Wendy_Komen schreef:1. Waarom levend voeren als ze ook dood pakken?? Mijn inziens je slangen onnodig blootstellen aan gevaar.
2. Levend warmbloedige als muizen levend in de vriezer stoppen is NOT DONE!
wemkelover schreef:Wendy_Komen schreef:1. Waarom levend voeren als ze ook dood pakken?? Mijn inziens je slangen onnodig blootstellen aan gevaar.
2. Levend warmbloedige als muizen levend in de vriezer stoppen is NOT DONE!
Hoe denk je dat dood voer in de dierenwinkel aan zijn eind is gekomen?
Niet dat ik er mee eens ben. Maar zo wordt het dus jammer genoeg wel vaak gedaan.
inowa schreef:het is idd de reden dat ik ze liever levend voer,het is zowiezo de natuur van de slang...en als ik hier dood voer haal dan is het van zeer slecht kwaliteit.
inowa schreef:als het je niet aanstaat moet je gewoon niet reageren,dit is mijn manier en zo blijf ik het doen..als jij het zielig vind zal mij een biet wezen...
MariekeB schreef:Het levend voeren vind ik een oneerlijk strijd. Daar waar in het wild het dier een kans heeft om te ontsnappen, te overleven , weg te rennen etc, en dus juist het zwakkere dier het onderspit delft.
Hier zal een veel grotere doodsangst zijn bij het voederdier dat echt geen kant opkan en geen enkele kans maakt.
Ik ben er dan ook zelf voor dat jij het voederdier zou doden en nog vers ( en warm) aan je slangen geeft.
om als voorbeeld het paard te nemen die heeft in het wild drie mogelijkheden, flight, fight en faint. Het is zo dat op het moment dat het met vluchten en vechten niet is gelukt ze eigenlijk zichzelf uitschakelen (bewustzijn op nul zetten) Ik denk dat in de situatie waarin deze dieren zich verkeren het niet mogelijk is om die stadia te doorlopen en ze naar mijn idee onnodig angst en pijn hebben.
Verder zijn het prachtige dieren je slangen, en vanuit mij ook geen anti geluid dat je ze hebt en dus ook moet voeren.
inowa schreef:mijn slangen hebben het zeker niet prima gedaan op dood voer,dat blijkt ook door de groeiachterstand die ze nu hebben...
inowa schreef:-slangen kunnen lui en daardoor te vet worden als je ze dood voer geeft,hoeft niet altijd perse maar het KAN
-dievriesvoer is in deze regio en contreien van zeer slechte kwaliteit en vaak al zeker 2 keer ontdooit geweest,niet echt bevordelijk voor de slang dus
-daarbij wil ik gewoon dat mijn slangen actief blijven.
zeg zeker niet dat diepvries voeren slecht is,ik heb het ook gedaan hoor,maar HIER is het diepvriesvoer van slechte kwaliteit
inowa schreef:ik haal de wijsheid uit mijn opleiding waarbij ik veel met slangen en ervaren mensen gewerkt heb...
maarja,die ervaren mensen die al meer dan 30 jaar slangen hebben en kweken zullen het ook wel fout hebben en jullie hebben het allemaal goed...
Wendy_Komen schreef:wemkelover schreef:Maar snap wel dat het nodig is. In een dood dier zit geen vitaminen/mineralen ect in. In een levende wel, is gewoon om ze gezond te houden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, moet ik toch maar eens het biefstukje in de koeling laten liggen, en de wei op duiken om aan een levende koe te beginnen...