Suprise ei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Suprise ei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:37

dit moet ik niet missen :P
ziet er heel vaag uit :=

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:45

ben ook heel benieuwd

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:52

Tjee zeg wat apart, ik bleef er heel lang naar kijken, ik heb dit nog nooit eerder gezien! Leuk ook al die vragen en de antwoorden die je erop geeft, ik vind dit echt interessant, dit ga ik volgen!
Hoe lang duurt het voor zo'n ei uitkomt eigenlijk? En dat ei zit zeg maar vastgeplakt aan het glas of drijft het door het water?
En hoe groot is het? Het ziet er best groot uit, 'poept' de moederhaai echt zulke eieren uit of vormt de ei later als het er al uit is?
En komen er dan ook meer eieren uit?
Sorry voor de vragen hoor, maar zoals ik al zei, ik heb dit nog nooit eerder gezien maar ben heel nieuwsgierig :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:54

Echt apart! ik ga dit ook maar even volgen, ben benieuwd!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:08

josewoos schreef:
Tjee zeg wat apart, ik bleef er heel lang naar kijken, ik heb dit nog nooit eerder gezien! Leuk ook al die vragen en de antwoorden die je erop geeft, ik vind dit echt interessant, dit ga ik volgen!
Hoe lang duurt het voor zo'n ei uitkomt eigenlijk? En dat ei zit zeg maar vastgeplakt aan het glas of drijft het door het water?
En hoe groot is het? Het ziet er best groot uit, 'poept' de moederhaai echt zulke eieren uit of vormt de ei later als het er al uit is?
Sorry voor de vragen hoor, maar zoals ik al zei, ik heb dit nog nooit eerder gezien maar ben heel nieuwsgierig :D

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voor dit ei uit komt. Het zou bij deze haaiensoort 153 dagen moeten duren. Na 53 dagen vormen de vinnen zich, deze heeft hij al heel duidelijk zitten. Ik vermoed zelf dat het nog een week of 2 zal gaan duren.
Het ei zit nu aan een knijpertje vast aan het raam. In de natuur plakt de moeder het ei zelf ergens aan vast.
Het ei zal toch zeker een centimeter of 10 lang zijn. De moeder 'poept' deze dus inderdaad uit! Ze legt meerdere eieren per keer, hoeveel precies weet ik niet :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:02

Nou ik ga dit topic dus maar even heel goed in de gaten houden

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 09:13

Het ei begint een beetje te scheuren! Wat in zou moeten houden dat het dan niet heel lang meer zou moeten duren!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:17

Owjeeeeeeej, spannend zeg. :D
Ik ben wel een keer in een dierentuin geweest waar ze toen veel haaieneieren hadden. Vind het altijd heel facinerend om te zien! Ik duim voor een gezonde haaienbeeb!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:48

Spannend!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:55

Joyckuh schreef:
josewoos schreef:

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voor dit ei uit komt. Het zou bij deze haaiensoort 153 dagen moeten duren. Na 53 dagen vormen de vinnen zich, deze heeft hij al heel duidelijk zitten. Ik vermoed zelf dat het nog een week of 2 zal gaan duren.
Het ei zit nu aan een knijpertje vast aan het raam. In de natuur plakt de moeder het ei zelf ergens aan vast.
Het ei zal toch zeker een centimeter of 10 lang zijn. De moeder 'poept' deze dus inderdaad uit! Ze legt meerdere eieren per keer, hoeveel precies weet ik niet :)

We hebben eens een hondshaai gedissecteerd (doe biologie) die blijkbaar zwanger was, ze had 2 eitjes in haar buikholte zitten en die was daarmee helemaal gevuld, dus ik denk zo'n twee eieren per keer? Wat ik wel speciaal vond, was dat de 'aanhangsels' waarmee ze het eitje vasthangen, al in de buikholte zelf gevormd worden, zag er alleszins wel speciaal uit :)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:30

Zou je foto's kunnen maken van het ei? Dat je hem erin ziet zitten? En van 'de bevalling'? :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:36

Van de bevalling zal niet gaan lukken, de komen meestal 's nachts uit, dus dat zal ik gaan missen.. Ik zal straks nog wel proberen een betere foto van het ei te maken!

Solleke_Noah: Lijkt me erg gaaf om te zien!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:37

Ja leuk, ben ook wel heel benieuwd.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:43

wow gaaf zeg ik ga deze topic zeker volgen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:26

Nohh, ik dacht dat je een grapje maakte.
Maar er zit dus degelijk wel wat in!
Ben benieuwd wat er uit komt!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:33

Zo, wat een intressant topic om te volgen.
Ik wist ook niet dat je dat zo kon kopen.
Wel heel leuk om dat zo te zien uitkomen en opgroeien.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:40

Wow apart zo'n ei, wij willen misschien ook ooit een zoutwateraquarium maar houden het voorlopig bij zoet, is toch minder werk. Vind het mooi al die variaties voor in het zoute water maar dit had ik nog nooit gezien, althans niet voor in een aquarium. Blijf het ook even volgen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:43

Hihi wat gaaf, ik blijf kijken !! :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:47

Zo zeg echt nog nooit van gehoord, ik ga dit ook even volgen. Ben echt benieuwd :P

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:07

Wat is dit interessant zeg :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:13

Spannend!
Ben benieuwd wanneer het baby haaitje zich laat zien.
En ben erg benieuwd naar een foto update...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:19

Nou, dat word een hele voorzichtige beschuit met muisjes...

Ik was weer gaan kijken bij het ei, maar nu zat er een gaatje bij. Waarschijnlijk verzoorzaakt door een garnaal. Nu had ik gelezen dat dit niet goed is en de haai er aan dood kan gaan... Laat ik dan ook net totaal geen beweging in het ei zien en er wel luchtbelletjes uit zien ontsnappen...
Ik het ei extra verlicht, loopt er water uit, haai beweegt niet... Helemaal niet goed! Als een gek het ei open geknipt en de haai er uit gehaald. Ik dacht dat hij dood was, hij bewoog niet, ademde niet... Maar toen, jawel! Hij leefde nog! En dus als een gek naar benenden gerent, haai eventjes in een potje gestopt, beneden een kraambakje gepakt en in het aquarium gehangen en de haai er in... En nu? Hij is iets te vroeg geboren, niet veel, ademt goed, iets te klein, maar leeft gelukkig nog! Ik weet niet of het erg is als een haai iets te vroeg geboren word. Ik vermoed niet dat het veel kwaad kan, hij heeft zijn eidooier nog deels, wat ook de bedoeling is. niet zo heel groot meer. Ik hoop dat hij het gaat halen in ieder geval... De lamp staat nu uit zodat hij nu wat rust heeft...

Wat ben ik geschrokken zeg! Ik hoop zo dat hij het gaat halen...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:25

Ohjeeetje dat is inderdaad wel even schrikken!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:27

tessyke schreef:
hihi een suprise ei en dan krijg je een haaienei te zien :')
ik dacht trouwens altijd dat haaien levendbarend waren :o

zijn vissen, geen zoogdieren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:27

AAAH arm haaitje! hoe ga je hem/haar noemen :D