door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: door LID in beslag genomen teckel benzy:18-5-2009 en NU....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:59

Kijk, hier word ik dan weer véél vrolijker van! Drie heerlijke teckels!
Ik hoop niet dat je me verkeerd begrepen hebt in voorgaande teksten, want ik vind het onwijs goed dat je de hond opgevangen hebt hoor. Helaas zie alleen vaak dat mensen die zwaar vermagerde honden (gelukkig jij niet!) weer veel te vet voeren omdat het diertje daarvoor zo zielig is geweest. Vorige week bij de DA een lab die 60 kg woog. Een teefje nog wel... dan breekt je hart echt. Ding kon niet eens van de wachtkamer naar de behandelkamer lopen zonder 2 keer neer te storten.

@ Elvira, ga je nu ook alle bokkers die zich 'goed' praten een veer in hun kont steken? Hebben we dan toch wel verdient, vind je niet? :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:00

Wat een leuk stel! Ik schrok ook even hoor, van je zeehond-wannabe :') , zo zie je inderdaad hoe erg foto' s kunnen vertekenen :D Ontzettend leuk stel, de chocotan is apart zeg! :~

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:15

Ben toch blij dat ik deze foto's nog even te zien krijg, was toch wel een beetje geschrokken van die eerste serie.
Hondje ziet er blij en glanzend uit, persoonlijk vind ik nog steeds dat hij wat overgewicht heeft, maar dat zie je gelukkig zelf ook.
Nogmaals heel veel plezier met deze leuke hond(en) !

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:19

Die laatste foto's vallen idd mee.
Ik zie hem liever ook ietsjes minder,maar net als paar berichten eerder al word gezegd is dat gewoon persoonlijke smaak.
Ben wel jaloers hoor.....3 teckeltjes :~

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:21

Nikki__ schreef:
Kijk, hier word ik dan weer véél vrolijker van! Drie heerlijke teckels!
Ik hoop niet dat je me verkeerd begrepen hebt in voorgaande teksten, want ik vind het onwijs goed dat je de hond opgevangen hebt hoor. Helaas zie alleen vaak dat mensen die zwaar vermagerde honden (gelukkig jij niet!) weer veel te vet voeren omdat het diertje daarvoor zo zielig is geweest. Vorige week bij de DA een lab die 60 kg woog. Een teefje nog wel... dan breekt je hart echt. Ding kon niet eens van de wachtkamer naar de behandelkamer lopen zonder 2 keer neer te storten.

@ Elvira, ga je nu ook alle bokkers die zich 'goed' praten een veer in hun kont steken? Hebben we dan toch wel verdient, vind je niet? :)

Haha ja hoor..nu wel!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:24

Ik hoef niet zo zeer mijn gelijk te krijgen hoor..zo zit ik helemaal niet in elkaar..maar ik vind dat ik nu wel een beetje gelijk had hihi..

Die hun woorden hebben terug genomen vind ik een pluim waard ja!Ik denk dat TS daar heel blij mee is..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:32

Hondje ziet er goed uit en ik vind het een normale reactie van de mensen dat hij te 'dik' leek. Goed, nu blijkt maar weer dat een foto inderdaad zó erg kan vertekenen.

@Elvira, op jou wil ik even terugkomen. Als je aanvallend reageert wil dat niet zeggen dat dat alleen naar de TS kan, wat jij dan niet deed. Het wil wel zo zijn dat het naar andere personen in het topic kan.. dus om dan te roepen 'ik ben toch niet aanvallend, ik ben juist lief voor de TS' schiet je dan niet zo veel mee op ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:38

Elvira24 schreef:
Ik hoef niet zo zeer mijn gelijk te krijgen hoor..zo zit ik helemaal niet in elkaar..maar ik vind dat ik nu wel een beetje gelijk had hihi..

Die hun woorden hebben terug genomen vind ik een pluim waard ja!Ik denk dat TS daar heel blij mee is..

Heb m'n woorden niet terug genomen hoor. Want de hond is op de 1e foto's te dik. Dat dit nou een hele andere hond blijkr te zijn (kwa postuurd), is een ander verhaal. Want elke leek ziet dat de hond op de 1e foto's te dik zou zijn.
Dus in die zin had je geen gelijk, want ook jij kon niet verwachten dat de hond er zo uit zou zien, neem ik aan? Jij vond alleen dat ts goed werk had verricht, en daar had je wel gelijk in, maar dat heeft ook niemand ontkend!

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:48

Nikki__ schreef:
Elvira24 schreef:

Heb m'n woorden niet terug genomen hoor. Want de hond is op de 1e foto's te dik. Dat dit nou een hele andere hond blijkr te zijn (kwa postuurd), is een ander verhaal. Want elke leek ziet dat de hond op de 1e foto's te dik zou zijn.
Dus in die zin had je geen gelijk, want ook jij kon niet verwachten dat de hond er zo uit zou zien, neem ik aan? Jij vond alleen dat ts goed werk had verricht, en daar had je wel gelijk in, maar dat heeft ook niemand ontkend!

Tuurlijk vond ik dat ts goed werk had verricht!zoals de meeste hier maar ik wist wel dat hij niet te dik was..( volgens mij heb ik dat wel duidelijk gemaakt)
Ze zei namelijk dat hij niet dik is en de foto's het beeld vertekende en hij lag steeds raar op de foto..
Laten we nu maar stoppen over te dik of te dun want het heeft uitgewezen dat de hond niet dik is..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:51

Zooooooooooo wat is dat hondje goed bijgekomen zeg..
Helemaal top hoor wat jij doet..
Laat de rest maar lekker banketstaaf hier..

Weetje iedereen doet het op zijn eigen manier..
Ikzelf heb 5 honden en ja sommige zijn ook wat aan de dikke kant..
Maar dat zie ik toch liever als dat ze broodmager zijn!!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:55

De rest banketstaaf niet, maar maakt zich zorgen Tamara.
Het is fijn dat jij ze liever 'wat aan de dikke kant' ziet dan 'wat aan de magere kant' maar voor je hond is het tweede zeker beter.
Men lijkt de ernst van overgewicht echt niet in te zien bij dieren..

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:07

Nikki__ schreef:
Het is fijn dat jij ze liever 'wat aan de dikke kant' ziet dan 'wat aan de magere kant' maar voor je hond is het tweede zeker beter.

Geloof mij ik zie de ernst van overgewicht wel..
Ik ben vorige week naar de da geweest met mijn mechelse herder, bijna 7 jaar en weegt 45kg..
Da vertelde mij dat hij aan de zware kant is en dat er 5kg afmoest..
Nou ben er nu een ruime week mee bezig en ik zie me hond gewoon wegkwijnen..
Hij lijdt gewoon honger en dat vertik ik..
Dat beestje leeft ook maar 1x dus laat hem er dan ook gewoon van genieten..

Als je dan naar het hondje van de TS kijkt, hoe ze hem kreeg hoe wil je dat dan noemen..
Ik noem dat dierenleed en zie dan toch echt liever een hond wat iets te dik is..

Afbeelding
Dit is mijn JK Gizmo..
Op deze foto aan de stevige kant..(8,5kg)
Maar een half jaar later moesten we haar laten inslapen wegens een lekkende alvleesklier..
We hebben 3maanden getopt met haar en op het laatst verhongerde ze gewoon(ze kon niet meer eten van de pijn)..
Ze woog op het laatst nog maar een kg of 5..
Naar dit zijn onze ogen gewoon open gegaan en hebben wij zoiets ze leven maar 1x dus laat ze er van genieten..(natuurlijk met maten)
Vandaar mijn reactie hierop!!!! :o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:12

@ Tamara21 ............... als je dan maar ook wijs genoeg bent om de dieren af te maken als ze niet meer verder kunnen..........

en ze kunnen niet meer verder door jouw oordeel dat ze beter te vet zijn.........

lastig vraagstuk dit.........

want mensen die hun honden te vet laten worden willen ook vaak niet met de gevolgen hiervan dealen.......

ik hoop dat jij anders bent, en het dier niet onnodig laat lijden

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:15

KiWiKo schreef:
@ Tamara21 ............... als je dan maar ook wijs genoeg bent om de dieren af te maken als ze niet meer verder kunnen..........

en ze kunnen niet meer verder door jouw oordeel dat ze beter te vet zijn.........

want mensen die hun honden te vet laten worden willen ook vaak niet met de gevolgen hiervan dealen.......

Wij hebben haar daarom ook (tegen ons zin en met veel verdriet) laten inslapen..(sorry noem het geen afmaken)
Ik laat mijn dieren nooit lijden!!!
Maar ik gun ze wel gewoon een leven.. :+
Ik ben misschien tegoed voor mijn dier maar ik zie het helaas ook tevaak anders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:19

Nikki__ schreef:

Zo zie ik de reacties ook, ik heb het idee dat er hier mensen met zeer lange tenen rondlopen.
Dier is gewoon te dik, laten we daar alsjeblieft geen doekjes om winden.
Ik hoop dat daarom ook dat het dier onder streng toezicht staat van een DA en dieetvoer krijgt.
Een dier wat in een korte tijd van extreem dun naar toch wel veel te dik is gegaan krijgt gezondheidsproblemen, ik heb het idee dat veel mensen die zich zo aangevallen voelen dit niet willen zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:20

sorrie, voor mijjn brute bewoording.............. ik heb ooit tegen mijn oma van toen 85 gezegd die van haar huisarts geen alcohol meer mocht........ dat ik haar nog liever een jaar bij me had zoals ze is, dan nog 10 jaar sjaggo omdat ze niet een wijnjte mag hebben bij het uit eten gaan..........

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:32

Tamara21 schreef:
KiWiKo schreef:

Wij hebben haar daarom ook (tegen ons zin en met veel verdriet) laten inslapen..(sorry noem het geen afmaken)
Ik laat mijn dieren nooit lijden!!!
Maar ik gun ze wel gewoon een leven.. :+
Ik ben misschien tegoed voor mijn dier maar ik zie het helaas ook tevaak anders..

Maar je weet ook dat honden met overgewicht (en 5 kg is echt al teveel) ongeveer 2 jaar minder leven? En wat gaf je je hond waardoor je haar weg zag kwijnen? Er zijn genoeg manieren om je hond af te laten vallen, zonder dat deze wegkwijnen (je weet dat er honden zijn die eens per week een vast dag hebben en honden héél goed zijn in zielig kijken?).

Als de hond de mechelaar in je profiel is, is deze écht teveel kilo's!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:34

mijn honden krijgen ook eens per week een dag niet te eten.........

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:40

Is idd niks mis mee, met die vastdagen, mits de hond eraan gewend is en de rest van de week voldoende krijgt.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:45

Wauw die is lekker opgeknapt!

@ tamara21 : goed voor je dieren zijn is ook kiezen voor hun gezondheid. 5 kg te veel is imo ongezond. Zodra ze aan het nieuwe menu gewoon zijn zullen ze niet meer 'wegkwijnen'.
Ik denk dat je je dat maar inbeeldt. En zo niet, wacht een paar weken en je hond is vergeten dat hij ooit een aantal brokken meer kreeg.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:49

@ TS.

Nu ik je laatste foto's heb gezien zeg ik; ziet er goed uit!!!

Ik heb zelf ook een teckel, helemaal leuk....
En heel goed dat je hem in huis hebt genomen :j
Hoop dat hij nog jaren mee kan en je andere hondjes ook (en nu maar hopen dat je teckels geen hernia krijgen zoals die van mij heeft gehad)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:51

ik ben blij dat ik deze foto's ook heb gezien TS
dit ziet er fijner uit, zo zie je maar hoe vertekent een beeld kan zijn ;)

nu zal het hier wat gezelliger worden hoop ik :x

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:59

Dorienn schreef:
Wauw die is lekker opgeknapt!

@ tamara21 : goed voor je dieren zijn is ook kiezen voor hun gezondheid. 5 kg te veel is imo ongezond. Zodra ze aan het nieuwe menu gewoon zijn zullen ze niet meer 'wegkwijnen'.
Ik denk dat je je dat maar inbeeldt. En zo niet, wacht een paar weken en je hond is vergeten dat hij ooit een aantal brokken meer kreeg.

Nee ik beeld het me echt niet in hoor..
DA adviseerde om zijn etensbakken te halveren en geen tussendoortjes..
Daar zijn we dus mee begonnen maar ik kan aan hem zien dat hij honger heeft..
Hij gaat echt naast zijn etensbak liggen wachten.. :o

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:00

KiWiKo schreef:
mijn honden krijgen ook eens per week een dag niet te eten.........

Dat zou ik mijn honden niet aan kunnen doen want dat zijn ze niet gewendt..
Dan kijken ze me nooit meer aan.. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:06

hihi............ de mijne zijn het vanaf jongs afaan gewend, dat er een vaste dag is............

en ze doen het er goed op, ze scheiten zich helemaal leeg, maag en darmflora weer op orde en dan proppen we er weer voer in :)