Baby cavia's Stoffer en Blik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:37

Marlis schreef:
Heel jammer voor jullie dan, maar ik luister niet naar jullie advies.

Konijnen en cavia's doen het prima samen en hebben het reuze naar hun zin.
Cavia's krijgen onbeperkt hooi, en een bak met caviavoer. Ook krijgen ze nog paprika en andere lekkere dingen.

Jullie mogen zeggen en vinden wat jullie willen, maar ik blijf hierbij.
En ben geen mishandelaar zoals jullie nu doen overkomen. whahah.

Lekker volwassen!

Maar goed, misschien staan ze voor de kerst op het menu en is het voor de beestjes nog maar paar maanden bio industrie.

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:42

Dit is dus absoluut wel te klein, maar doe dat vooral....en vooral zo lekker eigenwijs zijn met je 18 jaar....arme beessies.....ben benieuwd hoelang het duurt voordat er ongelukken gebeuren onderling....maar dat zullen we natuurlijk niet gaan lezen...

Roweentje89

Re: Baby cavia's Stoffer en Blik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:42

Dat is wat ik ook dacht Kermit. Binnenkort is er eentje dood oid maar dat krijgen wij hier dan niet te horen. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:46

mltex schreef:
Marlis schreef:
Heel jammer voor jullie dan, maar ik luister niet naar jullie advies.

Konijnen en cavia's doen het prima samen en hebben het reuze naar hun zin.
Cavia's krijgen onbeperkt hooi, en een bak met caviavoer. Ook krijgen ze nog paprika en andere lekkere dingen.

Jullie mogen zeggen en vinden wat jullie willen, maar ik blijf hierbij.
En ben geen mishandelaar zoals jullie nu doen overkomen. whahah.

Lekker volwassen!

Maar goed, misschien staan ze voor de kerst op het menu en is het voor de beestjes nog maar paar maanden bio industrie.

Als ze dat al halen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:49

Verbeter de wereld begin bij jezelf!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:50

horsii schreef:
Verbeter de wereld begin bij jezelf!

Mooi gezegd, waarom beginnen jullie dan ook niet bij je eigen?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:51

Ik heb ook een cavia met 2 konijnen zitten in een buitenhok met ren maar dat gaat prima!
Nog nooit problemen gehad.

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:55

Verbeter de wereld begin bij jezelf? Daarom zitten mijn cavia's samen in een hok van 120cm en overdag in een ren op gras van 5 bij 2. En dan zonder konijnen!!!

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:56

@MickeyenVici ik heb zelf ook konijnen en cavia's samen gehad, maar dan moeten ze wel de ruimte hebben...en dit is echt te klein!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:58

Is het anders geen idee om er nog een hok bij te kopen? Waar de dieren dan gescheiden in wonen als ze niet los kunnen lopen?
Konijn zijn namelijk schemerdieren, en zijn dan het meest actief. Het moment waarop de caafs graag willen tukken. Als je ze in de kooien gescheiden houd, hebben ze allebei wat meer ruimte en hebben ze geen last van elkaars gewoontes :)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:02

Kermit schreef:
@MickeyenVici ik heb zelf ook konijnen en cavia's samen gehad, maar dan moeten ze wel de ruimte hebben...en dit is echt te klein!

Die van mij zitten lekker in een villa!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:03

Saaams schreef:
Ik ben het volkomen eens met de rest. Vind het hok maar n zielig klein gevalletje.

Verder vind ik dat je mooie cavia's hebt. En of ze uit de dierenwinkel of van een fokker komen maakt niks uit. Mijne zijn ook 6 geworden -wel blind en doof- en die van iemand uit mijn familie ook al 5.

Één van mijn cavias is nu al 9 en wordt volgend jaar Februari 10 :D

Ontopic: Ik zie dat er nog steeds niet wordt geluisterd..

Edit: 'Verbeter de wereld, begin bij jezelf'? Wij geven advies zodat JIJ het kan verbeteren, waarom het probleem bij ons gooien?

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:05

Wat een mooie leeftijden!!! Ben bang dat deze dat niet gaan halen ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:08

Laura_x_ schreef:
Saaams schreef:
Ik ben het volkomen eens met de rest. Vind het hok maar n zielig klein gevalletje.

Verder vind ik dat je mooie cavia's hebt. En of ze uit de dierenwinkel of van een fokker komen maakt niks uit. Mijne zijn ook 6 geworden -wel blind en doof- en die van iemand uit mijn familie ook al 5.

Één van mijn cavias is nu al 9 en wordt volgend jaar Februari 10 :D

Ontopic: Ik zie dat er nog steeds niet wordt geluisterd..

Edit: 'Verbeter de wereld, begin bij jezelf'? Wij geven advies zodat JIJ het kan verbeteren, waarom het probleem bij ons gooien?

Sorry hoor, maar hoe oud zijn jullie nu eigenlijk? Nog niet geluisterd wordt? Moet er nu geluisterd worden omdat jij een andere mening hebt? Ze vraagt helemaal geen advies over de huisvesting, ze wil haar cavia's laten zien. Blijf gewoon ontopic en ik dacht dat je in je vorige post zwaaide en nu ben je er al weer?

Laat TS in haar waarde...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:12

Begrijp niet dat mensen zo dieren kunnen en willen houden. Je zegt dat ze overdag buiten de kooi lopen maar als ik me niet vergis zijn dit foto's die overdag genomen zijn en alle diertjes zitten in de kooi. Vermoed dus ook dat het met dat buiten de kooi lopen nogal tegen zal vallen en dan is dit dus het leven van deze vier diertjes. Als ik naar die foto's kijk breekt mijn hart, snap niet dat je dat zelf niet hebt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:21

Bij deze toch stiekem een vanuit diergeneeskundig oogpunt gegeven advies om verder gezeur stop te zetten: dat hok IS te klein. Op dit moment al. En de cavia's moeten nog groeien.

Zet ze dan tenminste apart, het gaat er niet om dat ze niet bij elkaar kunnen want dat kan prima maar er is gewoon te weinig leefruimte voor ze.

Eigenlijk vind ik dit hok voor 2 volwassen dieren al te klein.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar je doet je dieren hier geen plezier mee. Ze worden straks dik en lui en vervelend.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:25

mijn caafs zitten met zn 2en in een hok van 1.20m met een stuk uitloop wat ik er zelf aan gemaakt heb,ook mogen ze op het balkon als het mooi weer is!

TS: ik vind het hok echt TE klein voor 2 caafs en 2 konijnen!

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:26

Ik ben bang dat we tegen een heeeeeeel dik stuk beton aan kletsen..ze weet het toch beter...zonde van deze beesjes....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:29

Kermit: Daarom zeg ik er voor het eerst bij dat dit advies vanuit diergeneeskundig oogpunt komt. Normaal adverteer ik daar liever niet mee... :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:32

Je kan simpelweg het welzijn niet negeren en dan OT roepen.
Om bij mezelf te beginnen, nou in profiel staan links naar mijn beesten. Die hebben uhm 60 + 30 vierkante meter *kuch* voor 6 konijnen en 4 cavia's.

Maar goed, je beestjes zijn leuk en smaken vast lekker

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 22:34

Ach jullie gedragen jullie zelf ook als een kleinkind, mij zeggen dat ik lekker volwassen ben. Zijn jullie zelf ook allemaal niet. En dan zeggen dat ze met kerstmis op het menu staan als ze dat al gaan halen.
Echt achtelijke en misselijkmakende opmerkingen. Maar bekijk het lekker en banketstaaf lekker heel dit topic vol mij zie je hier niet meer. Bokt is bokt niet als mensen niet worden aangevallen en afgezijkt. De paar mensen die normaal doen op bokt kan je op een hand tellen.
mltex schreef:
Je kan simpelweg het welzijn niet negeren en dan OT roepen.
Om bij mezelf te beginnen, nou in profiel staan links naar mijn beesten. Die hebben uhm 60 + 30 vierkante meter *kuch* voor 6 konijnen en 4 cavia's.

Maar goed, je beestjes zijn leuk en smaken vast lekker

Echt weer zo opmerking voor iemand die echt totaal niet spoort.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:35

mijn vissen heten ook stoffer en blik :D
ik ga overigens niets meer zeggen over de grote maar kijk alsjeblieft even op de volgende websites: http://waalwijk.dierenbescherming.nl/hetkonijn, http://www.opvangfranky.nl/feiten-en-fabels, http://www.frederike.eu/BehuizingKonijnKnaagdier.html niet overal wordt hetzelfde advies gegeven maar minimaal is toch wel 2 vierkante meter. dit is dan nog exclusief cavia's.

ik snap dat je er niet altijd veel aan kan veranderen, zeker niet als ze binnen zitten. en zolang ze maar genoeg buiten lopen is nog wel goed.
Laatst bijgewerkt door Jette op 07-07-11 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:37

Ach, ik heb het normaal gezegd, zoals ik het bv. ook tegen een klant zou zeggen.
Dat is het enige dat ik kan doen.

Het "lekker smaken" vind ik ook niet kunnen maar goed daarom hoef je mij bv niet te negeren want ik zei dat niet.

Het is simpelweg advies, Marlis. Ik snap dat het balen is omdat je nu eenmaal dit hok hebt gekocht en misschien moet toegeven dat je niet wist dat ze meer ruimte nodig hadden, maar het is echt zo dat die diertjes gelukkiger zijn met een beetje meer bewegingsruimte dan dit.

Kermit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:39

[quote="Marlis"]Ach jullie gedragen jullie zelf ook als een kleinkind, mij zeggen dat ik lekker volwassen ben. Zijn jullie zelf ook allemaal niet. En dan zeggen dat ze met kerstmis op het menu staan als ze dat al gaan halen.
Echt achtelijke en misselijkmakende opmerkingen. Maar bekijk het lekker en banketstaaf lekker heel dit topic vol mij zie je hier niet meer. Bokt is bokt niet als mensen niet worden aangevallen en afgezijkt. De paar mensen die normaal doen op bokt kan je op een hand tellen.[quote="mltex"]

Meisje je zou dit over een jaar eens moeten lezen...Hopelijk ben je dan tot bezinning gekomen en denk je vanja ze hadden eigenlijk wel gelijk....We bedoelen dit niet aanvallend,maar het is echt te klein! Jij valt nu ons aan omdat je misschien zelf ook wel weet dat het zo is, maar je het liever niet wil toegeven. Dit heeft niets te maken met het feit dat het Bokt is. als je deze foto's op een ander forum had gezet had je dezelfde reacties gekregen hoor!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:47

TS: Jammer dat je zo fel reageert op de (misschien niet zo leuke) reacties van andere Bokkers. Ze bedoelen het echt niet gemeen maar denken enkel om het welzijn van jouw diertjes. En ik ben het eens met de rest: het hok is te klein. Al is dit eigelijk geen mening, maar een feit. Zelfs iemand die niets van cavia's/konijnen afweet kan zien dat de leefruimte voor 4 dieren gewoon veel en veel te klein is. Maargoed, wij zijn allemaal kinderachtige mensen en jij weet alles beter :Y)
Marlis schreef:
De paar mensen die normaal doen op bokt kan je op een hand tellen.

En daar hoor jij zelf zeker bij??