Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeRoosje

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:47

Misschien is het een idee om het hier bij het topic van TS te houden? Ik denk dat TS inmiddels wel door heeft dat er een aantal dingen zijn die beter kunnen/hadden gekund.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:06

Wilawander schreef:
Ik ben ook niet voor pretnestjes maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar jonge "gezonde"konijnen. Ik heb hier ook 4 opvangkonijnen zitten naast de raskonijnen. Die 4 hebben al heel wat dierenartskosten gemaakt. Geeft niet maar kan me goed voorstellen dat er ook mensen zijn die graag direct wat jongs met wat meer zekerheid willen aanschaffen. Ik denk er inmiddels wel zo over na veel dieren die afgedankt waren te hebben opgevangen.

Maar dit zijn geen raskonijnen waar dit topic over gaat (Teddy dwerg is tijdelijk erkend, maar alleen wit blauwoog, ver weg van deze kleur toverbal), dit soort konijntjes zitten juist enorm veel in opvangen. Al heb ik ook enorm veel raskonijnen in de opvang op dit moment 3 tan dames, getatoeerd, gedumpt, 2 lotharingers nog van de 10 rechtstreeks van de fokker. Nederlandse Hangoordwerg, ik had tot voor kort 2 Rexen, vorig jaar nog 7 gedumpte kleurdwergen gevangen waarvan 3 jongen van een week of 8.. En als er al kleurdwergen van een week of 8 gedumpt worden in het kleurtje chinchilla dan ga ik toch altijd heel hard nadenken. Echter ook 1 van die gedumpte had olifantstanden, getatoeerd en al.. raskonijnen geeft geen garantie op gezondheid, het is maar net geluk hebben.. Teddy dwergen met olifantstanden heb ik ook al genoeg gezien, net als Franse Hangoren (en hierbij nog veel meer problemen), maar ja afgelopen jaar(en) een giga hype geweest natuurlijk. Sorry, mensen ik denk vanuit het oogpunt van het dier en niet wat de mens wil, die dieren hebben er niet om gevraagd bij ons te wonen vandaar.

Verder zal ik hier daar niet over ingaan, want dat lijkt me niet ontopic. Enige wat ik hoop dat meer mensen bewust worden van deze geweldige dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:36

Denk dat TS hier allemaal niks aan heeft meer.
Konijntjes zijn al geboren. En ze heeft volgens mij gezegd dat ze alle jongen hield.
En snap niet waarom jullie gelijk allemaal zo over de zeik zijn. Beter een gepland pretnestje, waarbij de jongen de nodige zorg krijgen als het moet. Dan een boertje die simpelweg de konijn dood laat fokken. Omdat ze de ram er contineu er bij in houden.

En ben benieuwd hoe het met de jonkies gaat :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:31

Wat ik me wel afvraag.
Je gaat alle jongen houden zeg je. Dus je gaat de mannetjes castreren? En wat ga je met de teddy doen, ook castreren?
Ik denk wel dat je er nog een hele hoop werk aan krijgt. Als de jongen allemaal langharig worden.. dan heb je een heleboel werk. Dan moet je twee keer per week 6 konijnen borstelen. Zoals het hier staat lijkt dat allemaal wel makkelijk... maar dat is het zeker niet.

Bij ons in de opvang van de kinderboerderij hadden ze een paar weken terug 6 Angora konijnen afgegeven. Nou... ik we waren blij dat de dieren allemaal herplaatst zijn. Want dat was een werk! Zelfs met drie vrijwilligers hadden we er handenvol werk aan.

Ik raad ook iedereen af om een langharig konijntje te kopen. De dieren zien er enorm schattig uit, maar een konijn wil helemaal geen lange vacht. De meeste konijnen vinden het borstelen en kammen ook verschrikkelijk. Ze moeten maar stilzitten terwijl iemand aan hun vacht zit te frutselen. En dan die hete zomers,... man man man.. loop jij maar eens met je winterjas rond.
Nee,.. ik zie liever gewone konijnen. Die kunnen tenminste konijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:25

Laptopmuis schreef:
Wat ik me wel afvraag.
Je gaat alle jongen houden zeg je. Dus je gaat de mannetjes castreren? En wat ga je met de teddy doen, ook castreren?
Ik denk wel dat je er nog een hele hoop werk aan krijgt. Als de jongen allemaal langharig worden.. dan heb je een heleboel werk. Dan moet je twee keer per week 6 konijnen borstelen. Zoals het hier staat lijkt dat allemaal wel makkelijk... maar dat is het zeker niet.

Bij ons in de opvang van de kinderboerderij hadden ze een paar weken terug 6 Angora konijnen afgegeven. Nou... ik we waren blij dat de dieren allemaal herplaatst zijn. Want dat was een werk! Zelfs met drie vrijwilligers hadden we er handenvol werk aan.

Ik raad ook iedereen af om een langharig konijntje te kopen. De dieren zien er enorm schattig uit, maar een konijn wil helemaal geen lange vacht. De meeste konijnen vinden het borstelen en kammen ook verschrikkelijk. Ze moeten maar stilzitten terwijl iemand aan hun vacht zit te frutselen. En dan die hete zomers,... man man man.. loop jij maar eens met je winterjas rond.
Nee,.. ik zie liever gewone konijnen. Die kunnen tenminste konijn zijn.

Ik had 7 teddy dwergen :+ en 1 x per week borstelen is genoeg.
En in de zomer knip ik ze kaal

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:12

love_western schreef:
Denk dat TS hier allemaal niks aan heeft meer.
Konijntjes zijn al geboren. En ze heeft volgens mij gezegd dat ze alle jongen hield.
En snap niet waarom jullie gelijk allemaal zo over de zeik zijn. Beter een gepland pretnestje, waarbij de jongen de nodige zorg krijgen als het moet. Dan een boertje die simpelweg de konijn dood laat fokken. Omdat ze de ram er contineu er bij in houden.

En ben benieuwd hoe het met de jonkies gaat :)

Bewust wording van andere mensen die dit ook nog plannen? En denken hee toch niet zo'n goed idee?
En dat het ene nog slechter is dan het andere, hoeft het andere niet direct goed te keuren. Als iemand een paard dag en nacht op stal houd betekend het niet dat een paard wat dag en nacht op stal staat en 1 uur per dag wel in de wei mag meteen wel goedgekeurd kan worden. Ik hoop dat het gewoon een eyeopener is en gelukkig mag dat gewoon gezegd worden. Oftewel ik keur beide af en sta achter beide niet... en als het nou een pretnest was met 2 kortharige konijnen had ik me nog iets afzijdiger kunnen houden, maar door het chronische te kort aan baasjes die wel deze vacht kunnen onderhouden en het feit dat konijnen geen plezier aan die vacht beleven heb ik er gewoon moeite mee.
En verder jij zal ongetwijfeld goed voor al je Teddy dwergen zorgen, maar deze heeft al vilt in de vacht.. hoe zal dat dan de anderen vergaan?, dit zijn kruisingen echt geloof me totaal anders qua vachtonderhoud.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:02

De ram is niet van mij.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:04

Babyfoto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:54

ow jeetje, zag gisteren de topic voorbij komen en dacht dat TS een kind van een jaar of 13 / 14 was. Zag al dat er vele adviesen werden gegeven, dus dacht; dat komt wel goed. Maar lees nu in het profiel van TS dat het om een volwassen vrouw gaat ... Weet niet zo goed wat ik hier nu van moet denken ...

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 08:13

Haha nou zeg, jullie doen net of ik mijn konijn mishandeld heb. Beetje overdreven.. maarja dat is BOKT he. Vandaar dat ik dus vrij weinig post.. tis nooit goed, altijd gezeik en gezeur.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:36

Nogmaals mijn vraag.. wat ga je nu met de jonge konijnen doen? Alles laten castreren?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:04

Ja mochten er mannetjes bij zitten worden die natuurlijk gecastereerd. Wil geen ongewenste nestjes hebben. Zoals wij met onze vlaamse reus hebben, die voor de 2e x achter elkaar een nestje heeft. Het zouden 2 mannetjes zijn, maar 1 is dus een vrouwtje. We hebbe ze al 1,5 jaar lopen.. Deze zijn btw wel MET stamboom en van een goede fokker. Paps is helaas een paar weken terug dood gegaan. Lopen in een hele grote ren met buizen onder de grond, enz. Denk dat veel konijnen hier van dromen..

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 09:06

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:34

Mama_Rianne schreef:
Haha nou zeg, jullie doen net of ik mijn konijn mishandeld heb. Beetje overdreven.. maarja dat is BOKT he. Vandaar dat ik dus vrij weinig post.. tis nooit goed, altijd gezeik en gezeur.

Ik vind het jammer dat je iedereen over 1 kam scheert, dus ook de mensen die positief zijn en aardig zijn scheer je nu gewoon klats over 1 kam. Bokt is een forum en daar zitten meer dan 192000 mensen op en al die mensen zijn andere mensen, bokt is niet een iets is 1 mening, ik vind dit dan ook absoluut niet netjes... en zeker niet voor de mensen die heel leuk op je reageerden, want ook die scheer je nu over 1 kam. Het is een open forum waar iedereen een mening mag geven en niet dat heel bokt zo is. Ik zou dan inderdaad ook al is het een leuke post niet meer op jou reageren. Verder zou je kunnen nadenken dat als iets niet goed is en velen zeggen het, waarom dat niet zou zijn, zeker als het er zoveel zijn. Die je tips geven je zou ook kunnen denken hee ze hebben best gelijk hier ga ik wat mee doen. En anders kan je zeggen bijvoorbeeld bedankt ik zal er is over nadenken en wat je er daarna mee doet is niet aan andere mensen, maar mensen zijn altijd zo direct in de verdediging schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:15

Faniek schreef:
Bewust wording van andere mensen die dit ook nog plannen? En denken hee toch niet zo'n goed idee?
En dat het ene nog slechter is dan het andere, hoeft het andere niet direct goed te keuren. Als iemand een paard dag en nacht op stal houd betekend het niet dat een paard wat dag en nacht op stal staat en 1 uur per dag wel in de wei mag meteen wel goedgekeurd kan worden. Ik hoop dat het gewoon een eyeopener is en gelukkig mag dat gewoon gezegd worden. Oftewel ik keur beide af en sta achter beide niet... en als het nou een pretnest was met 2 kortharige konijnen had ik me nog iets afzijdiger kunnen houden, maar door het chronische te kort aan baasjes die wel deze vacht kunnen onderhouden en het feit dat konijnen geen plezier aan die vacht beleven heb ik er gewoon moeite mee.
En verder jij zal ongetwijfeld goed voor al je Teddy dwergen zorgen, maar deze heeft al vilt in de vacht.. hoe zal dat dan de anderen vergaan?, dit zijn kruisingen echt geloof me totaal anders qua vachtonderhoud.

Ik zie 3 klitjes...

En ja ik zal bokt ook wel over mij heen krijgen nu. Want mijn voedster is ook perongeluk weer zwanger geworden. Zusje heeft hok van ram opengelaten. Laatst al de hele ren waardoor ik achter de kippen mocht aanrennen, konijn zat nog in de ren. Ze is nogal vergeetachtig door haar narcose 2 week terug.

Terwijl ik de rammetjes binnen nu en 2 weken wou laten castreren ;(

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:18

Afbeelding

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:06

Aah gosh, wat schattig!
Ik zit hier ook met smart te wachten op mijn jongen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:15

Wat leuk en die Vlaamse reus wat een schattig ding.

Maar controleer je dan zelf niet wat voor geslachten je gekocht hebt?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 13:52

Vlaamse reuzen zijn van mijn schoonvader, lopen in een weiland met hek erom heen met kippen, haan en kalf. Ze komen van een goede fokker vandaan en die heeft blijkbaar een fout gemaakt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:10

Laat het een les zijn voor de volgende keer
Áltijd checken ! Ook al komen ze bij nog zn goeie fokker vandaan, wat dus niet zo blijkt te zijn anders had ie deze fout niet gemaakt

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:16

Het zijn mijn konijnen niet, dus hoef ik niet te gaan checken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:18

Je staat echt niet open voor tips ed he ? Jammer hoor
Het gaat er niet om of het jou konijnen zijn of niet, het gaat er om dat wanneer je een konijn neemt, waar ze ook vandaan komen, je altijd eerst checkt wat het geslacht is
Zo kom je nooit voor vervelende verrassingen te staan ;)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 17:18

Nee dat snap ik ook wel, zo achterlijk ben ik ook niet. Maar als het mijn konijnen niet zijn, ik ze niet opgehaald heb en ook niet in de wei neer gezet heb, waarom zou ik dan gaan kijken? Maar nu ben jij mij aan het vertellen dat het mijn schuld is dat de vlaamse reus nestjes heeft gekregen doordat ik niet gekeken heb wat het zou zijn. Ze zijn van mijn schoonvader, niet van mij. Ze lopen er ruim 1,5 jaar.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:30

Doe es ff rustig aub
Ik geef niemand wat de schuld, alleen is het wel een les voor jou en voor iedereen.
Ookal komen konijnen bij een goeie fokker weg, even geslachten checken is niet verkeerd

Ik vind het ontzettend jammer dat jij totaal geen kritiek,commentaar of tips accepteert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:43

Waarom zou zij de geslachten moeten checken als de vlaamse reuzen niet van haar zijn?

En daarbij soms is geslachtsherkenning heel moeilijk. Hier kwam vorig jaar konijntje binnen en die is door 4 verschillende mensen gecontroleerd. 2 daarvan waren rasfokkers. En de andere hielden al jaren konijnen. En iedereen zei: this een vrouwtje.

Bleek dus wel een mannetje, nadat mijn zusje gillend binnen kwam gerend: Ze heeft ballen.