Heb even een foto gemaakt.. Hij is nog een klein beetje verlegen, laat hem nog even lekker met rust.
http://i91.photobucket.com/albums/k320/ ... C05472.jpg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheerza schreef:Klein rattenslangetje van 7maandjes oud..
Heb even een foto gemaakt.. Hij is nog een klein beetje verlegen, laat hem nog even lekker met rust.
http://i91.photobucket.com/albums/k320/ ... C05472.jpg
onley schreef:Jaimyliefje schreef:Zijn er eigenlijk ook iets kleinere en minder gevaarlijke slangensoorten die je als 'huisdier' (nouja, zoiets) kunt houden? En dan bedoel ik wel een mooie soort, hihi
gevaarljk is een groot woord
het zijn en blijven Ten alle tijden wilde dieren die je niet tam kunt maken
je kunt ze wel aan je laten wenen maar daar stopt het dan ook echt
de meeste zullen niet gauw bijten en zijn eraan gewend om aangeraakt/opgepakt te worden
maar er zijn er ook die er totaal niet van houden en dat ook laten merken door middel van blazen
en huisideren kunje het niet noemen het blijven echt terrarium dieren
om naar te kijken.Sheerza schreef:Wat een ontzettend mooie beestjes... Je hebt ook een paar mooie terrariums! Mooi hoor!
Vriendlief heeft er ook nog een paar zitten.. Ook 2 balpythons heel lang geleden als wildvang gekocht.. En we hebben er nog 4..
Sinds gisteren heb ik ook mijn eigen slangetje.. Maar ik ben heeeel klein begonnen..
wat heb je dan gekocht ?
Sheerza schreef:Wat ik nu heb; een rattenslangetje, zijn een stuk kleiner.. De mijne zal echt hooguit 1.50 worden.. En is ongeveer zo dik als 2 vingers.
Die zijn vrij makkelijk qua karakter, over het algemeen.. Niet heel erg nukkig.. Zijn meestal beginners-slangetjes..
Citaat:hyppolyte, deze dieren houden juist van een klein bakje, hoe kleiner hoe beter, voor de leek klinkt dat heel erg vreemd, zeker als je nog eens paarden hebt/gewend bent die juist zoveel mogelijk ruimte nodig hebben, maar geloof me, deze dieren houden niet van grote open ruimtes, in het wild leven ze in de kleinste konijnen holletjes hoe nauwer en kleiner hoe beter, ze proppen zich soms nog een piepklein bakje omdat ze het lekker vinden.
dynamiek schreef:Je hebt een mooie boa collectie!
Ook wij hebben slangen thuis zitten nu nog maar een stuk of 14 stuks, we hebben voornamelijk motleys, squaretailboas
hyppolyte schreef:Citaat:hyppolyte, deze dieren houden juist van een klein bakje, hoe kleiner hoe beter, voor de leek klinkt dat heel erg vreemd, zeker als je nog eens paarden hebt/gewend bent die juist zoveel mogelijk ruimte nodig hebben, maar geloof me, deze dieren houden niet van grote open ruimtes, in het wild leven ze in de kleinste konijnen holletjes hoe nauwer en kleiner hoe beter, ze proppen zich soms nog een piepklein bakje omdat ze het lekker vinden.
Ik weet dat ze zich graag oprollen en ze zich in alle nooks and crannies verstoppen, maar in het wild liggen ze ook niet dag in dag uit op dezelfde plek. Ik vind dus dat je ze wel de ruimte moet geven om te verkassen en die ruimte hebben ze niet in zo'n bak. Bovendien is het ook nog eens een open bak, dus kunnen ze zich niet lekker verschuilen onder een steen o.i.d. IK ben geen complete leek, ik heb me wel degelijk verdiept in het wezen slang. Heb ze alleen zelf niet thuis omdat ik ze i.m.o. geen goede huisvesting kan bieden en omdat ik eigenlijk van mening ben dat die dieren in het wild thuishoren, waar ze hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Ik vind het prachtige dieren en zou er zelf graag een hebben, maar ik vind dat die dieren thuishoren in de natuur en niet bij mensen thuis. Door ze te kopen houd je de boel in stand en daar wil ik eigenlijk niet aan meewerken.
Het feit dat ze tegenwoordig hier gefokt worden neemt niet weg dat het geen wilde dieren zijn en bovendien zijn er toch dieren uit het wild meegenomen omdat mensen zo nodig een spannend speeltje willen hebben.