Eindelijk een puppy lief he!..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:30

MerelxG_R schreef:
Ik vind het echt goed van je om toch uiteidenlijk niet die pup te nemen! +:)+ Veel succes met het vinden van een andere Toller. Iemand die ik ken heeft er ook een, hele lieve hond.

oja, ik vind Bayla wel een leuke naam. ;)

Bayla vindt ik zeker een leuke naam!?Thnx

Cassidy

Re: Eindelijk een puppy lief he!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:23

Super beslissing om de pup niet te nemen. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor een teef bij een erkende fokker!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:32

winia4ever schreef:
bedankt voor jullie reacties echt heel lief!!... :D

Ik heb zelf ook zitten denken en het is niet alleen dapper maar ook een stuk verstandiger om een andere fokker te kiezen.

Eentje die

* bij de erkend is door het raad van behaar(rassenvereniging)
* eentje met papieren die echt zijn
* eentje met duidelijke informatie van de papa en de bewijzen er van!
* eentje die goed binnen wordt opgevoed, en lekker geknuffeld wordt
* eentje die getest is op ogen, en heupen.
* en die alles kan bewijzen en laten inzien qua papieren!

En natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk: je eigen oordeel! En bij twijfel om raad durven vragen. Eventueel ook bij andere fokkers.
Het hondenwereldje zit verschrikkelijk ingewikkeld in elkaar. Want ik kan je zeggen dat ook al kloppen alle bovenstaande punten helemaal, je dan toch een niet gezonde pup kan kopen.
Nu er toch nog geen pup te bekijken is, is het raadzaam om juist nu even bij die fokkers een afspraak voor een gesprek te maken. Dan kan je objectief kijken, zonder die roze bril van dat schattige pupje. Tevens kan je dan kennismaken met de volwassen dieren. Een echte liefhebber fokker stelt dit zeer zeker op prijs!
Of ga eens naar een hondenshow, daar kun je andere liefhebbers van het ras ook raadplegen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:08

heb net het raad van beheer gemailt en dit als antwoord gekregen

De familie de Groot uit Noord Brabant is geen lid van de rasvereniging en voldoet niet aan de eisen van het rasspecifieke fokreglement.
De vereniging waarbij deze fokker zegt te zijn aangesloten VBK (Voor Betrouwbare Kennelhouders) controleert niet op de gezondheid eisen.

Zij vallen enkel onder het Honden- en Kattenbesluit '99 (HKB'99). Hierin staan eisen waaraan hondenfokkers moeten voldoen op het gebied
van huisvesting, gezondheid en dergelijke. Vaccinatie, identificatie en registratie zijn verplicht! dat betekend niet dat de honden altijd een stamboom krijgen
Deze fokkers fokken het ene nest met en het andere nest zonder stamboom. hebben geen inzicht in de gezondheid problemen binnen het ras en doen niets
om die problemen terug te dringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:13

Wat goed zeg dat je de boel af heb geblazen, dacht even dat je je zin door wilde drijven en tóch voor die pup wilde gaan wat natuurlijk verschrikkelijk fout klinkt allemaal.
Vind dat deze mensen de ogen uit hun hoofd moeten schamen, staan op hun site allemaal pups in de aanbieding waarvan je toch echt wel enig fokkennis moet hebben!!!
Dom dom!! dat er nog steeds mensen zijn die hierin tuinen.
Wens jou een hele mooie pup toe, zal even langer zoeken zijn maar je zult er zeker een beter gevoel bij hebben en dat is heel erg belangrijk!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:45

Jeetje wat een knappe keuze van je zeg!! Hoop dat er snel een 'goede' pup voor je beschikbaar is :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:55

misschien een domme vraag...maar wat gebeurt er nu met de pups?
die worden toch gewoon verkocht aan iemand die hier niet van op de hoogte is?
dus het gaat gewoon door....het mooiste zou zijn dat dit gestopt word...maar hoe?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:01

Goede beslissing, ik vind het heel knap van je dat je niet gezwicht bent voor de schattige puppies, maar je verstand boven je gevoel hebt gesteld. Complimenten daarvoor!

Nu moet je wel wat langer wachten, maar ik ben er vast van overtuigd dat dat het meer dan waard zal blijken te zijn. Bij de Toller komen best wat erfelijke afwijkingen en nare ziektes voor, de kans dat dat je pup gaat treffen bij een fokker die op die ziektes laat testen en alleen fokt met vrije dieren is veel kleiner dan wanneer je je pup bij een adres als waar je eerst was gaat halen.

Nog even over de plaats op de lijst waar je staat. Ik vind het altijd jammer als mensen denken dat alleen de eerste keus aanvaardbaar is, en tweede of derde keus inferieur zou zijn.
Dit is absoluut niet zo vind ik, zeker niet als de pupkopers allemaal een andere thuissituatie en ander eisenpakket hebben. Iemand die wil gaan showen met een hond zal andere eisen hebben dan iemand die zijn hond gewoon als huisgenoot wil, en iemand die ermee wil sporten zal wéér andere eisen hebben.
Dit soort pupkopers zitten elkaar helemaal niet in de weg namelijk. Daarbij vorm je je pup het meest vanaf het moment dat jij hem zelf in huis hebt, en kun je op die manier nog heel veel invloed hebben op het karakter van de pup op volwassen leeftijd. De pup past zich namelijk zeer gemakkelijk aan, aan de nieuwe situatie waar hij in terecht komt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:18

Helemaal eens met Odin. Eerste keus uit het nest is eigenlijk alleen van belang als je er écht verstand van hebt. En dan bedoel ik dus ook echt inzicht in hoe de pup zal gaan uitgroeien en ontwikkelen. Dit is meestal alleen voor de echte fokker weggelegd. Bij een goede fokker kan je het best de fokker de keus laten bepalen. Zij kennen uit jaren van ervaring de pups al qua karakter en zien ook heel goed of het zal uitgroeien tot show/fok kwaliteit. Dit laatste is misschien voor jou niet eens belangrijk?

Ik heb jaren geleden een Landseer ECT gekocht. Het was een nest van 10, en ik had keuze uit de laatste 3.
2 jaar later bleek dat er van dat nest inmiddels een aantal honden waren ingeslapen ivm agressiviteit. (Verkeerde vader, en echt wel een erkende fokker!) Misschien zou ik wel een dergelijke hond gekozen hebben als die nog te kiezen waren. Met deze hond heb ik ook shows gelopen, en voor mij was hij de mooiste, ook al dachten de keurmeesters daar anders over. We vonden het gewoon leuk!