje !!

Vorig jaar vonden wij ook een kitten op straat (geschat op 6 weken jong) Later werden nog meer kittens gevonden.
Aangezien er al binnen elke tijd duidelijk was dat dit een gedumpt nest was.
Mocht het beestje bij ons blijven. Inmiddels uitgegroeid tot een giga kater. En weg gaan doet die nooit meer !!!
Wij hebben er nu 3, reuze gezellig *\o/*

Ik denk dat er uiteindelijk niemand zich meld voor dit beestje. Weten ze bij het asiel ook dat hij bv bij jou mag blijven ?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:30

Mijn verzorgpaard staat in de Renooishoekstraat, maar ik heb haar nog nooit zien lopen. Dat hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar ik zal maandag eens opletten of er posters o.i.d. ophangen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:39

Het was goed dat ik nog maar even gebeld had :+
Er was geen registratie te vinden. Officieel doet de Dierencentrale dat ook voor hen, maar ze hebben nu toch mijn gegevens opgenomen. Haar conclusie was: vakantietijd, drukke kitten, na 4 dagen nog geen melding, midden in de polder gevonden --> gedumpt en zal waarschijnlijk niemand meer voor komen. Daar kon ik eigenlijk wel van uit gaan.
Natuurlijk is dat niet in 100% van de gevallen zo, maar in 95% wel. Het asiel zat overvol, dus ze was blij te horen dat ze bij mij mocht blijven. En ook na de 2 weken die zij aanhouden zal ze bij mij blijven, staat ook genoteerd. Sterilisatie, enting, enz kan ik naar eigen keuze bij hen of mijn eigen dierenarts doen. Nu is het dezelfde dierenarts, dus dat maakt niets uit :+

Als ze er nog is zal ik over 2 weken naar de praktijk bellen en afspreken wat te doen. Ik denk dat het wijste is om met de chip te wachten tot sterilisatie leeftijd, mocht er nog iemand komen... En de enting moeten we maar even kijken wat handig is. Geen idee natuurlijk of ze de kittenentingen al heeft gehad en dubbelop is ook niet goed. Maar ik wil mijn katten ook niet onnodig blootstellen.

Debbels: bedankt. Ik kreeg ook al een pb van een bokker die daar woont, die wat briefjes door de brievenbus wilde doen met mijn mailadres. Ik verwacht het niet, gezien de oudere melding en de leeftijd van deze kitten. Dan zou ze al een week of 3-4 buiten moeten lopen en daar is ze echt te tam voor. Maar goed, proberen kan altijd :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:42

Iemand die zijn kitten in de polder eruit gooit zal ook geen geld uit hebben gegeven aan entingen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:44

Wie dumpt zijn/haar kat nou?! ik snap dat niet he....bah!

Ah wel gezellig zeg zoveel katten! Wij hebben zelf geen kat maar de kat van de buurman komt hier vaak binnen, super leuk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 13:54

Ja ik snap dat ook niet :n
Het asiel zit momenteel vol met dumpnestjes. En zitten ze niet in het asiel, dan zijn er nog behoorlijk wat pleeggezinnen hier. Vooral katten dit jaar, de honden zijn minder.

En ja, zeker gezellig haha. Ik begon met een kat via marktplaats, moest weg wegens allergie. Dat was mijn eerste kat, wij hebben altijd honden gehad :+
Ze heeft de eerste 6 weken onder tafel gezeten, maar daarna kwam ze wat los en was uiteindelijk een schatje. Als gezelschap heb ik toen een kat uit het asiel gehaald, een kruising siamees met hersenbeschadiging, epilepsie en ik weet allemaal niet. Lief dier en ging prima zolang ze geen stress had. Toen kwam de 3e als kitten via bokt. Hij werd meteen geadopteerd door de siamees en heeft hem een soort van grootgebracht. Toen moest ik de eerste laten inslapen met nierfalen.
Kort daarna heb ik weer een kitten via bokt gehaald, een kruising maine coon, een langhaar. Ook zij werd meteen geadopteerd door de siamees. Zij kon de kittens echt opeisen. Nú wastijd *poot op kop en liggen* :+
Helaas kreeg zij ook nierfalen, ondanks dat ik toen al vers voerde.
Toen heb ik er een tijd 2 gehad en vorig jaar kwam de jongste erbij. Een balinees poesje. Zij en de oudste zijn echt maatjes.

En nu dan dus de kitten. Mijn oudste heeft haar overigens al een wasbeurt gegeven en houdt haar goed in de gaten <3
Hij rent zelf als een gek door het huis en speelt ineens enorm.
Dat is zo'n goedsul. Af en toe een ouwe brombeer, maar hij laat toch alles toe van mijn jongste en de kitten <3

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:13

Het kan nog gekker hoor een vriendin van mij vind een ras echt persisch kitten van een week of 10 een blauwcreme.Het was wel wat ziek.Dus ze belt naar mij of ze het langs mag brengen want haar honden vreten het op.Zo had ze het ook gevonden de honden gingen als een idioot staan blaffen op de oprit,toen bleek het onder haar auto te zitten.Ze heeft eerst nog huis voor huis in de straat aangebeld het was van niemand.
Dan heeft ze het naar mij gebracht,ben ik er mee naar de da gegaan en het had geen chip.Dan het asiel gebeld ,politie verwittigt.Nooit is er iemand om gekomen dus die zit hier nog.
Een lapje heb ik gevonden tijdens het wandelen met de honden langs een bospad,door de dierenarts geschat op nog geen 3 weken ,oogjes waren net open en nog blauw.Heel raar geen moeder poes of niks gevonden of gehoord ben toen dagen achteréén op de zelfde plek terug geweest.
En wij willen ook geen katten meer,maar ons bestand groeit zo steeds weer aan.

In ieder geval sucses met je kitten.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:26

en je hebt nog van die lieftallige asociale k....zakken die hun beestjes maar keer op keer n nestje laten krijgen om ze te verkopen... lukt dat niet worden ze aan hun lot overgelaten... heb hier op stal 3 (!) van een familie die het geld niet heeft om te laten helpen of de oudste van 15 met chronische bronchitis te behandelen maar wel om de haverklap een nieuwe chi of bulli erbij....nu hebben ze het tenminste warm en ik bem al een fortuin kwijt aan het oudje... ene: kittens zijn zoooo leuk, todat ze in de gordijnen hangen of vakantie begint. succes met de kleine muis:-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:29

Bizar. Kun je je als dierenliefhebber niet voorstellen.
Ik wilde overigens ook geen 4e :+

De jongste lijkt nieuwsgierig te worden en haar te gaan accepteren. Nog niet té dichtbij, maar ook dit gaat goed komen :j
Afbeelding