Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:14

Maar dus niet als je ze op deze manier houdt en opvoed... Dus dat is een beetje een loos argument in de discussie want deze tijgers gaan nooit iets toevoegen aan de wilde populatie. Ze zijn uitsluitend voor entertainment.
Ik ga ook tukken, morgen verder aan mijn verslag over ethiek in de diergeneeskunde. Heb door dit topic ineens inspiratie ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:16

Floor_x schreef:
franka75 schreef:
nee duh maar deze tijgers zijn wel raszuiver dus daar gaat een paar jaar overheen, ik denk dat dat wel mogelijk is. Ik ga maffen trusten allemaal

Ik heb oprecht geen idee waar je het over hebt.

Volgens mij bedoeld ze dat deze tijgers qua bloedlijnen geschikt zouden zijn om uit te zetten in het wild. Echter wordt dat teniet gedaan door de omgeving waarin ze opgroeien en intwikkelen. Dus potentieel tijgers die we kunnen gebruiken voor het in stand houden van een wilde populatie, gebruiken we in het circus. Super!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:16

Het eventueeel uitzetten op de lange termijn van deze tijgersoort als je ze zo zou opvoeden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:19

franka75 schreef:
Het eventueeel uitzetten op de lange termijn van deze tijgersoort als je ze zo zou opvoeden.

Maar dat wordt niet gedaan, dus wat is de functie van dit argument in deze discussie?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:20

Ja en als ze eventueel in het wild zouden uitsterven zou je ze misschien weer in het wild kunnen terugbrengen. Door dat ze nog in een fokprogramma kunnen.
Hoe dan ook de foto's heb ik gewoon geplaatst voor mensen die er wel met plezier naar kijken daar is ergens niks mis mee toch?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:23

franka75 schreef:
Ja en als ze eventueel in het wild zouden uitsterven zou je ze misschien weer in het wild kunnen terugbrengen. Door dat ze nog in een fokprogramma kunnen.
Hoe dan ook de foto's heb ik gewoon geplaatst voor mensen die er wel met plezier naar kijken daar is ergens niks mis mee toch?

Dan zouden ze beter kunnen voorkomen dat ze uitsterven ipv een 'voorraad' tijgers aanleggen in het circus. Die dieren raken nu steeds verder van het padje af en worden steeds minder geschikt om uit te zetten.

De tijgertjes op de foto zijn wel schattig, alleen de context is jammer.
Maar goed, tot zover de discussie voor nu, ik ga de binnenkant van mijn oogleden eens inspecteren ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:35

eilleen333 schreef:
franka75 schreef:

Maar dat wordt niet gedaan, dus wat is de functie van dit argument in deze discussie?

Ja dat bedoel ik, ontzettend raar argument :P

benangelique

Re: Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 06:13

Jeetje franka, ik had van jou (op jouw leeftijd) wel een andere visie verwacht. ...

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:12

LZP -> BB-ITP

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:21

Kan er misschien overheen gelezen hebben maar is dat toevallig circus belly wien?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:22

SaskiaKa schreef:
Sorry, maar tijgers in een circus aan een touwtje vind ik echt afschuwelijk..... :n

Amen...

Dit hoort gewoon niet...

Afschaffen die circussen.....

Dat er nog dierentuinen zijn met een fokprogramma zodat zr niet uitsterfen...alee...
Maar dit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:23

Cassidy schreef:
anneliesdj schreef:
Ohja, want als ze maar 2 jaar in het circus blijven en daarna naar een diertuin gaan is het wel goed :s

Your point is? Alternatieven svp? Afmaken? Tijgers aan de pil?
Nogmaals, als ze raszuiver zijn is er plek voor ze in een fokprogramma. Zoveel lopen er in vrije wildbaan niet meer rond.

Alternatieven: http://www.jvbigcats.co.za/tigercanyons.htm

Verder meng ik me maar niet in de discussie, het zien van de foto's en het lezen van de achterlijke argumenten die mensen hebben om het misbruiken van dieren goed te praten maakt me al witheet. :r

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:28

Franka, leuk zeg die tijgertjes!
Mooie beestjes waar heb je ze eigelijk kunnen bewonderen?
:)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:34

Wat een lieve kitty's!

De hele discussie over circusdieren, daar ga ik niet aan mee doen, want daar heb ik geen verstand van. Persoonlijk denk ik dat er best een verschil tussen circussen kan zitten. Er zullen best schrijnende gevallen zijn, maar ik geloof niet dat alles zo rot is zoals sommigen hier beweren.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:35

Circus belly wien.....
Ik zag ook al foto's van deze tijgertjes op Facebook voorbij komen -O- arme beesten...

Uiteraard zijn ze superschattig en snap ik dat het bijzonder is dat je ze een keer van zo dichtbij te zien krijgt. Mijn inziens horen deze dieren echter niet in een circus thuis, dus helaas kan ik ook niet heel vrolijk worden van zulke foto's....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:45

Tijgers horen niet aan een touwtje, die horen in het wild.
Als een paard alleen staat is het zielig, 2 tijgers aan een touwtje is niet zielig dan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:49

Hoezo zou iemand dit willen? Met een tijger aan een tuigje op de foto %)

Ik loop altijd in een grote boog ( van walging) om een circus met dieren heen.. Zelfs voor de paarden ( wel gedomesticeerde dieren) is het geen leven daar. Kan je na gaan voor de dieren die niet gedomesticeerd zijn..

Fok programma's zijn er in dierentuinen genoeg en daar proberen ze tenminste een natuurlijke situatie na te bootsen met de ruimte die ze hebben.

circus zou verboden moeten zijn, dat mensen geld betalen om dit soort dingen te doen, dan ben je in mijn ogen de term "dierenliefhebber" niet waard.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:56

Wat een nare reacties. Wat kan ts er aan doen als die dieren aan een touwtje zitten?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:00

Uit studies is gebleken dat wilde dieren in het circus psychisch totaal verknipt raken. Tot nu toe heeft geen enkele andere studie dit weerlegd, dat is dan ook de reden dat dit verboden wordt in Nederland gelukkig.
Dan kan je zeggen dat het in andere landen gewoon doorgaat en dat dit dus geen zin heeft, maar dat vind ik wel heel erg kortzichtig. In sommige landen mogen vrouwen bijvoorbeeld gestenigd worden tot de dood als ze verkeerd naar een andere man (lijken) te kijken, moeten we ook maar niet over nadenken?

Een tijger staat in de voedselketen boven de mens en heeft van nature echt geen respect voor een vent met een zweep en een stok, dit wordt er met grof geweld ingeramd. Hiervoor wordt ook naar andere middelen gegrepen als stroomstokken e.d.

Wilde dieren in een circus is imo dierenmishandeling. Dat hier gezegd wordt dat het meevalt, omdat het erger kan vind ik ongelooflijk. Diep, diep triest...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:02

xLianneZorro schreef:
Wat een nare reacties. Wat kan ts er aan doen als die dieren aan een touwtje zitten?

Door aandacht en geld uit te geven aan dit soort praktijken zullen ze er niet mee stoppen om deze dieren aan een lijntje te doen voor de foto's etc. Leven draait om geld en aandacht, dat moet je dus als dierenliefhebber niet geven aan dit soort praktijken vind ik.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:03

xLianneZorro schreef:

Zodra je betaald om een mishandeld dier door een hoepeltje te zien springen, werk je hier indirect aan mee en keur je het imo goed.
Geen geld, geen circus. Je kan er zeker wel aan bijdragen dat dit stopt.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:04

Heel veel mensen zijn er op tegen ik twijfel heb zelf een keer in Afrika een tijger van zo'n 1 1/2 jaar mogen aaien/aanraken deze werd anders neergeschoten vinden jullie daar ook verschil in? Hij was nog heel speels en als hij zn kop draaide moest je ook opstaan en achter de trainer staan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:08

:oo zijn er nog steeds cirucussen die dit soort dieren houden (en zelfs fokken)

Belachelijk!! dat dat nog bestaat... sjeee... leven we soms 300 jaar terug... toen zagen de mensen er ook geen kwaad in om een beer aan een touwtje te laten dansen :roll:

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:15

Anke98 schreef:
Heel veel mensen zijn er op tegen ik twijfel heb zelf een keer in Afrika een tijger van zo'n 1 1/2 jaar mogen aaien/aanraken deze werd anders neergeschoten vinden jullie daar ook verschil in? Hij was nog heel speels en als hij zn kop draaide moest je ook opstaan en achter de trainer staan

Tijgers horen ook niet in Afrika ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:19

Ik verbaas me echt over de reacties van de TS.. Ik vind dat tijgers absoluut niet in het circus horen. Het zijn geen gedomesticeerde dieren en als je er aandacht aan geeft en zelfs mee op de foto gaat terwijl ze in een tuigje op een betonnen grond liggen vind ik dat je het in stand houdt. Ik walg echt van dit soort praktijken.