Bella met haar nieuwe jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deken voor een hond zielig of niet?

Ja
80 (49%)
Hangt van seizoen af
46 (28%)
Ligt er aan wat voor deken
15 (9%)
Nee
22 (13%)

Totaal aantal stemmen: 163

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:59

Citaat:
Het lijkt mij dat ze het er wel graag over wil hebben, maar dat ze niet continu in herhaling wil vallen.

Hier je idd helemaal gelijk in. Je kan btw je stem nog veranderen. :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:04

Klijntjuh schreef:
Vjestagirl schreef:
Chiwafwafs zijn sporthondjes. Die kunnen makkelijk 20 km lopen, die hoeven niet in een tas. Ze hebben een prima vacht van zichzelf, dus dekentjes op is ook nergens voor nodig.

Je kan ook alles overdrijven ;)
Ze zijn nooit voor de sport gefokt/bedoeld.
Ja, ze hebben bergen energie, ja een mega uithoudingsvermogen en dit alles ook alleen maar met de juiste conditie (niet elk hondje kan zo 20 km lopen zonder dit op te bouwen.)

Mijn chihuahua heeft zijn conditie (door mij hoor) nu op een laag pitje, maar kon 10 km naast de fiets rennen ;)

Maar de term 'sporthond' past er nou nog net niet bij ;)

En een tas is 100% handig als je reist (gratis in het OV) en met koud nat gras waar ze met hun buikjes doorheen lopen is een fleecetruitje in de winter wel lekker!

(zo'n dekentje als op de foto vind ik dus niet praktisch, het is juist de buik die dun behaart is, en nat en koud word)

Ik sluit me hierbij aan

Daisy01

Re: Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 22:08

Oke Iney, maar dan wou ik er graag aan toevoegen dat het dekentje dat ik heb dus wel het buikje bedekt. Verder vind ik dat je helemaal gelijk heb.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:30

Graag zou ik nog antwoord willen hebben op mijn vraag, als dat kan ? :D

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:46

Daisy01 schreef:
Citaat:
Het lijkt mij dat ze het er wel graag over wil hebben, maar dat ze niet continu in herhaling wil vallen.

Hier je idd helemaal gelijk in. Je kan btw je stem nog veranderen. :D

Weer wat bijgeleerd. :)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 23:04

Dat is niet bij elke poll hoor, heb ik alleen zo ingesteld.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:34

Nikki__ schreef:
Graag zou ik nog antwoord willen hebben op mijn vraag, als dat kan ? :D

Quotte mezelf even, voor 't geval je 't gemist hebt.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:12

Ik had het wel gelezen Nikki__ ,alleen nog geen tijd te andwoorden, moest afsluiten. Hier dus me andwoord:
Ik vind het niet zielig omdat ik mijn hond er niet mee hinder, tot zover zei laat merken, ze gedraagt en loopt precies hetzeflde waneer zei haar dekentje opheeft, protesteert niet bij het aantrekken, ik doe hem niet op bij warm weer of zoiezo als het niet koud is. Ik heb hem gekocht voor de leuk eigenlijk en niet om steeds op te doen. Maar als het een keer geschikt weer ervoor is vind ik het wel grappig om het op te doen. En natuurlijk hou ik veel van me hondje en wil ik geen pijn doen oid. En tuurlijk is het jasje voor eigen belang, maar mocht ik merken mijn hond hier kwaad mee te doen doe ik hem zeker niet meer op. Hier heb ik een voorbeeld van: Heb ooit is een honden petje gekocht, hier had mijn hond last van, mertke ik meteen. Heb er niet eens mee gewandeld, meteen afgedaan en terug gebracht naar de winkel. Hoop je hiermee voldoende andwoord gegeven te hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:50

Je bent iniedergeval erg duidelijk, dat is al fijn.

Alleen je reageert niet op het stuk dat het voor de hond, kwa natuurlijke aflezingen, wél hinderd.
Zo kan zij niet meer borstellen met het dekje op, of het is iniedergeval niet meer zichtbaar voor andere honden.
Echt, dat borstellen kan het verschil zijn tussen 'vechten' of gewoon weglopen.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:53

En wat bedoel je precies met borstelen als ik vragen mag?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:55

Daisy01 schreef:
En wat bedoel je precies met borstelen als ik vragen mag?

als een hond een andere hond ziet die hij bv niet mag, gaan de rugharen omhoog staan ;) en dat kan jij als eigenaar dan niet zien ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:58

Oke! Bedankt LimaMambo. Daar zit idd wel iets in ja. Dan kan ik het natuurlijk nog wel zien aan dr lipje, of meestal begint ze te grommen, maar het is idd wel zo dat ik het vaak herken aan het 'borstelen' zeg maar.

Ik moet er nu echt vandoor. Wss ben ik er pas morgen avond weer, dus weten jullie het waarom ik geen andwoord geeft.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:59

Je hond kan daarin een hele verkeerde houding geven naar andere honden. Als hij hierbij de haren laat zien, kan dit tot een gevecht lijden. Doordat de hond de haren hierbij niet kan zien, kan het een foute uitdrukking geven. Zo kan jouw hond zijn haren gewoon plat hebben liggen, maar de rest van haar houding dominant is, of dat ze de haren ook nog overeind heeft. Hier zit een wereld van verschil in en dat is bij jouw hond nu niet zichtbaar doordat het jasje erover heen zit.

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden van een hond die 'borstelt.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:48

Dat vidn ik een heel goed punt, hij kan niet aan zijn soortgenoten laten zien dat hij boos is, zich wil verdedigen.
Eigenlijk is dat best wel zielig, emotie's mag je niet onderdrukken vind ik.

Daisy01 schreef:
Maar als het een keer geschikt weer ervoor is vind ik het wel grappig om het op te doen. En natuurlijk hou ik veel van me hondje en wil ik geen pijn doen oid. En tuurlijk is het jasje voor eigen belang,

Lees dit nog eens terug......Jij vidn het grappig, het is voor eigen belang, maar wat denk je nu wat het dier het vindt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:53

Leuk hondje!

Maar wat sneu dat je broertje zijn bench nu moet delen :')

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 15:02

Nikkie en Chiqa, hier hebben jullie wel gelijk in.
Lieveli, haha ja zielig he.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 15:17

Ja, hoe broertjelief behandeld wordt, ik denk dat we het daar beter over hebben.... >;)

:= zal er maar een smiley bijzetten om miscommunicatie te voorkomen

SuikerSpin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:19

wat een leukerd! :)
haha, en dat roze dekentje staat haar wel! :P

SuikerSpin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:22

Chiqa schreef:
Dat vidn ik een heel goed punt, hij kan niet aan zijn soortgenoten laten zien dat hij boos is, zich wil verdedigen.
Eigenlijk is dat best wel zielig, emotie's mag je niet onderdrukken vind ik.

Daisy01 schreef:
Maar als het een keer geschikt weer ervoor is vind ik het wel grappig om het op te doen. En natuurlijk hou ik veel van me hondje en wil ik geen pijn doen oid. En tuurlijk is het jasje voor eigen belang,

Lees dit nog eens terug......Jij vidn het grappig, het is voor eigen belang, maar wat denk je nu wat het dier het vindt?

waar slaat dit op?
als het echt zielig was voor honden zouden ze daarvoor geen jasjes maken. okee, als je een hond net een barbie aan gaat kleden is dat idd zielig, maar een dekentje kan echt geen kwaad hoor, en als het er weer voor is vind de hond het nog lekker ook, om een extra dekentje op te hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:26

Pucklovertje, waar het op slaat? Op het natuurlijke gedrag van een hond. Verdiep je daar eerst eens in, voordat je zegt dat het nergens op slaat ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:27

pucklovertje schreef:
waar slaat dit op?
als het echt zielig was voor honden zouden ze daarvoor geen jasjes maken. okee, als je een hond net een barbie aan gaat kleden is dat idd zielig,

Euhm, hoe oud ben jij :P (Gezien je opmerking niet echt handig)
Weet niet of je het weet hoor maar de winkels hangen vol met attributen die we op aan en om ons dieren kunnen hangen, leef je uit zou ik zeggen, kom je vanzelf wel iets tegen wat echt heel zielig is.

Maar goed ik vind dat Daisy het commentaar goed oppakt in dit topic, en dat vind ik juist positief, ik denk niet dat dit dekentje een gewoonte wordt als ik het goed begrijp en dat is wat sommigen hier proberen de verduidelijken :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:31

Heb het hele topic doorgelezen, mijn hemel wat een ophef over een jasje :O

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:33

Leuke foto's !!

Heb gekozen voor ligt eraan wat voor seizoen, de andere keuze die ik wilde doen stond er niet bij en dat was ligt eraan voor wat voor hond.
Die naakte rassen vind ik totaal niet erg, maar zolang honden een vacht hebben, nee sorry dan vind ik het belachelijk :=

Persoonlijk zou ik dat hondje van jou nooit een jasje aandoen, genoeg haar om zichzelf warm te houden.

melanie_h schreef:
Heb het hele topic doorgelezen, mijn hemel wat een ophef over een jasje :O

Dan had ze geen poll moeten maken over dit onderwerp ;)
Dit was wel te verwachten eigelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:49

als jou hond duidelijk moet aangeven dat ze het niet leuk vind, dan ga jij al te ver vind ik. eigenlijk moet dat niet nodig zijn, maar dat is mijn mening. een hond moet niet bij elk verschillend dingetje aan hoeven te geven dat hij/zij het niet leuk vind..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:49

Even offtopic, maar naaktrassen zijn juist gefokt op de warmte die het lichaam afgeeft. Vroeger werden ze als kruiken gebruikt. Dus zelfs voor hun is het eigenlijk niet nodig.