Daar zit een luchtje aan!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Daar zit een luchtje aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:41

Laat ik dan vragen naar de diersoorten :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:45

Djiez, heb je al 500 van die monsters diertjes? :wow:
Toen ik bij je was waren het er nog 'maar' honderd toch? :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:48

Beneden lopen stinky en de kat en daar staan ook mijn kortstaart opossums (2) en landheremietkreeften (24). Boven heb ik 3 soorten muizen, 3 slangen en een hoornkikker. Mijn vogelspinnen staan tussen die van m'n vriend, dit zijn er momenteel zo rond de 500, give or take een paar honderd als er weer cocons uitgekomen zijn en als er weer een lading verkocht is. Dan zijn er nog enkele schorpioenen en verschillende soorten kakkerlakken (zowel "huisdier" als voedselkakkerlakken). Valt mee toch :=

@Berdien, de meeste zijn van m'n vriend, ik heb er zelf nu nog een stuk of 25.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:49

wat een liefie!
heb het eigenlijk nog niet eerder gehoord. een stinkdier als huisdier

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:51

Okee.. je stinkdier is fantastisch.
MAAR DIE GERRITSLOFFEN!!! WAAAAAHHHHH!!!! :D :D :D :D :D :D
*Moet hebben.. waar vandaan? oehhwww..*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:51

Ooooh, 25 is goed te doen :j
Die hoornkikker, is dat diezelfde als die ik toen heb gezien? Of was dat een pad? :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:52

Wat een lievie zeg, en zo te zien lekker verwend met die voetmassage!!
Ben gek op stinkdieren! Gelukkig heb ik de stinkaanval nooit meegemaakt.
Denk dat ik ze vooral daarom nog erg leuk vind :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:56

Klijntjuh schreef:

Goed zijn ze he ;) Heb ze besteld bij large.nl

De hoornkikker is een andere. De eerste is op een gegeven moment gewoon gekapt met eten, en alles wat ik erin propte kwam er ook weer uit. Winterslaap was nog een optie volgens de "experts", dus heb m een tijdje rust gegeven. Uiteindelijk ging hij weer eten, maar niet lang daarna is hij alsnog dood gegaan |(
Daarna heb ik een hele tijd geen kikker meer gehad, maar een paar maanden geleden weer eentje meegenomen uit Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:07

Geweldig!
oooh zou er nu zo ook één willen :9
achja dromen mag he..

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:10

Ooh, wat een gaaf dier zeg.
Zou er zelf nooit aan beginnen, maar zo te zien heeft hij het super bij jullie!
Mag hij altijd naar buiten als hij wil (net als een kat) of mag hij alleen los in de tuin onder begeleiding ofzo?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:11

Dit is ook voor het eerst dat ik een stinkhuisdier zie! Wat grappig! Ik ken ze wel uit Noord-Amerika, helaas voornamelijk als road pizza maar djiez, die LUCHT als je daar dan langs/overheen rijdt :oo ! Dat is werkelijk 1 van de meest indringende dingen die ik ooit heb geroken! Past eigenlijk helemaal niet bij dat geweldige uiterlijk van ze.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:20

Hij mag voorlopig alleen onder begeleiding buiten, we hebben een aantal van die konijnenrennen van draad aan elkaar vast op het gras gezet. Hij kan heel goed graven dus we blijven er dan wel altijd bij. Over een paar weken willen we de tuin opnieuw betegelen en dan gaan we hem voor de helft afzetten vanaf de achterdeur. Dan kan meneer lekker naar buiten wanneer hem dat uitkomt.
Mocht hij ontsnappen dan gaat hij z'n neus achterna. Ze hebben geen thuisgevoel zoals een kat, en kunnen dan de weg niet meer terug vinden.

De geur, ja die is waanzinnig. Dat proef je en het blijft ook zo heerlijk hangen :Y)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:29

Wat een lekker beessie!
Dit diertje spreekt zowel mij als mijn vriend aan! Alleen, zou hij op een appartement kunnen leven?
Wij zijn beiden tot 17u weg of soms zijn we rond 13u thuis, kan zo'n beestje zich prima vermaken of wachten we liever tot we meer tijd hebben?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:25

WAUW wat een gaaf dier zeg! Hij heeft het zo te zien prima naar zjin zin!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:24

Armaris schreef:
Wat een lekker beessie!
Dit diertje spreekt zowel mij als mijn vriend aan! Alleen, zou hij op een appartement kunnen leven?
Wij zijn beiden tot 17u weg of soms zijn we rond 13u thuis, kan zo'n beestje zich prima vermaken of wachten we liever tot we meer tijd hebben?

Als je appartement goed is aangepast, ja dat lijkt me wel. Op pagina 3 staat een heel stuk over afwegingen die je moet maken, en dat zijn er nog maar een paar ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:32

Ik vind hem prachtig! De enige stinkdiertjes die ik ken is die uit de film van Bambi :D. Maar dat ze dus zo scheten als in de film is dus niks van waar :P. hoop dat je nog jaren van je stinkie kan genieten, en wij van jullie foto;s!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:36

En heeft jouw stinkdier je al verrast met zijn geur? Daar ben ik wel benieuwd naar. En kan je ze ook meenemen naar buiten of ergens anders heen net zoals bijv. een hond oid?
Vind het hele interessante dieren. Is er ook ergens een goede waarheidsgetrouwe site erover?

Ze zijn gaaf. :D

edit; en til je ze ook op oid, en hoe houd je ze dan vast? En kunnen ze ook met honden.
Ik ben ook maar aan het googlen haha.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 23:20

Zoals ik eerder al zei, het moet echt gek gaan wil een tam stinkdier sproeien. Judas is vanaf 4 weken geflest naast de zorg van zijn moeder en weet niet beter dan alles wat in huis gebeurd. Ik weet hoe het ruikt en ben blij dat ik het nooit in mijn huis heb gehad :+

Er zijn mensen die hun stinkdier geleerd hebben aan een tuigje te lopen, en ze dus ook uitlaten. Niet iedere stinkerd vind dit leuk, Judas vind het tuigje verschrikkelijk dus dat doen we maar niet. Knuffelen is hij gek op, hij zit graag op schoot. Vasthouden.. tja.. gewoon tegen je aan houden :+

Met honden gaat niet altijd goed geloof ik, maar daar heb ik geen ervaring mee. Met katten gaat meestal wel.

Klik hier voor een goede site (met vervelende navigatie) en hier voor nog eentje...

Nog een kleine voetnoot, ik heb dit topic niet geopend om het houden van stinkdieren aan te moedigen. Als mensen door dit topic op het idee komen om een stinkdier aan te schaffen, doe alsjeblieft heel veel vooronderzoek. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, dat zou raar zijn omdat ik er zelf wel een heb, maar er word vaak te licht over gedacht waardoor het fout gaat en ik wil niet dat dit gebeurt door dit topic.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:29

wat zijn het toch leuke beestjes om te zien. Nooit geweten dat je ze gewoon in huis kon houden en dat tamme stinkdieren zo knuffelig kunnen zijn. Erg leuk om te zien.
maar idd wat jij zegt, bezint eer ge begint

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:11

*zag een topic van eightlegged staan en moest gewoon kijken*

Joh wat een schatje! Ik wist wel dat ze als huisdier gehouden werden, maar niet dat ze zo tam werden! Wat leuk! En wat een prachtig stinkdier! Leuke foto's ook!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:23

Wat gaaf!!! En wat een knap ding!! Dacht ook altijd dat die dieren altijd erg stonken, maar na jouw verhaal gelezen te hebben zijn mijn vooroordelen weg.
Lijkt er dus op dat hij nog minder ruikt dan mijn fretten!
Nog heel veel plezier met hem. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:31

WAUWWWWW wat een prachtig beestje! Is nooit bij me opgekomen dat die "tam" gehouden worden. Sterker nog, ik geloof niet dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb.
En dan heb je ook nog vogelspinnen ed? GAAF!!! :P

Wordt het niet tijd voor een Twente-Boktmeeting om jouw beestjes in het echt te bewonderen? :P :P :P

Zou zo'n stinkdiertje zich ook door een vreemde laten aanhalen en aaien eigenlijk?

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:35

Woh, bijzonder! Wel een schatje zeg :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:43

Klijntjuh schreef:

Oke, dit is echt erg..
Ik zag gerritsloffen staan en ik denk, wat zijn dat voor beesten!? :oo Ik heb het hele topic doorgekeken, het profiel van de TS en ben uiteindelijk maar op deze pagina verder gaan lezen. ´Ik heb ze besteld bij de Large´ zag ik staan. Nouja zeg, sinds wanneer kun je exotische dieren bij de Large bestellen? >;) dacht ik nog voordat het eindelijk tot me doordrong. Het ging om die pantoffels op de vorige pagina _O-
Nou, hier van afgezien.. wat een géweldig stinkdier, en ook je sloffen zijn niet mis!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 13:51

Een gezond stinkdier ruik je zo goed als niet wat betreft de lichaamslucht, veel minder dan een fret :j

Hij laat zich gewoon aaien door vreemden, ik waarschuw wel altijd even dat hij kan bijten want hij wil nog wel eens een knauw opzij geven :+ Hij gaat ook gewoon liggen maffen bij mensen die hier vaker over de vloer komen.

Een Twente-knuffel-en-kriebelbeestjes-Meeting hier is wat mij betreft goed hoor :D