Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Oudjaarsdag: Ons eerste nestje Australian shepherds !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:03

Ow ja dat heb ik ook gekregen bij onze pup. Een kopie van de stambomen van beide ouders. Onze meid komt van een oudere vrouw af en die is niet in het digitale tijdperk... dus geen foto's en geen internet. Gelukkig zijn we zelf drie keer erheen kunnen gaan en hebben we zeker genoeg foto's

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:50

Ik kan alleen maar vertellen wat ik zelf gedaan heb bij mijn laatste nestje....

- Iedere week kwamen er nieuwe 'statieportretjes' op onze website (die dagen piekte het bezoekers aantal dan ook...)
- Iedere week kregen de pupkopers een nieuwsbrief met het gewicht van hun puppie en de wetenswaardigheden van die week.
- Pupkopers werden wel blootgesteld aan een diepte intervieuw. Niet met betrekking tot hun woonruimte (dus AngelofLove bij ons had je beslist een Aussie gekregen, woon zelf namelijk met mijn Aussies ook op een superruim appartement aan de bosrand), maar wel m.b.t. hun ervaring met honden zodat de juiste pup bij de juiste baas komt en hun plannen met hun toekomstige Aussie. Een Aussie heeft gewoon niet genoeg te doen wanneer die alleen maar als huishond gehouden wordt. Natuurlijk hoeft niet iedereen topsport met hun Aussie te gaan beoefenen, maar behendigheid, doggydance, of dogfrisbee vinden ze wel erg leuk!
- Alle pupkopers waren welkom zo vaak ze wilden, maar wel na het maken van een afspraak.
- Contact tussen pupkopers stimuleren wij alleen maar en b.v. hyves is daarvoor een goed medium.
- Alle pupkopers krijgen een uitgebreidt informatiepakket mee naar huis, met wetenswaardigheden over hun pup en de Aussie in het algemeen.
- Alle pupkopers krijgen 3 kg. puppyvoer mee zodat men de eerste tijd voldoende pupvoer heeft.

Als de pups rond een jaar zijn houden we een reunie. We gaan dan een wandeling van 1 1/2 uur maken, er komt een keurmeester vertellen wat ze van de individuele pups en het nest in het totaal vindt.
Daarnaast stimuleer ik al mijn pupkopers om met hun pup naar de jonge honden inventarisatie van de ASCN te gaan en ben daar zelf ook aanwezig met mams.

Webcam hebben we niet gedaan omdat er 2 pups waren waar ik me aanvankelijk zorgen om maakte of ze het wel zouden redden. Niets lijkt me zo vreselijk om een puppy via de webcame dood te zien gaan! Dit is uiteindelijk niet gebeurd, maar 1 pupje is tot 6 weken wel een zorgenkindje gebleven. Dit pupje is dan ook pas met 9 weken (nadat al mijn twijfels weg waren) geplaatst en het gaat nu echt super met haar, ze heeft haar achterstand helemaal ingehaald!
Laatst bijgewerkt door Monnik op 05-01-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:53

Wat een leuke pups... ik vind de blue merle altijd zo gaaf :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:07

Ohh wauw! Ik hou van dat ras! Mooie pups zeg!

En inderdaad, die Blue Merle :j :+:

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:24

Wat ik belangrijk vind bij een fokker, is dat ze alles doen om een zo gezond mogelijk nestje op de wereld te zetten en ook goed nagedacht hebben over de reukeuze. Ook moet er gewoon een klik zijn, maar daar kan je als fokker niet veel aan doen :D
Politieverhoren zijn inderdaad een afknapper, maar ik vind wel dat interviews noodzakelijk zijn. Ten slotte willen ze toch een beeld krijgen van waar de pup terecht komt en dat de juiste pup bij het juiste baasje terecht komt.
Webcam is erg leuk, maar absoluut niet noodzakelijk.
Wekelijks foto's en een verslagje over hoe de pups het doen, is dan wel weer een pluspunt.
Ook genoeg info geven aan de kopers die nog geen ervaring hebben met het ras. En dat je altijd bij de fokker terecht kan met vragen en/of problemen.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:33

Thanx voor alle tips,ik ga er zeker mee aan de gang.Maar eigenlijk deed ik het al zo.Tuurlijk gaan we de pups proberen goed te plaatsen.Maar het ligt een beetje op de manier waarop je met mensen praat denk ik.Toen wij aan het kijken waren voor een aussie,moesten we echt alsjeblieft zeggen ( meerdere keren) Dat vind ik dus echt te ver gaan.Het contact moet op een prettige en vriendelijke manier gaan.
Monnik...jow site had ik inderdaad ook algevonden..ziet er super uit!gelukkig is het allemaal goed gegaan met jouw pups. Ik tel ook continu tot 7 en dan goed kijken of ze allemaal nog leven.Laatst schrok ik me rot.Er lag er eentje echt doodstil en ik dacht dat hij gehemeld was.Even voorzichtig voelen..de tranen kwamen al opwellen.Totdat er een luide piep te horen was en gespartel.Meneer lag na zijn melkmaaltijd gewoon zwaar in coma uit te buiken....

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

Jakary schreef:
Wat ik belangrijk vind bij een fokker, is dat ze alles doen om een zo gezond mogelijk nestje op de wereld te zetten en ook goed nagedacht hebben over de reukeuze. Ook moet er gewoon een klik zijn, maar daar kan je als fokker niet veel aan doen :D

Dat lijkt me niet meer dan logisch!! Je hebt ten slotte de verantwoording voor levende wezens die je op de wereld zet!!

catalyst1 schreef:
Monnik...jow site had ik inderdaad ook algevonden..ziet er super uit!gelukkig is het allemaal goed gegaan met jouw pups. Ik tel ook continu tot 7 en dan goed kijken of ze allemaal nog leven.Laatst schrok ik me rot.Er lag er eentje echt doodstil en ik dacht dat hij gehemeld was.Even voorzichtig voelen..de tranen kwamen al opwellen.Totdat er een luide piep te horen was en gespartel.Meneer lag na zijn melkmaaltijd gewoon zwaar in coma uit te buiken....

Ja puppies laten je regelmatig schrikken.... Maar het is ook een bijzonder mooie tijd om mee te maken en meestal echt genieten!!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:57

catalyst1 schreef:
Thanx voor alle tips,ik ga er zeker mee aan de gang.Maar eigenlijk deed ik het al zo.Tuurlijk gaan we de pups proberen goed te plaatsen.Maar het ligt een beetje op de manier waarop je met mensen praat denk ik.Toen wij aan het kijken waren voor een aussie,moesten we echt alsjeblieft zeggen ( meerdere keren) Dat vind ik dus echt te ver gaan.Het contact moet op een prettige en vriendelijke manier gaan.

Wij zijn zo ook al eens bij een fokker geweest, die mensen waren wel vriendelijk, maar toch was het echt bijna een verhoor. Ik durfde echt amper iets te zeggen en was helemaal niet op m'n gemak uit angst om iets te zeggen wat hen niet aanstond :o M'n zin in een aussie was dan ook ineens weer wat minder, gewoon omdat dat bezoek toch nogal tegenviel.
Uiteindelijk heb ik m'n gevoel gevolgd en nog bij een andere fokker geweest en dat klikte meteen. 't Was meteen een last die van m'n schouders viel dat je daar zo los kon babbelen, zonder het gevoel te hebben dat je een examen aflegde. Daarna zijn we nog bij andere fokkers geweest ook en daar was het ook altijd erg leuk.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:58

Monnik schreef:
Jakary schreef:

Dat lijkt me niet meer dan logisch!! Je hebt ten slotte de verantwoording voor levende wezens die je op de wereld zet!!

Voor ons is dat logisch ja :D Maar er zijn er ook die bij de uitleg over de reukeuze niet verder komen dan: 't is zo'n mooie :P
(Dat gaat dan niet over aussies hè, zoveel aussiefokkers zijn er niet, en degenen die ik ken, fokken wel allemaal heel doordacht).

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:47

Wat een dotjes :D

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:10

Vandaag was het dan (eindelijk) zover :):) puppies bewonderen, aaien en kroelen :+: .. Wat een beeldschone puppies :~ en moeders is echt een trotse, zorgzame moeder. Het is dat het niet naast de deur is, maar over een paar weken komen we weer puppie knuffelen hoor!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:54

Je bent een bofferd PocoMisss :D!!! En het lukt je beslist om het meest geweldige puppy uit het nest uit te zoeken!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:10

Heb net nieuwe foto's van de pups op mijn site gezet.Ze zijn alweer een week oud,de tijd gaat echt veels te snel.Maar ze zijn zooo schattig.Ze gingen stuk voor stuk slapen tijdens het fotograferen.Ook zijn ze allemaal weer goed gegroeit en doen ze het super!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:20

Wat zijn het toch een schatjes! Mooie kleurtjes ook :-)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:29

Mijn favoriet is Dakota.Echt een stevige beer en heel gelijkmatig kwa merle.Denk dat dat een prachtige reu gaat worden.Nu alleen hubbie nog overtuigen,maar ben bang dat ik al weet wat zijn antwoord is.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:31

Hahaha, hij kan toch geen nee zeggen tegen zo'n leuke puppy!
Maar ja, aan de andere kant, dat is het risico van een nestje fokken, je zal altijd wel een favoriet hebben denk ik zo :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:05

Ohh wat zijn ze toch gaaf zeg. :=

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:37

Monnik schreef:
Je bent een bofferd PocoMisss :D!!! En het lukt je beslist om het meest geweldige puppy uit het nest uit te zoeken!

Ja, zo voel ik mij ook hoor :P . Heb al een week kriebels in mijn buik...

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 19:39

Hoi Pocomiss....wat zijn ze schattig he....Nu nog 7 weekjes wachten,voor mij vliegt de tijd veels te snel,voor jullie zal het niet snel genoeg kunnen gaan :D

PocoMisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:45

Nou inderdaad, betrap mezelf er al op dat ik mij voorstel dat hij er al is (zie hem zo lopen _O-) en wat voor leuke dingen we allemaal gaan doen :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:39

ohw bofkont zoveel merles en dan nog voornamelijk red merles ook.
Leuk nest.

Catalyst1/ Jakary : Toen wij voor een aussie gingen kijken was dat net zo hoor.
Je voelde je ook echt niet op je gemak en inderdaad het astjeblieft geval is erg bekend.
Het was ook echt zon gehoor , en dit en dat en zus en zo, bang dat je 1 woord verkeerd zegt.

Enigzins ik hoop dat je leuke sportieve baasjes gaat vinden voor je pups

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:09

Wat een geweldig mooi nest!
Ben je ze allemaal al kwijt?

Wij willen dit jaar ook gaan kijken voor een hond en de aussie staat zeker in onze top3!
*gaat je website bekijken*

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:40

Jaan81...wat is de rest van je top 3,ben heel benieuwd?
Ik had vroeger een terrier,maar dat ging helemaal niet met de kinderen.Toen een golden retriever en die hebben we nog steeds.Ondertussen zijn daar dus 2 aussies bij gekomen en ik ben alleen nog maar meer fan geworden van het ras.Ze luisteren zo goed en willen gewoon altijd graag bij je zijn.( onze golden wil liever bij de sloot zijn en loopt dus nog al eens weg)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:25

Wat een geweldig mooi nestje! Aussie's zijn echt leuke honden. Zelf geef ik de voorkeur aan een staart.

Ik zag net op de webcam op je site opeens een arm voorbij komen, hihi :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:37

Tja,verplichte half uurtje pups knuffelen!!Heb alleen de webcam zo ingesteld dat mijn hoofd niet in beeld komt :D