Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fargo schreef:Ach wat een schatjes en wat zonde dat er een het niet gehaald heeft. Een bekende van mij heeft ook abessijnse katten gehad en ik vond ze toen erg mooi en oorspronkelijk.
Mag ik vragen wat een dergelijke kitten ongeveer gaat kosten? Ik heb nu 6 katten dus voorlopig nog niet echt relevant... maar toch leuk voor de toekomst om een beetje te weten. Mag ook naar pb als je het hier niet neer wilt zetten.
CrazyCat schreef:De richtprijs van een abessijn kitten is in Nederland tussen de 400 en 650 euro zo ongeveer. In het buitenland ligt dit aanzienlijk hoger en moet je eerder denken tussen de 650 en 1200 euro.
De meeste goede fokkers hanteren gewoon 1 prijs ongeacht kleur of geslacht aangezien de prijs gebaseerd wordt op het kostenplaatje en niet wat je maximaal voor een bepaald kitten kunt krijgen of wat gewilder/zeldzamer is.
Let bij het kopen van een abessijn altijd op of de ouders getest zijn op PL, PRA en PKdef en vraag ook of je de uitslagen kunt inzien (wij leveren kopieen af van alle testen in een mapje met de stamboom).
CrazyCat schreef:..maar ze zijn nogal "in your face"
Citaat:Abessijnen zijn reuze aanhankelijk en gezellig, maar zijn over het algemeen geen schootkatten en blijven tot op hoge leeftijd erg speels. Verder kunnen hier zeker de poezen onderling behoorlijk bitchen.
CrazyCat schreef:laura1987 schreef:Wat een super schatjes!!!
Die achterste
O wij vonden zelf juist die voorste zo schattig. Maar ja dat wisselt zich steeds af.
Ik geef het nog hooguit 36 uur voor de eerste zich over de rand van het mandje laat storten en gaat rondstruinen in de kittenkooi.
Zodra ze dan zindelijk zijn, mogen ze helemaal los.
nameless schreef:oehhhhhhh hebben,,,,,
mmmm heb er al 2 maar kittens zijn zo leuk om te zien.
maar ik heb er hier al 2 die nu eindelijk het ook samen gezellig hebben, daar ga ik me niet meer mee bemoeien.
kwa karakter lijken de abessijnen ook wel wat op de cornish rex die ik heb, het is net als je haar beschrijft..
ben wel reuze benieuwd of het nestje van 1 nog groter word
AprilRain schreef:och zie![]()
mijn vriend vindt ze ook helemaal geweldig![]()
zaterdag gaan we naar een huisje kijken dus wie weet