Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Voedertijd!(Slangen krijgen levend voer, kan schokkend zijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:28

het is idd de reden dat ik ze liever levend voer,het is zowiezo de natuur van de slang...en als ik hier dood voer haal dan is het van zeer slecht kwaliteit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:13

Wendy_Komen schreef:
1. Waarom levend voeren als ze ook dood pakken?? Mijn inziens je slangen onnodig blootstellen aan gevaar.
2. Levend warmbloedige als muizen levend in de vriezer stoppen is NOT DONE!

Hoe denk je dat dood voer in de dierenwinkel aan zijn eind is gekomen?

Niet dat ik er mee eens ben. Maar zo wordt het dus jammer genoeg wel vaak gedaan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:43

Wauw mooi om te zien hoor :j Maar inderdaad goed dat je ze niet meer levend in vriest :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:37

wemkelover schreef:
Wendy_Komen schreef:
1. Waarom levend voeren als ze ook dood pakken?? Mijn inziens je slangen onnodig blootstellen aan gevaar.
2. Levend warmbloedige als muizen levend in de vriezer stoppen is NOT DONE!

Hoe denk je dat dood voer in de dierenwinkel aan zijn eind is gekomen?

Niet dat ik er mee eens ben. Maar zo wordt het dus jammer genoeg wel vaak gedaan.

Weet niet waar jij jouw wijsheid vandaan hebt, maar geloof echt niet dat de leverancier waarvan ze voeder dieren kopen, ze levend in de vriezer gooit!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:43

jonge muisjes doen leveranciers idd wel levend invriezen maar dan heb ik het echt over pinkies(dus echt van 2 dagen oud ofzo)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:59

inowa schreef:
het is idd de reden dat ik ze liever levend voer,het is zowiezo de natuur van de slang...en als ik hier dood voer haal dan is het van zeer slecht kwaliteit.

Sorry maar wat een bullshit... Voer je je kat dan ook muisjes en vogeltjes, want dat is de natuur van een kat..
Er zijn genoeg manieren om aan goed diepvries te komen (bijv. beurzen of internet), maar je moet daat wel de moeite voor willen doen.

Of desnoods zelf even de dieren netjes en snel doden en dan voeren, veiliger voor je slang en weet je zeker dat het snel en zo diervriendelijk (als dat een dier doodmaken kan) is.
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 15-04-11 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:02

als het je niet aanstaat moet je gewoon niet reageren,dit is mijn manier en zo blijf ik het doen..als jij het zielig vind zal mij een biet wezen...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:05

Ik zeg helemaal niet dat ik het zielig vind.. Ik vind je reden van "de natuur" belachelijk.. Je had het in je eerdere posten zelfs over dat ze lui en vet worden van dood voeren.. Zeg dan gewoon eerlijk dat je het gaaf vind om te zien hoe ze doden.. Maar door dit soort redenend die je nu geeft is het net alsof ik niet goed voor mijn dieren ben omdat ik ze diepvries voer, en daar stoor ik me aan..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:06

inowa schreef:
als het je niet aanstaat moet je gewoon niet reageren,dit is mijn manier en zo blijf ik het doen..als jij het zielig vind zal mij een biet wezen...

Het wel bekende:
"Reageer alleen als het in mijn straatje past." Reactie.
En NATUURLIJK niks niet aan nemen van mensen die een bult meer verstand van slangen hebben dan jou. Neeeee, die zullen het wel fout hebben natuurlijk..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:13

ik heb dus meerdere redenen gegeven waarom ik levend wil voeren
even weer allemaal op een rijtje want jouw reactie dat ik het gaaf zou vinden om te zien hoe de muizen doodgaan is heel erg kwetsend,ik vind het zeker niet leuk om te zien hoe ze doodgaan en hoop alleen maar dat het snel gaat.

-slangen kunnen lui en daardoor te vet worden als je ze dood voer geeft,hoeft niet altijd perse maar het KAN
-dievriesvoer is in deze regio en contreien van zeer slechte kwaliteit en vaak al zeker 2 keer ontdooit geweest,niet echt bevordelijk voor de slang dus
-daarbij wil ik gewoon dat mijn slangen actief blijven.

zeg zeker niet dat diepvries voeren slecht is,ik heb het ook gedaan hoor,maar HIER is het diepvriesvoer van slechte kwaliteit

ik dacht ''leuk...zo kunnen de mensen die het interesseerd maar nog nooit gezien hebben zien hoe het gaat''
maar op deze manier is het niet leuk meer om uberhaupt wat voor fototopic ook te openen hier op bokt.
er zijn er altijd wel meerderen die hun eigen manieren willen opdringen of die zich om wat voor reden ineens onnodig bedreigt voelen.

ik zal een mod wel vragen om dit topic op slot te gooien want schijnbaar kun je niks meer openen zonder een rel te krijgen.

en oja,ik neem zeker wel dingen van anderen aan...maar ik hoef niet perse alles wat ik doe aan te passen op wat anderen willen of zelf doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:13

MariekeB schreef:
Het levend voeren vind ik een oneerlijk strijd. Daar waar in het wild het dier een kans heeft om te ontsnappen, te overleven , weg te rennen etc, en dus juist het zwakkere dier het onderspit delft.

Hier zal een veel grotere doodsangst zijn bij het voederdier dat echt geen kant opkan en geen enkele kans maakt.
Ik ben er dan ook zelf voor dat jij het voederdier zou doden en nog vers ( en warm) aan je slangen geeft.

om als voorbeeld het paard te nemen die heeft in het wild drie mogelijkheden, flight, fight en faint. Het is zo dat op het moment dat het met vluchten en vechten niet is gelukt ze eigenlijk zichzelf uitschakelen (bewustzijn op nul zetten) Ik denk dat in de situatie waarin deze dieren zich verkeren het niet mogelijk is om die stadia te doorlopen en ze naar mijn idee onnodig angst en pijn hebben.

Verder zijn het prachtige dieren je slangen, en vanuit mij ook geen anti geluid dat je ze hebt en dus ook moet voeren.

Hier ben ik het dus hartgrondig mee eens. Het voeren van levende dieren aan dieren in gevangenschap heeft niks te maken met "de natuur". Het proces van verwurging en verorbering gadeslaan en dat dan facinerend vinden vind ik ronduit sadistisch.
Je slangen hebben het voorheen blijkbaar prima gedaan op "dood" voer. Je moest ze er zelfs toe "overhalen" om levend voer aan te nemen. Als je dan zonodig "vers" voer wilt voeren, draai die muis dan zelf de nek om

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:15

mijn slangen hebben het zeker niet prima gedaan op dood voer,dat blijkt ook door de groeiachterstand die ze nu hebben...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:19

inowa schreef:
mijn slangen hebben het zeker niet prima gedaan op dood voer,dat blijkt ook door de groeiachterstand die ze nu hebben...

Je gaf al eerder in dit topic aan ze eerst te weinig te voeren???? Dus die groeiachtestand ligt niet aan te weinig voer, maar aan de diepvries???? }:0 Schiet mij maar lek...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:22

Die groeiachterstand komt echt niet van het voeren van dode dieren.. maar het voeren van te weinig dode dieren.
Slangen worden niet lui dik of vet van het voeren van dode dieren, maar het voeren van teveel dode dieren..
En laat dit topic idd maar op slot gooien, kan me dood ergeren aan mensen die een paar slangetjes hebben, denken alle wijsheid in pacht te hebben erover, en mijn hobby daarmee in een kwaad daglicht zetten met leugens en halve waarheden..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:23

inowa schreef:
-slangen kunnen lui en daardoor te vet worden als je ze dood voer geeft,hoeft niet altijd perse maar het KAN
-dievriesvoer is in deze regio en contreien van zeer slechte kwaliteit en vaak al zeker 2 keer ontdooit geweest,niet echt bevordelijk voor de slang dus
-daarbij wil ik gewoon dat mijn slangen actief blijven.

zeg zeker niet dat diepvries voeren slecht is,ik heb het ook gedaan hoor,maar HIER is het diepvriesvoer van slechte kwaliteit

WAAR haal jij de wijsheid vandaan dat slangen lui/vet worden van dood voer???? Kom op zeg!! Dit gebeurd als je ze TE VEEL voert. Een slang die trek krijgt wordt wat actiever, dus ja, een overvolle slang wordt lui.
Slangen actief blijven??? Bedoel je dat ze actief zijn door het "jagen"? Maarja, je hebt ook al eerder gezegd dat dat maar een paar seconden duurt. Dus snap die logica dan ook niet helemaal zeg maar.....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:27

ik haal de wijsheid uit mijn opleiding waarbij ik veel met slangen en ervaren mensen gewerkt heb...
maarja,die ervaren mensen die al meer dan 30 jaar slangen hebben en kweken zullen het ook wel fout hebben en jullie hebben het allemaal goed...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:34

Wow :oo Wat krijgen topics de laatste tijd toch snel een nare wending.

Joh laat iedereen in hun waarde en hou het gezellig.
Iedereen heeft een andere mening blijkt en daar is niks mis mee.
Iedereen doet dingen op zijn of haar manier. Niks mis mee.

Ts, mijn oude buurman voerde ook enkel en alleen levend omdat zijn slangen de dode muizen gewoon liet liggen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:10

inowa schreef:
ik haal de wijsheid uit mijn opleiding waarbij ik veel met slangen en ervaren mensen gewerkt heb...
maarja,die ervaren mensen die al meer dan 30 jaar slangen hebben en kweken zullen het ook wel fout hebben en jullie hebben het allemaal goed...

En dat klopt ook wat je zegt.
Sommige mensen willen het gewoon niet weten.

Waar ik mijn wijsheid uit haal is dat mijn vriend ook al jaren slangen heeft, momenteel hebben we 1 gespikkelde koningslang
( en voor het geval iedereen begint dat het zielig is deze alleen te houden, dit is een kanibaal soort en niet echt geschikt om samen te houden).

Ja ik vind het ook zielig als er leven gevoerd moet worden (nee ik hoef het ook niet te zien, is mijn vriend dit van plan doet hij het als ik echt niet thuis ben want ik ben ook nog zo een die de tranen laat vallen). Maar snap wel dat het nodig is. In een dood dier zit geen vitaminen/mineralen ect in. In een levende wel, is gewoon om ze gezond te houden.
En sommige slangen eten gewoon geen dood voer die laten zich dan ook letterlijk verhongeren. En ja die van ons heeft ook een tijdje geen dode muizen willen eten, toen hebben we uit nood een eendagskuiken (dood) ingegooid en gelukkig wou hij dat wel.

Ik zie al dat er niet veel reptielenliefhebbers hier zitten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:20

wemkelover schreef:
Maar snap wel dat het nodig is. In een dood dier zit geen vitaminen/mineralen ect in. In een levende wel, is gewoon om ze gezond te houden.

_-:( |o :r >;) :roll: :n 8)7
Nou, moet ik toch maar eens het biefstukje in de koeling laten liggen, en de wei op duiken om aan een levende koe te beginnen...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:22

Wendy_Komen schreef:
wemkelover schreef:
Maar snap wel dat het nodig is. In een dood dier zit geen vitaminen/mineralen ect in. In een levende wel, is gewoon om ze gezond te houden.

_-:( |o :r >;) :roll: :n 8)7
Nou, moet ik toch maar eens het biefstukje in de koeling laten liggen, en de wei op duiken om aan een levende koe te beginnen...

Dangeloof je het lekker toch niet

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:25

Moet ik B*LLSHIT gaan geloven?? Kom op zeg, de reinste onzin wat je hier zit te vertellen!! Geen vitamine of mineralen in dood dier/ vlees? Kunnen we met zijn alle dus net zo goed geen vlees gaan eten, en zijn de slangen/ reptielen die enkel dode dieren te eten krijgen wel wereld wonderen omdat ze nog leven.
Nee, sorry, maar hier houdt mijn begrip toch ERNSTIG op...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:26

nee dat is geen onzin, weet je wel hoelang die muizen al in de vriezer liggen.
Jij bent degene die bullshit loopt te verkopen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:28

TUUUUUUURLIJK!!! ALLE voedseldieren liggen jaren en jaren in de vriezer!
Kijk, als je zelf NIET de moeite wil nemen om opzoek te gaan naar GOEDE diepvries voedsel dieren is HEEL wat anders!!
En wat is het nou, zodra een dier dood gemaakt wordt vliegen alle vitaminen en mineralen eruit, of als ze een tijd in de vriezer liggen???

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:28

En wijs me even mijn bullshit aan, ik kan het niet vinden namelijk!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:37

Goh dit wordt wel een heftig topic.
Dat slangen levende muizen eten was allang bekend, het verbaast me dus niet.
Geloof best dat die slangen ze snel dood hebben. Goed dat je de muizen niet meer levend invriest, je gaat goed met het commentaar om *\o/*