De arme verschoppelingen in Turkije

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:14

rockwitch schreef:
En dat is dan weer een vooroordeel wat niet klopt.

De honden die naar Nederland of Duitsland gaan worden uitgebreid getest op allerlei ziektes die daar meer voorkomen als hier. Ze worden ontwormd, ontvlooid, gechipt, ingeent en alles.
Ze krijgen zelfs een bloedtest of ze genoeg antistoffen hebben tegen hondsdolheid na ze zijn gevaccineerd.
Dus dat is iets wat absoluut niet klopt.
We doen dit al jaren en in al die tijd is er nog geen een hond geweest die een ziekte mee heeft genomen en hier dieren heeft ziek gemaakt.
Het enige wat we ooit hebben gehad is een nest jonge hondjes met kennelhoest, maar ja dat komt hier ook voor en was met een paar dagen antibiotica weer over. En dat is ook iets wat ze ook kunnen krijgen ondanks de entingen.

Hier haak ik even op in.
Dat er bij jullie zo goed word getest, wil niet zeggen dat dit overal word gedaan.
Er zijn echt zo veel stichtingen die het niet zo nauw nemen met de regels en met de gezondheid.
Er zijn stichtingen die fokken met de buitenlandse honden en de pups verkopen onder de naam 'gered uit het buitenland'

Het is te zot voor worden, maar er is handel in, wat echt in en in triest is.

Waar ik me wel onwijs aan irriteer, is dat de stichtingen totaal niet selectief zijn in hun opvangadressen.
Ik heb al meerdere malen mensen gezien die voor zo'n stichting opvangen (dus tijdelijk en daarna nieuw baasje zoeken) die de ballen verstand niet hebben van honden.
Honden worden agressief, onzeker, noem het maar op en komen in het asiel te recht.

Ik vind persoonlijk dat we vooral moeten helpen in de landen zelf, en niet alles naar hier moeten halen.
En ook de oudjes mee nemen, als we dan zo graag alles naar Nederland willen halen. Keer op keer zie je pups van 10 weken die een baasje zoeken, maar oudjes lijken niet te bestaan?

Misschien dat jij me daar iets meer over kunt vertellen Lieke, waarom zoveel stichtingen altijd pups hebben en bijna nooit volwassen oudjes?

_Daniquee

Re: De arme verschoppelingen in Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:03

aaah jeetje, wat erg zeg :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:18

Veel stichtingen hebben wel volwassen honden, maar de meeste mensen kiezen toch voor een pup.
Volwassen honden hebben natuurlijk een evrleden en de meeste mensen zijn bang dat ze daardoor minder geschikt zouden zijn als huishond.
Ook halen ze pups weg bij straathonden (natuurlijk wordt moeders direct gesteriliseerd) en plaatsen ze moederhond terug en zijn de pups voor adoptie om te voorkomen dat er steeds meer zwerfhonden komen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:19

Dus omdat oude honden niet verkopen mogen die hun rottige leven verder slijten en de pups die wel verkopen, krijgen wel nieuwe kansen..... terwijl die daar waarschijnlijk ook eerder geplaatst kunnen worden dan volwasen honden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:25

@Nikki_ Jij vroeg de reden waarom veel instanties veelal alleen puppy's aanbieden, wat ik noem zijn vaak de redenen.
Waarom hun (in jouw ogen) vinden dat volwassen honden geen plek verdienen; zul je die instanties zelf moeten vragen.

Wel is het zo; als men eenmaal weet waar een groep zwerfhonden zitten ze deze in de gaten houden en zorgen dat er bijgevoerd wordt. Zo houdt men een stabiele roedel.
Tja en dat van de pups... dat ligt ook aan de mensen die een hondje willen, dat die blijkbaar vaak alleen voor een pup gaan zullen die instanties daar wel op in moeten springen. Liever 10 pups die geplaatst kunnen worden dan geen een hond .

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:22

Ik vind het geweldig wat jullie doen..
Ik weet niet of het eerder gezegd is maar volgensmij zit er een plant voor het jonge hondje en zit ie niet vol teken of zie ik dat verkeerd.?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:46

Klopt, dat ene pupje lijkt vol te zitten met teken.

Ik denk dat er vaak pups geplaatst worden, omdat oudere honden misschien moeilijker te vangen zijn. Bij ons maakt het niet zoveel uit, ja het is zo dat mensen eerder vragen om een jonge hond, maar we hebben ook al genoeg oudere honden geplaatst. Er is ook ooit wat ik weet een hoogbejaarde collie geplaatst, die heeft misschien nog maar een paar maanden of een jaar geleefd, maar dan wel terwijl hij geliefd werd.

Helaas heb ik vandaag weer mailtjes ontvangen. Er zijn weer een hoop honden vergiftigd sinds onze Turkse vrienden er zijn geweest. Ze hadden ook een moeder met pups gezien, die moeder was een van haar dode pups aan het verslepen (pupje was doodgereden) Ze hadden de moeder en 2 van haar pups al gevangen, maar er was nog 1 niet gevonden, helaas is dat pupje inmiddels dood door vergiftiging. Een van de andere pups had een gebroken pootje en is ook overleden.

De hond waar het zuur overheen gegoten was hadden ze nog niet kunnen vangen en die hebben ze nu ook niet meer terug gezien, daar blijven ze naar zoeken.

Atlas is ontsnapt en een bos in gevlucht, de kans dat ze hem weer vinden is klein, maar ze blijven proberen hem terug te vinden.

Momenteel hebben ze een Golden Retriever moedertje met 3 of 4 pupjes die mogelijk in Duitsland worden herplaatst.
Verder hebben ze een zwart/wit hondje die is aangevallen door 3 herders en waarvan er 1 poot een deel ontveld is.
Er ligt een 3,5 maand oude pup in de kliniek met 2 gebroken voorpoten.
En ze hebben nog een andere 3,5 maand oude hond die aan 1 oog blind is.
Dus het blijft keihard werken en heel druk, helaas hebben ze dus vaker dat er slecht nieuws is. Maar ja het groepje mensen wat wel hun best doen voor de hondjes is nou eenmaal heel wat kleiner als de mensen die de honden wat aan willen doen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:59

Atlas is toch die ene hond die oud is en haast geen vacht meer heeft ? Ik hoop dat ze hem snel vinden en dat het met de andere honden ook snel beter gaat

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:02

ja klopt, die in dat gele tuig.
Ik zal straks nog even de foto's van de nieuwe honden plaatsen, misschien is het wel leuk om dit topic te gebruiken om gewoon regelmatig updates te posten, en natuurlijk dan ook positieve updates.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:03

@RW
Komt Puppy daar ook vandaan?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:04

Ja puppy komt idd ook van hun vandaan.

Die komt 1 dezer dagen terug naar Marja, en dan kan ze zondag met jou mee.
Zal haar foto ook wel even plaatsen, ze heeft zo'n heerlijk smoeltje.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:38

goed werk!
ieder dier, waar ook ter wereld, heeft recht op een goede verzorging

hier ook wat opvangers uit Belgie en Spanje
heerlijke dieren zijn het, vol liefde en zo trouw <3

aangezien mijn voorliefde uitgaat naar windhonden komen de mijne uit Spanje

iedereen die valt voor een bepaald ras zou niet alleen in een Nederlands asiels moeten kijken maar ook in het buitenland
Europa één, laat dat dan ook zien in je eigen gedrag

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:48

Even de nieuwe foto's

Deze hond willen ze graag gaan helpen, maar die hebben ze nog niet kunnen vangen.
Afbeelding
Overigens is het vaak zo dat als ze eenmaal die honden gevangen hebben, ze binnen een paar dagen inzien dat mensen helemaal niet eng zijn en dan worden ze echt zo ontzettend leuk.
Afbeelding
Dit is de Golden Retriever mama met haar kroost. Geloof dat het 4 pups in totaal zijn, alleen staan er maar 2 op de foto.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4KEMWND-D.jpg

Dit is Ceylon, die besloot dat hij in de auto mee wilde en liet zich er niet meer uit zetten. Hij wil dus duidelijk niet meer in dat bos wonen.
Afbeelding

Dit is Boxy, zij heeft 2 gebroken voorpootjes en is pas 3,5 maand oud, momenteel zit ze in de kliniek, dus krijgt ze medische zorg.
Afbeelding

Dit is Blacky (of nou ja zo noem ik hem even) die is aangevallen door 3 herders en daardoor best wat verwondingen heeft opgelopen.
Afbeelding
http://i306.photobucket.com/albums/nn275/rockwitch1986/blackyleg.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn275/rockwitch1986/blackyfoot.jpg

En hier is Minnie, ook 3,5 maand oud aan 1 oog blind. Die is ook gered en daar gaan we nu ook ons best voor doen.
Afbeelding

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:52

Jezus wat erg!

Ik kom al 7 jaar in turkije en op sommige plaatsen zijn er inderdaad heel veel!

Dit jaar waren we door het eerst in een plaats waar we weinig tot geen zwerfhonden zagen,1 op de 3 mensen daar in Dalyan heeft een hond en verzorgt hem goed.

Allemaal een halsband om redelijk tot goed verzorgt,en zelfs 3 dierenwinkels in dat kleine dorp.

Andere plaatsen zijn er echt heel veel zo zielig..
Die foto van die pitbullpup zo zielig,ik zou hem zo meenemen (heb zelf een 10mnd oude pitbull pup)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:06

PFf wat zou ik zulk werk graag gaan doen!

Die pitbull achtige in de 1e post. Die uitdrukking van dat koppie! Kon de mijne wel zijn toen ze nog geen jaar was :D Wat een schatje!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:13

Worden deze dieren ook gecastreerd/gesteriliseerd?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:16

Als ze oud genoeg zijn worden ze meestal gecastreerd of gesteriliseerd ja. Maar die hondjes van 3,5 maand zijn natuurlijk nog niet geholpen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:21

Welke plaatsen zijn jullie werkzaam als ik vragen mag?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:22

rockwitch schreef:
Als ze oud genoeg zijn worden ze meestal gecastreerd of gesteriliseerd ja. Maar die hondjes van 3,5 maand zijn natuurlijk nog niet geholpen.

En dat zou dus gewoon standaard moeten zijn.
Hoe wil je al die dieren blijven helpen als ze maar door fokken?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:38

stef schreef:
rockwitch schreef:

En dat zou dus gewoon standaard moeten zijn.
Hoe wil je al die dieren blijven helpen als ze maar door fokken?

Omdat ze helaas niet alle honden te pakken krijgen die rondzwerven.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:43

Dat klopt inderdaad wel,afgelopen vakantie keken we vanuit ons huis en zwembad recht op een veldje,waar het hondje van de turkse buren echt door alle buur honden genomen werd,dus dat zal met zoveel zwerfhonden bij elkaar nog wel een tikje erger zijn.
In dalyan waren ze wel erg goed voor hun honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:44

Boxy mag je wel hier komen brengen als ie beter is, wat een leukie is dat <3 (gaat lief alleen niet goed vinden, die vindt 2 honden echt genoeg, geloof ik :)) )

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:47

Als ik kon zou ik die pitbull pup ook zo in huis nemen,vriendje voor Gio maargaat er hier thuis ook iemand niet goed vinden jammergenoeg.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:46

Verschrikelijk de na het zien van de eerste foto's hield ik het na het zien van het filmpje van de kat helemaal niet meer droog met vooral de muziek deed me veel. Je weet gewoon dat deze dieren een kans verdienen. Ik heb vriendlief dan ook heel erg lief aangekeken maar helaas ook hier is de veestapel al erg groot. Wij hebben zelf een herplaatser welke het hier in Nederland niet goed heeft gehad, maar hij heeft ons vanaf het begin altijd vertrouwt en dat doet je als baasje erg goed

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:40

Ben ook wel benieuwd in welke plaats jullie werkzaam zijn.
Vind het echt super goed wat jullie daar doen! Kom nu ook al 6 jaar in turkije en sommige toestanden zijn echt verschrikkelijk. 2 jaar geleden toen hebben wij een duitse organisatie aangeschreven die mensen zochten om spullen mee te nemen naar Turkije en evt op de terug weg dieren mee wouden nemen. Dit hebben wij ook gedaan, op de heenweg 7 hele grote tassen met allemaal speelgoed en voedsel enz. En op de terug weg mochten wij een hondje mee nemen die 1 oog kwijt was en een lief katje. Ze waren beide echt super lief. Aangekomen in duesseldorf stonden de nieuwe baasjes al te wachten. In maart ga ik weer naar Turkije en wil dit weer gaan doen.
Werken jullie trouwens ook samen met Duitsland en hebben julie eventueel een site?