puppy's geboren

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 14:56

mams is ook heel wijs met haar baby's :D

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:57

ahw <3 wat n leuke beebs :)

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:17

Wat een prachtige pups!
Ik had nog nooit van de Tamaskan gehoord, zeker een ras om te onthouden.

C10

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Valencia (Spanje)

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:50

Mooie kruising! Ben heel benieuwd hoe die uit gaan groeien!

iloonaa__

Berichten: 2827
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Meerdere plekjes in Nederland

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:54

Wat een prachtige ouders zeg! :oo
worden vast hele mooie hondjes :)

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:05

ze zijn nu 2 weken oud :)

Kuma (donker blauw)
Afbeelding

Sarin (blauw)
Afbeelding

Pollux (roze)
Afbeelding

Atlas (groen)
Afbeelding

Bellatrix (donker roze)
Afbeelding

Errai (zwart)
Afbeelding

Mimosa (licht roze)
Afbeelding

Ankaa (wit)
Afbeelding

Hadar (rood, reutje)
Afbeelding

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:48

Hou eens op! Ik heb geen ruimte meer voor nog een hond en dan kom jij hier mee aan. Ik vind jou even niet lief ;-)

Otti1977

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 01:07

Wauw wat een leuke foto's weer. Errai en ankaa Spreken mij nu heel erg aan vraag me niet waarom. Maar ze zijn allemaal leuk.Dat wordt lastig kiezen over een poosje. Welke lijken er het meest op papa toen die die leeftijd had?

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 01:36

ik heb geen foto's van paps toen hij 2 weken was alleen vanaf 3 weken dus nog een weekje geduld en dan kan je gaan vergelijken :P

Otti1977

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 01:39

Pfff een week duurt lang, hihi. Kom net van mijn werk het eerste wat ik doe is kijken of er nieuwe foto's zijn. Haha. Ze worden zooo leuk.

RianneH

Berichten: 28300
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:25

Moderatoropmerking:
Wij willen jullie vragen om commerciële berichten als, 'Hoeveel pups zijn er nog beschikbaar' en 'wat is de prijs' enkel per pb te stellen. Een topic op BB(-ITP) is niet bedoeld om dieren te kopen of te verkopen. Berichten als deze zullen ook verwijderd worden.

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 17:01

paar foto's die mijn schoonouders gisteren gemaakt hebben :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C10

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Valencia (Spanje)

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:36

Wat een verschil alweer! Nu beginnen ze echt leuk te worden! Al kan ik me voorstellen dat het straks echt een gekkenhuis gaat worden met 9 van die monstertjes... :):)

Otti1977

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 01:02

en in het echt zijn ze nog veeeel Leuker! Ben verliefd.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:01

Wat een waanzinnige mooie combi als oudes zeg! Voor een oeps nestje heb je in ieder geval goede genen bij elkaar gekregen :D

Oef.. En wat zijn de pups leuk zeg := * mag geen pup..mag geen pup..mag geen pup*

lizzy1
Berichten: 1271
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:04

Wat een schatjes en de papa mag er ook wezen!

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:23

thesserd1 schreef:
Ik zou ze graag wel iets 'steviger' willen zien. Richting de Malamute bijvoorbeeld. Maar misschien is dat wel vloeken in de kerk? :+


Haha, daar dacht ik ook direct aan! :j
Ik had nog nooit van de Tamaskan gehoord, maar dacht bij het zien van de naam en de foto van papa direct aan de Alaskan Malamute. Juist het vriendelijke karakter, de stevige bouw en het wolfachtige uiterlijk van de Malamute vind ik zooo mooi en is (IMO :o ) echt een aanwinst voor welk ras dan ook. Maar ja, ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld, haha. :D


Het zijn wel echte schatjes om te zien. <3

maj0

Berichten: 6637
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:30

Wat een leuke pups en gave ouders. Denk dat mijn vriend gelijk verkocht is haha

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 13:02

Victory-Boy schreef:
thesserd1 schreef:
Ik zou ze graag wel iets 'steviger' willen zien. Richting de Malamute bijvoorbeeld. Maar misschien is dat wel vloeken in de kerk? :+


Haha, daar dacht ik ook direct aan! :j
Ik had nog nooit van de Tamaskan gehoord, maar dacht bij het zien van de naam en de foto van papa direct aan de Alaskan Malamute. Juist het vriendelijke karakter, de stevige bouw en het wolfachtige uiterlijk van de Malamute vind ik zooo mooi en is (IMO :o ) echt een aanwinst voor welk ras dan ook. Maar ja, ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld, haha. :D


Het zijn wel echte schatjes om te zien. <3

steviger dan Ravi moeten ze echt niet worden. Er zit verder ook heel weinig malamute in het ras, qua kop en vacht kunnen ze heel wat verbeteren in de Tamaskan maar de bouw(en dan doel ik niet alleen op de stevigheid) is niet wat gewenst is. Ravi heeft helaas ook een staartfout wat van de malamute komt.

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:29

Ik had het ook eigenlijk met een knipoog moeten schrijven. ;)
Ik weet helemaal niets van het ras, maar zag toen ik op de Tamaskan googelde op sommige foto's gewoon volle Malamutes. Dit is imo toch geen Tamaskan, maar hij staat wel tussen de afbeeldingen:

Afbeelding

Nu heb ik dat wel vaker dat als ik op een onderwerp google er foto's tussen zitten waarvan ik denk: wat heeft dat er in hemels naam mee te maken. :+

Wat zijn de voornaamste rassen waaruit de Tamaskan is "opgebouwd"? Ik zag op het internet nl de Tamaskan Husky, de Samoyeed x Tamaskan Husky, Tamaskan Dog, Tamaskan Wolfdog. Is het een kruising van diverse sledehonden of komen er ook andere rassen in voor? Ik las wel ( op deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Tamaskan_Dog) dat ze graag hadden dat ze groter werden dan de Husky en kleiner dan de Malamute, meer lijkend op de grijze wolf. Klopt dat een beetje? Ik vind het zeker mooie honden.

Hoe dan ook, je puppies zijn echte schatteboutjes. :)

Janine1994

Berichten: 60
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:34

oehhh dat worden mooie pups <3
kanppe ouders :o

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:20

Victory-Boy schreef:
Ik had het ook eigenlijk met een knipoog moeten schrijven. ;)
Ik weet helemaal niets van het ras, maar zag toen ik op de Tamaskan googelde op sommige foto's gewoon volle Malamutes. Dit is imo toch geen Tamaskan, maar hij staat wel tussen de afbeeldingen:

[ Afbeelding ]

Nu heb ik dat wel vaker dat als ik op een onderwerp google er foto's tussen zitten waarvan ik denk: wat heeft dat er in hemels naam mee te maken. :+

Wat zijn de voornaamste rassen waaruit de Tamaskan is "opgebouwd"? Ik zag op het internet nl de Tamaskan Husky, de Samoyeed x Tamaskan Husky, Tamaskan Dog, Tamaskan Wolfdog. Is het een kruising van diverse sledehonden of komen er ook andere rassen in voor? Ik las wel ( op deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Tamaskan_Dog) dat ze graag hadden dat ze groter werden dan de Husky en kleiner dan de Malamute, meer lijkend op de grijze wolf. Klopt dat een beetje? Ik vind het zeker mooie honden.

Hoe dan ook, je puppies zijn echte schatteboutjes. :)

dat is inderdaad geen Tamaskan, dat je malamutes tegen komt als je er op googled zal wel komen doordat de bekenste tamaskan fokker ook malamutes fokt
de naam is trouwens Tamaskan Dog, al die andere tamaskan wolfdog/american tamaskan/tamaskan husky zijn geen Tamaskans, die komen van mensen/broodfokkers die hun kruisingen van van alles en nog wat interessanter/duurder willen maken.

de tamaskan bestaat voor namelijk uit utonagan/northen inuit, husky, tjechoslowaakse wolfhond, low/mid content wolfhond, malamute, herder en saarloos wolfhond.
groter dan de husky: ja, kleiner dan een malamute: nee, minder breed ja maar Tamaskans zijn groter dan malamutes. De rasstandaard van de malamute zegt reuen 63,5 cm, teven 58,5 cm, bij de Tamaskan is dat reuen 63 tot 71cm, teven 61 tot 66 cm. De grootste Tamaskan is zelfs 80cm.
Er word niet echt naar een bepaald soort wolf gefokt.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:36

Wat interessant om te lezen zeg!

Seni

Berichten: 2733
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:43

Erg leuk om bij te houden. Ekkai vind ik ook erg leuk. Veel succes met het nestje, ondanks dat het een oeps nestje is. Waarom wilde jullie niet met de teef fokken? Lijk mij een prachtige duitse herder (eens een keer niet zo'n doorgezakte)

merrylegs

Berichten: 1770
Geregistreerd: 19-05-10
Woonplaats: Leuven, België

Re: puppy's geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:51

wat leuk, ik had ook nog nooit van dit ras gehoord. Mijn eerste gedachte bij het zien van hun papa was 'een wolf?!' de pups zijn in ieder geval wel prachtig! jammer dat er (nog?) niet zoveel van zijn. en ze worden behoorlijk groot, als ik de rasstandaard mag geloven!