Peelie schreef:Ik heb nergens gezecht dat de info die jullie me geven onzin is. Dat is nou nog eens een keertje onzin

Ik reageer niet fel op het kommentaar dat jullie me geven. Ik reageer fel op de manier waarop het gebracht word. Die is ronduit bod...
Ik ben heel vriendelijk begonnen heb vanalles voor je opgezocht. En jij blijft maar zeggen dat het prima kan...
Peelie schreef:Als je had gelezen zou je zien dat ik heb gezecht dat mjn moeder destijds de vissen heeft gekocht. Ik weet idd niet hoe oud de vissen zijn, ik weet alleen hoe lang ik ze al in bezit heb. Dat is lijkt mij heel iets anders. Het is niet dat ze opnieuw beginnen te leven als ze bij mij komen, toch?
Maar hoe weet je dan dat ze zo snel doodgaan? _Tara_ laat je zien dat ze behoooorlijk oud kunnen worden. Zelfs al waren ze 2 toen je ze kocht, dan kunnen ze nu zo nog 10 jaar meegaan. En vanuit dat oogpunt is het misschien ook wel aantrekkelijk om ze op marktplaats te zetten bij gratis af te halen toch
?
Peelie schreef:ZXo doende zijn al mijn tetra's dus al overleden tegen die tijd, en anders word het vissenvoer. Ik ga dan de oude visjes niet weg doen, dat heeft toch geen zin. Wie wil er nou vissen die al een jaar of 3 a 4 zijn (of ouder) en toch aan hun laatste loodjes zijn begonnen.
Mensen die net beginnen met een aquarium houden en nog niet zeker weten of het wel iets voor hen is? Zomaar een greep, er zijn altijd wel mensen die ze hebben willen/.
Peelie schreef:En ja, misschien ben ik wel eigenwijs. Maar op het moment (om maar even bij de paarden te blijfen) dat je een paard me neemt aan een touw, en hij wil niet. Dan ga je toch ook niet staan trekken en duwen en slaan om jou wil op te leggen. Iedereen weet dat dat niet werkt.
Nope. Daarom krijgt mijn paard 1x de kans om gewoon met me mee te lopen, en als ze dat niet doet krijgt ze een lel. Werkt prima hoor, paard luisterd super.
Ik geloof niet dat dit een vergelijking is die goeg voor jou uit gaat pakken
.
Peelie schreef:Presies zo met mensen. Jullie leggen jullie mening op, maar jullie duwen en trekken en slaan zo hard dat ik er toch niet mee ga doen, alleen al om die reden. Als er nou gewoon fatsoenlijk was verteld wat er aan de hand is, wat anders zou kunnen en wat er voor oplossingen zijn. Prima. Dan wil ik daar best mee in zee, maar dan moet er eerst iemand fatsoenlijk, zonder geduw, getrek en geslaan uitleggen wat er aan de hand is.
We leggen onze mening niet op, we legen onze mening uit. Is overgens geen mening, maar gewoon feit dat de vissen die jij hebt niet zo lekker matchen. Is ook geen probleem, wat van je fouten (of je moeders fouten) kun je leren.
Het probleem: de vissen die jij hebt hebben allemaal verschillende eisen aan een aquarium. Bijvoorbeeld je indonesische modderkruipers, die hebben een GH waarde nodig van 0-8. Dat is heel erg tolerant. Maar je kempvissen hebben hem nodig van 12-16 (als ik me goed herinner). Er is dus geen enkele manier waarop je bak een prettig klimaat voor alle 2 de vissen kan zijn. Op die manier heb je wel meer vissen die niet matchen.
Peelie schreef:Misschien dat ik er nar al dit gezeur nog voor open sta. Zo niet, dan is dat aan de gene die het zo gemaakt hebben. So be it...
Ik hoop het voor je vissen.
Peelie schreef:Wie de schoen past, trekken heb aan...
En zo hebben wij nergens gezegd dat jij een slechte aquariumhouder zou zijn