Hhilde schreef:Zelfstandige jagers zullen schijt aan jou met je 'nee' hebben
Dat zal dan toch WEL met opvoeding te maken hebben? Een nee hoor, imo, te voldoen. Dier mag een eigen wil hebben maar heeft nog altijd een leider, een baas.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xSlvna schreef:Hhilde schreef:Zelfstandige jagers zullen schijt aan jou met je 'nee' hebben
Dat zal dan toch WEL met opvoeding te maken hebben? Een nee hoor, imo, te voldoen. Dier mag een eigen wil hebben maar heeft nog altijd een leider, een baas.

Hhilde schreef:Nee, ik vroeg of mensen die zeggen dat agressie bij staffords komt of was te voorkomen door opvoeding, datzelfde denkt over jachtgedrag.

Dan gaat ze je vanzelf vertrouwen en met jou leuke dingen doen. Hhilde schreef:Leuke verhalen en foto's!
En niet geloven in 'eerst door de deur', 'eerst eten' en wat eerder genoemd is, hoor. Dat is allemaal ontzettend achterhaald en het is zo zonde om daar mee bezig te zijn! In diezelfde tijd kun je veel leukere dingen met je hond doen. En trekspelletjes kunnen ook prima hoor, alleen je moet je hond wel leren los te laten. En af en toe haar lekker laten winnen, daar krijgt een hond zelfvertrouwen van. Maar dat komt wel, laat haar de eerste paar weken maar lekker wennen bij jullie. Nu gewoon nog niet te veel bezig met commando's aanleren etc. Lekker wandelen en niet te veel van haar verwachtenDan gaat ze je vanzelf vertrouwen en met jou leuke dingen doen.

Axel_Clauw schreef:De American Pitbull Terrier is een ras, niet erkend in Nederland, wel in Amerika (Met bijbehorende stamboom etc.) Pitbull word in Nederland als verzamelnaam gebruikt, wat ik overgins erg veel verwarring vind opbrengen en nergens op slaat, ze hadden kruisingen van dat kaliber beter gewoon kruisingen kunnen laten heten.
die er bestaan.

) blokje schreef:is ze drachtig geweest? (hond hierboven)
FerroSandy schreef:blokje schreef:is ze drachtig geweest? (hond hierboven)
Ja tot voor kort.
Ons is verteld door vorige eigenaresse dat het een half jaar geleden is maar DA is langs geweest en die zei dat het pas geleden is dat de puppy's er vanaf zijn.
Ik denk dat ze geld aan haar hebben verdiend en dat ze niet meer "nodig" was.
Zo komt het achteraf over bij ons.
Want veel dingen kloppen niet aan het verhaal.
. Toch ziet ze er wel goed uit op de foto (jammer van de oren...Ik snap dat couperen echt niet) en is ze echt een prachtige hond.