Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:51

vivana schreef:
Soprano schreef:
Oh van zo'n topics kan ik zo verdrietig worden. Ik heb enkele jaren in een dierenasiel als vrijwiligster geholpen. Het ras dat met stip op 1 stond dat werd binnen gebracht waren toch wel de jack russels, mensen die dachten een lief klein hondje te kopen niet wetende dat jack russels geweldig veel enerigie hebben. En steeds bleven alle Jack's (ook met stip op populairste hondennaam voor jack russels :+ ) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd ;) ) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!

gesterilliseerd ?? Ik zou niet weten waarom ik heb 'm vorige hond ook niet laten steriliseren,denk nog altijd dat ik diegene ben die bepaald of er een reu bij komt of niet?!
Maar het is duidelijk je leest wat je wilt lezen en zoek het verder lekker uit.
Ik weet dat ik het netjes ga doen en niet als een broodfokker ,daarmee basta.
Zoals ik Diesel kocht ga ik nooit verkopen en die had ik ook niet voor niks of weinig maar ik weet dat ik geen dwaze Jack heb en die alles behalve hyper is! Karakter is 1 en opvoeden is 2 ;)

Ik denk dat jij toch niet goed kan lezen, mijn punt was gewoon dat er al een gigantische overvloed aan honden is. En mede door jou gaan er binnenkort nog enkele meer zijn. Je bent dan misschien wel geen broodfokker maar zoals al eerder gezegd is: jij fokt niet, jij vermeerdert! Ik bedoel dit allemaal niet slecht, ik ben er zeker van dat jij het beste voor je hondje wilt en gewoon denkt 'ach zo'n nestje is wel eens leuk' maar als ik dit soort topics lees, voel ik (en nog vele anderen als ik de reacties zo lees) mijn plicht om er op te reageren dat het niet zomaar eventjes leuk is. Ik word langzamerhand gewoon een beetje wanhopig en moedeloos omdat mensen dit niet willen beseffen of dat je er gewoon niet kan tot doordringen. En als het toch lukt, al is het maar bij 1 persoon dan ben ik al ongelofelijk blij. En ik hoop van harte dat je heel erg geniet van je nestje nu maar dat er toch wel iets van al deze informatie is doorgedrongen waardoor je tot inkeer/inzicht bent gekomen. :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:45

Ondertussen heb ik het hele topic ook doorgespit en wil nu toch verzoeken om de discussie niet meer verder aan te gaan. Dat kan in ieder geval in het volgende topic: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren
En ja, daar mag in worden gereageerd, ook al is het wat ouder, daar is het topic namelijk voor in het leven geroepen ;)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:45

Als ik dan het topic van Rockwitch hier op BB lees wordt ik erg verdrietig van dit topic... Waarom willen/kunnen mensen het nou niet snappen dat er teveel honden zijn die een baasje zoeken.....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:25

ik weet hoe leuk het is een nestje te verwachten.
Het is een moment waar je naar toe leeft en wat ook zo hoort te zijn.

Maar de manier hoe het bij jou er aan toe gaat vind ik zacht gezegt apart te noemen.
Je neemt voorlief dat een echo met 3 !!!! weken kan , Het zijn 28 dagen dus 4!! weken.
Dat getuigd alweer hoe goed je ingelezen bent.

Ikzelf fok kleinschalig in shih tzu en ben maanden opzoek geweest naar een dekreu waarvan ik een goed gevoel had.
Later ben ik overgestapt naar een andere dekreu omdat de andere al ouder werd.
Mijn ene hondje heeft 2 nestjes gehad en mijn chocolate shih tzu 1 nestje.

Zeker omdat shih tzu over het algemeen ´mager´ zijn werden ze vanaf dag 1 na de dekking al op puppy voer gezet omdat het een aanslag is op het lijf.
Voor de dekking kwamen de honden bij de DA om te onderzoeken of ze uberhoudt geschikt waren voor nageslacht.

Na 28 dagen stonden we weer bij de DA om te controleren of ze drachtig zijn om vervolgens 2 dagen later bij de kliniek te staan voor een echo.

Dan komt een naderende bevalling.
Elk seintje die op een bevalling kon duide zat ik al te waken bij de honden.
En helaas voor mij is dat altijd al een week van te voren geweest maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om ook maar voor 1 uurtje in slaap te vallen.
ik zat de nachten om en de andere zorgde dat er overdag altijd iemand bij de hond was zodat ik een paar uur kon gaan slapen.
ik ging zelfs niet naar mijn paard sinds deze ruim een half uur van huis staat en zorgde dat andere deze zorg van mij overnamen.

Heb wel eens bij een kennis opgezeten omdat haar hondje drachtig was en ze geen ervaring had in de bevalling.
De hond heeft tot de eerste perswee liggen slapen en liep vanuit het niets naar de werpkist om te bevallen.
God je zou maar slapen en het zou maar fout gaan het leed is niet te overzien.

En dan komen de volgende spannende weken.
2 maal daags wegen, werpkist continu schoon houden.
Alles moet je nauwlettend in de gaten houden.

Pups die onverhoopt naar de DA moesten met de daaraan verbonden kosten.

Mijn sociale leven werd aangepast aan de pups want zodra ze een leeftijd van 4 weken bereiken zitten ze niet meer alleen in een bakkie.
Dan leren ze kennismaken met de andere honden, kat etc.

En dat alles om de pups een super start te geven.

Even voor de geintreseerde ik fok NIET met stamboom hondjes.
Niet iedereen is bereid om 600/700 euro uit te geven voor een pup maar mijn pups zijn stuk voor stukl goed te recht gekomen en we hebben nog heel vaak contact met de eigenaren en als ze met een probleem zitten, ongeacht welke, sta ik paraat om te helpen.

Mensen bellen jaren later op of ik toevallig nog een nestje heb omdat ze graag een 2e hondje willen en het liefst bij ons vandaan.

Na mijn hele verhaal getypt te hebben schiet mij de vraag binnen wanneer de teef voor het laast ontwormd is

Benfan

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 02:53

@Moyra, kijk zo heb ik er helemaal geen problemen mee. Fokken is een hele serieuze zaak waar je niet te ligt over moet denken. Natuurlijk is het niet haalbaar om helemaal niet meer te fokken laten we het daar wel over eens zijn. Ben blij dat jij wel met een goed hart in staat :) Doet me deugd! Zelfs in deze wederom slapeloze nacht.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 04:46

Ik weet niet of de erfelijke ziekten bij jr's al erg zijn doorgefokt, maar bij bepaalde rassen kan ik een klein beetje vreemd bloed nog best begrijpen.
Ik neem nooit meer een volle chihuahua bijvoorbeeld, elke keer was er wel iets mis. (nou had het bij mij pech kunnen zijn, maar bepaalde rassen staan gewoon bekend om afwijkingen, de eeuwige hoofdpijn van een cocker spaniel bijv.)

Alleen niet netjes dat je er dan niet bij zegt dat het JR achtige hondjes, ipv echte jr zijn.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 08:16

@Moyra; een echo kán gemaakt worden met 4wk. Ontwormen is vorige week al gedaan,voor je oordeelt, ik heb 2 honden en een kat dus alles gebeurt tegelijk.
Ook ik zal ook slapeloze nachten hebben......ow en mijn hondje ligt gewoon altijd binnen(overdag gaat ze gewoon buiten) dus wat is jouw probleem?
@Pentax;Bij ons in de buurt lopen veel mensen met "Jack Russels" geen een heeft een stamboom (die mensen weten niet wat ze horen).
Daarbij als ze een stamboom zouden hebben werdt dat ook vermeld! NIET NETJES.....tsssss

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:39

@ TS ik kan mij wel voorstellen dat het leuk is om een x een nestje te fokken..tuurlijk alle jonge dieren zijn schattig maar voor de rest tja.......die dieren asiels he. Want het is nu eenmaal bekend dat papierloze houden vaker gedumpt worden dan een dure met papier....

Trouwens zelfs hebben mijn ouders wel als hobby wat honden gefokt (new foundlanders) maar ja wij liepen dan ook shows met ze in binnen en buitenland en ook diverse nakomingen scoorden goed (kampioen van NL...). Uiteraard fokten wij alleen met honden die U (Uitmunted op tentoonstellingen kregen en rontgen ook in orde waren) en de reu werden zelfs tot ver Duitsland of Denemarken uitgekozen.

Omdat wij op deze manier bezig waren hadden wij zelfs een wachtlijst voor pups (en dat waren geen goed kope dieren, 1200 gulden..en dan praat je over 25 jaar geleden.......en wij bepaalden sowieso of mensen uberhaupt een pup kregen.

Wij hebben 1x gehad in 25 jaar dat er een hond is terug gekomen want ook dat doe je als een echte goede fokker! Dan sta jij voor je " fokprodukt" en neem je hem terug als die mensen toch niet zo'n honden mensen blijken te zijn en de hond niet kunnen opvoeden waardoor je dus een vervelende hond kreeg. Na een tijdje bij mijn ouders was het weer een echte schat en uiteraard is hij nooit weggegaan.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 08:49

Hier mag niet mee worden gediscuseerd!Dat moet je in het aangegeven topic doen.
Overigens kijkj ik niet in dat topic dus sucses ;)
Ik hoef geen wachtlijst voor pups want ik fok geen 4 nestjes.
Laatst bijgewerkt door vivana op 18-08-11 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:50

Owja ik zie het mijn excuses:-) had erover heen gelezen. Jij hoeft idd geen wachtlijst..want je bent nu al aan het bedelen om nieuwe baasjes........

Hoop dat ze goed terecht komen en niet na 1-1,5 jaar toch weer in het dierenasiel.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:41

Mijn probleem is dat je luk raak aan het vermeerderen bent
Te beroerd bent geweest een stuk te rijden voor een geschikte reu en nog eens voor een black en tan kiest, waar zit dan de kennis ?
Verder val je iedereen aan die er ook maar iets op aan te merken heeft
In mijn topics zijn nooit discussies gekomen en ik fok niet eens met stamboom hondjes.
Als ik op marktplaats kijk wat er allemaal als zijnde shih tzu word aangeboden.
ALs mensen mij bellen voor een pup dan vragen ze of ze raszuiver zijn en dat antwoord is heel eerlijk ze voldoen aan de ras kenmerken maar hebben geen stamboom.

OOk jij gaat ze aanbieden als zijnde jr maar door de vader zijn ze dit niet
Je probeert hier al baasjes te winnen voor ze maar je weet uberhoudt niet of de hond dragend is.

IK heb je in mijn vorige post totaal niet aangevallen en in deze ook niet
Waarom doe jij het dan wel ?
Je kan ook op een nette manier met elkaar omgaan zonder het met elkaar eens te zijn.
JAmmer dat ik dit aan iemand moet vertellen die jaren ouder is als mij.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:07

Kom op mensen, het is een nestje topic geen discussietopic!
Zullen we allemaal weer ontopic gaan asjeblieft, het word er niet gezelliger op...

@vivana: Ben zo benieuwd wat er allemaal uit komt rollen <3

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:55

@moyra voor jouw geld hetzelfde; hier mag niet meer gediscuseerd worden dat moet je in het ander aangegeven topic doen!
Je kunt natuurlijk ook gewoon even je berichten verwijderen!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:09

Hier Diesel zelf als pup;
Afbeelding
Afbeelding
Hier al heel wat groter;
Afbeeldingécht Diesel...
Afbeelding
Zwemmen in het zwembad :D
Afbeelding
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:26

vivana schreef:
@moyra voor jouw geld hetzelfde; hier mag niet meer gediscuseerd worden dat moet je in het ander aangegeven topic doen!

Berichten kun je zelf niet verwijderen. Daarbij vind ik dat jij best op je verantwoordelijkheden gewezen mag worden, heel jammer dat je de terechte opmerkingen van bokkers gewoon naast je neerlegt... Ik had ook gedacht met een veel jonger iemand te maken te hebben, eigenlijk zou je beter moeten weten. Heel jammer voor het ras en de hondjes.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:29

Mas schreef:
vivana schreef:

Berichten kun je zelf niet verwijderen. Daarbij vind ik dat jij best op je verantwoordelijkheden gewezen mag worden, heel jammer dat je de terechte opmerkingen van bokkers gewoon naast je neerlegt... Ik had ook gedacht met een veel jonger iemand te maken te hebben, eigenlijk zou je beter moeten weten. Heel jammer voor het ras en de hondjes.

Dit geldt ook voor jouw; zie het discussie topic!
Negeren kan altijd nog.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:46

@vivana: volgens mij had je gewoon verwacht dat je allemaal 'leuke' reactie's zou krijgen in de trant van wat leuk enz...
Het is jammer dat je zelf continue in de verdediging schiet, waar je door sommige bokkers gewoon op de verantwoordelijkheid word gewezen.
Daarbij komt dat moyra toch echt wel heel netjes op jou topic reageerd dus de reactie mag wat mij betrefd wel iets minder, ze wijst je alleen op de feiten.
Ik vind het voornamelijk erg jammer dat je in je topic zegt dat je ze wel aanbiedt als JR zijnde, vind het dan ook misleidend naar de kopers toe, maarja je bent niet de enige.
Verder wens ik je succes met je pups ik hoop dat ze een goed 'blijvend' huis vinden en niet zoals zovelen in het asiel terechtkomen.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:34

Aaaahgos wat een leuke foto's van Diesel :D!
Ben zoo benieuwd wat er uit komt rollen!

Kan je de pupjes ook vast waterproof maken als ze wat ouder zijn haha :P!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:23

gefeliciteerd viv,wat leuk zeg..ben benieuwd os het pakt.

enne,je denkt aan 4 pups?

wij hadden eens een klein black en tan teefje gedekt gehad en die kreeg 8 pups waarvan 1 overleden.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:28

inowa schreef:
gefeliciteerd viv,wat leuk zeg..ben benieuwd os het pakt.

enne,je denkt aan 4 pups?

wij hadden eens een klein black en tan teefje gedekt gehad en die kreeg 8 pups waarvan 1 overleden.

Wáaat 8??????
Ik ga voor Diesel d'r moeder ,gewoon 4 gezonde :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:29

Wat een gedram hier. :')
Hondje is nu al gedekt, we kunnen er niets meer aan veranderen.
Er zijn dit jaar ook weer 1000-en veulens gefokt, óók op Bokt terwijl we allemaal weten dat er al teveel paarden zijn.
Succes met de dracht TS! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:29

8 stuks ja...

1 driekleur en een bruinbonte en 2 black en tan en 3 tans en de overleden was ook bruinbont

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:15

H_Nalanta schreef:
Wat een gedram hier. :')
Hondje is nu al gedekt, we kunnen er niets meer aan veranderen.
Er zijn dit jaar ook weer 1000-en veulens gefokt, óók op Bokt terwijl we allemaal weten dat er al teveel paarden zijn.
Succes met de dracht TS! :D

Paarden worden tenminste nog opgegeten als ze gedood worden, = nuttig. Honden worden gewoon weggegooid.

Ik vind het jammer dat zo'n discussie wordt afgekapt, want het issue verdient gewoon aandacht.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:04

Viviana, susses met de puppies

(en ik ga geen discussies aan )

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 12:50

Hey beste mensen hier een update van mijn lieve hondje Diesel;
Gister heeft ze ee echo gehad en.......ZWANGER.... *\o/* *\o/* Joehoe. De bevestiging staat in iedergeval.
Diesel wil nu ook niet eten,ze slaapt veel is erg traag ,een echte zwangere mama dus.