Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wilawander schreef:Ik ben ook niet voor pretnestjes maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar jonge "gezonde"konijnen. Ik heb hier ook 4 opvangkonijnen zitten naast de raskonijnen. Die 4 hebben al heel wat dierenartskosten gemaakt. Geeft niet maar kan me goed voorstellen dat er ook mensen zijn die graag direct wat jongs met wat meer zekerheid willen aanschaffen. Ik denk er inmiddels wel zo over na veel dieren die afgedankt waren te hebben opgevangen.
Laptopmuis schreef:Wat ik me wel afvraag.
Je gaat alle jongen houden zeg je. Dus je gaat de mannetjes castreren? En wat ga je met de teddy doen, ook castreren?
Ik denk wel dat je er nog een hele hoop werk aan krijgt. Als de jongen allemaal langharig worden.. dan heb je een heleboel werk. Dan moet je twee keer per week 6 konijnen borstelen. Zoals het hier staat lijkt dat allemaal wel makkelijk... maar dat is het zeker niet.
Bij ons in de opvang van de kinderboerderij hadden ze een paar weken terug 6 Angora konijnen afgegeven. Nou... ik we waren blij dat de dieren allemaal herplaatst zijn. Want dat was een werk! Zelfs met drie vrijwilligers hadden we er handenvol werk aan.
Ik raad ook iedereen af om een langharig konijntje te kopen. De dieren zien er enorm schattig uit, maar een konijn wil helemaal geen lange vacht. De meeste konijnen vinden het borstelen en kammen ook verschrikkelijk. Ze moeten maar stilzitten terwijl iemand aan hun vacht zit te frutselen. En dan die hete zomers,... man man man.. loop jij maar eens met je winterjas rond.
Nee,.. ik zie liever gewone konijnen. Die kunnen tenminste konijn zijn.
en 1 x per week borstelen is genoeg.
love_western schreef:Denk dat TS hier allemaal niks aan heeft meer.
Konijntjes zijn al geboren. En ze heeft volgens mij gezegd dat ze alle jongen hield.
En snap niet waarom jullie gelijk allemaal zo over de zeik zijn. Beter een gepland pretnestje, waarbij de jongen de nodige zorg krijgen als het moet. Dan een boertje die simpelweg de konijn dood laat fokken. Omdat ze de ram er contineu er bij in houden.
En ben benieuwd hoe het met de jonkies gaat

Mama_Rianne schreef:Haha nou zeg, jullie doen net of ik mijn konijn mishandeld heb. Beetje overdreven.. maarja dat is BOKT he. Vandaar dat ik dus vrij weinig post.. tis nooit goed, altijd gezeik en gezeur.
Faniek schreef:Bewust wording van andere mensen die dit ook nog plannen? En denken hee toch niet zo'n goed idee?
En dat het ene nog slechter is dan het andere, hoeft het andere niet direct goed te keuren. Als iemand een paard dag en nacht op stal houd betekend het niet dat een paard wat dag en nacht op stal staat en 1 uur per dag wel in de wei mag meteen wel goedgekeurd kan worden. Ik hoop dat het gewoon een eyeopener is en gelukkig mag dat gewoon gezegd worden. Oftewel ik keur beide af en sta achter beide niet... en als het nou een pretnest was met 2 kortharige konijnen had ik me nog iets afzijdiger kunnen houden, maar door het chronische te kort aan baasjes die wel deze vacht kunnen onderhouden en het feit dat konijnen geen plezier aan die vacht beleven heb ik er gewoon moeite mee.
En verder jij zal ongetwijfeld goed voor al je Teddy dwergen zorgen, maar deze heeft al vilt in de vacht.. hoe zal dat dan de anderen vergaan?, dit zijn kruisingen echt geloof me totaal anders qua vachtonderhoud.