Snapt iemand dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 22:02

Ik ga proberen alles te beantwoorden :D

@ Nimber: Ik ben bij dit ras gekomen doordat we bij een fokster gingen kijken voor 2 devon rexen. Zij hadden ook sphynxen en ik was verkocht dat was dropshot die ik toen kocht :D Ze zijn wel wat duurder denk ik ja... Huisdier gemiddeld € 800,00 - € 900,00 met uitlopend voor de fok tot wel € 2000,00. Ze hebben het niet snel koud omdat hun verbranding hoger ligt ( ze eten ook meer ) hierdoor blijven ze warm. ;)

@ Simoneehl : 1,5 J en 230 volt staat er op het kastje van de stroom, ideaal, kunnen ze zich helemaal uitleven zonder gevaar ;)

@ PineApple : Als dat het meeste werk was... Mensen vergissen zich er wel eens in. Een sphynx moet sowieso wekelijks in bad, om de dag zeker de oortjes schoonmaken ( ze produceren meer oorsmeer als gemiddelde kat ) en alle kleedjes etc moeten ook vaak gewassen worden door de huidsmeer ;)

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:21

Mijn sphynxen zijn 'herplaatsertjes', alletwee geholpen dus sowieso geen fok. ;) We zijn er dolblij mee en genieten elke dag van hun maffe fratsen. Wij zijn bewust begonnen met twee oudere katten omdat het ook onze eerste sphynxen zijn. Ik hoop dat het nog lang duurt maar als er één ontvalt komt er zeker een kitten!

Bij deze; woon je in de buurt van Vlaardingen dan mogen mensen bij mij wel een sphynx ontmoeten, al was het maar om het 'enge' eraf te halen. Pas op, ze stelen je hart binnen vijf minuten :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:25

ik vindt ze echt niet mooi :o (niet onaardig bedoelt)
maar wel vaag dat ze zo in de zon gaan zitten :P

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:38

Ik vind ze echt gewelig!en ik ben helemaal geen kattenmens

Niicole__

Re: Snapt iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:42

Haha leuke foto's! :D
Vind het apparte katten! Grappig om te zien, heb ze alleen nog nooit in 't echt gezien!
Vind die Dropshot trouwens geweldig! <3

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:48

Wat een leuke beesten :D

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:35

Waaaa Naaktkatten geweldig! Maar hee als je naaktkatten hebt, heb je dan ook een naakthond :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:26

Nee helaas :D
Ik had mijn hond al voor ik kennis maakte met de bloterikken ...
En een tweede hond zit er echt niet in :+ K zou het wel heeeeuwl graag willen. Ze zijn enorm leuk !

Een vrouw waar ik ook een kitten aan heb verkocht heeft 4 van die naakthondjes ook, zoooo leuk :D

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:28

wat heb je leuke foto's geplaatst :D
Grappig zeg dat een van je katten bailey's heet die van ons heet bailey :+

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:19

Ze zien er wel erg lief uit, hou helemaal niet van katten maar zulke zie ik wel zitten hihi!
Zijn er verder nog verschillen met 'behaarde' katten? Kwa karakter ofzo? Vachtverzorging/wassen is een verschil maar
waarom een naakt kat? Ben benieuwd of er veel verschil inzit! :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:21

Aaah :D ik vind ze leuk! Vooral die laatste :+:

Idd wel eng met verbranden! Maar ach, als je ze in smeert.
je kan ze moeilijk de hele dag binnen houden :n
Zit zelf ook de hele dag met de zonnebrand heen en weer te rennen voor mijn paard, haha maar dan factor 50!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:46

Hé nog meer bloterikken! Ze zijn mooi van lelijkheid, dat koppie van Dropshot is om te zoenen!
Die van Mixta zijn ook zo leuk :) Ik blijf toch mijn haarballen leuker vinden maar Spynxen zijn wel bijzonder.

Ik vraag me toch ook serieus af waar je ze mee insmeert, ik neem aan dat ze zichzelf wassen en elkaar, krijgen ze dan geen zonnebrand binnen??

@ EeCee, ... dan geven ze licht.... _O- :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 21:58

Ja zeker zijn er nog meer verschillen .... Juist het karakter maakt de sphynx heel bijzonder.
Ze worden ook wel omschreven als 1/4 kat 1/4 mens 1/4 hond en 1/4 aap :D
Ze zijn erg slim, aanhankelijk, nieuwsgierig, en blijven hun leven lang eigenlijk speels, en ze zijn echt ontzettend sociaal.

Ik gebruik meestal kinderzonnebrand of bij de apotheek zonder schadelijke stoffen of parfum... Dus dan kan het weinig kwaad, maar eigenlijk heb ik ze hier nog niet echt zien likken als ze ingesmeerd zijn :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:07

waahaa ik vind ze een beetje op een kameel lijken. die bult in de nek/ schouder is dat gewoon de schoft( of hoe heet dat bij een kat???) :?
Citaat:
Ze zijn erg slim, aanhankelijk, nieuwsgierig, en blijven hun leven lang eigenlijk speels, en ze zijn echt ontzettend sociaal.

als ik je reactie lees lijkt mij het karakter wel wat leuker dan een normale huis tuin en keuken kat. (kan misschien ook aan liggen dat ons kat niet lief was en ik dit beeld nog een beetje heb).

hoe vinden ze het in bad gaan?? doen ze dan ook zo leuk als de kat in het filmpje? dan vind ik ze wel ontiegelijk schattig.

kunnen ze eigenlijk ook bruin worden net als mensen??? of heb ik hier over heen gelezen? of vallen ze een beetje onder albino's en hebben ze daar geen pigment voor?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:07

:wow: Dacht in 1e instantie bij foto 1: is het een biggetje :oo ?
En toen zag ik idd dat het een naaktkat was :o

Heb alles braaf gelezen maar klopt het dat Wiskey + Dropshot Devon Rex zijn? (omdat ze wel wat haren lijken te hebben?) en de andere zijn echt naaktkatten? Vind ze erg apart :D

Ben zelf poezenbeestliefhebber maar kan me er moeilijk iets bij voorstellen! Vind het juist zo lekker om bij de onze in die haren te kroelen :+
Je vergeleek de huid als "perzikkenhuid". Dus een beetje als een neus / lippen van een paard of zit ik er helemaal langs?
Enne ... ze zijn dus nog aanhankelijker en slimmer als een Siamees?

Vind het wel gaaf *\o/*

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:07

Wat een mooie katten, heel bijzonder!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:14

Ohh Sphynxen!!! Ben helemaal weg van deze katten, een kennis van mij had er eentje vroeger (ET heette ze) en dat was zo'n heerlijk dier!!! Houden wel van een lekker zonnetje :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:16

heb een rond kacheltje waakvlam nog aan en wie ligt daar op met deze warmte precies, een van mn katten 8-) knettergek

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:26

Geweldig, maar ik hou het voorlopig lekker op mijn harige beestjes :D.

Maar mensen die allergisch voor katten zijn, zijn zeker niet allergisch voor deze? Of toch wel?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:10

Ik moet echt even reageren!
Had altijd een heel ander beeld van deze katten, en zoals de meeste hier. Vond ik ze altijd ook maar vreemd en raar.

Maar ben bang dat dat nu toch wel veranderd is, wat een prachtbeesten! :D
Die uitstraling, géweldig! Dat word sparen! :D :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:59

Ik blijf ze apart vinden :D
Wist ook helemaal niet dat ze echt een ander karakter hebben als andere katten!!

Je schrijft dat je ze wekelijks in bad doet. Laten ze dat ook zo makkelijk toe? Genieten ze er nu van? (Zoals op dat filmpje?)
Ben echt benieuwd, erg apart een kat in bad ;) )

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 11:07

Whiskey is inderdaad een devon rex, Dropshot niet die is wat harig geworden na haar castratie, dat gebeurd wel vaker.

Nee ze worden niet bruin, ze verbranden direct, dus echt goed insmeren, anders gaan ze ook wel echt vervellen etc.
Als je allergisch bent ligt het eraan waarvoor, als je allergisch bent voor schilfers zul je ook voor de sphynx allergisch zijn. ;)

Een paar vinden het gewoon prima, niet leuk maar blijven goed staan en een paar vinden het inderdaad erg lekker, gewoon lekker poedelen :D

De rest, Thx! wil je een keer kennismaken, je bent gerust welkom :D

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:46

Babsiej schreef:
1,5 J en 230 volt staat er op het kastje van de stroom, ideaal, kunnen ze zich helemaal uitleven zonder gevaar ;)

Helemaal off- topic, maar ik ben heel erg geïnteresseerd in dit systeem om je katten mee in de tuin te houden. Heb je dit zelf gemaakt of is het in de handel te koop? en wat bedoel je met 1,5 J

Om weer on-topic te gaan......Ik wist helemaal niet dat er ook katten bestaan die zo anders zijn dan andere katten :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:50

die zijn ook zo gek :+
onze buurkat ook :j (ook een sfinx)
maar die is normaal een wat grijs/roze kleur, maar omdat ie in de zomer altijd buiten loopt (lees: ja die loopt gewoon over straat) is ie echt donker grijs geworden!
iedereen is bang van hem...
ze zijn niet bang dat ie mee word genomen iedereen heeft er toch schrik van :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:57

Hoe vaker ik je topics zie, hoe leuker ik ze ga vinden. Alleen heb ik momenteel geen honderden euro's voor zo'n kat. Maar als ik ze ooit tegen kom en ik kan een kat houden dan zou ik hem/haar zo meenemen :D (oja, met tegenkomen bedoel ik niet dat ik hem/haar zomaar van straat pluk...)