mijn andere rare hobby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:15

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:23

Sheerza schreef:
Klein rattenslangetje van 7maandjes oud.. :)
Heb even een foto gemaakt.. Hij is nog een klein beetje verlegen, laat hem nog even lekker met rust.

http://i91.photobucket.com/albums/k320/ ... C05472.jpg

aah een guttata of een obsoleta?
kan het niet goed zien aan het hoofd wat het is

Sheerza

Re: mijn andere rare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:25

Nee, een guttata :D Hij zit op die foto ook helemaal verscholen onder de snippers.. Meneer graaft zichzelf helemaal in.. :P

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 10:26

Sheerza schreef:
Nee, een guttata :D Hij zit op die foto ook helemaal verscholen onder de snippers.. Meneer graaft zichzelf helemaal in.. :P

aahh hahaha
een butter of een amel toch ?

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:33

Het is een butter.. :D Vind het echt zelf ontzettend leuk.. Wilde al heel lang een eigen slangetje maar het kwam er nooit van..
Gister helaas afscheid moeten nemen van een vriendje, maar wel wat moois ervoor terug.. :(:)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:35

Je hebt een mooie boa collectie!

Ook wij hebben slangen thuis zitten nu nog maar een stuk of 14 stuks, we hebben voornamelijk motleys, squaretailboas

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:35

Zijn dit slangen die op de grond leven? Vrienden van mij hebben ook slangen en die hebben allemaal terra's met takken er in. Maken ze fijn gebruik van of soms lekker bakken onder een lamp. Ik vind reptielen erg mooi en ga altijd naar de beurs in Houten maar gek genoeg vind ik een baardagaam al eng zat. De enige die hem uit de bak haalt is mijn vriend :o

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:39

Mooie slangen! Maar wat trekt je nu zo erg aan die beesten om ze met ze alleen in een huis te hebben, brrr.
Er gaan heel wat jonge ratjes doorheen. Kweek je die ook.
Hebben slangen niet een ruimere omgeving nodig, of maakt dat ze niet uit?
Wat doe je verder met ze, behalve naar ze kijken en ze op de foto te zetten? :-)

Wanneer is die beurs in Houten? Lijkt me wel leuk om een keer heen te gaan. Wat kun je daar allemaal zien? ALleen slangen?

Nou heel wat vragen :-)

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:43

Houten is op 13 december dit jaar.. Echt een aanrader om te gaan.. Ze hebben echt vele soorten zitten.. Van kikkers, baardagamen, leguanen, slangen.. En nog veel meer..

Maar vaak zijn er ook kattenshows, knaagdieren..

Aanrader om wel vroeg te gaan.. Als je in de middag komt, dan is het spannendste al weg..;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:44

onley schreef:
Jaimyliefje schreef:
Zijn er eigenlijk ook iets kleinere en minder gevaarlijke slangensoorten die je als 'huisdier' (nouja, zoiets :P ) kunt houden? En dan bedoel ik wel een mooie soort, hihi :o

gevaarljk is een groot woord
het zijn en blijven Ten alle tijden wilde dieren die je niet tam kunt maken
je kunt ze wel aan je laten wenen maar daar stopt het dan ook echt
de meeste zullen niet gauw bijten en zijn eraan gewend om aangeraakt/opgepakt te worden
maar er zijn er ook die er totaal niet van houden en dat ook laten merken door middel van blazen
en huisideren kunje het niet noemen het blijven echt terrarium dieren
om naar te kijken.

Sheerza schreef:
Wat een ontzettend mooie beestjes... Je hebt ook een paar mooie terrariums! Mooi hoor!
Vriendlief heeft er ook nog een paar zitten.. Ook 2 balpythons heel lang geleden als wildvang gekocht.. En we hebben er nog 4..

Sinds gisteren heb ik ook mijn eigen slangetje.. Maar ik ben heeeel klein begonnen.. :+

wat heb je dan gekocht ?

vandaar ook dat ik zei 'huisdieren', slangen zijn niet echt de meest knuffelbare wezens.
Ik bedoel meer, kleinere slangensoorten waarvan de beet minder gevaarlijk is en die niet zo heel sterk zijn.

Stanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:57

Ik vraag me af of je ze levend prooi geeft of is het al dood?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:06

Stanzie schreef:

is al een aantal keer gezegd; levend.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:20

Wat ik nu heb; een rattenslangetje, zijn een stuk kleiner.. De mijne zal echt hooguit 1.50 worden.. En is ongeveer zo dik als 2 vingers.

Die zijn vrij makkelijk qua karakter, over het algemeen.. Niet heel erg nukkig.. Zijn meestal beginners-slangetjes.. :)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:20

Stanzie schreef:

Wij geven alleen diepvries voer

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:23

Had daar gisteren nog een discussie over.. Wil zelf het liefste diepvries voeren.. Maar ik was van mening dat bij het invriezen vitamines verloren gaan. Meneer van de reptielenwinkel, vertelde dat het bij diepvries en levend gelijk aan elkaar zijn. En vitamines hetzelfde blijven..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:26

Sheerza schreef:
Wat ik nu heb; een rattenslangetje, zijn een stuk kleiner.. De mijne zal echt hooguit 1.50 worden.. En is ongeveer zo dik als 2 vingers.

Die zijn vrij makkelijk qua karakter, over het algemeen.. Niet heel erg nukkig.. Zijn meestal beginners-slangetjes.. :)

Bedankt! Daar ga ik even meer informatie over opzoeken dan :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:37

Ik vind ze prachtig, heel erg gaaf. Maar ik kan het niet echt eens zijn met de manier van houden, ik ben dus zo iemand die de bakken veel te klein vind, ze liggen waarschijnlijk ook opgerold omdat ze toch geen kant op kunnen, als ze echt de ruimte hebben dan zul je ze ook wel meer in beweging zien (niet veel, maar wel vaker). Natuurlijk liggen ze het grootste deel van de dag opgerold, maar dat is i.m.o. geen reden om ze dan maar in een klein bakje te huisvesten.

Verder zijn ze prachtig hoor.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:44

mooie dieren heb je! ik heb zelf ook 4 koningspythons en een madagascar boa, ik had er 50, maar helaas door ziekte zijn ze allemaal overleden 2jaar terug. en ben er nog niet aan toe om het weer op te bouwen, moet eerst nog een hoop andere dingen op een rijtje zetten.

hyppolyte, deze dieren houden juist van een klein bakje, hoe kleiner hoe beter, voor de leek klinkt dat heel erg vreemd, zeker als je nog eens paarden hebt/gewend bent die juist zoveel mogelijk ruimte nodig hebben, maar geloof me, deze dieren houden niet van grote open ruimtes, in het wild leven ze in de kleinste konijnen holletjes hoe nauwer en kleiner hoe beter, ze proppen zich soms nog een piepklein bakje omdat ze het lekker vinden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:45

Ok dus dit zijn dus ook slangensoorten die niet van klimmen houden?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:47

Wat afschuwelijk zeg. Ik vind ze echt doodeng. Petje af dat jij hier genot uit haalt. Ik neem nog liever een krokodil.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:58

Citaat:
hyppolyte, deze dieren houden juist van een klein bakje, hoe kleiner hoe beter, voor de leek klinkt dat heel erg vreemd, zeker als je nog eens paarden hebt/gewend bent die juist zoveel mogelijk ruimte nodig hebben, maar geloof me, deze dieren houden niet van grote open ruimtes, in het wild leven ze in de kleinste konijnen holletjes hoe nauwer en kleiner hoe beter, ze proppen zich soms nog een piepklein bakje omdat ze het lekker vinden.

Ik weet dat ze zich graag oprollen en ze zich in alle nooks and crannies verstoppen, maar in het wild liggen ze ook niet dag in dag uit op dezelfde plek. Ik vind dus dat je ze wel de ruimte moet geven om te verkassen en die ruimte hebben ze niet in zo'n bak. Bovendien is het ook nog eens een open bak, dus kunnen ze zich niet lekker verschuilen onder een steen o.i.d. IK ben geen complete leek, ik heb me wel degelijk verdiept in het wezen slang. Heb ze alleen zelf niet thuis omdat ik ze i.m.o. geen goede huisvesting kan bieden en omdat ik eigenlijk van mening ben dat die dieren in het wild thuishoren, waar ze hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Ik vind het prachtige dieren en zou er zelf graag een hebben, maar ik vind dat die dieren thuishoren in de natuur en niet bij mensen thuis. Door ze te kopen houd je de boel in stand en daar wil ik eigenlijk niet aan meewerken.
Het feit dat ze tegenwoordig hier gefokt worden neemt niet weg dat het geen wilde dieren zijn en bovendien zijn er toch dieren uit het wild meegenomen omdat mensen zo nodig een spannend speeltje willen hebben.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:28

dynamiek schreef:
Je hebt een mooie boa collectie!

Ook wij hebben slangen thuis zitten nu nog maar een stuk of 14 stuks, we hebben voornamelijk motleys, squaretailboas

dit is een klein deel van de collectie ;) als je kan lezen in het begin staat dat we er 31 hebben

ik voer deels levend en deels diepvries de jonge dieren krijgen levend voer
de oudere krijgen diepvries de reden hiervan is dat ratten flinke tanden hebben als ze groot zijn
en mijn dieren te duur zijn om beschadigd te worden ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:28

Rl_PrincEsS schreef:
Wat afschuwelijk zeg. Ik vind ze echt doodeng. Petje af dat jij hier genot uit haalt. Ik neem nog liever een krokodil.

ow ja die komt eind deze maand ;)
foto's volgen uiteraard :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:33

hyppolyte schreef:
Citaat:

Ik weet dat ze zich graag oprollen en ze zich in alle nooks and crannies verstoppen, maar in het wild liggen ze ook niet dag in dag uit op dezelfde plek. Ik vind dus dat je ze wel de ruimte moet geven om te verkassen en die ruimte hebben ze niet in zo'n bak. Bovendien is het ook nog eens een open bak, dus kunnen ze zich niet lekker verschuilen onder een steen o.i.d. IK ben geen complete leek, ik heb me wel degelijk verdiept in het wezen slang. Heb ze alleen zelf niet thuis omdat ik ze i.m.o. geen goede huisvesting kan bieden en omdat ik eigenlijk van mening ben dat die dieren in het wild thuishoren, waar ze hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen. Ik vind het prachtige dieren en zou er zelf graag een hebben, maar ik vind dat die dieren thuishoren in de natuur en niet bij mensen thuis. Door ze te kopen houd je de boel in stand en daar wil ik eigenlijk niet aan meewerken.
Het feit dat ze tegenwoordig hier gefokt worden neemt niet weg dat het geen wilde dieren zijn en bovendien zijn er toch dieren uit het wild meegenomen omdat mensen zo nodig een spannend speeltje willen hebben.

een spannend speeltje is het zeker niet alles behalve dat
en ja helaas worden ze massaal gekweekt door mensen vooral op de kleur
ik denk niet dat je kunt inschatten hoe groot die bakken zijn waar ze in liggen het lade systeem zorgt er al voor
dat ze een donkere schuilplek hebben doordat die bak dus dicht geschoven is ze liggen dan ook voornamelijk altijd achter in de bakken
de bakken zijn behoorlijk ruim (het lijkt allemaal kleiner als dat het is hoor)

en hun natuurlijke gedrag kunnen ze hier ook vertonen imo hebben we ook schuilplekken steen en hout in de terra's staan
dus geheel kaal zijn ze niet ;)
zo een glazen bak waar iedereen wel even naar binnen moet gapen en even aan moet tikken om te kijken of het dier wel erop reageert
dat is 10 X fouter dan zo een systeem als wij hebben hier

de optimale rust word hier gehandhaafd en dat is wat ze nodig hebben

onley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 13:35

Horse_ schreef:
Ok dus dit zijn dus ook slangensoorten die niet van klimmen houden?

deze soorten zijn grond dieren houden wel van klimmen
af en toe, maar hangen dus niet geheel de dag in de boom zoals een boompython