Abessijn kittens geboren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:46

Ach wat een schatjes en wat zonde dat er een het niet gehaald heeft. Een bekende van mij heeft ook abessijnse katten gehad en ik vond ze toen erg mooi en oorspronkelijk.

Mag ik vragen wat een dergelijke kitten ongeveer gaat kosten? Ik heb nu 6 katten dus voorlopig nog niet echt relevant... maar toch leuk voor de toekomst om een beetje te weten. Mag ook naar pb als je het hier niet neer wilt zetten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 19:42

fargo schreef:
Ach wat een schatjes en wat zonde dat er een het niet gehaald heeft. Een bekende van mij heeft ook abessijnse katten gehad en ik vond ze toen erg mooi en oorspronkelijk.

Mag ik vragen wat een dergelijke kitten ongeveer gaat kosten? Ik heb nu 6 katten dus voorlopig nog niet echt relevant... maar toch leuk voor de toekomst om een beetje te weten. Mag ook naar pb als je het hier niet neer wilt zetten.

Ik had eerder in het topic al richtprijzen gegeven:
CrazyCat schreef:
De richtprijs van een abessijn kitten is in Nederland tussen de 400 en 650 euro zo ongeveer. In het buitenland ligt dit aanzienlijk hoger en moet je eerder denken tussen de 650 en 1200 euro.
De meeste goede fokkers hanteren gewoon 1 prijs ongeacht kleur of geslacht aangezien de prijs gebaseerd wordt op het kostenplaatje en niet wat je maximaal voor een bepaald kitten kunt krijgen of wat gewilder/zeldzamer is.

Let bij het kopen van een abessijn altijd op of de ouders getest zijn op PL, PRA en PKdef en vraag ook of je de uitslagen kunt inzien (wij leveren kopieen af van alle testen in een mapje met de stamboom).

Maar om precies te zijn bij ons kost een kitten ongeacht geslacht, kleur of eventuele showkwaliteit (voor zover je dat echt kunt zien bij zo'n jong kitten) 550 euro.
Ze zijn dan 3x ontwormd, 2x ingeent en gechipped. Beide ouders zijn dan genetisch getest op de rastypische aandoeningen waarop getest kan worden. Die zijn overigens niet verplicht om een stamboom bij je nest te krijgen dus je moet altijd opletten dat een fokker toch die extra testen laat doen en altijd vragen de papieren in te zien. 13 weken is de normale leeftijd dat kittens van de rasvereniging bij hun moeder weg mogen.

Een abessijn is wel een aanwezige kat. Ze hebben niet zoals siamezen een hard stemgeluid, maar ze zijn nogal "in your face", snel en intelligent.
Lang niet iedereen kan daar tegen en om die reden zijn wij dan ook altijd erg zorvuldig met het uitzoeken van nieuw personeel voor onze ukjes. Veel mensen gaan alleen af op het schattige/mooie uiterlijk terwijl die echt op zoek zijn naar een schootkat. Abessijnen zijn reuze aanhankelijk en gezellig, maar zijn over het algemeen geen schootkatten en blijven tot op hoge leeftijd erg speels. Verder kunnen hier zeker de poezen onderling behoorlijk bitchen.

Verder is de grote tip ga op zoek op internet naar de fokkers die je aanspreken, ga kijken en heb geduld. Een abessijn kitten is over het algemeen niet zo beschikbaar of je moet geluk hebben. Wij hebben meestal meer aanmeldingen voor een nest dan dat er kittens geboren worden dus vaak zijn ze al min of meer besproken voor ze geboren of zelfs maar verwekt zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:57

CrazyCat schreef:
..maar ze zijn nogal "in your face"

Koshka is zelfs letterlijk in your face; is heel erg op ons gezicht gericht. Geknor, natte neus en soms zelfs een beetje bijten/knagen :=

Citaat:
Abessijnen zijn reuze aanhankelijk en gezellig, maar zijn over het algemeen geen schootkatten en blijven tot op hoge leeftijd erg speels. Verder kunnen hier zeker de poezen onderling behoorlijk bitchen.

Koshka is echt een liefdesteek; niet van je af te sláán! Mijn voorkeur gaat echt uit naar katers wat dat betreft :j

saskiaojan

Re: Abessijn kittens geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:02

Ff een vraagje....zijn de andere peozenbeesten ook al bevallen?

Wat een dotje zijn de kleintjes zeg.....ben verlieft.....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 20:29

De overbekende love bites horen el erg bij dit ras ja..haha.

De andere 2 dames staan ook op het punt van bevallen momenteel. Dit weekend zal wel weer druk worden :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:30

oeee spannend....hoe je ons op de hoogte?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:32

CrazyCat schreef:
laura1987 schreef:
Wat een super schatjes!!!
Die achterste :+:

O wij vonden zelf juist die voorste zo schattig. Maar ja dat wisselt zich steeds af.
Ik geef het nog hooguit 36 uur voor de eerste zich over de rand van het mandje laat storten en gaat rondstruinen in de kittenkooi.
Zodra ze dan zindelijk zijn, mogen ze helemaal los.

Nou ik ben echt officieel verliefd op de achterste.
dat pootje in het begin van het filmpje!!!!!!!
Ze is zo mega schattig!!!
Van mij mag je der komen brengen hoor :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 20:45

laura1987 schreef:
Nou ik ben echt officieel verliefd op de achterste.
dat pootje in het begin van het filmpje!!!!!!!
Ze is zo mega schattig!!!
Van mij mag je der komen brengen hoor :)

Helaas, helaas dan heb ik ruzie met haar compleet verliefde toekomstige mensenvriendjes. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:27

Wat een schatjes!
Ze hebben echt prachtige gezichtjes :+:

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:05

aaaah :+:

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 01:02

wat een mooie kittens zeg!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:59

ze zijn geweldig schattig Nienke. :) Zorg maar dat je geen been breekt, eens die spookjes je overal voor de voeten gaan lopen. :)

Schootkatten, wat zijn dat ? :D Mijn kattebeest kijkt mij altijd gruwelijk beledigd aan als ik haar oppak, da's duidelijk beneden haar waardigheid. := Zou gauw ze los kan, staat ze weer naast mij om kopjes te bedelen, maar schootzitten, hó maar. (wel zo handig voor mijn kleren, eigenlijk)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 18:11

En na een hele lange nacht zijn ook Narya en Nenya bevallen.

Nenya (moeder van Kasumi) als eerste van 4 gezonde kinders. 1 katertje en 3 poesjes wildkleur.

Afbeelding

Afbeelding

En Narya die ook heel erg blij is met haar ene dametje. Al ben ik er bij haar niet helemaal zeker van dat er niet nog een stiekeme verassing komt al voel ik niks meer.
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:37

Gefeliciteerd! Wat zijn ze nog klein he, zo net geboren. Onvoorstelbaar dat de onze 6 weken terug ook zo klein waren! :))

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 19:05

Echt klein ja zeker als je die van 3 weken vervolgens ziet

Het duo is alweer ruim 3 weken en scharrelen inmiddels lekker door de hele kittenkooi. Net was er een op onderzoek uit in het kattenbakje.
helaas was de accu van mijn video camera leeg die is nu dus aan het opladen.
Wel foto's gelukkig.

Afbeelding

Poesje2
Afbeelding
Afbeelding

Poesje1
Afbeelding
Afbeelding

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:31

Wat zijn ze mooi!!!!!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:36

oehhhhhhh hebben,,,,,
mmmm heb er al 2 maar kittens zijn zo leuk om te zien.
maar ik heb er hier al 2 die nu eindelijk het ook samen gezellig hebben, daar ga ik me niet meer mee bemoeien.
kwa karakter lijken de abessijnen ook wel wat op de cornish rex die ik heb, het is net als je haar beschrijft..

ben wel reuze benieuwd of het nestje van 1 nog groter word ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 20:09

nameless schreef:
oehhhhhhh hebben,,,,,
mmmm heb er al 2 maar kittens zijn zo leuk om te zien.
maar ik heb er hier al 2 die nu eindelijk het ook samen gezellig hebben, daar ga ik me niet meer mee bemoeien.
kwa karakter lijken de abessijnen ook wel wat op de cornish rex die ik heb, het is net als je haar beschrijft..

ben wel reuze benieuwd of het nestje van 1 nog groter word ;)

Klopt je kunt het karakter van een abessijn best vergelijken met een cornish rex. Die zijn alleen vaak wat eenkenniger geloof ik, maar ook bijna helemaal mijn type kat.

Ik denk niet dat er nog iets bij komt, het waren er twee, maar haar broertje zat klem en omgekeerd en blokkeerde de boel.
Hij was dus helaas dood toen hij geboren werd zijn zusje kwam er direct achteraan. Ze is zo klein, kleinste ktten dat we ooit hebben gehad. 80 gr. bij de geboorte, normaal zitten we tussen de 90 en 110 gram. Maar ze is een plaatje zo te zien en ondanks dat we niks zouden aanhouden weet ik het zo net nog niet ;)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:18

Wat zien de 2 dames er al super uit!

En van harte met de andere 2 moeders met hun kroost!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:59

Wat een mooie kittens en poezen!
Zo eentje zou ik ook wel willen ;)
Ben trouwens ook helemaal weg van je andere beestjes in je profiel. :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 13:52

AprilRain schreef:
Wat een mooie kittens en poezen!
Zo eentje zou ik ook wel willen ;)
Ben trouwens ook helemaal weg van je andere beestjes in je profiel. :j

Thanks *D
Het is wel genieten hoor, maar ben benieuwd wat er gebeurt als alle 7 kittens straks door het huis heen scheuren 8)7

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:10

Narya en haar kleine meid zijn verhuisd naar een mandje met gepastte maat voor een eenling nestje. Ze geniet zo van haar kleintje ook al is het er maar 1.
Afbeelding

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:14

Wat een schitterende foto zeg!!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:00

och zie :+:
mijn vriend vindt ze ook helemaal geweldig :D
zaterdag gaan we naar een huisje kijken dus wie weet :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:06

AprilRain schreef:
och zie :+:
mijn vriend vindt ze ook helemaal geweldig :D
zaterdag gaan we naar een huisje kijken dus wie weet :+

Alle kittens zijn alweer besproken, dat gaat altijd zo hard vaak zijn ze nog niet eens geboren.
Dus neem je tijd met jullie huisje volgende nest staat gepland voor begin zomer 2010. :+