Twee wilde rattenmeisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:26

ik ben elk geval heel erg benieuwd :) Heb eigenlijk nooit wilde ratten bij iemand thuis dan zeg maar gezien :)

Ga jullie blijven volgen :D ben ook wel heel benieuwd naar hoe ze uiteindelijk qua gedrag gaan zijn.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:35

RedPassion schreef:
vooralsnog zijn de Krummeltjes vooral helemaal uit verhouding: Heel lang en dun met grote stuitervoeten. :D

Zo'n dame heb ik hier ook zitten, met die giga platvoetjes :')

ben ook erg benieuwd hoe ze uitgroeien en zal het zeker blijven volgen ;)

Borivage

Re: Twee wilde rattenmeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 01:49

Ach gosh, wat een lieve rittens ;-)

Heb een paar jaar gelee mijn eerste eigen tamme rat gehad en zoveel plezier aan gehad.
Hoop echt dat je deze 2 wild ladies goed kan laten inburgeren met de anderen.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:17

maar die worden toch wel een stuk groter dan de gewone tamme rat?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:41

xTesske schreef:
maar die worden toch wel een stuk groter dan de gewone tamme rat?

hmm volgens mij niet echt. Ja misschien wat langer en ze blijven slanker dan de tamme rat denk ik..
De muskusrat (of hoe je het ook schrijft), dat is ook een wilde rat, misschien dat je die bedoelt??
want die is wel echt groter! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:30

Nu groeien ze nog net zoals tamme rittens. :) Ietsje slanker, dat wel. Ik verwacht niet veel afwijkends qua formaat. Maar als ze de kooi uitgroeien zijn jullie de eersten die het horen. :D

Foto's van vandaag:

Krummel-met-vlekje

Afbeelding

Krummel-zonder-vlekje

Afbeelding

En nu kijken ze wel heel zielig op die foto's, maar hieronder zie je de normale gang van zaken, niet echt bang dus. :+

Krummel-met-vlekje weet: Deurtje open = aandacht! Let ook op de donkere voetzooltjes. :+:

Afbeelding

Krummel-zonder-vlekje wordt ook wakker:

Afbeelding

En vervolgens krijg je onderstaande beelden, vandaar dat ik ze vasthoud om 'goede' foto's te maken. Zodra ik langer dan 5 seconden bij de kooi sta is het stuiter-stuiter-stuiter, onder baasjes kleren kruipen, over baasjes arm crossen, terug de kooi in, Kindje pesten, terug naar baasje, op baasjes hoofd springen, over baasjes gezicht naar beneden glijden (kraskras), weer onder de kleren, etc. etc. :D Dat krijg ik dus echt niet fatsoenlijk op de foto. :D

Afbeelding

Afbeelding

Als afsluiter een lieve foto, met zijn viertjes in de Sputnik past best. :j

Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:03

haha die laatste foto komt mij zo bekend voor. De heren hier krijgen het voor elkaar om met hun 5 dikke lijven tegelijk erin te gaan liggen :')

erg leuke foto's weer! Blijf ze geweldig vinden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:43

Met zn allen in de sputnik :)) :+

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:11

Oooo wat schattig <3

De 3e foto is echt geniaal :')

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:30

want wij hadden eerst ratten in onze tuin bij de kippen en die waren echt super groot wel wel 2 keer zo groot als een tammerat

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:38

:D :D :D :D Ik heb ze hier ook lopen.....lijken meer op een kat qua grootte dan een rat!
Ik vind wel dat je een geweldig onderkomen hebt voor je ratjes, een echte speeltuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:06

Ze groeien nog steeds 'normaal, al is Krummel-zonder-vlekje nu wel een stukje groter en zwaarder dan Krummel-met-vlekje. Ze worden qua kleur heel mooi; gave donkere puntjes aan de bruine haartjes en de buikjes worden heel licht. Nadeel daarvan is dat het vlekje van Krummel-met-vlekje lastiger te zien is, gelukkig herken ik ze nu meestal zonder dat te moeten zien. :+

De karakters ontwikkelen zich ook steeds meer: Met-vlekje zit graag bij me, die zit altijd als eerste in mijn mouw als de kooi open gaat. Vanmorgen heeft ze ook een hele tijd in mijn badjas liggen slapen. Ze loopt wel wat rond, maar zit toch het liefst veilig bij mij. Ook in de kooi zit ze het liefst in een hangmat waar ze helemaal in kan kruipen.

Krummel-zonder-vlekje is ondernemender; die loopt meer rond en vindt als ze eenmaal bij me zit niet zo veel eng (ook opgepakt worden niet). Maar de stap om daadwerkelijk te komen is altijd wat groter, gelukkig hebben we daar Kindje en Zusje voor. :D In de kooi ligt ze graag in tunnels of een Sputnik, ik vermoed zodat ze alles goed in de gaten kan houden.

Foto's van vanmorgen:

Krummel-zonder-vlekje
Afbeelding

Krummel-met-vlekje
Afbeelding

Zij vond het dus niet zo fijn om zo vastgehouden te worden, ik heb het hier dus maar bij gelaten, ze wilde heel graag terug mijn badjas in. ;) Daar heeft ze een tijd geslapen (en liggen knarsen, een teken van ontspanning), daarna terug de kooi in en toen kon ik deze foto nog maken in de hangmat:

Afbeelding

Van deze weet ik niet zeker wie het is, maar ik vond het wel een lieve foto:

Afbeelding

Al met al gaat het heel goed. Ze hebben hun gebruiksaanwijzing, maar als ik dat respecteer zijn het gewoon heerlijke ratjes in de omgang. Ze reageren op mijn stem, komen naar me toe, pakken eten aan en zijn ontspannen als ze bij me zitten. Nu doe ik daar natuurlijk ook veel voor, maar het is onbetaalbaar wat Zusje en vooral Kindje hierin betekenen.

Afbeelding

Lief Kindje komt werkelijk altijd om te helpen. :+: En ze vindt alle extra aandacht zelf natuurlijk ook prima. :D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:20

wat een leuke foto's :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:28

Wat ik me nu ineens afvraag...hoe doe jij dat met geboorte beperking?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:39

Volgens mij heeft RP alleen vrouwtjes, en één geholpen mannetje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:41

Wat Jans schrijft klopt. :) Ik heb ook 2 gecastreerde vrouwtjes, maar die zijn enkel geopereerd uit noodzaak (tumor en baarmoederontsteking). Het enige mannetje dat ik heb is gecastreerd. Ik wil absoluut geen nestjes hier, er is al zo'n rattenoverschot. :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:48

Heerlijke foto's van de Krummetles RP! Ze zijn behoorlijk gegroeid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:13

Dankje! :) Ze groeien enorm! Wegen lukt niet, dat vinden ze te eng dus dat ga ik ze niet aandoen als het niet noodzakelijk is. Maar het is zo wel duidelijk dat ze groeien. :D

Nog wat foto's, ik blijf spammen maar ik vind ze nou eenmaal prachtig en ze zijn zo ontzettend leuk en puur.

http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... zusje1.jpg

Zusje is wel wat gewend gelukkig. ;)
Afbeelding

Op deze foto is heel mooi de overgang naar de witte buik te zien, ze krijgen nu ook witte wangetjes:
http://i114.photobucket.com/albums/n265 ... zusje4.jpg

Heerlijke Krummeltjes!
Afbeelding

Ze komen trouwens bijna altijd van boven. Als ze bovenin de kooi zitten zijn ze iets hoger dan ik, daar klimmen ze dus eerst naartoe als ik er aan kom, dan moet ik even besnuffeld worden en dan komen ze wel (vaak ook via mijn hoofd, heel fijn). Eerst vanaf veilige hoogte checken of alles goed zit dus, zo gaaf hoe ze dat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:16

Die foto met zusje :D Zusje wordt helemaal platgedrukt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:19

Haha, sneu he. :D Ik heb soms best medelijden met Kindje en Zusje, die Krummels zijn druk! Maar vooralsnog lijken ze het allemaal te pikken, het zijn gewoon schatjes. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:46

Wil jij nu een keertje ophouden met die foto's!!
Ik begin zo langzamerhand de neiging te krijgen om er toch een paar aan te schaffen!
Man...die eerste foto weer...dat smoel met die oogjes dicht en die 2 pootjes in volle tevredenheid gevouwen!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:47

Haha hier is dat ook zo, mijn 2 rittens zijn ook zo druk he. Moest gisteravond zo lachen.. de 2 rittens waren druk bezig met Rock Lee pesten, en Lee keek van de ene kant naar de ander, hij draaide helemaal rondjes... hahaha de kleintjes waren veel te snel voor hem! Erg grappig om te zien. :P

Vind die foto met Zusje ook erg leuk, heel lief <3
Leuk ook om te zien, die witte buikjes. Mijn Gaara is een agouti, zelfde kleur dus zowat, alleen zijn buikje is wel wat donkerder.. ben erg benieuwd hoe ze eruit zien als ze volwassen zijn.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:52

Och RedPassion wat een gave foto's weer, volgens mij zit jij gewoon heerlijk de heledag bij het rattengebouw :D Super leuke foto's weer! En wat kleuren ze mooi bij rood.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:12

Wat een leuke rittens die 2 wilde damens ;-)
Blij te lezen dat ze het goed doen en opzich net zo goed ontwikkelen als de anderen tamme ratjes.
Zijn trouwens hele mooie foto's van ze, zo'n rittengebouw houd je wel bezig zie ik.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:44

Wat is het verschil qua uiterlijk tussen wilde en tamme ratten? :) Ik heb er geen verstand van :P
Zo op het eerste gezicht zie ik geen verschil (behalve wat ik las van het schichtige instict :) )
Zijn ze inmiddels al even tam als de andere? Of toch nog iets schichtig?