vivana schreef:Soprano schreef:Oh van zo'n topics kan ik zo verdrietig worden. Ik heb enkele jaren in een dierenasiel als vrijwiligster geholpen. Het ras dat met stip op 1 stond dat werd binnen gebracht waren toch wel de jack russels, mensen die dachten een lief klein hondje te kopen niet wetende dat jack russels geweldig veel enerigie hebben. En steeds bleven alle Jack's (ook met stip op populairste hondennaam voor jack russels) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd
) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!
gesterilliseerd ?? Ik zou niet weten waarom ik heb 'm vorige hond ook niet laten steriliseren,denk nog altijd dat ik diegene ben die bepaald of er een reu bij komt of niet?!
Maar het is duidelijk je leest wat je wilt lezen en zoek het verder lekker uit.
Ik weet dat ik het netjes ga doen en niet als een broodfokker ,daarmee basta.
Zoals ik Diesel kocht ga ik nooit verkopen en die had ik ook niet voor niks of weinig maar ik weet dat ik geen dwaze Jack heb en die alles behalve hyper is! Karakter is 1 en opvoeden is 2
Ik denk dat jij toch niet goed kan lezen, mijn punt was gewoon dat er al een gigantische overvloed aan honden is. En mede door jou gaan er binnenkort nog enkele meer zijn. Je bent dan misschien wel geen broodfokker maar zoals al eerder gezegd is: jij fokt niet, jij vermeerdert! Ik bedoel dit allemaal niet slecht, ik ben er zeker van dat jij het beste voor je hondje wilt en gewoon denkt 'ach zo'n nestje is wel eens leuk' maar als ik dit soort topics lees, voel ik (en nog vele anderen als ik de reacties zo lees) mijn plicht om er op te reageren dat het niet zomaar eventjes leuk is. Ik word langzamerhand gewoon een beetje wanhopig en moedeloos omdat mensen dit niet willen beseffen of dat je er gewoon niet kan tot doordringen. En als het toch lukt, al is het maar bij 1 persoon dan ben ik al ongelofelijk blij. En ik hoop van harte dat je heel erg geniet van je nestje nu maar dat er toch wel iets van al deze informatie is doorgedrongen waardoor je tot inkeer/inzicht bent gekomen.
) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd
) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!

écht Diesel...

!