Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Elma_ schreef:saskiakefie schreef:Mooi beestje, ik begrijp de titel alleen niet helemaal.
Het is als grapje bedoeltZit pitbull in, en dat spreek veel (zeg maar gerust heel veel) mensen niet zo aan.. Het is dus een grapje omdat het tegendeel waar is
kunnen super met mensen/kinderen overweg 
niet echt de beste reactie maar was waarschijnlijk uit paniek dattie die andere hond zou doodbijten
Elma_ schreef:Bedankt allemaal!
@Phyliesje: Ze zijn prachtig!! Die bovenste is wel een ab toch? Die onderste is ook wauw ik vind die kleur altijd zo mooi!!

Paintlinger schreef:Mooi pupje!!
Ik heb zelf ook een pitbull (helaas met duister verleden, bleek later) en die blijft mega onbetrouwbaar.
Niet zozeer omdattie alles aanvalt.
Maar alleen omdat áls het misgaat, dan gaat het ook verschrikkelijk mis.
Andere honden vechten ook wel, maar niet zoals pitbulls.
Mijn andere hond is overigens ook een flinke ( -x- Fila)
Gisteravond bleek hier maar weer eens dat het nog altijd even onbetrouwbaar is na 3 maanden geen gevechten.
We moesten ze met 2 man en veel lawaai van elkaar aftrekken
Gelukkig geen grote verwondingen dit keer, maar het was wel weer even een wake-up call!
Dit verhaal schrijf ik niet om te zeggen dat pitbulls als altijd onbetrouwbaar zijn ofzo.
Maar vergis je er ook niet in.........ze zijn ook niet altijd betrouwbaar.
De mijne is echt heel lief, maar er zit toch ergens een steekje los waardoor hij soms dus kan doorslaan.
Paintlinger schreef:Dat zeg ik ook toch?
Maar ik wil alleen aangeven dat ze, áls ze doorslaan, ook heel veel schade aanrichten.
'Steekje los' in iderdaad een beetje verkeerd verwoord.......hij heeft gewoon geleerd dat áls er een conflict is, hij meteen voor zijn leven moet vechten.
En dat doet hij dus ook.
Ik laat hem sowieso niet bij andere honden.
Met mijn eigen hond ging het altijd nog redelijk goed, maar dat doen we dus ook niet meer.
Aangelijnd daarintegen is het een schaapje.

Paintlinger schreef:Ik baalde ook wel hoor.
Ik haalde een hond (die hond dus) uit een opvang met een onwijs zielig verhaal erbij.
Verwaarloosd, ondervoed......altijd in een bench gezeten etc.
Dus wezen kijken en verkocht natuurlijk.
Maar het echte verhaal bleek toch een beetje anders
Hij is gewoon verpest........die hond is heel lief, maar wel een handicap.
Gelukkig kan ik er prima mee dealen en dat moet ook vind ik.........ik heb het immers zelf in huis gehaald.
dat die zo'n fijne baas getroffen heeft!!!
gevaarlijk gewoon, om zo'n hond in huis te hebben

maar meer de sullige manier van kijken en doen haha 

Hhilde schreef:![]()
Ik hoop dat ik jou nooit tegenkom met dat schatje. Nu is ze nog lief en houdbaar; 95% van de pitts worden rond hun derde levensjaar hondagressief. Daar kunnen mensen op in gaan, maar het is gewoon zo. Zet daarnaast het feit dat jij haar nog niet loslaat.. Dat betekent gewoon dat je te weinig weet over honden in het algemeen. Je moet je honden direct op dag 1 loslaten, zeker pups, jij bent dan gewoon simpelweg het enige bekende in de omgeving en ze zullen je automatisch volgen, zoals ze hun moeder volgden. Dan een begin maken met een commando er aan koppelen en je hebt dat hierkomen zo voor elkaar. Pitt is overigens GEEN ras maar een type. Waar heb je haar vandaan als ik vragen mag?

Hhilde schreef:![]()
Ik hoop dat ik jou nooit tegenkom met dat schatje. Nu is ze nog lief en houdbaar; 95% van de pitts worden rond hun derde levensjaar hondagressief. Daar kunnen mensen op in gaan, maar het is gewoon zo. Zet daarnaast het feit dat jij haar nog niet loslaat.. Dat betekent gewoon dat je te weinig weet over honden in het algemeen. Je moet je honden direct op dag 1 loslaten, zeker pups, jij bent dan gewoon simpelweg het enige bekende in de omgeving en ze zullen je automatisch volgen, zoals ze hun moeder volgden. Dan een begin maken met een commando er aan koppelen en je hebt dat hierkomen zo voor elkaar. Pitt is overigens GEEN ras maar een type. Waar heb je haar vandaan als ik vragen mag?
Hhilde schreef:Bron? Zoek maar op een willekeurig hondenforum. De hondenpubertijd is net hoe erg je het zelf maakt. Opvallend dat al mijn honden (14 gehad) noooooit in de pubertijd hebben gezeten. Nooit iets van gemerkt. En de conclusie dat een JR dan ook een pitbullachtige zou zijn is natuurlijk lachwekkend en dat weet je zelf ook wel. Daarbij wordt er nu gedaan alsof het allemaal schatjes zijn en heel erg betrouwbare honden.. Is zo, tegen mensen! Het blijven honden die gefokt werden voor gevechten. Het is niet voor niets dat ik mensen die een pikverlenger willen een Pitt nemen ipv een Beagle of een Labrador.
maar zo bedoel ik dat dus ook.Hhilde schreef:Bron? Zoek maar op een willekeurig hondenforum. De hondenpubertijd is net hoe erg je het zelf maakt. Opvallend dat al mijn honden (14 gehad) noooooit in de pubertijd hebben gezeten. Nooit iets van gemerkt. En de conclusie dat een JR dan ook een pitbullachtige zou zijn is natuurlijk lachwekkend en dat weet je zelf ook wel. Daarbij wordt er nu gedaan alsof het allemaal schatjes zijn en heel erg betrouwbare honden.. Is zo, tegen mensen! Het blijven honden die gefokt werden voor gevechten. Het is niet voor niets dat ik mensen die een pikverlenger willen een Pitt nemen ipv een Beagle of een Labrador.