Met Reno (kruising pitbull) sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 13:32

LoveUggs schreef:
Reno!
Dit is even wat anders dan hij op Kijkduin liet zien! :j
Leuk om te zien! :j
En ik heb gevoeld hoeveel kracht er in dat beest van jou zit, want hij sprong me zowat omver :=
Doe je dit ook met cheeco?

Ja dit is wel wat anders ja :D Dank je wel!
Enjaa reno heeft er een handje van om mensen omver te springen := maardat wordt al minder gelukkig :D
Met cheeco doe ik het niet, heb hem wel een keer meegenomen, maar hij heeft geen goede conditie ervoor en is lichamelijk niet zo sterk.
En hij zou dan eerst moeten afvallen wil ik met hem aan de slag kunnen, maar hij is al 7 en om dan nu te gaan beginnen ermee vind ik al te laat. Dus hij blijft gewoon lekker een gezellig huishondje :D Dat vind hij ook veel leuker!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:44

leuk om te zien!!
ook wij hebben een pitbull is nu alweer 15 weken
ben benieuwd wat hij leuk gaat vinden
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 04-02-14 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:44

Heel erg leuk! En zeker niet slecht!

Wij hebben ook een pitbull en als mijn vriend buiten met haar 'speelt' wat best agressief kan lijken, krijgen we ook regelmatig opmerkingen vandat moet je niet doen met een pitbull etc.

Maar thuis voor ons, het zoontje van m'n vriend(4) mijn nichtje(1) is ze super lief. Nooit agressief, maar alleen laten met kids doen we nooit.

Mijn broer heeft een red nose pit. Hij sport ook met hem. Zelf in de tuin en of park.
En hij is ook super gehoorzaam. De liefste hond die ik ken, voor zowel mensen als andere honden.
Zij zijn niet van nature agressief, maar agressief gemaakt.
Gelukkig zie ik steeds meer mensen met pits / staffs die zij goed en consequent opvoeden, zodat de mensen met een andere blik naardeze honden gaan kijken.
Het zijn super honden!

Anoniem

Re: Met Reno (kruising pitbull) sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:49

Dit ga ik onthouden voor als ik later een eigen Pitt heb.

Mijn labrador is er niet geschikt voor :') hard bijten wel, maar niet vasthouden. Maar is natuurlijk ook een heel ander ras.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:59

Ik begrijp dat alles goed in de gaten gehouden wordt hoor. Mijn BOrder Collie hield echt wel vast, maar ik stopte als ik wat bloed zag op het touw. Ze is nu 14 en we doen wat rustiger aan. Maar ze heeft altijd van die zachte IKEA ballen en zelfs nu nog doet ze daar trekspel mee en zie je wat bloed.

Ik vraag me echt af hoe je een hond de goede techniek aanleert? Ik begrijp nu dat ze veelal uit hun nek trekken. Maar hoe leer je ze anders te staan en wat is dan de beste stand?

Die muur oprennen, doe ze toch ook zonder bijtrol? Ik heb weleens een filmpje gezien van een Pit die alle muren oprende, puur als spel.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:36

Gaaf om dat zo met je hond te kunnen doen! Inderdaad alleen maar goed dat deze honden hun energie op deze manier kwijt kunnen en hij luistert inderdaad super goed zo te zien! Wij hebben ook een Stafford gehad en dat was echt een schat van een hond! Ik vind die eerst foto echt boekdelen spreken, hij kijkt zo gelukkig! Ik zou willen dat er een leuke sport was voor mijn honden om te doen, tot nu toe nog niks passends gevonden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:28

beatje schreef:
xSlvna schreef:
Ik was al aan het wachten hierop _O-

Beatje, wat vind je van herders dan? Pakwerk, getraind worden om MENSEN te bijten en vast te houden...

Die vind ik prachtig,heb er zelf een heel stel lopen.Getraind op reddingswerk en als afwisseling doen ze agillity.
Maar met een herder heb je een heel ander type hond,één die van nature niet hondagressief is en daar zijn de stafford en pitachtige honden wel om bekend.Bovendien lost een herder makkelijk en een het vechtachtige type hond niet.Bovendien leert een herder zeker niet te bijten en vast te houden,maar te bijten en te lossen.Ze leren juist heel veel zelfbeheersing hebben en dat zie ik bij julie sport niet terug.Positief vind ik wel dat je leert lossen omdat dat bij vechthonden juist het probleem is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat iedere vechthond iedere hond opvreet,maar je loopt er wel een risico mee.

Een herder is wat dat betreft geen haar beter.. 8-)
Beide honden kunnen bijten, en een herder is ook niet gefokt om een schoothondje te zijn.

Dus waarom zou het pakwerk voor een herder anders zijn, dan deze sport voor een Pit?

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:07

Geweldig om te zien. Wij komen binnenkort ook eens kijken, onze jongens zijn nu oud genoeg en medisch gechekt dus die kunnen aan de slag. Als het ons bevalt bij Sportdogs gaan we daar ook trainen *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:16

Gave manier van trainen en inderdaad goed gericht op de doelgroep :D
En even over bovenstaand... ik heb ik het bos vaker een herder in de staart van mn paard gehad dan een pitt, argentijn of een stafford, en daar lopen er hier veel meer van in de buurt ;)
Àls ze goed opgevoed zijn, zijn het gewoon hele stabiele honden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:46

Een herder geen schoothondje? Ik weet herders die daar echt anders over denken, na spelen, wandelen, rennen etc. Mijn Border Collie vind zichzelf ook een schoothondje :)

Mijn ervaring is juist dat mensen kleine hondjes niet goed opvoeden en die niet goed luisteren, achter je paard aanrennen etc. Ook wel jonge honden die groter zijn, maar ik geef mensen soms ook wel de kans om de honden te laten wennen aan de pony's. Toch vind ik echt dat je moet trainen voor je ze loslaat en niet moet denken, o, loslaat gebied, dus laat maar los.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:48

c_alsemgeest schreef:
Gave manier van trainen en inderdaad goed gericht op de doelgroep :D
En even over bovenstaand... ik heb ik het bos vaker een herder in de staart van mn paard gehad dan een pitt, argentijn of een stafford, en daar lopen er hier veel meer van in de buurt ;)
Àls ze goed opgevoed zijn, zijn het gewoon hele stabiele honden.

Inderdaad! Dat moet ik ook wel nageven. Als ik buiten mijn rondje die heb ik meer herders die ongecontroleerd op me afkomen dan het "vecht"hond type!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:50

superpony schreef:
Een herder geen schoothondje? Ik weet herders die daar echt anders over denken, na spelen, wandelen, rennen etc. Mijn Border Collie vind zichzelf ook een schoothondje :)

Mijn ervaring is juist dat mensen kleine hondjes niet goed opvoeden en die niet goed luisteren, achter je paard aanrennen etc. Ook wel jonge honden die groter zijn, maar ik geef mensen soms ook wel de kans om de honden te laten wennen aan de pony's. Toch vind ik echt dat je moet trainen voor je ze loslaat en niet moet denken, o, loslaat gebied, dus laat maar los.

De herder is niet gefokt om schoothondje te zijn daar gaat het over.

Mijn Dogo Canario van 55 kilo slaapt ook het liefst op schoot en knuffelt er op los.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:52

Was een grapje he?! Zie smiley. Je weet gewoon dat veel mensen hun herder, mastiff, boxer, Retriever etc op de bank nemen en het gezellig is, mits de honden hun plek weten. Ken kleine hondjes die dat niet weten, want ze zijn zo schattig, dat gaf ik alleen even aan op alle vooroordelen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:10

superpony schreef:

Er staat ook niet gefokt om een schoothondje te zijn!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:40

haha, toen ik dit toppic zag, wist ik al dat er een heel discussie over zal komen... heb zelf ook een topic met puppie Pitbull +puppy Herder. God, als ik had geweten dat er zoveel kritiek op kwam, had ik het ver van bokt weg gehouden. Maargoed. ik vind Pitbulls prima rassen hoor. echt super, erg trouw en vriendelijk met de juiste opvoeding.

En TS, wat een mooie hond heb je daar! Ziet er heel goed uit! haha, ik denk dat ik dit ook wel ga doen met mijn pit. geweldig! :D het is goed bedoelt voor de ras, en jouw hond kan er veel van! je ziet gelijk dat hij er heel erg van geniet. Als je ooit met een wedstrijd gaat mee doen, geef een update oke? :D ik wil wel zien hoe het er na een paar maanden/jaren uitziet. Erg benieuwd! :D
Veel plezier!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:06

Kipje39 schreef:
superpony schreef:

Er staat ook niet gefokt om een schoothondje te zijn!

Nogmaals, goed lezen, is een grapje!! Staat ook een smiley

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:21

Bedankt voor je uitleg. Het klinkt alsof je goed weet wat je aan het doen bent.
Ik zat er nog over na te denken en denk dat het mss wel juist goed is om te doen. Zo leer jij en je hond wat controle is. En hebben jullie plezier samen! Wat wil je nog meer?!

Laat andere lekker discussiëren, geniet jij maar van je knappe hond!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:40

Bedankt voor de leuke reacties weer! Ik vind het hartstikke leuk om dat allemaal te horen <3

@ Superpony, hoe je het trekken goed aanleerd ga ik ook nog hulp voor vragen, hij moet in ieder geval vanuit zn rug trekken vertelde de trainer. Hij had het me ff kort uitgelegd hoe ik dat moet oefenen, maar ga volgende week nog even om beter uitleg vragen. Reno moet in ieder geval de volgende keer met een hond trekken die niet zo zwaar is, en die ook "net begint"de hond waar hij tot nu toe mee heeft getrokken is echt een spierbonk en al erg ervaren.

@ Farinca, Leuk! Ja je moet echt komen en het is erg gezellig daar dus het zal je vast wel bevallen :D

@ Axivoca123, ik heb even je topic gelezen, poeh he hahah :=
Maar ik ga zeker een update plaatsen, er is een wedstrijd op 1 maart, en misschien dat ik ga meedoen. Dan is er alleen de climb of wall, dus even kijken hoe hij de komende 3 weken het doet, en als het goed gaat ga ik wel meedoen, al is het alleen voor de ervaring, en misschien ga ik ook met de show meedoen in de funklasse.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:49

Sammy_xxs schreef:
Bedankt voor de leuke reacties weer! Ik vind het hartstikke leuk om dat allemaal te horen <3

@ Axivoca123, ik heb even je topic gelezen, poeh he hahah :=
Maar ik ga zeker een update plaatsen, er is een wedstrijd op 1 maart, en misschien dat ik ga meedoen. Dan is er alleen de climb of wall, dus even kijken hoe hij de komende 3 weken het doet, en als het goed gaat ga ik wel meedoen, al is het alleen voor de ervaring, en misschien ga ik ook met de show meedoen in de funklasse.

haha, topic valt niet mee heh? :+
En Yes! Super! als je mee gaat doen, moet je wel foto's maken heh! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:04

Ben heel erg benieuwd hoe ze dat aanleren. Zit er wel over na te denken, maar ik ga te snel in de vergelijking met ene paard, dus werkt niet zo...

Hahaha, ja, plaats foto's als je een wedstrijd doet, weer commentaar :) Nee hoor, grapje. Ik ben ervan overtuigd dat mensen er van leren en hoe meer mensen het zien en lezen, hoe ''normaler'' het wordt gevonden.

Begin bij western rijden bij ons, ook bergen vooroordelen. Nu meer mensen die vragen, het mooi vinden en geinteresseerd zijn. Daarnaast zijn mensen met vooroordelen toch niet echt bereikbaar en moet je maar laten gaan, ze leren het wel.................ooit.

Hoe hoog klimmen ze bij de wand op wedstrijd? En wordt er dan naar de maat van de hond gekeken of het gewicht? Gaan teefjes en reuen tegen elkaar?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:27

Ik zag je foto's al op facebook voorbij komen. Fijn dat jullie zo'n sport hebben gevonden! Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook helemaal niks met pitbulls en soortgelijke honden.
Ik ben benieuwd naar zijn vooruitgang!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:51

Super leuk om te zien, hij heeft er echt lol in!
Ik ken het ook nog niet zo lang en had er eerst ook mijn twijfels bij.

Maar waarom niet? Het is een super atletisch ras en kan zo lekker hun ei kwijt.

Waar zit deze verenging? Misschien leuk om ooit eens langs te gaan.

Je zou eens op de staffords en bulldog fb moeten kijken, doen meer mensen mee in de sport. Mocht je dit interesseren

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 10:47

Axivoca123 schreef:
haha, topic valt niet mee heh? :+
En Yes! Super! als je mee gaat doen, moet je wel foto's maken heh! :D

Hhaha nee inderdaad, zo'n topic heb ik ook wel is gehad omdat ik een pitbull had :D maarnu 2 jaar later is het een schat van een hond, en zeker geen verkeerde keuze geweest *\o/*

Jaa ik ga dan zeker foto's maken :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 10:51

@ Superpony, de hoogtes verschillen heel erg op wedstrijd, de groepen worden wel verdeeld naar aanleiding van hun gewicht. Reno weegt 27 kilo dus hij valt in de zwaardere klasse, de lichtere klasse sprinen meestal wel een stuk hoger ( denk zelfs tegen de 4 meter aan) zijn gewicht klasse springen meestal rond de 3 meter.

@ Madelon, Bedankt! Ik ben ook erg benieuwd hoe hij zich hierin gaat ontwikkelen :D

@ Briitje, Dank je wel :D Ja van die facebook groep ben ik al lid, daardoor ben ik ook hiermee in aanraking gekomen :D

En ik wil even zeggen dat ik echt blij ben met alle reacties! Het is een onbekende sport, en ik snap dat de meningen erover kunnen verschillen, maar hoe iedereen hier reageert ben ik echt hartstikke blij mij! Doet me goed <3 Ik ben super trots op Reno, en ik hoop dat hij het ook naar zn zin blijft hebben, maar dat weet ik wel bijna zeker :P

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:58

Wat stoer om te zien dit! Of het helemaal mijn ding is weet ik niet... Maar ik vind het alleen maar goed dat mensen méér met hun hond doen behalve de dagelijkse wandelingen. Ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte gaat houden! :D