Laika de bloedmooie Stafford

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:50

Hhilde schreef:
Zelfstandige jagers zullen schijt aan jou met je 'nee' hebben :+

Dat zal dan toch WEL met opvoeding te maken hebben? Een nee hoor, imo, te voldoen. Dier mag een eigen wil hebben maar heeft nog altijd een leider, een baas.

AdnerB

Re: Laika de bloedmooie Stafford

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:57

wauw wat een mooie hond!

fijn dat ze bij jou een 2e thuis kan krijgen :D

heel veel plezier met haar!!

edit: de mensen die in dit topic aan het discussiëren zijn..maak er een apart topic voor aan dit is zonde van het topic van de TS..
zij zit hier waarschijnlijk niet op te wachten :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:09

Jeetje wat verzieken jullie dit topic zeg, doe dat ergens anders!

Iemand schreef dat ze het al helemaal fout zag gaan omdat je geen ervaring met dat soort honden hebt maar laat je daarvan niet van de wijs brengen!
Onze eerste hond is een Staff, en dat is helemaal niet fout gegaan. Zorg voor een goede opvoeding, en blijf daarbij!
Ben consequent!

Onze Staff kon toen hij 6 jr was ineens niet meer met andere reuen. Met sommige wel maar meer niet dan wel.
3 jaar later is dat helemaal goed gekomen en kan hij met bijna iedere hond door 1 deur!

Het boeit niet wat voor ras/kleur/geslacht/weetikveelwat ze is; geniet van d'r!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:21

xSlvna schreef:
Hhilde schreef:
Zelfstandige jagers zullen schijt aan jou met je 'nee' hebben :+

Dat zal dan toch WEL met opvoeding te maken hebben? Een nee hoor, imo, te voldoen. Dier mag een eigen wil hebben maar heeft nog altijd een leider, een baas.

Nee. Zelfstandige jagers jagen.. Zelfstandig.
Sommige honden zijn er op gefokt om als ze een beest zien, in actie te komen, te rennen en te pakken. Die zijn nooit geselecteerd op samenwerken met de baas. Een greyhound zie ik nog niet 5 minuten aan de voet wachten tot ze het beest mogen pakken dat al die tijd al door beeld rent. Terwijl je een retriever goed kunt leren aan de voet te zitten voor ze een dier mogen gaan halen. Een brak wacht over het algemeen niet op toestemming om een spoor uit te gaan lopen, of het moet toestemming in de vorm van loslaten zijn. Mijn beagle loopt los, maar heel veel beagles kunnen dat niet. En dat betekent echt niet dat alle beagle-eigenaren niet de baas over hun hond zijn. Al wordt 'de baas zijn' sowieso overschat, in mijn ogen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:24

Geen ervaring met beagles en greyhounds, dacht dat je bedoelde dat een Stafford ook een zelfstandige jager was.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:31

Nee, ik vroeg of mensen die zeggen dat agressie bij staffords komt of was te voorkomen door opvoeding, datzelfde denkt over jachtgedrag.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:43

Hhilde schreef:
Nee, ik vroeg of mensen die zeggen dat agressie bij staffords komt of was te voorkomen door opvoeding, datzelfde denkt over jachtgedrag.

Nee, dat is niet te voorkomen. Bij mijn Staff was zijn goodwill naar ons toe om te luisteren groter dan haar agressie naar andere honden/katten. Maar de agressie zat er wel degelijk in. Als ze een vreemde kat zag lopen en ze moest aan de voet, bleef ze aan de voet. Maar als ik zou zeggen, pak de poes.... Dan was die poes er écht niet meer geweest hoor!
Toch ken ik ook Staffords die die agressie absoluut niet in zich hebben. En die zijn al op leeftijd of zelfs al dood. Maar daar viel de mijne niet onder helaas.

En nogmaals, voor de kritieken, ik zei het al in mijn eerste post maar dat is blijkbaar niet gelezen, ik vind het een leuke hond en ik wens je veel plezier met haar! En ook ik ga je volgen want ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:59

Veel plezier met je nieuwe hond. Ik heb ook per toeval een Stafford gekregen (Bullystyled Pitbull oid) op 12 weken en was huiverig voor het ras. Ze is nu 8 maanden en gewoon een leuk dier. Oke ze weegt kilo en moet dus vanaf het begin aan een los lijntje meelopen en andere honden negeren. Maar erg vrolijk, erg mensvriendelijk. Wel wat onzeker met vreemde honden maar we wonen op een eigen erf dus dat hoeft geen probleem te zijn. Maar om het toch zo goed mogelijk te proberen te doen ga ik iedere week op hondentraining, eens in de maand met een hondenwandelgroep op stap en vandaag weer een wandeling gehad met de pups uit hetzelfde nest.
Ik zou wel letten op goede regels om zelf je dominantie te bevestigen. Dus eerst door de deur, wachten met eten. Bepalen wanneer en hoe hard er gespeeld wordt. Geen trekspelletjes maar leren makkelijk los te laten. De onze is gek op eten en dat is erg handig, brengt zelfs de krant. Niet op de bank, niet op je springen. En moe worden is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk dus probeer je hond aan het denken te zetten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:08

Trekspelletjes zijn hier nooit een probleem geweest, zolang één 'Los' voldoet om per direct te stoppen is het goed. Zo ook aan takken hangen en rondslingeren (leuke broer, niet ons idee) en andere activiteiten, bij één woord moet het gelijk over zijn, vind ik. Voed dat erin op.
Ben ook soms voor de grap de hond 'gek aan het maken' als er 's avonds laat iemand de tuin in komt (gebeurt wel vaker), haren rechtop, in de positie voor de deur (die vaak open staat) en blaffen, grommen, tot ik zijn naam zeg, dan rent die vriendelijk op de persoon af om hem te begroeten.
Het is nu niet zo dat wanneer jij hem 'agressieve dingen' laat doen bij het spelen od. dat dat gelijk een probleem is.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:13

Vaak zie je dat een spel ontaard in een trekspel. En dat er dan niet meer op los gereageerd wordt. Dan beter ruilen voor een brok dan los wrikken. Maar je kan wel het trekken ermee stimuleren en als ze dat winnen ben je de klos. Hier ging ze er ook met alles vandoor als ze iets te pakken kreeg. Kan het afstraffen maar dan red ze nog harder weg. Leer dan liever dat het meer oplevert als ze het komt brengen. Voordeel is wel dat mijn andere hond graag apporteert en Accra ziet dat je dan aandacht krijgt. Net kleine kinderen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:20

Klopt, maar ik bedoelde enkel te zeggen dat het nu niet zo hoeft te zijn dat je de hond zijn manier van 'spelen' (trekken, vasthouden) helemaal moet verbieden. Duidelijk grenzen stellen, nu mag het en als ik 'Los' zeg niet meer.
Vond het vroeger maar al te grappig als jong meisje, staffords gaan ja met hun hoofd slaan onder het trekken, oh lol dat ik had als ik door de kamer gesleurd werd, tot ik bijna viel en 'los' zei, gelijk was het spel over en stond een hond voor me die niet gefocust op het touw was maar gewoon op mij om te weten wat hij erna 'moest' doen.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:12

Dat vind ik nog het mooie, met speeltjes probeert ze je nog al eens uit te dagen, geweldig vind ze het om vast te houden. Het commando los zat er erg goed in, maar ik merk als ik er even niks mee doe gaat ze je uitdagen. Alleen bij mijn dochter van 3 niet! Die kan alles zo uit d'r bek pakken!!

Nu ben ik wel heel erg mee aan het gaan offtopic hihi.
Ag het zijn gewoon geweldige honden.
Het liefst zou ik er nog 1 bij halen ook uit het asiel. Asiels zitten barstensvol stafford's. Maar dat durf ik met mijn kinderen nog niet aan, zijn nog te jong om een herplaatser in huis te halen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 02:15

Ik ben vandaag 4 km gaan lopen met haar , ze bleef mooi naast me lopen ondanks ze soms haar concentratie kwijt was door een andere hond, konijn of eend.
Ze is ook mee geweest naar de paarden op de wei en ze is mooi blijven zitten en volgen , zonder achter hun aan te rennen.

Verder zal ik deze vakantie misschien een paar keer naar de hondenschool gaan met haar.
Kwa spelen zal ik ook nooit trek spelletjes doen , Laika rent achter een bal aan en brengt ze gewoon mooi weer aan je voeten voor weer terug te gooien.

Ze heeft ook vandaag het commando lig en pootje geleerd , dus zeer leergierig !
Ik weet ook wel dat een rotweiler/dobberman geen zelfde kennis nodig heeft , maarja ik kan alle hulp krijgen als ik wil en ook genoeg mensen in mijn (on)directe omgeving met een stafford.

Laika is vooral niet mager , maar gewoon geen spiermassa.. over enkele weken zal dit al een flinke verandering zijn door elke dag 1 tot 2 u te berg op te wandelen/lopen voornamelijk in de ochtend en avond met daartussen elk uur 20 min buiten op de wei te mogen loslopen voor te spelen .
en van DA.. de DA die haar gecontroleerd heeft toen ze binnenkwam in het asiel , is niet de mijne maar die van het asiel zelf :)

deze morgen , toen ik net opstond werd ik vriendelijk begroet !
Afbeelding

Afbeelding

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 02:31

Vind ik heel leuk!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 02:40

Ik ook :+

Morgen gaat ze weer mee naar de paarden en samen het meer in om te zwemmen. :)
Ze is zeer aandachtig , maar mevrouw is nu al zot van me want vandaag moest 'mijn toekomstige vriend' haar vasthouden omdat ik naar toilet wou & ze was zeer ongeduldig.. als ik toekwam ging ze uit vreugde voor mijn voeten rollen ! :o

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:30

Leuke verhalen en foto's!

En niet geloven in 'eerst door de deur', 'eerst eten' en wat eerder genoemd is, hoor. Dat is allemaal ontzettend achterhaald en het is zo zonde om daar mee bezig te zijn! In diezelfde tijd kun je veel leukere dingen met je hond doen. En trekspelletjes kunnen ook prima hoor, alleen je moet je hond wel leren los te laten. En af en toe haar lekker laten winnen, daar krijgt een hond zelfvertrouwen van. Maar dat komt wel, laat haar de eerste paar weken maar lekker wennen bij jullie. Nu gewoon nog niet te veel bezig met commando's aanleren etc. Lekker wandelen en niet te veel van haar verwachten :) Dan gaat ze je vanzelf vertrouwen en met jou leuke dingen doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:33

Wij hebben ook een herplaatser genaamd Layka alleen dan een dogo canario.

Mooie hond is het hoor <3 staffords zouden ook wel een ras zijn voor ons.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 12:43

Hhilde schreef:
Leuke verhalen en foto's!

En niet geloven in 'eerst door de deur', 'eerst eten' en wat eerder genoemd is, hoor. Dat is allemaal ontzettend achterhaald en het is zo zonde om daar mee bezig te zijn! In diezelfde tijd kun je veel leukere dingen met je hond doen. En trekspelletjes kunnen ook prima hoor, alleen je moet je hond wel leren los te laten. En af en toe haar lekker laten winnen, daar krijgt een hond zelfvertrouwen van. Maar dat komt wel, laat haar de eerste paar weken maar lekker wennen bij jullie. Nu gewoon nog niet te veel bezig met commando's aanleren etc. Lekker wandelen en niet te veel van haar verwachten :) Dan gaat ze je vanzelf vertrouwen en met jou leuke dingen doen.

ik ben ook helemaal niet bezig met commando's maar als er een auto afkomt moet ze toch meteen gaan zitten op mijn commando ,
wat ze dus ook meteen doe. Dat van pootje en liggen deed ze spontaan wanneer ik het haar eerst aantoonde via de andere hond.:)
Laika laat meteen los wanneer je het vraagt bij het spelen en wandelen gaat zeker lukken.

ik ben vanmorgen een uurtje naar het bos geweest voor te gaan lopen met haar en ze genoot !

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:55

Onze hond is ook braaf met trek spelletjes.
Tenminste als wij met der spelen.

De labrador van mijn zus en onze hond samen aan de trek spelletjes gaat ook goed.
Maar als ik de stafford x franse bull van de buurvrouw met Layka trekspelletjes laat doen gaat het 9 v/d 10x fout. Dus dat doen we niet meer. Het bleef tot nu toe dan wel bij snauwen maar ik zit er ook niet op te wachtend at die twee hun kaken ff in elkaars lichaam zetten...

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:10

Leuke hond heb je :)

Axel_Clauw schreef:
De American Pitbull Terrier is een ras, niet erkend in Nederland, wel in Amerika (Met bijbehorende stamboom etc.) Pitbull word in Nederland als verzamelnaam gebruikt, wat ik overgins erg veel verwarring vind opbrengen en nergens op slaat, ze hadden kruisingen van dat kaliber beter gewoon kruisingen kunnen laten heten :+ .

Klopt we hebben zelf een American Pitbull Terrier een A.P.B.T. met stamboom alleen is het in Amerika wel een erkend ras maar hier niet.

Dit is onze pit 3 jarige Teef.

We hebben haar nu een maandje in huis super lieve hond, vorige eigenaars moesten er vanaf.

Snap niet dat mensen wat tegen zulke honden hebben het zijn de grootste clowns :+ die er bestaan.

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:13

is ze drachtig geweest? (hond hierboven :P)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:17

blokje schreef:

Ja tot voor kort.
Ons is verteld door vorige eigenaresse dat het een half jaar geleden is maar DA is langs geweest en die zei dat het pas geleden is dat de puppy's er vanaf zijn.
Ik denk dat ze geld aan haar hebben verdiend en dat ze niet meer "nodig" was.
Zo komt het achteraf over bij ons.
Want veel dingen kloppen niet aan het verhaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:20

FerroSandy schreef:
blokje schreef:

Ja tot voor kort.
Ons is verteld door vorige eigenaresse dat het een half jaar geleden is maar DA is langs geweest en die zei dat het pas geleden is dat de puppy's er vanaf zijn.
Ik denk dat ze geld aan haar hebben verdiend en dat ze niet meer "nodig" was.
Zo komt het achteraf over bij ons.
Want veel dingen kloppen niet aan het verhaal.

Klinkt als broodfok :=. Toch ziet ze er wel goed uit op de foto (jammer van de oren...Ik snap dat couperen echt niet) en is ze echt een prachtige hond.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:33

Nee het is volgens mij nog door een amateur gedaan ook.
Maar broodfok weet ik niet, ze kom bij een alleenstaande moeder vandaan met 4 kinderen.
Ook gezien toen we daar waren.
Haar ex (vriend) was er vandoor gegaan met een andere vrouw zei ze, had auto en haar mobiel meegenomen.
En zij zat met de hond die wou hij niet meer hebben.
Ze moest per direct weg.
Wij weten het niet.
Mensen kunnen van alles zeggen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:44

Ferro, ach arme hond.