FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Re: FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:32

Slim idee!

De grootste kleintjes ( :P ) beginnen nu waaier-staartjes te krijgen, en duidelijk een blauw stukje buik. Erg leuk om te zien!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 21:54

Nou suprise suprise... nogmeer jongen :oo

Dinsdag 60cm bak halen en daar gaat napoleon lekker in. Even rust voor de rest van de bak. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:55

Meneer is druk bezig. _O-

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 22:04

ja behoorlijk, pfff :P

Ga m toch wegdoen, want jeetje, kblijf jongen krijgen! ga er dan ook geen meer bijhalen, ik hou wel een van de vrouwelijke jongen (Zodra dat zichtbaar is tenminste) en de rest van de jongen gaan ook allemaal weg...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:39

Ga je ze aan een aquarium shop verkopen?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 23:18

Nee dat doe ik de beessies niet aan. Marktplaats ofzo.. Ik zie wel. Ze zijn nu nog zo klein, ze moeten eerst maar ns groeien. de eerste 'lading' jongen beginnen nu toch wel echt body kleur en vorm te krijgen :) Je ziet ze steeds duidelijker zwemmen. denk dat ze nu op 13mm hangen. Of iets in die richting. :)

En de nieuwste van vandaag zijn zo'n 3mm en nog compleet wit. De twee of drie (?) nesten van daartussenin hangen, logisch, daar ook tussenin.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:43

nog zo'n leuk aquarium topic :D Wat gaaf dat je jongen hebt, hoe gaat het daar nu mee? Ben benieuwd naar foto's :D

Misschien is een panty een oplossing, nadeel is dat je dan niet echt vuil mee op zuigt. Wat ik zelf altijd doe als ik klein spul heb wat ik niet wil opzuigen is nooit de slang stil houden en m steeds schokkerig bewegen, misschien even niet zo leuk voor ze maar daardoor jaag je ze wel uit de buurt van je slang.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 23:04

hmn heb al een tijdje niet geupdate zie ik.

Alles gaat hier goed. Napoleon (mannelijke blauwe spat) heeft dinsdag avond een nieuw huisje gekregen, hij zat al apart in een 60cm bakkie die ik voor 15euro heb kunnen overnemen inclusief verwarming/pomp/verlichting/lichtkap/enzovoorts

dus dat 60cm bakkie staat nu even leeg, komt een leuke nieuwe bezetting in als ik terugkom van vakantie
( 14x Boraras Briggitae , 8x Corydoras Hastatus... als ik er aan kan komen, zijn moeilijk te verkrijgen, maar heb contact met meerdere leveranciers die me op de hoogte willen stellen als ze ze binnen hebben... kan ik ze niet vinden worden het 8 corydoras pygmaeus , samen met een paar crystal red garnalen en misschien een slak ofzo)

plan was om er een bak voor minivisjes van te maken. C. Hastatus word op zn grootst 3cm, met een gemiddelde van 2,5cm, boraras brigittae word 2cm en garnaaltjes zijn ook ieniemienie.

Panty is allang niet meer nodig, gelukkig. Had vorige week dinsdag een watervergiftiging (No2 > 1mg/l ) en een dode sherrybarbeel.. bleek dus door de kleintjes te komen (100++!) omdat pappa zo goed was in het terrorizeren van de rest van de vissen werd er geen een opgegeten, en had om de 3 dagen nieuwe visjes... toen heb ik pappa uit de bak gehaald en apart gezet en toen werd alles opgegeten :oo , klinkt misschien heel hard, maar het was wel echt nodig.....

Nu zitten er nog 6 jongen in die al kleur beginnen te krijgen, 2 daarvan hebben de typische zwarte plekken op hun lichaam al, bij 1 kan je zelfs de neus al spits zien worden. denk dat de twee die nu al zo duidelijk worden mannetjes zijn.

Zo, dat was de update :oo moet t eens beter bijhouden :D

Edit : Vrouwtjes blauwe spat (waar ik een leuke, lieve naam voor nodig heb, wie helpt?) is echt helemaal gewend aan mn hand, ze eet zo voer uit mn handen, en hapt ook rustig in mn hand, erg leuk om te zien :D Sherrybarbelen zijn niet bang voor mn hand, maar eten er (nog?) niet uit. als ik voor t glas zit en tvrouwtje ziet iets bewegen volgt ze me ook (als ik naar links ga en naar rechts) nou volgt ze waarschijnlijk gewoon de reflectie die ze ziet, maar leuk is het wel! :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:42

leuk, weer een bakje erbij :D Het is dat er écht geen plek meer op mijn kamer is en mijn moeder écht niet nog een bak wil maar anders :+ En ik begon met eentje, en nu heb ik er een soort flat van gemaakt, wat eerst als plankje diende voor spulletjes, daar past précies een 50x30 bakje in kwam ik achter, dus tja, die stond daar uiteindelijk, wel minder praktisch omdat ie zo goed als ingeklemd staat maargoed :P

De pygmaeus heb ik ook gehad, super leuk visje :) Crystal red's heb ik ook gehad, echt super mooie had ik ook nog, maar op de een of andere manier werkte dat niet, ze hebben nooit gekweekt en na een tijdje waren ze binnen een paar maanden allemaal 1 voor 1 dood gegaan.

Leuk dat je nog een paar jongen over hebt, denk eerlijk gezegd dat als deze 6 het overleven dat nog wel zat is toch, denk dat al die 100 jongen op laten groeien en dan verkopen niet te doen zou zijn, of je moet er echt een hele stelling voor hebben.

En misschien een naam van een disney prinses ofzo?

mm krijg nu steeds meer zin hier ook mijn aquarium bij te houden, heb je dit aangevraagd bij een mod?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 00:05

Ja alleen ze hadden zoiets van ugh zolang niet iedereen dit nou maar wil.. dus je kan t vragen maar of t mag? :P

Ik vind de hastatus zo leuk.... maar daar is natuurlijk weer niet aan te komen *grmbl*

Van de jongen, houd ik nog 1 vrouwtje (als die er uberhaupt tussenzit) en de rest mag de deur uit.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:09

FireScorpion schreef:
Ja alleen ze hadden zoiets van ugh zolang niet iedereen dit nou maar wil.. dus je kan t vragen maar of t mag? :P

Ik vind de hastatus zo leuk.... maar daar is natuurlijk weer niet aan te komen *grmbl*

Van de jongen, houd ik nog 1 vrouwtje (als die er uberhaupt tussenzit) en de rest mag de deur uit.

hmm ja dat is ook weer zo natuurlijk :P
Misschien wacht ik nog even tot er al weer wat meer structuur in zit (heb al wel foto's vanaf het begin) maar is misschien leuker dan te zien ofzo.

Ja zo vervelend is dat, ik wil soms ook visjes die onvindbaar zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:30

Foto's foto's foto's