Pas op!! Levensgevaarlijke vechthond!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: Pas op!! Levensgevaarlijke vechthond!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:54

O dan had ik het even verkeerd begrepen :p dat is wel een goed idee, ik heb geen idee of er hier zon veldje is, maar ik ga wel even zoeken! Het komt ook vast wel goed hoor. Voor een pup luistert ze heel prima en is mooi gefocust. Thuis doen we elke dag ook wat oefeningen, en we gaan vaak naar buiten. Het is meer dat ik het zelf nog heel eng vind haar los te laten want wat als ze wel ineens wegrent..

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:00

Kan me heel goed voorstellen hoor dat je het eng vind. Want wat als inderdaad! De honden die hier komen lopen vanaf dag 1 los, maar pff ergens vind ik dat ook niet altijd even fijn hoor :+ .

Als ze bij jullie zo'n veldje hebben zou dat natuurlijk een mooie tussen oplossing kunnen zijn. Het klinkt verder positief allemaal!

Wat is ze trouwens al gegroeid zeg, sinds de vorige foto's! :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 18:06

Ja het is even die eerste keer he.. Je heb me wel op een idee gebracht, even iets zoeken wat dicht zit, om te oefenen. Bedankt! Ja ze gaat zooo hard, niet bij te houden!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 02:08

Wat een lieverd!

Wat is het voor een hond?

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 02:12

Elma_ schreef:
saskiakefie schreef:
Mooi beestje, ik begrijp de titel alleen niet helemaal. :)

Het is als grapje bedoelt :P Zit pitbull in, en dat spreek veel (zeg maar gerust heel veel) mensen niet zo aan.. Het is dus een grapje omdat het tegendeel waar is ;)

Pitbulls zijn heel loyaal naar hun eigenaar :D kunnen super met mensen/kinderen overweg <3
Helaas zijn het wel vecht honden en het zit toch nog in hun bloed.
Al dan niet tegen mensen maar wel tegen andere honden.
Het hoeft echter niet bij elke pitbull zo te zijn maar onlangs was het hier in de straat ook mis gegaan
Eigenaar liep met pitbull op straat, hij was niet aangelijnd omdat hij blijkbaar heel goed luisterd en nooit problemen veroorzaakte
Er kwam een andere hond met eigenaar, aangelijnd en uit het niets viel de pitbull aan terwijl hij dit nooit had gedaan.
Eigenaar werd ontzettend boos en schopte de hond blijkbaar en alles :oo niet echt de beste reactie maar was waarschijnlijk uit paniek dattie die andere hond zou doodbijten
De eigenaresse van de aangelijnde hond sprong er ook voor om haar hond te beschermen.

Schrok wel ff toen mijn moeder dat vertelde
Dus ookal vertrouw je je pitbull 100%, toch altijd alert blijven :j

Dat neemt niet weg dat ik pitbulls onwijs lief vind <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 02:19

ze is lief wat een bekkie.

Phyliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 02:28

Elma_ schreef:
Bedankt allemaal! :D

@Phyliesje: Ze zijn prachtig!! Die bovenste is wel een ab toch? Die onderste is ook wauw ik vind die kleur altijd zo mooi!!

nee jaapie is gekruist met een bullmastiff en zit geen americaanse buldog in en sossa is een rednose pitbull en onwijs lief maar dat zie je gelijk

die van jou is echt een schatje echt heel lief dat koppie dan zou je spontaan weer een hond willen nemen erbij haha(L)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:35

pitbulls , bulldoggen zijn zo leuk <3
Zit niks geen kwaad in die beesten. , Heb zelf een Am bulldog gehad.
Echt de meeste lieve hond die we hadden :+

Maar dit is ook een dotje zo te zien :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:42

Wat een gevaarlijke slijmbal _O-

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:04

Mooi pupje!! :+:

Ik heb zelf ook een pitbull (helaas met duister verleden, bleek later) en die blijft mega onbetrouwbaar.
Niet zozeer omdattie alles aanvalt.
Maar alleen omdat áls het misgaat, dan gaat het ook verschrikkelijk mis.
Andere honden vechten ook wel, maar niet zoals pitbulls.
Mijn andere hond is overigens ook een flinke ( -x- Fila)

Gisteravond bleek hier maar weer eens dat het nog altijd even onbetrouwbaar is na 3 maanden geen gevechten.
We moesten ze met 2 man en veel lawaai van elkaar aftrekken :n
Gelukkig geen grote verwondingen dit keer, maar het was wel weer even een wake-up call!

Dit verhaal schrijf ik niet om te zeggen dat pitbulls als altijd onbetrouwbaar zijn ofzo.
Maar vergis je er ook niet in.........ze zijn ook niet altijd betrouwbaar.
De mijne is echt heel lief, maar er zit toch ergens een steekje los waardoor hij soms dus kan doorslaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:14

Paintlinger schreef:
Mooi pupje!! :+:

Ik heb zelf ook een pitbull (helaas met duister verleden, bleek later) en die blijft mega onbetrouwbaar.
Niet zozeer omdattie alles aanvalt.
Maar alleen omdat áls het misgaat, dan gaat het ook verschrikkelijk mis.
Andere honden vechten ook wel, maar niet zoals pitbulls.
Mijn andere hond is overigens ook een flinke ( -x- Fila)

Gisteravond bleek hier maar weer eens dat het nog altijd even onbetrouwbaar is na 3 maanden geen gevechten.
We moesten ze met 2 man en veel lawaai van elkaar aftrekken :n
Gelukkig geen grote verwondingen dit keer, maar het was wel weer even een wake-up call!

Dit verhaal schrijf ik niet om te zeggen dat pitbulls als altijd onbetrouwbaar zijn ofzo.
Maar vergis je er ook niet in.........ze zijn ook niet altijd betrouwbaar.
De mijne is echt heel lief, maar er zit toch ergens een steekje los waardoor hij soms dus kan doorslaan.

Je beschrijft zelf al dat de hond een duister verleden heeft, iedere hond met een naar verleden kan onbetrouwbaar zijn, alleen is een pitbull misschien net iets sneller geprikkeld en over de kook te krijgen.
Bij een pitbull van goede fok en met goede opvoeding zijn de kansen op onbetrouwbaarheid toch gering.
Maar iedere hond (of welk beest dan ook) heeft nou eenmaal een eigen karakter en daardoor zijn ze toch altijd wel een beetje onberekenbaar.

Ik denk dat jouw hond niet zo zeer een steekje los heeft maar gewoon hele slechte ervaringen.
Maar ik weet niet of ik zo'n hond bij andere hond zou laten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:19

Dat zeg ik ook toch?
Maar ik wil alleen aangeven dat ze, áls ze doorslaan, ook heel veel schade aanrichten.
'Steekje los' in iderdaad een beetje verkeerd verwoord.......hij heeft gewoon geleerd dat áls er een conflict is, hij meteen voor zijn leven moet vechten.
En dat doet hij dus ook.

Ik laat hem sowieso niet bij andere honden.
Met mijn eigen hond ging het altijd nog redelijk goed, maar dat doen we dus ook niet meer.
Aangelijnd daarintegen is het een schaapje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:25

Paintlinger schreef:
Dat zeg ik ook toch?
Maar ik wil alleen aangeven dat ze, áls ze doorslaan, ook heel veel schade aanrichten.
'Steekje los' in iderdaad een beetje verkeerd verwoord.......hij heeft gewoon geleerd dat áls er een conflict is, hij meteen voor zijn leven moet vechten.
En dat doet hij dus ook.

Ik laat hem sowieso niet bij andere honden.
Met mijn eigen hond ging het altijd nog redelijk goed, maar dat doen we dus ook niet meer.
Aangelijnd daarintegen is het een schaapje.

Meestal zijn het blutsen van honden, maar deze honden worden over het algemeen nog al eens aangeschaft door de verkeerde mensen die er een bepaalde status mee uit wil drukken.
Ze kopen er een uit een of andere broodfok zonder papier en met vaak dus al een niet zo'n mooi begin.
Dan worden ze niet opgevoed en juist vaak opgehitst en dan kunnen ze het arme dier zelf niet meer baas en waar belanden ze dan?
Juist!!!! Tot hij bij de volgende gek komt die hem voor een appel en ei van mp vist.
Kijk maar eens op verkoopsites en asiels hoeveel van deze honden daarop staan, gewoon zonde.
Dit is gewoon geen hond voor een beginner of je moet van je zelf weten dat je conseqeunt bent.

Dit is trouwens niet persoonlijk naar jouw toe bedoelt maar mijn frustratie in het algemeen. :o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:31

Ik baalde ook wel hoor.
Ik haalde een hond (die hond dus) uit een opvang met een onwijs zielig verhaal erbij.
Verwaarloosd, ondervoed......altijd in een bench gezeten etc.
Dus wezen kijken en verkocht natuurlijk.

Maar het echte verhaal bleek toch een beetje anders :n
Hij is gewoon verpest........die hond is heel lief, maar wel een handicap.
Gelukkig kan ik er prima mee dealen en dat moet ook vind ik.........ik heb het immers zelf in huis gehaald.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:39

Paintlinger schreef:
Ik baalde ook wel hoor.
Ik haalde een hond (die hond dus) uit een opvang met een onwijs zielig verhaal erbij.
Verwaarloosd, ondervoed......altijd in een bench gezeten etc.
Dus wezen kijken en verkocht natuurlijk.

Maar het echte verhaal bleek toch een beetje anders :n
Hij is gewoon verpest........die hond is heel lief, maar wel een handicap.
Gelukkig kan ik er prima mee dealen en dat moet ook vind ik.........ik heb het immers zelf in huis gehaald.

Dan is jouw hond met de kont in de boter gevallen ;) dat die zo'n fijne baas getroffen heeft!!!
Succes met hem!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:44

En weetje wat het ook is.
Als ik mijn andere hond nog niet gehad had........... was er ook geen probleem.
Want dan was het niet aan het licht gekomen waarschijnlijk.

Dus nu heb ik niet 2 honden........maar een hond....en nog een hond :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 09:51

:oo gevaarlijk gewoon, om zo'n hond in huis te hebben :')
straks krijg je een likje, of een knuffel van em :oo

even serieus: wat een schatje <3

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:14

Ahh wat een liefie! Doet me enorm aan de onze denken, die is nu 18 weken. Niet eens zo zeer qua uiterlijk, wel een beetje natuurlijk ;) maar meer de sullige manier van kijken en doen haha :D
Geweldig! :D

Die van ons is ook niet te vertrouwen, die slikt je ook zo je neus van je kop af Ö!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:28

:x
Ik hoop dat ik jou nooit tegenkom met dat schatje. Nu is ze nog lief en houdbaar; 95% van de pitts worden rond hun derde levensjaar hondagressief. Daar kunnen mensen op in gaan, maar het is gewoon zo. Zet daarnaast het feit dat jij haar nog niet loslaat.. Dat betekent gewoon dat je te weinig weet over honden in het algemeen. Je moet je honden direct op dag 1 loslaten, zeker pups, jij bent dan gewoon simpelweg het enige bekende in de omgeving en ze zullen je automatisch volgen, zoals ze hun moeder volgden. Dan een begin maken met een commando er aan koppelen en je hebt dat hierkomen zo voor elkaar. Pitt is overigens GEEN ras maar een type. Waar heb je haar vandaan als ik vragen mag?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:02

Hhilde schreef:
Ik hoop dat ik jou nooit tegenkom met dat schatje. Nu is ze nog lief en houdbaar; 95% van de pitts worden rond hun derde levensjaar hondagressief. Daar kunnen mensen op in gaan, maar het is gewoon zo. Zet daarnaast het feit dat jij haar nog niet loslaat.. Dat betekent gewoon dat je te weinig weet over honden in het algemeen. Je moet je honden direct op dag 1 loslaten, zeker pups, jij bent dan gewoon simpelweg het enige bekende in de omgeving en ze zullen je automatisch volgen, zoals ze hun moeder volgden. Dan een begin maken met een commando er aan koppelen en je hebt dat hierkomen zo voor elkaar. Pitt is overigens GEEN ras maar een type. Waar heb je haar vandaan als ik vragen mag?

Heb je een bron? Waar haal je dit vandaan? Ik vind dit echt onzin. En ik maak me hier ook echt ontzettend kwaad over. -:(-
Ten eerste is dit een Amerikaanse Bulldog, niks te maken met pitbulls.
Ten tweede zijn de Pitbullsoorten (ik heb een hekel aan die naam) heel leergierig en pakken alles heel snel op. Daarom zijn ze ook heel snel vals te krijgen. Ligt dus écht aan de eigenaar. Je loopt nu gewoon deze honden zwart te maken terwijl ze juist heel erg betrouwbaar zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat ze meer schade aanbrengen door hun sterke kaakspieren (kunnen trouwens niet op slot zoals de meeste mensen denken) en een soort haakjes aan de tanden. De jackrussel zou dan ook bij de pitbullachtige horen aangezien het ook een Terriër is. ;)
Ten derde vind ik dat je dit topic wel een beetje vervuild. De TS zal zich vast wel ingelezen hebben dat de AB een sterk ras is en een consequente baas nodig heeft en dan hoef je niet zo te reageren naar haar.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:06

Hhilde schreef:

Pup vanaf de eerste dag loslaten? En wat als ze gaan puberen? Want onze hond is vanaf de eerste dag los geweest, maar als ze gaan puberen, zijn ze even niet meer zo braaf. En dan heb ik toch liever mijn hond aan de riem, dan onder de auto.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:18

Bron? Zoek maar op een willekeurig hondenforum. De hondenpubertijd is net hoe erg je het zelf maakt. Opvallend dat al mijn honden (14 gehad) noooooit in de pubertijd hebben gezeten. Nooit iets van gemerkt. En de conclusie dat een JR dan ook een pitbullachtige zou zijn is natuurlijk lachwekkend en dat weet je zelf ook wel. Daarbij wordt er nu gedaan alsof het allemaal schatjes zijn en heel erg betrouwbare honden.. Is zo, tegen mensen! Het blijven honden die gefokt werden voor gevechten. Het is niet voor niets dat ik mensen die een pikverlenger willen een Pitt nemen ipv een Beagle of een Labrador.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:25

Hhilde schreef:
Bron? Zoek maar op een willekeurig hondenforum. De hondenpubertijd is net hoe erg je het zelf maakt. Opvallend dat al mijn honden (14 gehad) noooooit in de pubertijd hebben gezeten. Nooit iets van gemerkt. En de conclusie dat een JR dan ook een pitbullachtige zou zijn is natuurlijk lachwekkend en dat weet je zelf ook wel. Daarbij wordt er nu gedaan alsof het allemaal schatjes zijn en heel erg betrouwbare honden.. Is zo, tegen mensen! Het blijven honden die gefokt werden voor gevechten. Het is niet voor niets dat ik mensen die een pikverlenger willen een Pitt nemen ipv een Beagle of een Labrador.

Dit is niet zo tactisch uitgedrukt := maar zo bedoel ik dat dus ook.

Opzicht ben ik het ook met je eens dat ze gefokt zijn voor te vechten en toch vind ik de 95% die je noemt die na hun 3e jaar vals worden niet waar.
Heel veel ligt ook bij de baasjes in combinatie met dit ijzersterke karakter van deze hond.
Het zijn zeker niet allemaal schatjes maar je laatste zin zegt al meer dan genoeg en ben ik zeer zeker mee eens.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:33

Hhilde schreef:

Nou daar ben ik het niet mee eens. Onze hond had toch aardig last van zijn hormoontjes in zijn puberteit :=
En we hebben de opvoeding naar mijn mening toch wel goed gedaan hoor ;)
Puberteit is puberteit,

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:42

De ene hond is puberaler dan de ander, net als bij mensen.
Onze laatste 2 honden niks van gemerkt overigens.