Fretjes zijn keileuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Fretjes zijn keileuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:55

Haha ja ik noem ze vetkleppen omdat ze vergelijken met Kruimel gewoon zwaar zijn, maar hun ribben zijn gewoon voelbaar, maar tis zo'n verschil tussen madame en de heren.
Kruimel hoor je amper lopen, die is heel lichtvoetig en soepel, die 2 gasten hoor je echt schuifelen over de vloer en die donderen gerust als ze aan het spelen zijn van de bank af, gister lazerde eentje van de vensterbank. En dan echt zo kijken van oeh hoop dat niemand dat zag.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:59

Hihi maar goed dat Kruimel niet jat dan, want als je haar niet hoort lopen was ze er heel goed in geweest. _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:07

Hahaha ja daar ben ik ook bang voor, maar als ze komt kijken wat je aan het eten bent haalt ze echt haar neus op.
Die wil alleen maar kuikens, ratten, muizen en soms een kwarteltje, maar daar doet ze heeeeeeeeeel lang mee als we die laten liggen, maar meestal halen we zo'n beest na 3 dagen weg, anders gaat het stinken. Ze lust overigens ook wel carnibest, maar ja das ook gewoon vlees.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:07

Wat een schatjes hier! Beetje rare vraag, maar stinken die beestjes niet ontzettend :o
In de dierenwinkel wel, maar ze lijken me zo leuk!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:09

Als je de kooi goed schoonhoudt valt het best mee, maar het is wel wijs om ze te laten castreren.
En verder, tja ze ruiken naar fret als je aan hun lijf snuffelt, maar in ons huis ruik je het bijna niet omdat de kooi om de dag schoongemaakt wordt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:10

Ohh ik wil eigenlijk ook wel fretjes <3 alleen heb ik er niet echt de ruimte en de tijd voor.. Later misschien :D
Wel leuk!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:12

Laatst was ik bij een vriend thuis na het uitgaan en die had dus ook een fret!
Wat een toffe beesten :oo
Spelen heel leuk, we hebben ons echt een uur bezig gehouden met dat beest terwijl we de hele nacht hadden staan dansen en zo moe waren! Hij ging stoeien met de kat en als je hem op zn ruggetje kietelen ging hij 'lachen' en dribbelen :))
Het was een witte, en hij heette Igor! Echt een inimini ijsbeer

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 08:01

Jaaa dat met die bekkies open en dan helemaal rug bollen en gek springen, zo schattig.
Doen ze bij jullie ook van die zachte knor geluidjes maken als ze een gekke bui hebben?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:30

Jazeker, daar moet ik atijd vreselijk om lachen :D ik noem dat altijd kekken, weet niet waarom eigenlijk maar net alsof hij dan lacht en kek kek kek zegt, haha.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 19:51

Ja dat klinkt wel een beetje zo idd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 19:17

Dit is Kruimeltje op mijn vriend zijn hand. Zo schattig

Afbeelding

Die voetjes!!! <3

Afbeelding
Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:26

Wauw, wat lief zo klein! En idd die voetjes <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 12:29

Die kleine haaiepin hing net heel de tijd in mijn sloffen, ze had een beetje een dolle bui geloof ik.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:53

Haha, ja Alfred gister ook, helemaal gestoord in het fretten koppie <3 Hey, even een rare vraag, maar heeft iemand hier op dit forum ook katten bij de fretten? Want ik heb 2 katten en dat gaat heel goed samen met mijn fretje, maar als mijn jongste katje krols is, dan gaat meneer er dus steeds op, net als wat hij bij een moertje zou doen, in nekvel pakken enzo. Hij is vorig jaar gecastreerd, maar hij doet het nu nog steeds, alleen als de kat krols is. Ik zou graag willen weten of iemand van jullie dit ook heeft meegemaakt, vind het zo apart namelijk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 12:55

Jep wij hebben 4 katten. Met Kruimel gaan ze spelen en die daagt ze ook gerust uit. Tijdje terug zat er een kat op een verhoging, niets vermoedend te suffen, Kruimel kruipt erachter en tikt ineens met zijn neus tegen die kat zijn kont aan, beest schrok zich kapot.
Met onze 2 mannen gaat het niet, die gaan echt achter de katten aan en als ze de kans krijgen zullen ze ook wel ff stevig bijten. Dus dan zetten we de katten in de serre.
Met krolsheid weet ik niet, hier is alles geholpen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:58

Mannetjes zijn bij fretten vaak ook bijteriger, moet je veel consequenter mee zijn in de opvoeding, is mij tenminste verteld. :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:07

Maar verder is Alfred dus helemaal niet bijterig, zeker niet naar mensen, en als hij met de katten wil spelen, rennen ze of vaak weg :+ of gaan 'terug' spelen zoals katten onderling ook doen. Maar als mijn katje dus krols is, dan vind ze de aandacht van Alfred natuurlijk helemaal geweldig en het is net alsof hij haar dan als een fretje beschouwd :+. Ze heeft dan toch een bepaalde geur om zich heen en het is zo apart dat hij daar dan op reageerd omdat het een ander diersoort is. Ik dacht namelijk dat het na zijn castratie wel over zou gaan, maar hij blijft het doen. Als mijn katje dus krols is, zet ik ze maar apart. Hij bijt ook weleens in haar tepeltjes dan en dat is zo zielig! Brr :(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:09

Tja, ik weet niet in hoeverre fretten stiekem verwijderd zijn van katten hoor - ze moeten bv. ook kattenmelk als je ze melk geeft. En nog wat rare overeenkomsten.
(Maar als je 't heel goed bekijkt zijn er ook veel overeenkomsten tussen paarden en konijnen _O- )

Het bijten bij andere dieren leert hij waarschijnlijk alleen af als je er constant bij hangt en hem meteen kunt stoppen, maar ja... anders moeten de katten het hem zelf maar afleren!

Niet iedere kat weet ook hoe ze met een andere diersoort moeten spelen - sommige katten kunnen niet eens met andere katten spelen. :+

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:13

Hihi ja idd. Mijn oudste kat laat wel duidelijk merken dat hij er niet van gediend is als hij geen zin heeft om te spelen. Die gaat er gerust tegenin. Als de kleine kat niet wil spelen, rent ze ook gewoon weg en klimt ergens op waar Alfred niet bij kan. Maar als ze krols is, is het dus een ander verhaal :+ Dan geniet ze van de aandacht :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:06

Ik heb gisteren Sheldon even gefilmd toen hij heel druk bezig was om onze tochttijger op te ruimen.
Maar hij wist niet zo goed waar hij em moest laten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:12

Ah, wat gaaf! Hi hi hi, vooral die laatste doos...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:14

Ja hij dacht dat het wel zou passen, tja toch niet.
Nu ligt de tijger overigens in dat grijze blok wat ooit onder een krabpaal heeft gezeten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:15

Maar daar steekt ie uit... hoe ie ook van grijs blok, naar onder de haard, weer terug naar grijs blok, andere uiteinde maar weer naar de haard... _O-

Kun je toch uuuuren naar kijken...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:17

Ja normaal schuift ie eerst het ene stuk erin, zoals hij op het filmpje doet, en dan komt ie eruit, pakt het andere uiteinde en trekt dat stuk ook in het blok. Dan is dat hele ding dus erin verdwenen.
Ik kan er idd uren naar kijken. Stelletje droogkloten zijn het.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:21

:')

Waarom had ie dat dan dit keer niet bedacht?