Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BelgenGek

Re: Birmanen Fluffy-Beebjes op komst van Tessa én Lenthe!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:13

wat Spannend !!! ik volg je topic :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:43

Oh, spannend! :):)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:20

Limoen schreef:
Hahaha ja Tessa geeft haar Clowntjes karakter goed door aan d'r kittens. _O-

Moet ik daar blij mee zijn? heb hier al 1 wit spook dat me iedere morgen om 6 uur komt wakker miauwen/terroriseren :D
ben benieuwd!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 01:15

Dat doen die van mij gelukkig niet haha :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:00

spannend :):)

hier komt het ook steeds dichterbij, Nini zit nu op 7 week en ik kan ze eindelijk voelen *\o/*

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:23

Gaaf *\o/*

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:23

Dit ziet er niet echt uit alsof ze elk moment kan gaan bevallen _O-

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:24

Hahahaha die kop _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:33

:+: wat lief!!!!!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:05

Duhelo schreef:
Limoen schreef:
Hahaha ja Tessa geeft haar Clowntjes karakter goed door aan d'r kittens. _O-

Moet ik daar blij mee zijn? heb hier al 1 wit spook dat me iedere morgen om 6 uur komt wakker miauwen/terroriseren :D
ben benieuwd!

Haha ja daar moet je blij mee zijn!
Wij hebben Layla (een kitten van Tessa der vorige nestje) in huis en we vervelen ons nooit!
Dan heeft ze weer haar bui en krijgt over haar blauwe ogen een rode gloed, ze springt dan ineens de lucht in, rent met een bolle rug en haar staart scheef heel het huis door om vervolgens weer rustig in "haar" doos te gaan liggen.

Als je intresse hebt heb ik via pb nog wel een filmpje van Layla wanneer ze haar vriendinnetje aan het terroriseren is :D

Behalve een terror is ze ook ONTZETTEND lief hoor. Ze zal nooit gemeen naar je uithalen of wat dan ook. Het enige "gemene" wat ze bij mij doet is op mijn vinger kauwen haha.
Verder vind ze het heeeeeeeerlijk om geborsteld en gestofzuigd te worden en loopt regelmatig gezellig tegen ons te kletsen.
Mijn vriend is ze helemaal verliefd op, ze loopt de hele dag achter hem aan en gaat altijd bij hem in de buurt liggen om geknuffeld te worden.

Voor haar maine coon vriendinnetje Fientje is ze ook heel lief! Zo wast ze haar zeker iedere dag, ligt vaak tegen haar aan te slapen en speelt ook veel met haar. Ze hebben nog nooit echt ruzie gehad!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:39

haha, zaalig :D
ben benieuwd naar het filmpje!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:37

zijn ze er al ? :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 10:55

Nee anders had je t wel geweten hoor :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:03

Hmm mijn gokje is dus al mislukt. En het is nog wel zulk mooi weer voor baby's!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:19

Waaauwaaaauwwaaauw! Ik ben denk verliefd. :+:

Wat zijn ze allebei super leuk! Ben heel benieuwd naar de kleintjes!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:51

Dag 64 nu? Spannend hoor! Ben heel benieuwd! En vermoed dat het er minimaal 4 gaan worden :j

En geweldig dat verslag van moeders in spe die je nachtrust terroriseert. Heel herkenbaar, zo lag ik vorige week ook :j En nu kijk ik recht op haar nest met 6 tevreden mooie kittens :+:

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 15:57

Dag 65 al :D

Ahh 6 kittens! Gaaf, gefeliciteerd!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:17

Nou meer dan 2 uurtjes slaap zijn 't niet geworden.. _O-

Dat was me m'n nachtje wel! Pfoeh. Het was voor mij (ons) een vrij heftige bevalling, voor Tessa ook een hele uitputtingsslag.
Ik heb zelf wel een aantal bevallingen etc. meegemaakt ook van HTK's maar ik heb nooit wat hoeven doen.. Het ging altijd vanzelf. En nu dus niet, dan moet je ineens meehelpen/ingrijpen..

Gisteravond om half 1, ik lag net in bed en was nét weg toen ik Tessa weg voelde lopen en ineens iets nats naast me voelde. Er lag een hele plas vocht naast me op m'n bed, bedankt Tes! := Ik had nog geen weeën gezien maar wist dat die snel zouden komen. En ja hoor, vanaf 1uur had ze af en toe lichte weeën. Ze was zó lief, lag gewoon lekker in een mandje, gaf ons kusjes en knuffelde wat af.

Na een tijdje werd ze onrustiger en wilde ze niet in de doos blijven en werd ongedurig. Ze had behoorlijk wat (pers)weeën voor het eerste kitten er was dus dat was nogal vermoeiend voor d'r. Eindelijk kwam er een klein "ballonnetje" te voorschijn. Na een paar persweeën was het ineens SPLETSJJ en daar schoot het kitten eruit. Het was GROOT :wow: Ik schrok me werkelijk dood, veel groter dan de vorige keer. Die kóp, ik dacht dat er geen eind aan zou komen. Geen wonder dat ze daar zo lang over deed. Het kitten was eruit en Tessa reageerde metéén op het kitten en begon haar te wassen, ze doet het zó goed. Echt een fantastische moeder.
Om 04.34 is het eerste poesje van 102 gram geboren. De placenta kwam niet, dus we hebben het kitten zelf losgemaakt. Wat er toen kwam leek heel ingewikkeld. Er leek half een placenta uit te hangen maar er kwam ineens ook iets wat ik eerst niet kon plaatsen. Tot er ineens na nog een perswee en grote snoet uit haar stak... :wow: Het vliesje zat strák om het hoofdje heen dus het leek net alleen een groot hoofd wat uit haar stak, dat zag er écht vreemd uit. Ik heb meteen het kitten vastgepakt voor zover ik erbij kon en met de week meegetrokken en het kitten kwam eruit. Ik dacht toen ik het hoofdje zag dat het te laat was maar ze begon te bewegen en kwam meteen op gang!! Om 05.15 is deze kater van 100 gram geboren. Daarna duurde het een poos voor er weer wat gebeurde en heb ik aan het beetje placenta/navelstreng wat er nog uit Tessa hing de placenta er voorzichtig uitgetrokken. Dat waren de twee placenta's van de eerste 2 kittens, die zaten in elkaar.. Gelukkig! Beide placenta's eruit kan de volgende zonder zorgen komen.
Na een hele poos bijkomen kwam er weer wat.. Achterpootjes en een staart.. Ook nog een stuit terwijl ze al zo groot zijn.
Weer meteen vastgepakt en meegetrokken en daarna meegeholpen met op gang helpen want Tessa begon behoorlijk moe te worden. Om 7.00 is deze poes van 100 gram geboren.
Vrij snel daarna kwam er geen placenta maar weer een "ballonnetje". Er kwam weer een groot hoofd aan, weer meegeholpen tijdens de weeën zodat haar iets minder kracht kostte. Om 7.20 is de kater van 104 gram geboren.
Daarna kwam er weer een placenta gelukkig en toen kwam nr. 5.. Wéér een stuit. Tessa was bek af.. En een stuit met maar één pootje en een staartje.. Ik heb een paar persweeën afgewacht of het andere pootje er misschien vanzelf bij zou komen maar dat gebeurde helaas niet.. Maar het kitten moest er toch uit dus dan maar meehelpen met één pootje.. Ik heb het zo voorzichtig mogelijk gedaan, een beetje aan het kitten trekken en geprobeerd met m'n vinger het andere pootje eruit te wippen zodat ik verder kon meehelpen met beide pootjes. Uiteindelijk na even "trekken" kwam het andere pootje gelukkig ook!! Om 8.00 werd de kater van 98 gram geboren. Na een tijdje bijkomen weer een wee en kon ik zo de 2 placenta's er nog uit trekken en was ze klaar.. Moe maar zó voldaan. Ze ligt heerlijk te knorren met haar kroost zo om d'r heen. Het zijn héle felle kittens, stuk voor stuk. Ze waren er nét uit zaten nog vast met de navelstreng en begonnen al gillend te zoeken naar een tepel. Het spul is heel levendig en piept goed. Ik hoop dat ze geen vocht in de longetjes hebben gekregen, ik heb waar mogelijk zoveel mogelijk uitgezogen als het nodig was en ze hadden gelukkig geen van allen opstartproblemen!

Het was voor mij een héle ervaring omdat ik voor het eerst mee moest helpen met kittens eruit halen etc. maar Tessa liet het gelukkig geweldig toe en heeft het super gedaan.

Ik ga straks nog even geslachtjes checken en dan zal ik ze aan jullie voorstellen *\o/* <3 <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:19

waaa gaaf! ik ben heel erg benieuwd

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:27

WOW!! :wow:
Wat een bevalling zeg! En wat een geboortegewichten! :oo
Gewoon 500 gram aan kittens in dat poezenbuikje!
Ben benieuwd naar de foto's straks!!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:29

Wat een verhaal zeg! En zo zwaar al jeetje! Voor jullie beide een heeeele zware nacht, nu lekker uitrusten :) Heel veel plezier met ze, en fotobommen zijn altijd toegestaan natuurlijk :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:31

Wauw wat een mooi groot nest Limoen. Ben erg benieuwd naar de foto's ;) Gefeliciteerd!

Je tabbypoes is weer zwanger van dezelfde rode kater?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:33

Dankjulliewel!! :D

Ja, Nadita, van Bentley <3

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:36

Zekers een verhaal.. Ben benieuwd naar de foto's :):)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:37

Gefeliciteerd met de baby's! Wat een zware bevalling zeg! Ben benieuwd naar de foto's. :D