M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente_

Re: M'n nieuwste aanwinst; bidsprinkhaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:30

Dan had ik toch goed opgelet :P Leuk, ik ben benieuwd :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:56

Brrr ik krijg er de rillingen van! Zou ze zelf niet in mijn huis willen en kunnen houden..haha
Maar wat onzettend gaaf om zo eens naar te kijken! :j

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:07

Ze zijn prachtig om te zien , op de foto en bij een ander, zou ze zelf niet willen hebben.
Maar ze zijn echt gaaf om te zien, doet me denken aan een grote gif groen sprinkhaan die een keer op de rand van ons zwembad zat, was denk ik zo'n 5 cm groot.
TS, veel plezier met je groene grebbel.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:08

Hij/zij is leuk bente!! Echt een dier voor jou :D! Die oogjes zijn echt te schattig :') <3

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:11

De eerste naam die in mij opkwam was Oscar, waarom weet ik niet, maar het past bij dit typetje.
Veel plezier met je aanwinst.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:15

Oooh Bente geweldig! <3 Ik denk dat zoiets ook mijn nieuwe huisdier wordt! Daar kan hubbie toch nauwelijks allergisch voor zijn :=
Ik vind ze ook schattig en die foto's van die man die je plaatste - daarop lijken ze bijna menselijk soms :+:

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:20

Super mooi! Het is ook gewoon een mooi gezicht in je kamer straks, als je een mooi terrarium hebt, beestje erin. Is leuker dan een tv :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:50

Hij zat net in mijn haar :') _O- haarklimmen vond 'ie erg leuk kennelijk :)) heb foto's en een filmpje gemaakt, ook van zijn totale desinteresse in een krekel :+ ik wilde 'm voeren, maar ik denk dat hij vol zit :) zijn achterlijfje ziet er ook nog best gevuld uit (je hoeft ze vaak ook niet elke dag te voeren) dus dat filmpje komt een andere keer ;) ik weet wel dat hij eerdaags moet vervellen, dan eten ze vaak ook niet zo veel en zijn ze wat minder actief. Dus we gaan het zien :D

BE, ik ken niemand die allergisch is voor insecten (behalve mentaal misschien :P ) ik had vroeger altijd wandelende takken, maar die vind ik minder leuk. Alleen voor mensen die liever plantjes voeren dan levend voer zijn ze misschien wel meer een optie ;) alleen ze fokken als gekken :')

Ik vind het ook net kleine persoontjes :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:24

Moest de foto flink wat lichter maken want hij was erg donker (is ook lastig om een foto te maken van iets op je hoofd :+ ) maar hij zat heerlijk in alle rust z'n voorpootjes te wassen :)) filmpjes zal ik later vandaag uploaden.

Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:25

Leuk!! :)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:37

brrr kippenvel krijg ik van die foto!! Kan erg slecht tegen insecten :o

Maar ik vind het wel een heel mooi beest om te zien! En die orchidee is helemaal tof, vanaf de foto :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:38

Ik vind ze geweldig, maar ben bang dat ik er te weinig tijd voor zou hebben, en tja denk dat de katten hem ook erg leuk zullen vinden hahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:45

Wel een leuk beestje :P
niet helemaal mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat je het interessant vind.

Ik zou hem Fluffy noemen :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:11

Wow die foto's van die gekleurde variaties. Wist niet dat ze ook zo mooi konden zijn. Meestal op Disc Channel en NGC volgen ze de gewone :')

Vind het zelf ook enorm interessante dieren, alleen ik hoef ze niet te hebben (vanwege hun dieet)
Ben benieuwd hoe je het gaat noemen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:26

Ik ben als de dood voor sprinkhanen (ookal is dit niet echt een sprinkhaan mijn hoofd geeft wel direct een red allert := ) deze vind ik eigenlijk wel ahum leuk :j

zo op de foto tenminste in het echt zal ik denk ik alsnog doodsbenauwd zijn

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:37

Zo, heb een paar filmpjes op YT gezet. Let niet op de muziekjes, moest er even wat achter plakken want de radio stond nog aan en er was net reclame op dus hoorde je alleen maar gebrabbel :')

Hier met krekel, waar hij dus geen interesse in had :Y) je ziet wel goed hoe 'ie hem helemaal volgt met zijn koppie.

Hier loopt hij op mijn arm, voor de mensen die wilden weten hoe zo'n beest nou loopt, zo dus :D op 't laatst hengelt hij ook nog even naar de camera, die vond hij niet zo leuk van dichtbij :')

Toen kroop hij omhoog naar mijn haar en dat vond hij meteen leuk om in te klimmen :P hij gebruikt zelfs mijn ooglid als opstapje :') om vervolgens tevreden op mijn hoofd te blijven zitten.

En hier zit hij momenteel in :) ik sluit het af met een gazen bovenkant. Daar hangt hij graag aan, ze adviseren ook om iig een stukje gaas in je deksel te hebben om aan te hangen, vooral tijdens het vervellen. ;) Even voor de maat, hij past er in de breedte ong 3x in en in de lengte een keertje of 5. Als hij groeit gaat hij naar de grote bak, maar die is best ruim, daar verdrinkt hij nu nog in :+ ik wil in de grote bak uiteindelijk ook vaste plantjes gaan zetten en niet (alleen) losse takjes. :)

Afbeelding

Las trouwens dat een eipakket van die orchideebidsprinkhaan wel 100 euro kan kosten, dus ze zijn niet allemaal goedkoop... ik zit er aan te denken om later Phyllocrania paradoxa erbij te halen, maar moet nog even kijken.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:22

Wat een gaaf beestje !!
Qua naam, misschien een idee om hem naar de sprinkhaan van de film luizenleven te vernoemen ?

Manny

EDIT Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:28

Oh, wat een leuke filmpjes :) Erg grappig dat hij zo op je gezicht zit :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:24

Ja, hij/zij vond het leuk om over me heen te wandelen :P naam komt vanzelf wel, heeft geen haast.. ben er toch nog niet uit :+

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:28

Ieuww!! Ik ben dan bang voor spinnen, maar deze zomer zaten er zoveel sprinkhanen op mijn kamer en ben erachter gekomen dat ik die nog veel enger vind!! Die zijn niet alleen eng maar springen ook nog eens je hele kamer rond... Vind het op zo'n plaatje wel een mooi beest.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:39

Kan hij ook ''bijten'' of steken?
Zo niet dan vind ik hem al iets minder eng. Toch zou ik er zelf geen willen hebben hoor. :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:58

Haha, deze springen niet, dat scheelt ;) en ze bijten of steken niet. Enige wat kan gebeuren is dat hij je pakt met een pootje en dat schijnt best pijnlijk te kunnen zijn, maar in principe zien ze dat je te groot bent om als prooi te dienen en zullen ze je dus ook niet zo gauw pakken :)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:07

Ik vind 'm echt super! Kan je ook gewoon verschillende soorten bij elkaar stoppen zonder dat ze elkaar afmaken? :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 23:18

Nee. Het zit 'm erin dat ze andere ogen hebben dan wij, ze zien namelijk alleen beweging. Als iets stil zit zien ze het dus niet, maar als er maar een pootje of voelspriet beweegt hebben ze dat door. Ze zien alleen dus niet het verschil tussen een mede-bidsprinkhaan en een krekel :+

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:12

Fiffill schreef:
Ja, hij/zij vond het leuk om over me heen te wandelen :P naam komt vanzelf wel, heeft geen haast.. ben er toch nog niet uit :+

Als het een meisje is: Penelopee :=