brrrr vooral niet kijken!!! (slangenbaby's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:15

wow wat een knapperds!!!

Ik heb destijds een koppel regenbogen gehad waarvan de dame netjes bevrucht en dragend was. Echter had mijn stink ex ze onze m'n neus vandaan verkocht zgn aan een liefhebber...echter zijn ze gewoon naar een winkel gegaan en heb ik haar jongen nooit meegemaakt :(

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:17

Leuke slangen! Ik had een oppas slang. 1 x in de 2-3 weken een muisje erbij en de bak schoon maken zo om de paar dagen en klaar.Vind het erg grappige dieren.Die slang ging overigens altijd mee de tuin in om op mijn schoot in de zon te liggen :P Kun jij dat ook bij die van jou?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:17

Hmm. . Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat zo'n baby slang kost. Moet ik dan denken aan een paar tientjes, honderdjes of eerder een paar duizend euro? Ik heb echt helemaal geen idee!

Ik ben niet zo gek op slangen en wist ook echt niet dat er levendbarende slangen zijn. Maar wel apart om een slangenbevalling gezien te hebben. En er zat maar 1 onbevrucht eitje bij?
En zijn ze nu al weg bij de moeder?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:18

Mooie fotos vooral die geboorte, interessant om te zien. Ze zijn zo mooi slangen. Zeker die heel lichte dieren. :j

Hoeveel volwassen slangen hebben jullie nu eigenlijk?

Daantje

Re: brrrr vooral niet kijken!!! (slangenbaby's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:27

Wauw wat fascinerend! Mooie dieren zijn het toch ook zeg, ondanks dat ik ze toch best eng vind ogen :')

Mijn eerste gedachte was echter wel, "Past dat allemaal in één slang?!" :oo

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:39

Vroeger was de boa constrictor mijn lievelingsdier maar later was dat samen met de wolven en de komodo varaan een beetje weg-ge-ebt. Nu zit ik echter te hopen dat de wolven verder Nederland in trekken en je slangen vind ik gewoon geweldig! Echt, het lijken net een soort grote marmeren levende kunstwerken, prachtig _/-\o_

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:03

amoj schreef:
Wow, jeetje zoveel uit 1 slang?! En zo groot ook... :oo

Dat was ook mijn eerste reactie :oo

Ik heb echt niks met slangen maar ze zijn wel ontzettend mooi!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:06

Niet alle reacties gelezen, dus vergeef me als ik iets dubbel vraag... Maar welke kleuren zijn dit, of is dit 'gewoon wildkleur' of zo? En de enelaatste foto heeft zo'n onderbroken patroon (vind ik prachtig trouwens), hoe noem je dat?

Echt gaaf om te zien, die levendbarende slangen! Eieren ook prachtig natuurlijk, maar dit is toch weer anders.

Enne, wat voor kleurslagen regiussen heb je?

*ben niet nieuwsgierig hoor*

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:31

djinnie schreef:
Niet alle reacties gelezen, dus vergeef me als ik iets dubbel vraag... Maar welke kleuren zijn dit, of is dit 'gewoon wildkleur' of zo? En de enelaatste foto heeft zo'n onderbroken patroon (vind ik prachtig trouwens), hoe noem je dat?

Echt gaaf om te zien, die levendbarende slangen! Eieren ook prachtig natuurlijk, maar dit is toch weer anders.

Dit was een verparing van Anery x hypo Jungle
er zitten veel Hypo jungle's in het nest allemaal Hetero voor anery..
alsook wildkleuren en normale hypo's Hetero voor anery :)

kwa regiussen heb ik erg veel liggen zoals superpastel
pastel
mojave
piebald (high white)
Ghost
vanilla
firefly
lemonblast.
oo noem maar op nog veel meer :o

djinnie schreef:

Na de vervelling kan ik pas defenetief de kleuren benoemen omdat je dan hun echte kleur goed kan zien,

karuna schreef:
Mooie fotos vooral die geboorte, interessant om te zien. Ze zijn zo mooi slangen. Zeker die heel lichte dieren. :j

Hoeveel volwassen slangen hebben jullie nu eigenlijk?

wij hebben 8 volwassen dieren liggen (boa's dan he) en uhm een stuk of 8 jaarlingen nu die mee gaan de nieuwe kweek in zodra het toelaat
me hun gewicht.

yvje86 schreef:
Hmm. . Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat zo'n baby slang kost. Moet ik dan denken aan een paar tientjes, honderdjes of eerder een paar duizend euro? Ik heb echt helemaal geen idee!

Ik ben niet zo gek op slangen en wist ook echt niet dat er levendbarende slangen zijn. Maar wel apart om een slangenbevalling gezien te hebben. En er zat maar 1 onbevrucht eitje bij?
En zijn ze nu al weg bij de moeder?

Over prijzen ga ik echt niet beginnen dat heeft geen meerwaarde aan onze hobby aangezien er enkel de stroomkosten en voerkosten mee gedekt kunnen worden en we soms nog geld erboven op moeten leggen als we iets nieuws willen aanschaffen.
maar het varieert echt van 10 euro tot 1000 euro, deze zullen gemiddeld, de lichtere dieren ervan 500 euro gaan kosten
de andere wat minder (per stuk)

Woogy schreef:
wow wat een knapperds!!!

Ik heb destijds een koppel regenbogen gehad waarvan de dame netjes bevrucht en dragend was. Echter had mijn stink ex ze onze m'n neus vandaan verkocht zgn aan een liefhebber...echter zijn ze gewoon naar een winkel gegaan en heb ik haar jongen nooit meegemaakt :(

regenbogen hebben we ook gehad niet bepaald lieve dieren om mee te werken dus gelukkig heb ik daar niks aan gemist :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:39

Joh! ik wist helemaal niet dat er ook levendbarende slangen waren hihi.
Maar ik heb me dan ook alleen ingelezen over de rattenslang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:46

Onley ik miste je babyslangen topic al bijna :P , wat ene pracht slangen weer en wat gaaf die geboorte :D

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:11

*krijgt compleet de rillingen van slangen* Huh wat gaaf wist helemaal dat het niet zo ging bij slangen, de baby's zien er in mijn ogen gewoon volwassen uit, alleen veel kleiner dan mama. Wel heel gaaf om te zien!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:20

takkie_muis schreef:
Onley ik miste je babyslangen topic al bijna :P , wat ene pracht slangen weer en wat gaaf die geboorte :D

Hihi een vaste fan *\o/*
binnekort weer nog meer topics en baby slangen en of eieren :j

Bedankt iedereen :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:22

Oh, ga je ook een keer een foto topic maken van je piebald regiussen? Niet dat ik de rest niet mooi vindt, maar die.... wauw... <3

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:25

Nooooh, wat schattig! <3
Heb je de volwassen slangen in een terrarium zitten of houd je die op andere manieren? En hoe groot worden deze nou ongeveer?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 21:51

die zitten allemaal in terrariums :)
ze kunnen tot wel 2,5 meter lang worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:33

onley schreef:
takkie_muis schreef:

Hihi een vaste fan *\o/*
binnekort weer nog meer topics en baby slangen en of eieren :j

Bedankt iedereen :D

*\o/* Wordt bijna hebberig , maar slangen zijn best mooie en leuke dieren en ze voelen zo heerlijk raarachtig vreemd :')

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:09

Oh wat gaaf!! :oo

Ik heb slangen altijd al fascinerend gevonden maar nooit zover gegaan dat ik er 1 kocht. Misschien toch het onbekende ervan :j

Ik volg je topic erg graag en kijk uit naar meer foto's en je volgende nest :j

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 08:46

dankje :j

ik zal jullie op de hoogte houden :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:09

Hoe zit het met de voeding van babyslangen? Worden ze gezoogd door de moeder of eten ze zelf?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:24

Gaaf om te zien! Ik heb wel vaker topics van je gezien en ik vind het altijd erg leuk om te volgen.
Je zegt dat deze slangen genetisch interessant zijn, wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat qua kleuren of iets anders? Leuk dat je nu zulke super nesten (?) krijgt.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:37

Daenerys schreef:
Hoe zit het met de voeding van babyslangen? Worden ze gezoogd door de moeder of eten ze zelf?

Een slang een zoogdier? Hehe :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:42

Daenerys schreef:

in het topic staat dit al vermeld, ze zijn vannaf de geboorte zelfstandig :)

_Saar schreef:
Gaaf om te zien! Ik heb wel vaker topics van je gezien en ik vind het altijd erg leuk om te volgen.
Je zegt dat deze slangen genetisch interessant zijn, wat moet ik me daar bij voorstellen? Is dat qua kleuren of iets anders? Leuk dat je nu zulke super nesten (?) krijgt.

Jup ze dragen allemaal het Anery Gen (dus het rood ontbrekende pigment)
sommige zijn Jungle's dit zijn weer dieren die bepaalde gave tekeningen (patroon ) hebben zoals jullie al konden zien
op de foto's :j

het volgende boa nest moet echt de klapper worden *\o/*

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:56

Jeetje baby's noemen ze dat dan, haha!
Wat een joekels al :oo
Maar wel super gaaf :)!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:58

Wauw ik heb nog nooit zo'n hoog zwangere Boa constrictor gezien :wow: Wel prachtige beebs zeg! Gefeliciteerd met het geslaagde nest!