Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:09

Het begin ziet er al mooi uit. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb hier cavia's die ik ook niet castreer als het niet nodig is. 2 Mannen zitten samen, boven het hok van de vrouwen en dit gaat al 3 jaar zonder problemen.
Maar bij een paar dierenartsen hier in de buurt hebben ze nu iets nieuws.
Ze brengen de konijnen/cavia's/ratten niet meer onder narcose als ze gecastreerd worden, maar werken met een soort gas. Dit ademen ze in en dan krijgen ze dus ook niks mee van de operatie.
Voordeel hiervan is dat ze direct als ze het niet meer inademen weer wakker worden en meteen weer de oude zijn. Geen complicaties mogelijk van die vervelende narcoses.

Succes verder met je nijnen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:36

Dat is gewoon gasnarcose Roweentje! Kost veel meer maar is inderdaad wel veilig! Mijne zijn gecastreerd bij iemand die afgelopen jaar 400 heeft gedaan waarvan 2 overleden. Maar als je beertjes gewoon samen kunnen zou ik het ook niet doen! Cavia's zijn gelukkig wel veel makkelijker te koppelen dan die koppige konijnen. :D

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:22

En ben je al verder gekomen ? :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:24

Ik wou net zeggen ik ben benieuwd naar een upje :j

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:29

Ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik neem dat ts goed weet wat ze doet, aangezien ze zelf dierenartsassistent is geweest. Bovendien: hoeveel konijnen zijn er nu die zo'n mooie uitloop hebben? Ik gok op een kleine 20%. Vooral omdat ts zegt dat de konijnen elkaar al langer kunnen zien en dit geen problemen oplevert, lijkt het me dan ook niet zo'n probleem.

Mijn vriend en ik hebben sinds 2 maanden ongeveer onze konijnenren klaar. Stukje van 4m2 met het hok in het midden geplaatst.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:32

Whizzard schreef:
Ik neem dat ts goed weet wat ze doet, aangezien ze zelf dierenartsassistent is geweest.

Dat zegt hélemaal niets! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:35

Jeetje.. deze dame heeft veel over voor haar konijnen en doet haar best er een waar konijnenpaleis van te maken. Maar het enige wat ik lees is commentaar :roll:

TS, ik ben heel benieuwd naar hoe het er nu uit ziet! :j

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 10:45

Ik ben idd een stuk verder. Op 4 frames zit nu het gaas. Alleen door het noodweer hier hebben we de frames nog niet gemonteerd. Zodra het droog is gaan we dat doen en zal ik er een foto van maken en posten.

Verder wil ik jullie wel even voorstellen aan men lieve vriendjes en vriendinnetjes:

Skippy (Ram)
Afbeelding

Rambo (Ram)
Afbeelding

Stamper (Ram)
Afbeelding

Doppie (Voedster)
Afbeelding

Juultje (Voedster)
Afbeelding

Snoezel (Voedster)
Afbeelding

Sneeuwbal (Voedster)
Afbeelding

Rita (Voedster)
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:49

Wat een schatjes <3 weet je zeker dat je ze niet wilt herplaatsen? :P
Ik vind Juultje er echt keilief uitzien :D

Waar heb je ze nu trouwens, dat ze nog niet in die hokken zitten?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 18-06-12 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:51

Ze doet veel voor haar konijnen en alsnog krijgt ze alleen maar kritiek, ze weet vast wel wat ze doet.

Ts: het ziet er nou al super uit!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 10:53

Magrathea schreef:

Ze blijven allemaal bij mij, ze zijn hie gelukkig en krijgen wat hun hartje begeert ;) Ze zijn allemaal stuk voor stuk schatten (individueel dan he) Snoezel en Juultje zijn de 2 grootste vechters die er zijn. Maar appart zoooo lief :D

Ze zitten nu in een 9 delig mega grote konijnenflat :D (dat zijn hun winterhokken, ze komen overgens allemaal elke dag een uur buiten om lekker te kunnen rennen)

@Iedereen zonder commentaar thanx.

@Iedereen met commentaar als jullie eens een dagje in mijn schoenen zouden staan dan dachten jullie er wel anders over. Voor de rest ga ik nu alleen nog maar in op de mensen wie het echt interesseerd hoe het gaat worden ;)
Laatst bijgewerkt door Nathas op 18-06-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:54

Nathas schreef:
Magrathea schreef:

Ze blijven allemaal bij mij, ze zijn hie gelukkig en krijgen wat hun hartje begeert ;) Ze zijn allemaal stuk voor stuk schatten (individueel dan he) Snoezel en Juultje zijn de 2 grootste vechters die er zijn. Maar appart zoooo lief :D

Had je gezegd idd. Maar het viel te proberen :=

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:03

Leuke foto,s van je 9 konijnen <3

En staks allemaal een nieuw buitenverblijf *\o/* konijnen hebben super goed bij jouw

Konijnen zijn wel groeps dieren :o? konijn is veel liever samen dan alleen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:11

Pletje123 schreef:
Jeetje.. deze dame heeft veel over voor haar konijnen en doet haar best er een waar konijnenpaleis van te maken. Maar het enige wat ik lees is commentaar :roll:

Het mijne was geen commentaar op TS, maar in het algemeen dat "zoiets" niet vanzelfsprekend is. Ik zit ook op een update te wachten van TS, van het bouwwerk!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:26

Kleine snelle update van de fames hoe ze er uit zien. hoogte 1.10 breedte 1.20 m. Ze worden vanavond na men werk gemonteerd.

Hier staan ze binnen
Afbeelding

Even een snelle foto tussen de buien door in het zonnetje
Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:50

GamblersCup schreef:
Pletje123 schreef:

Het mijne was geen commentaar op TS, maar in het algemeen dat "zoiets" niet vanzelfsprekend is. Ik zit ook op een update te wachten van TS, van het bouwwerk!

Ik reageerde niet speciaal op jouw bericht :) Het viel me gewoon op dat ondanks de achtergrondinformatie die de TS geeft, en welke ook verklaart dat ze niet samen kunnen, er steeds weer commentaar komt. Maar goed :) Dat terzijde.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:59

Ziet er al goed uit, Nathas !! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden !

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:07

ziet er toch netjes uit.
Ben je alleen niet bang dat bij hevige regenval het een drekzooi gaat worden in de hokken of valt dat bij jullie wel mee????

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:11

Misschien kan je er een zeiltje over spannen als er regen voorspeld wordt... Weet niet zeker of het water goed wegkan namelijk, dat kan ik zo niet zien en ik weet niet of je er rekening mee hebt gehouden :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:18

Hier even een paraveterinair in opleiding aan het woord haha. :P

Risico's zitten er zeker vast aan castraties, neemt niet weg dat van alle tientallen konijn castraties die k heb gezien er nog geen een fout is gegaan. Echter is dat de keuze van de TS, en is zij meer dan in staat om hier in haar eigen mening te hebben. Konijnen zijn idd koppeldiertjes, en ja ze horen samen te zijn, echter als ze gaan vechten kunnen ze gewoon niet bij elkaar. 2 paarden die vechten, 2 honden die vechten dwingen we toch ook niet om maar bij elkaar te zitten omdat wij mensen dat zo graag willen?

Deze konijnen krijgen een heerlijke ren, een heerlijke hok, en ze kunnen elkaar ruiken en zien. Wij zien in de kliniek zo vaak mensen die thuis een konijn hebben, die de hele dag in een ferplast plastic kooi zitten en in 1 sprong aan de andere kant van hun kooi zijn. DAT is pas zielig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:33

En wat is hier de toegevoegde waarde van? ;)

Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien met de hokken erbij. TS moet een beetje opschieten, wij willen foto's zien :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:35

GamblersCup schreef:
En wat is hier de toegevoegde waarde van? ;)

Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien met de hokken erbij. TS moet een beetje opschieten, wij willen foto's zien :D

Dat was een reactie op al die mensen die commentaar op TS gaven omdat ze haar konijnen niet deed koppelen en de hokken te klein waren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:38

Zoals TS zelf al heeft gedaan en velen met haar. Ik denk dat we die discussie nu maar moeten laten rusten, dan blijft het wat gezelliger.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:49

zo, dat ziet er al goed uit TS!
wat je evt. zou kunnen doen, is een paar van die transparante golfplaatjes erop maken?
Hebben wij bij ons kippenhok gedaan, dan werd s' winters echt vreselijk drabbig, nu blijft het heel netjes :j
Gewoon één hoger balkje aan de voorkant, zodat het een schuin aflopend dakje wordt ;)
Ben benieuwd hoe het er straks in elkaar gezet uitziet!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:53

_l_amanda_l_ schreef:
zo, dat ziet er al goed uit TS!
wat je evt. zou kunnen doen, is een paar van die transparante golfplaatjes erop maken?
Hebben wij bij ons kippenhok gedaan, dan werd s' winters echt vreselijk drabbig, nu blijft het heel netjes :j
Gewoon één hoger balkje aan de voorkant, zodat het een schuin aflopend dakje wordt ;)
Ben benieuwd hoe het er straks in elkaar gezet uitziet!

Wordt dat niet heel warm in de zomer?