Gewoon in Nederland en gaaf: karpers, snoek, enz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Gewoon in Nederland en gaaf: karpers, snoek, enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 17:54

Nee, ze doen niets ;)
Gisteren tijdens een 2 uur durend nachtduikje: 35 snoeken (meesten van dit jaar, dus die sterven nogwel, maar ook aantal hele grote), een dikke paling, en 2 grote karpers en een grote baars met een klein visje in de bek.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:45

Gister hoorde ik op de radio dat de oudste paling was overleden.
De paling was 155 jaar oud geworden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 17:46

Om nog even jullie lekker te maken:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 18:14

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:18

Leuk filmpje! En gaaf om die vissen eens zo te zien in plaats van aan een hengel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:21

En deze gek heeft de laatste tijd vaak in het ijselmeer gezwommen..
Gelukkig geen vis gevoeld/gezien.. Maar aan de hengel wel eens gehad :o
HIer zie je vooral veel snoeken :) En die kunnen best groot worden :')

Ik snap nog steeds niet hoe ik altijd dat water inkom :P

Maar die foto's! Wel heel gaaf eigelijk!
Ik denk dat als je dit een keer gedaan hebt, je het liefst direct het water weer inspringt om te kijken :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:07

Vroeger in een sloot in Purmerend zagen mijn moeder en ik tijdens een wandeling moedereend met heel veel bulletjes en toen ineens..........een hele grote karper met zo'n grote bek en werkte 2 bulletjes naar binnen.................

Tja.......... het is de natuur............

Weten we nu ook weer dat Karpers ook zulke dingen doen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:16

Leuk filmpje. Ook om te zien dat de snoek bewegingsloos blijft...onder het mom dat hij dan niet gezien word.....nu staat hij op World Wide Web :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:20

Ragdollcat schreef:
Vroeger in een sloot in Purmerend zagen mijn moeder en ik tijdens een wandeling moedereend met heel veel bulletjes en toen ineens..........een hele grote karper met zo'n grote bek en werkte 2 bulletjes naar binnen.................

Ik heb nog 10 tenen gelukkig := :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:31

Ragdollcat schreef:

Volgens mij zijn karpers geen roofvissen, eten ze alleen waterplanten en insecten. Bedoel je denk ik een snoek, want dit is wel typisch snoekengedrag :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 22:54

Heb eens een snoek een jong meerkoetje zien grijpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:04

Nee het was echt een grote vette karper, met zo'n dikke lijf en hoge boogrug en een hele grote zoenlippen zonder tanden. Het ging er zo in 1 x naar binnen......Daarom stonden we ook gek van op te kijken...........hadden we nooit van karpers verwacht.

Een snoek herken heel goed en weet hoe ie eruitziet en ook hoe karpers eruitzien, we waren er dichtbij en het was zo'n ondiepe sloot waar her en der karpers in rondzwommen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:46

Bah, die heeft zin gehad in echt vlees blijkbaar :') maar idd, dat is de natuur. Als alle kleine eendjes op zouden groeien zou ook niet best zijn :+

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:51

dat beest heeft een onderbeet... XD

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 06:59

Een snoek kan z'n kaak enorm ver opensperren als ie wat op wil eten. Ik heb dat wel eens gezien, verbazingwekkend gewoon. Helaas geen foto's hiervan.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:11

Dat je dit durft _/-\o_
Ik vind het al knap van mezelf als ik net m'n voeten in het zoete water durft -O-

Maar wel super mooie foto's !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:57

Marrit13 schreef:
Bah, die heeft zin gehad in echt vlees blijkbaar :') maar idd, dat is de natuur. Als alle kleine eendjes op zouden groeien zou ook niet best zijn :+

Ben ik ook mee eens hoor!

We lieten het ook gewoon hun gang gaan, maar we stonden er wel van te kijken zeg, een Karper dat zo 2 eendenkuikens naar binnen opslokt hahaha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:58

germie schreef:
Een snoek kan z'n kaak enorm ver opensperren als ie wat op wil eten. Ik heb dat wel eens gezien, verbazingwekkend gewoon. Helaas geen foto's hiervan.

Nogmaals, het was een karper en geen snoek.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:20

Ragdollcat schreef:
Nee het was echt een grote vette karper, met zo'n dikke lijf en hoge boogrug en een hele grote zoenlippen zonder tanden. Het ging er zo in 1 x naar binnen......Daarom stonden we ook gek van op te kijken...........hadden we nooit van karpers verwacht.

Een snoek herken heel goed en weet hoe ie eruitziet en ook hoe karpers eruitzien, we waren er dichtbij en het was zo'n ondiepe sloot waar her en der karpers in rondzwommen.

Hier ook gebeurt idd zwemmen hier karpers die mega groot zijn ook snoeken dacht 150 lang.
Werken zo eendjes naar binnen. Er is zelf een chihuahua te pakken genomen gelukkig overleefd door een zwemvest maar i ga nooit meer t water in. Look de honden niet brr hou niet van donker water

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:30

Wat een leuk topic is dit! Super leuk deze foto's. We zijn toch allemaal nieuwsgierig hoe het er onder het wateroppervlak uitziet. Prachtige beesten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:21

Kani_ejj@, haha ik durf er ook tegenwoordig niet meer in, het is gewoon het formaat en niet kunnen zien in ondoorzichtig water wat er allemaal in de buurt is als ik zou zwemmen.

als ik ze zou kunnen zien is het anders, want ik weet dat het geen menseneters zijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:23

kani_ejj schreef:
Hier ook gebeurt idd zwemmen hier karpers die mega groot zijn ook snoeken dacht 150 lang.
Werken zo eendjes naar binnen. Er is zelf een chihuahua te pakken genomen gelukkig overleefd door een zwemvest maar i ga nooit meer t water in. Look de honden niet brr hou niet van donker water

In Nederland kan er echt niet zoveel gebeuren.

Mocht je willen weten wat er in de buitenlandse wateren allemaal mis kan gaan dan kan ik je zeker River Monsters aanraden om eens te gaan kijken, van Jeremy Wade op Discovery Channel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:25

Hilli, daar kijk ik altijd naar, zo'n ontzettende leuke programma van Jeremy Wade.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:02

kani_ejj schreef:
Ragdollcat schreef:

Zelf denk ik, van het verdwijnen van kleine hondjes, op de rekening gaat van de Walla. Dat is meerval die erg groot kan worden.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:13

Wauw super tof hoor! Prachtige foto's ook.

Ik duik ook, laatst een nachtduik gemaakt, dan zijn veel vissen actiever. Heb zo'n 30 minuten een snoek gehad die gezellig met ons mee zwom :D.
En een paling die bijna tegen mijn gezicht op zwom, kon nog net omhoog uitwijken en toen zwom hij onder mij door :'). Palingen vind ik trouwens wel vieze vissen.. Ze lijken mij teveel op een slang ofzo.

In de toekomst hoop ik ook een onderwatercamera te hebben of een onderwaterhuis voor mijn huidige camera :j.