2 chihuahua`s in de duinen met luxe jasjes aan!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Re: 2 chihuahua`s in de duinen met luxe jasjes aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:13

xEline : was dat maar zo, thuis gekomen weer als gekke rennen, daarna wel slapen hoor.. moesten ze want ging naar me paard :P

Focussed : helaas passen ze deze niet, hebben 20-24cm ruglengte en vaak zit er teveel onder paco zn buik (mannelijk geslacht :P ) hij heeft wel een kingsland sweater echt super zit die!!

treasure27 : het is een raszuivere :D hijs wel een herplaatser was 11maanden dat die bij mij kwam erg bang hondje toen (tashondje dus moest hoop aan en af leren)

MissDonna : zitten fijn deze jasjes :D

annebe : zal nu wel nieuw commentaar krijgen, ik verkoop ze namelijk in alkmaar

babet1991 : Dankje :D probeer 2 a 3x in de week richting het strand te gaan mits het weer het toelaat..

JessicaChico : ja lijkt er inderdaad op, mijnes is alleen van wolters ik verkoop ze ( meer info kan je me altijd pb-en )

Chivance : ik ook hoor, gebreid truitje voor de wind, regenjasje voor regen als het niet koud is, winterregenjasje voor kou en regen.. alleen dragen ze het bijna nooit want echt leuk vinden ze het niet.. maar merk wel als het regent en doe ze regenjasje aan dan lopen ze wel. maar het liefst lopen ze naakt :P

Voor de rest bedankt!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:02

Paco is echt geweldig!!!

<3

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:26

Kimbers schreef:
en ik HOUD van jasjes en van truien :D
Mag ook wel eens gezegd worden :+ Chi van mijn moeder heeft ook een jas aan hoor op puppytraining, beestje zit te trillen zonder.
Mensen zijn er zo tegen omdat ze denken dat alles om mode gaat. Denk toch dat veel mensen heus wel in het belang van hun dier denken hoor, en niet alleen om het plaatje.

_/-\o_ Helemaal mee eens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:01

ik vind die jasjes ook niks, maar die beestjes zijn zo doorgefokt dat ze het helaas wel nodig hebben:( Als ze stil zitten dan;) Maar lijkt alsof ze er geen last van hebben, ook stukje gewenning denk ik:) Zien er leuk uit zo in de duinen!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 21:19

Pinuts: moet eerlijk toegeven dat ze liever zonder als met lopen hoor, maar was een week eerder op het strand en toen wouden ze na 30min al naar huis door de wind, terwijl ze steeds rennen enzo.. Nu toch maar een jasje aangedaan en ze wouden nog langer als 1u lopen.. Normaal springt paco tegen me op als die het 'koud' krijgt.. Nu helemaal niets dus merk wel dat ze het fijn vonden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:51

Heeft niks te maken met doorgefokt, er zijn genoeg raszuivere chi's die een jasje nodig hebben. ook andere kleine honden rassen hebben soms jasjes nodig. Ze zitten sowieso met hun buikjes dichter bij de grond waardoor het sneller koud is, en rassen zonder ondervacht zijn sowieso 'kouwelijk'. Chi's met lange haren zie je niet of minder met jassen, simpelweg omdat ze een vacht hebben die ze beter warm houdt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:27

noa is gaaf heeft veel weg van e tante dr chi kaylie

we gaan keer meeten hoor :D gezellig samen strand wandelen

en zo erg is een jasje niet de greyhound van me buren heeft er ook 1 omdat die een hele dunne vacht heeft en t ook snel heel koud heeft
zat voor tijger als t straks wel gaat sneeuwen ook te denken aan jasje en misschien schoentjes voor de pekel :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:53

xSCWx schreef:
Heeft niks te maken met doorgefokt, er zijn genoeg raszuivere chi's die een jasje nodig hebben. ook andere kleine honden rassen hebben soms jasjes nodig. Ze zitten sowieso met hun buikjes dichter bij de grond waardoor het sneller koud is, en rassen zonder ondervacht zijn sowieso 'kouwelijk'. Chi's met lange haren zie je niet of minder met jassen, simpelweg omdat ze een vacht hebben die ze beter warm houdt.

Ohja? En wie bepaald dat wanneer een hond een jas nodig heeft? Vaak zijn het toch de baasjes.

En over het algemeen gekeken betekend het rillen niet koud hebben. Sommige hondjes zijn gewoon rilliger.. Onze jack net zo. En paarden ook! Van schrik, opwinding of spanning. Koud hebben staat er helemaal buiten

En per toeval kwam ik dit tegen:

http://www.dapzuidwolde.nl/Rubrieken/41_winterjas.htm

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:32

eenitraM schreef:
Ohja? En wie bepaald dat wanneer een hond een jas nodig heeft? Vaak zijn het toch de baasjes.

En over het algemeen gekeken betekend het rillen niet koud hebben. Sommige hondjes zijn gewoon rilliger.. Onze jack net zo. En paarden ook! Van schrik, opwinding of spanning. Koud hebben staat er helemaal buiten

Dit staat in het artikel:
Citaat:
Als een hond bibbert, wil dat niet zeggen dat hij koud is. Veel honden trillen gewoon van de opwinding. Als je een hond toch een jas aantrekt, vormt hij geen wintervacht, waardoor zijn natuurlijke bescherming tegen de kou wegvalt."

Er zijn wel degelijk een boel honden die rillen van de kou. Je ziet het verschil tussen gestresst trillen en rillen van de kou toch gewoon aan de verdere lichaamstaal van je hond. Onze hond heeft het eigenlijk nooit koud en trilt heel af en toe als ze gespannen is, maar dan zie je echt ook wel aan haar lichaamshouding, oren en gedrag dat ze wat gestresst is. Onze instructrice had ook een kortharige hond die stil lag bij de bak die kreeg het echt koud en ging dan rillen maar in zijn gedrag was hij verder niet gestresst, hij zocht een warmer plekje (er lagen wat wolle dekens op de grond waar hij tussen kon kruipen) en hield daarna op met rillen.

Volgens mij word het effect van de deken hier een beetje overdreven wbt de vachtaanmaak. Veel honden liggen er nu uren per dag in warme ruimtes en sommige hangen bij voorkeur de hele dag tegen de verwarming aan of liggen uren per dag tegen de baas en andere honden aan ed maar dat uurtje wandelen met jas remt de vachtaanmaak en dan kan ie zich niet beschermen tegen de kou :? Ik denk toch eerder dat dat met die 20 uur p.d ligt die hij in een ruimte waar het toch al gauw 15-20 graden (bovendien windstil en droog dus een hoge gevoelstemperatuur) is ligt. Je wilt trouwens toch ook helemaal niet dat een hond die 20 uur p.d bij 15-20 graden windstil ligt een vacht heeft voor -10 + sneeuwstorm.

EDIT: vinden de mensen die zo tegen jasjes zijn dan ook dat ik onze langhaar (met ondervacht) in de zomer niet mag behangen met koelbanden en tuigjes, of de godganse dag nat mag spuiten?? Het principe is hetzelfde maar het is alleen andersom??
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-12-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:35

wat een cuties <3

het zijn wel kleine hondjes.dus een dekenkje lijktme niet echt een probleem

leukefotos _/-\o_

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:37

waarom deze reacties

die hondjes hebben tog genoten
en waarom dan zo negatief omdat ze een dekentje opp hebben ?
so what?
ik vindt het wel leuk staan
ze zet ze er gwn op omdat ze een leuke middag hebben gehad..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 13:52

NathalietjeB :

zeker doen we snel!!

larissa288:

Dankje!!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:58

eenitraM schreef:
xSCWx schreef:

De DA bijvoorbeeld? Als een hond écht rilt van de kou kan het wel degelijk beter zijn. Tussen rillen van opwinding en rillen van de kou zit een verschil, en dat verschil zou je als 'hondenmens' moeten kunnen zien.

Verder ga ik mee met liedje89.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:43

Zo rennen ze zonder jasjes

Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:27

Veel beter!

+:)+

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:44

wat een geneuzel, wel een jas, geen jas.....wat maakt 't uit, ik zie hier 2 hele blije hondjes, of ze nou een jas dragen of niet....

Je hebt prachtige hondjes !

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:51

Chi's kunnen prima tegen de kou/sneeuw etc (Heb zelf ook een Chi en die komt met weer en wind buiten...in de sneeuw etc maakt hem allemaal niets uit) Vorige jaar heerlijk door de cms sneeuw lopen baggeren...(en toen was meneer nog een pup (3-4 maanden..)

Wel leuke beestjes! ik wil ook nog een choco-tan achtige erbij ooit.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 15:18

klopt studiemiep mijnes lopen ook "bijna" altijd zonder ook omdat ze zonder zelf gewoon leuker vinden maar ik merk als ik op het strand loop ( denk aan een uur-ander half uur ) dan hebben ze het na 30min (zonder jas) gezien.. gaan ze stil staan en richting auto rennen, zodra ze met jas aan meegaan rennen ze door totdat ze niet meer kennen dus dan kan ik mooi dik een uur lopen, dus hun merken degelijk verschil met harde wind op het strand..

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:41

Leuke hondjes! Die jasjes zijn wel heel schattig! <3

Ons hondje heeft ook wel eens een dekje op (zo'n paarden dekentje in het klein). Dat vinden ze echt niet erg hoor!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 13:26

paco heeft een kingsland truitje, helaas passen hun die echte paardenjasjes niet, zijn ze net te klein en smal voor