Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hackie schreef:Ja precies.
Mensen vallen nogal vaak BC omdat het neurotische honden zijn.
Ze zijn niet neurotisch ze zijn druk, En ze willen nou eenmaal werken en hun hersenen gebruiken. Kunnen ze dit niet, dat veranderen ze in monsters.
Inderaad ook Jack Russels, die zijn op dit moment erg in de mode.
Zo had je dat met de 101 dalmatiers ook met de dalmatiers, terwijl dat ook best moeilijke honden zijn. en hup: Asiels weer vol.
Als iemand een eerste hond neemt zou ik hem het advies geven een labrador/Golden Retriever of iets in die richting te nemen.
Ik ga voor de rest er niet meer op in.
TS: Veel plezier met je puppies, en vind het opzich helemaal niet zielig dat ze op de grond liggen, het zijn honden, geen mensen.
booster schreef:als ik terug zeg gaat zij ook terug alleen bij sommige mensen heeft zij geen goed gevoel en dan wil ze dat ze weg gaan door tegen ze tekeer te gaan.
mijn hond zal nooit zomaar iemand bijten die zal alleen bijten op het moment dat een vreemd iemand met slechte bedoelingen via de verkeerde kant van de tuin binnen komen.
en aan buitenlanders heeft zij ook een hekel maar dat heeft met haar verleden te maken.
ThePast03 schreef:booster schreef:als ik terug zeg gaat zij ook terug alleen bij sommige mensen heeft zij geen goed gevoel en dan wil ze dat ze weg gaan door tegen ze tekeer te gaan.
mijn hond zal nooit zomaar iemand bijten die zal alleen bijten op het moment dat een vreemd iemand met slechte bedoelingen via de verkeerde kant van de tuin binnen komen.
en aan buitenlanders heeft zij ook een hekel maar dat heeft met haar verleden te maken.
Je schreef toch echt dat je je gewicht in de strijd moest gooien.
Zelfs als er mensen je tuin inkomen met verkeerde bedoelingen heb je kans dat je hond in beslag genomen wordt als hij behoorlijke schade toebrengt aan de indringer en daar heb je met dit ras toch best grote kans op.
Sorry maar ik blijf het allemaal maar eng vinden klinken wat je zegt.
Hekel aan buitenlanders heb je zelf in de hand. Zelfs al heeft ze verkeerde ervaringen kan jij dat met goede training weer positief krijgen en dat lijkt me toch best belangrijk.
Ik zag je eerder in dit topic ook zeggen dat je honden zonder pardon weghaalt als jij vindt dat er niet goed voor wordt gezorgd of verkeerd mee om wordt gegaan. Zelfs al zou je een getekend contract hebben kun je dat niet. Verkocht is verkocht en de contracten die vaak worden meegegeven zijn niet rechtsgeldig.
Het enige wat je zou kunnen doen is de dierenbescherming inschakelen als je zou vinden dat er sprake is van dierenmishandeling.
anneliesdj schreef:Het is niet noodzakelijk nee maar wel dát waar de hond het beste zijn ei in kwijt kan en daar hoor je wel rekening mee te houden. Anders krijg je hetzelfde als al die mensen met border's, ze lopen en fietsen er wel mee maar daarmee krijgt zo'n hond niet de geestelijke inspanning en afleiding die hij nodig heeft en gaat zelf dingen verzinnen. Nu weet ik niet of dat bij Husky's ook zo is maar met zulke dingen moet je wel rekening houden als je een hond aanschaft.
Sinds wanneer zijn het jachthonden?
booster schreef:als er iemand in de tuin komt die daar niet hoort dan mag zij van mij aanvallen een vreemde hoort niet in iemand anders zijn tuin waar die niet hoort
HBVisser schreef:Ben ik nou dom of......
Pups, groot ras, koude bodem, hard groeien, heupen, ellebogen?
Dan hebben het nog niet over kou op de longen en spijsverteringskanaal.
Het zal wal aan mij liggen.....
PussInBoots schreef:anneliesdj schreef:Het is niet noodzakelijk nee maar wel dát waar de hond het beste zijn ei in kwijt kan en daar hoor je wel rekening mee te houden. Anders krijg je hetzelfde als al die mensen met border's, ze lopen en fietsen er wel mee maar daarmee krijgt zo'n hond niet de geestelijke inspanning en afleiding die hij nodig heeft en gaat zelf dingen verzinnen. Nu weet ik niet of dat bij Husky's ook zo is maar met zulke dingen moet je wel rekening houden als je een hond aanschaft.
Sinds wanneer zijn het jachthonden?
Ik heb niet gezegd dat een husky een jachthond (in de zin zoals wij ze gebruiken) is. Een Husky is een jager, zeker in roedelverband. Als je een husky niet de afleiding en beweging geeft die hij nodig heeft zal hij zorgen dat hij zn beweging krijgt, en daar worden kippen of schapen dan met enige regelmaat het slachtoffer van.
In die zin bedoelde ik het.
Het lijkt of ik het helemaal niet eens ben met jullie stelling dat sommige honden hier gewoon niet passen. Ik ben het er zeker mee eens. Bepaalde rassen zijn gefokt voor bepaalde doeleinden. Een border om te drijven, maar dat kunnen in principe netzo goed ganzen zijn als schapen. Een husky is gemaakt om afstanden af te leggen, te bewegen. Een Kangal om te waken........
Ik heb een tijdje met mijn husky bij de Politiehondenvereniging gezeten, puur voor nog wat extra afleiding, hij vond het geweldig. Alles deed hij, het speuren, het luid geven (al waren sommigen het er niet mee eens dat het gejoel wat hij uitstoote luid geven was;)) alleen het pak, 1 keer geprobeerd, maar meneer beet niet. Dat moet je er dan ook niet in proberen te krijgen. Heel typisch om te zien was dat de herders dit zelfs zonder enige training al bijna vanzelf doen. Ze zijn er voor gemaakt.
Als je een hond kunt geven wat hij nodig heeft, de driften die er in zitten kunt bevredigen is het in mijn ogen geen probleem om er mede een gezellige huisgenoot van te hebben. Maar dit is een toevoeging, geen vervanging.
Hackie schreef:HBVisser schreef:Ben ik nou dom of......
Pups, groot ras, koude bodem, hard groeien, heupen, ellebogen?
Dan hebben het nog niet over kou op de longen en spijsverteringskanaal.
Het zal wal aan mij liggen.....
Ik weet niet hoevaal graden het is in NL, maar volgens mij is het daar volgens mij 30 C ??
En misschien is het handig om even het hele topic door te lezen
ThePast03 schreef:FireScorpion misschien dat je zou kunnen bedenken dat het ook interesse is?
Als ik bij een voor mij onbekende fokker ga kijken voor een eventuele toekomstige pup stel ik nog wel meer vragen en mijn ervaring is dat de meeste fokkers hier ook geen enkel probleem mee hebben. Zouden ze dat wel hebben weet ik natuurlijk ook genoeg.
Verder onstaat er zo nu en dan een discussie die verder netjes verloopt en dat is ook vrij normaal op een forum.
Als TS zegt dat ze over dit soort dingen niet wil praten kan ze dat natuurlijk ook gewoon aangeven.
FireScorpion schreef:Dat snap ik ook wel, maar de tóón hoe die dingen naar de TS toegegooid worden maakt me zo boos. en volgensmij ben jij niet geïnteresseerd in het kopen van een pup, of wel?![]()
interesse is juist alleen maar goed, maar waarom word ze er dan zo op aangevallen? Dat soort dingen kan ik echt níet uitstaan
ThePast03 schreef:Als TS zegt dat ze over dit soort dingen niet wil praten kan ze dat natuurlijk ook gewoon aangeven.
Yamcha schreef:De discussie begint vanuit de foto's van TS
roodje schreef:Waarom zou ze aangeven dat ze niet over dat soort dingen wil praten? Zij gaat er toch niet vanuit dat mensen met haar honden bemoeien ( De grond/dekens krant bodembedekking oid)
En er is eenmaal discussie begonnen dan zou ik niet opeens meer zeggen, ik wil hier niet over praten