rockwitch schreef:En dat is dan weer een vooroordeel wat niet klopt.
De honden die naar Nederland of Duitsland gaan worden uitgebreid getest op allerlei ziektes die daar meer voorkomen als hier. Ze worden ontwormd, ontvlooid, gechipt, ingeent en alles.
Ze krijgen zelfs een bloedtest of ze genoeg antistoffen hebben tegen hondsdolheid na ze zijn gevaccineerd.
Dus dat is iets wat absoluut niet klopt.
We doen dit al jaren en in al die tijd is er nog geen een hond geweest die een ziekte mee heeft genomen en hier dieren heeft ziek gemaakt.
Het enige wat we ooit hebben gehad is een nest jonge hondjes met kennelhoest, maar ja dat komt hier ook voor en was met een paar dagen antibiotica weer over. En dat is ook iets wat ze ook kunnen krijgen ondanks de entingen.
Hier haak ik even op in.
Dat er bij jullie zo goed word getest, wil niet zeggen dat dit overal word gedaan.
Er zijn echt zo veel stichtingen die het niet zo nauw nemen met de regels en met de gezondheid.
Er zijn stichtingen die fokken met de buitenlandse honden en de pups verkopen onder de naam 'gered uit het buitenland'
Het is te zot voor worden, maar er is handel in, wat echt in en in triest is.
Waar ik me wel onwijs aan irriteer, is dat de stichtingen totaal niet selectief zijn in hun opvangadressen.
Ik heb al meerdere malen mensen gezien die voor zo'n stichting opvangen (dus tijdelijk en daarna nieuw baasje zoeken) die de ballen verstand niet hebben van honden.
Honden worden agressief, onzeker, noem het maar op en komen in het asiel te recht.
Ik vind persoonlijk dat we vooral moeten helpen in de landen zelf, en niet alles naar hier moeten halen.
En ook de oudjes mee nemen, als we dan zo graag alles naar Nederland willen halen. Keer op keer zie je pups van 10 weken die een baasje zoeken, maar oudjes lijken niet te bestaan?
Misschien dat jij me daar iets meer over kunt vertellen Lieke, waarom zoveel stichtingen altijd pups hebben en bijna nooit volwassen oudjes?

Wat een schatje!
)