Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:29

Luxor, knap mandje met katten.

Berdien wat een mooie kittens. Hebben ze al namen?

Zo lief die slapende katten.

Wilde kat in stoeibui en iemand die een stoel niet snapt. Is ook lastig.

Gisteren rolde Ares ook van een stoel af. Gelukkig lag er een kleedje onder dus een zachte landing.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:40

Bedankt voor het warme welkom! Heel leuk om over jullie katten te lezen en al die foto’s te zien. Wat een verscheidenheid aan rassen en leeftijden :D

Wij gaan ons langzaam voorbereiden op de komst van Cookie en Crumble. Hebben jullie nog tips waar je voor niet al te gekke prijzen de basics (mandjes, kattenbakken, krab-units) in kunt slaan? Na het overlijden van Poes heb ik alles weg gedaan, wilde er niet meer mee geconfronteerd worden.

Nog even twee foto’s (van de fokker):
Cookie
Afbeelding
Crumble
Afbeelding

En omdat ze onvervangbaar is en altijd in ons hart zal zijn :+:

Afbeelding
Lieve Poes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:07

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:17

Ik heb deze krabpaal FEANDREA krabpaal, krabpaal met hangmat, 143 cm, kattenboom rookgrijs PCT161G01 https://amzn.eu/d/fnL6Hdp

Dikke hit hier. Verder simpele kattenbakken van intratuin

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:32

Oh wow, dat is geen geld! Of hij in de toekomst twee Ragdoll katers houdt durf ik niet te zeggen := maar zolang ze nog klein zijn is dat wel perfect qua prijs.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:07

Ahhh ze zijn echt leuk Berdien <3 Wat heeft Cookie ook een leuk kleurtje! Ik snap wel dat je alles hebt weg gedaan, ik heb hetzelfde gehad in die periode. Mijn vriend heeft alles voor mij weggehaald (terwijl hij normaal nooit iets moet hebben van kattenbakken enzo) en achter schotten neergezet zodat ik niets zou zien. Nu achteraf ben ik daar wel blij mee, alhoewel ik het wel ergens nog een soort van moeilijk vind ofzo als ik de 2 terroristen in het lievelingsmandje van mijn overleden kat zie liggen. Ik ga er maar van uit dat dat moet slijten.
Aan mezelf merk ik nu wel dat ik het echt weer heel fijn vind om 2 katten in huis te hebben <3 Goede beslissing geweest voor mezelf om niet heel lang te wachten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:31

Ik kon dat op dat moment echt niet voor me zien, een andere kat in de mandjes van Poes. Dus alles (op 1 reismand en de kattenbak na) is weg. Dat was ook wel weer confronterend, want als je dan de dag erna de kamer in komt is het alsof ze er nooit is geweest -O-

Poes is 28 februari overleden en Cookie&Crumble komen halverwege juni. Geeft voldoende tijd (voor mij) voor een stukje rouw en verwerking, maar langer dan dat zonder poezen in huis… :n De stilte wordt elke dag een beetje luider, en het huis steeds een beetje leger. Niks aan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:33

Wat een leukerds Berdien <3 Snap wel dat het een beetje dubbel is, maar het is denk ik wel weer fijn als er weer een kat (of twee ;)) in huis is. Betekent niet dat je Poes vervangt of vergeet :(:)

Caro29, spannend hoor. Wanneer is ze ongeveer uitgerekend?

Snadrem, zo leuk als ze zo met je gaan spelen <3 Ik ren ook wel eens door het huis heen achter de kat aan of andersom :)) Ze zien er ook echt wel een beetje ondeugend uit ook als ze slapen haha ;)

Lieve fotos LoveGlove, prachtig katje <3

Robinxfellow, zo heerlijk hoe katten kunnen slapen.... later als ik groot ben, wil ik ook een kat worden.

Luxorvalkje, dat kan toch niet lekker liggen?? Charmant is het iig niet hahahaha :))

Purny, wat een mooie foto! Parmantig katje zo <3

Alle slapende lieve poezels <3 <3

Muppetmayo, die oorpluisjes, prachtige katten!

Hoe zijn jullie katten als jullie weg zijn? Mijn kat is in 2021 gekomen, en dus eigenlijk wel een 'corona katje'. Ik werk veel thuis, en ben er altijd. Nu ben ik afgelopen tijd 2x een weekend weg geweest, en ik merk toch dat het hem veel doet. Het eerste weekend was hij een beetje 'scruffy' toen ik thuis kwam terwijl het echt de meest zachte, glanzende, schoonste kat is die ik ooit heb gekend. Toch wat minder in zin vel (letterlijk en figuurlijk). Vorig jaar na een weekje weg ben ik ook naar de dierenarts met hem gegaan omdat hij er niet goed uit zag en slecht at / misselijk leek (niets kunnen vinden).

Nu ben ik 4 dagen weggeweest, en hij is weer aanzienlijk van slag. Wat onrustig in huis, beetje angstig naar de geluiden naar buiten toe (ondanks dat ik de radio voor hem heb aangelaten), en hij heeft dus ook niet goed gegeten. Gisteren was hij even niet lekker door alle blijheid die hij had toen ik thuis kwam (het is een hart patiënt en hij was echt even moe van alle 'jeej je bent thuis' acties). Maar hij eet ook nog steeds z'n brokjes niet op. Terwijl hij normaal met mach100 naar de voerbak rent als zijn porties eruit komen en het hap slik weg is. Nu ligt zijn portie er nog 2/3 van vanmorgen. Toch even in de gaten houden... maar best lastig dat hij letterlijk wat ziek van heimwee lijkt te worden elke keer als ik weg ben :(:)

Iemand nog tips? En hoe zijn jullie katjes hiermee?
Hij is overigens niet helemaal alleen thuis, mijn ouders komen 2x daags hem medicatie geven en kijken dan 's avonds het nieuws bij hem zodat hij even lekker kan kroelen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:58

@berdien, bij de action heb je ook goedkope mandjes en speelgoed. Vinden ze hier ook geweldig.
Krabpaal koop ik zelf niet meer goedkoop. Die racemonsters van mij vliegen met paal en al naar de grond of de paal breekt af. Ik heb een RHR paal en een petrebel paal staan. Beide tevreden over.

@tancreda is hij alleen? Mijn katten vinden het niet eeg om alleen te zijn maar ze hebben elkaar. Wij gaan in oktober naar Schotland voor 2 nachten. De eerste keer dat we ‘s nachts weg zijn sinds Nishi, Lanah en Elani er zijn. En ik heb ook nog eens kittens lopen dan. Maar het kan even niet anders.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:27

@tancreda Mijn poes Aoi kan/kon ook slecht alleen blijven kon echt heel dramatisch doen als ik weg ging.
Ook nog toen Gin erbij kwam maar dat is na jaren veel verbeterd maar ik ben ook gewoon veel weg dus dat is ze nu ook gewoon. Wel staat ze nog voor het raam te dansen als ik weer thuis kom. maakt niet uit hoe lang (of kort) ik weg ben geweest. en rond 4 uur zit ze altijd al in de keuken te wachten (werk tot 5) tot ik thuis kom. Altijd wel een beetje triest als ik dan een dag weg ben en ze dan dus ook zit te wachten. Ik denk dat het voor jou misschien wel fijn zou zijn om als het mogelijk is het weg zijn wat meer op te bouwen. eigenlijk net als bij een hond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:28

@ berdien hier springen er 3 Britten tegelijk in. Ik vind hem erg stabiel staan. Echt alles wordt gebruikt. Action heeft idd leuk spul. De papieren speeltunnel kan je over slaan. Binnen een minuut kapot. Ik heb ook wel dingen van AliExpress. Toren met 3 balletje waar zelfs de volwassenen mee spelen.

10 mei is dag 65 dus ergens rond die tijd is de zwangere dame uitgerekend.
Heb medegedeeld voor de 13e bevallen want dan moet ik naar kantoor

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:41

Berdien ik herken dat wel hoor, ik vond die stilte/leeg huis ook zo confronterend. Mijn oudste is in januari op bijna 17 jarige leeftijd overleden. Ik kon ook echt thuis komen met direct een steen in mijn maag van dat lege gevoel. Heb ook behoorlijk wat traantjes gelaten om je topic, ik kon/kan me er zo enorm bij inleven. De 2 terroristen zijn er nu sinds pasen. Vergeten doe ik mijn oudjes niet, maar nieuwe kittens in huis brengt daarnaast wel ook weer heel veel vreugde.

Tancreda wat lastig als hij zo slecht eet van de heimwee etc. Dat was bij de mijne (gelukkig) nooit een probleem. Ze vonden een weekend alleen in huis prima (ouders gaven dan 1 a 2 keer per dag eten en aandacht). Voor langere periodes gingen ze altijd naar mijn ouders toe. Daarin miste ze mij wel, maar bleven wel eten etc gelukkig. Overdag weg is hier overigens geen probleem, ook niet met de 2 terroristen. Al hoewel ze wel heel blij zijn als ik weer thuis kom (en daar word ik dan ook weer heel blij van als ik mauwend en knorrens begroet word :') )

Caro29 spannende tijd, nog even geduld voor 10 mei!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:22

Mandjes en krabkarton heb ik van de Action.
Zijn ze stuk gooi ik ze weg.

Bij de Lidl 2 jaar geleden een tunnel gekocht.

Wat een leuke namen.

Tancreda lastig. Ik heb geen oplossingen. Ik lees mee.
Onze zoon heeft een week voor de katten gezorgd toen wij vorig jaar weg waren.
Gewoon thuis.

Stambomen zijn binnen van het grut.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:39

Hij is Idd alleen, een tweede erbij durf ik niet echt. Ik heb 't idee dat hij ook wat is opgefokt door de katten buiten, maar hij eet 2 dagen later nog steeds slecht. Ook z'n blikvoer. En ik zag dat hij brokjes heeft gespuugd. Verder is hij allert en speels. Nu twijfel ik of ik naar de da ga vandaag (wel weer stress voor hem) of dat ik 't nog een dagje aan kijk. Hij eet wel iets maar 1/3 van normaal.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:08

Mijn vriend en ik zijn vorige zomer ook een paar weekjes op vakantie gegaan en toen heeft de buurvrouw voor ze gezorgt. Maar ook onze dames vonden dat geen leuk idee. Ze waren echt heeel blij toen we thuis kwamen. Ze mauwde zelfs allebei. En ze werden panisch de eerste paar dagen als we weer weg gingen. Ik merk nu dat ik langere werkdagen heb dat de dames dat ook minder leuk vinden. Maar dat is maar 2x per week. Ze willen wel echt graag dat ik in de buurt ben.

De enige tip die ik kan geven is, geef je beestje tijd om bij te komen. Bij katten kan het echt wel even duren voordat alle stress weg is. Het zijn vrij stressgevoelige beestjes natuurlijk.

Dat je kat trouwens minder goed reageert op katten van de buiten omgeving betekend niet direct dat een tweede kat in huis niet goed zal gaan. Natuurlijk zal het niet meteen dikke vriendjes zijn. Maar gemiddeld hebben katten wel een kleine week nodig om aan elkaar te wennen. En je kunt ze niet zoals honden direct bij elkaar laten en er vanuit gaan dat het wel goed gaat. Katten zijn geen honden :+
De rede dat jou kat gevoelig reageert op andere katten buiten is omdat hij bang is dat ze zijn territorium binnen komen dringen. Er dus een kans dat hij zich uberhaupt niet altijd 100% veilig voelt in zijn eigen omgeving daardoor. Ik kan her natuurlijk niet zien vanuit hier. Maar vaak is dat wel het geval. Dan is het ook slim om daar ook wat aan proberen te doen. Je kunt vaak in huis het een en ander doen om te zorgen dat je kat zich zelfverzekerder voelt in zijn eigen territorium. Hoef je niet eens wat te doen aan de katten buiten.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:30

Lastig hoor Tancreda, ik hoop dat je een oplossing vindt. Als je echt het gevoel hebt dat het stress is, zou ik zelf nog een dagje wachten met de DA. Maar doe vooral wat goed voelt :(:)

Hier is de 1e plant gister uit de vensterbank gekieperd. Ik stond gister avond nog even snel te koken, mijn vriend zat op de bank naast de vensterbank (met de gordijnen ervoor) en niet op te letten. Ineens een rotklap en vervolgens een wegrennende terror :)) Ik zei al gelijk tegen mijn vriend, dat is vast een pot.. Roept ie nog.. ik zie niks :roll: Maar toen ik de gordijnen open deed 1 aarde bende :') Stiekum vond ik het ergens nog grappig ook, ik was allang blij dat die pot niet op de kat was geland. Pot nog heel dus die kon mooi weer terug in de vensterbank.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:53

Muppet gelukkig is je plantenpot nog heel.
Katten en vensterbanken. Zo leuk om spullen uit te kiepen.

Ik jaag vreemde katten weg die voor mijn voorraam of op carport zitten.
Hond en katten krijgen er stress van.
Ons huis, onze tuin ga maar ergens anders zitten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:56

Ik baal ook echt van al die katten buiten. Het ging lang goed, maar dat kwam omdat ze met het winterweer meer binnen bleven. Ze springen tegen 't raam om, pissen in m'n tuin en komen zelfs naar 't dakraam. Ik heb een super soaker liggen om ze te verjagen maar ja, dat gaat niet altijd, ik zie niet alles.

Mijne mag niet buiten, maar hij wordt er wel gefrustreerd van. Ik heb de feliway weer opgehangen. Loveglove zegt 't denk ik wel goed, ik denk dat hij door de katten buiten hij zich niet heel chill voelt in huis met momenten. Hoe ik dat kan verbeteren....

Een andere kat durf ik niet aan vanwege z'n hart probleem en omdat 't dan ook lastiger is met voer behoeften... (hij krijgt met een automaat omdat hij normaliter enorm voedsel gefocused is en krijgt afgemeten porties die hij direct op schrokt. Normaal gesproken dan.

Ik ga toch even langs de da voor 't geval hij ergens een verstopping ofzo heeft.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:57

Oh katten en plantenbakken... Moet een keer gebeuren met katten in huis := Gelukkig alleen bende en geen kapotte potten of katten!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:39

Tancreda4 schreef:
Ik baal ook echt van al die katten buiten. Het ging lang goed, maar dat kwam omdat ze met het winterweer meer binnen bleven. Ze springen tegen 't raam om, pissen in m'n tuin en komen zelfs naar 't dakraam. Ik heb een super soaker liggen om ze te verjagen maar ja, dat gaat niet altijd, ik zie niet alles.

Mijne mag niet buiten, maar hij wordt er wel gefrustreerd van. Ik heb de feliway weer opgehangen. Loveglove zegt 't denk ik wel goed, ik denk dat hij door de katten buiten hij zich niet heel chill voelt in huis met momenten. Hoe ik dat kan verbeteren....

Een andere kat durf ik niet aan vanwege z'n hart probleem en omdat 't dan ook lastiger is met voer behoeften... (hij krijgt met een automaat omdat hij normaliter enorm voedsel gefocused is en krijgt afgemeten porties die hij direct op schrokt. Normaal gesproken dan.

Ik ga toch even langs de da voor 't geval hij ergens een verstopping ofzo heeft.

Voor binnen, zet dingen neer waar hij zijn geur in kwijt kan bij openingen, zoals deuren en ramen. Dan heb ik het over kattenbakken, zachte mandjes en dekens, krabpalen. Iets waar hij zijn geur in kwijt kan om te laten weten dat dit zijn plek is. Je zou altijd ook een watersproei sensor kunnen aanschaffen (geen idee wat je budget is). Als er dan een kat in je tuin komt gaat een sproeier af en dan willen ze zeker niet meer de tuin in. Er bestaan ook van die dingen die een vervelende geur vrij laten ofzoiets zogauw er iets langs beweegt. Die zou je ook kunnen neerhangen op de plekken waar ze het meeste komen. Die lijken me ook goedkoper. Maar zorg ook dat er een plekje is wat hij zijn plekje kan maken zonder te veel zorgen te hoeven maken over de katten buiten, waar hij zich kan terugtrekken als hij zich onveilig voelt. En dan hetzelfde verhaal: zet er een kattenbak en een krabpaal neer en plekjes waar hij lekker kan liggen en zijn geur kwijt kan. En als hij graag de plekjes waar jij veel bent wil delen met je, doe zoiets dan in een ruimte waar jij ook meer bent. Zoals de slaapkamer (alhoewel ik een kattenbak in de slaapkamer persoonlijk geen fijn idee vind) of een kantoor ofzo. Dan heeft hij ten minste ergens een plekje om zich veilig te voelen :)

Verstoppingen checken is zeker een slim idee. Ik heb persoonlijk van de da een laxeerpasta meegekregen specifiek voor katten. Blacky is heel stres gevoelig en krijgt haarballen en moeite met ontlasten als ze gestrest wordt. Ik mag die ook gewoon zo gebruiken als ze er last van heeft. Eens per dag een klein beetje op dr pootje, zodat ze her er sosieso af wil likken. Alhoewel vindt ze het zo ook wel lekker :=

Als ik weet dat er een stresvolle tijd aankomt, zoals oud op nieuw bijvoorbeeld, dan geef ik het haar ook op die dag preventief. De ramen gaan hier binnenkort vervangen worden in huis. Dat is ook zoiets. Dus ik ga haar waarschijnlijk ook iets moeten geven die dagen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:44

Oh slim om het te gaan geve bij zulke gebeurtenissen!

Flap is niet verstopt maar z'n buik was erg onrustig, dus een prik tegen misselijkheid gehad en komende dagen pillen er voor. Ze vroeg of hij diaree had, dat had hij niet. Maar terug naar huis in de auto dus wel, hele mandje en hijzelf onder %)

Ik heb net een nieuwe zak voer, precies hetzelfde als hiervoor. Maar misschien verschilt het toch iets per zak? Ik ben benieuwd of hij zo aan z'n 3 uur portie begint.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:03

Tancreda4 schreef:
Oh slim om het te gaan geve bij zulke gebeurtenissen!

Flap is niet verstopt maar z'n buik was erg onrustig, dus een prik tegen misselijkheid gehad en komende dagen pillen er voor. Ze vroeg of hij diaree had, dat had hij niet. Maar terug naar huis in de auto dus wel, hele mandje en hijzelf onder %)

Ik heb net een nieuwe zak voer, precies hetzelfde als hiervoor. Maar misschien verschilt het toch iets per zak? Ik ben benieuwd of hij zo aan z'n 3 uur portie begint.

Nou ik denk dat het alsnog stress is hoor. Natuurlijk is zo'n tripje da ook super stressvol voor zo'n beestje

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:07

Het kan verschillende oorzaken hebben die stress. Ik ken (en nee ik zeg niet dat je er meteen een 2e bij moet nemen) een poes was het geloof ik die elke keer als ze alleen thuis was zo’n stress doodsbang was ze dan. Mensen hebben een camera op gehangen om te zien wat ze allemaal deed. Maar heel veel lopen van het ene naar het andere raam. Weg kruipen, niet eten en dat ging pas over als zij thuis waren.

Ze hebben toen besloten er een kat bij te nemen. Poes was toen 4 geloof ik.
Kitten erbij en toen ging het al een stuk beter ze ging ergens liggend als ze weg waren en niet meer dan wandelen. Uiteindelijk nog een kitten erbij want spelen wilde ze niet en kitten natuurlijk wel. Sinds de komst van die 2e ligt ze heerlijk te slapen. Ze houdt die 2 in dr gaten en heeft weinig focus naar buiten meer. Net alsof ze nu niet her huis hoeft te bewaken zeg maar. Zo bijzonder.

En diarree ja her kan best dat de samenstelling van je voer is veranderd. Hier ook wel eens gehad van het ene op de andere dag, nieuwe zak, niks meer willen eten. Bleek ook veranderd te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:58

Ik zit al tijden te twijfelen of Nova wel bij mij op haar plekje is. Aangezien het bekend was dat ze bij een oudere vrouw heeft gewoond tot zover ik het heb gehoord dan. Toen ik dit aangaf bij het asiel kreeg ik de opmerking dat als ik veel weg was ik moest bedenken of ik dan wel aan een kat zou moeten beginnen. Persoonlijk vond ik dat een steek onder water.
Als ik weg ben heeft ze niet veel gedronken eten doet ze wel maar dat is voordat ik weg ben.

Ik ben begonnen met bijhouden hoeveel ze per dag drinkt. Ze zit onder de 200 ml, soms 160-170 ml. 1 dag zit ze op 203 ml. Persoonlijk vind ik dat weinig voor een grote kat. Maar ook vind ik steeds meer grote klonten urine in haar bak.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:26

Katten staan er om bekend weinig te drinken. Maira drinkt ook weinig naar mijn idee te weinig. Daarom ook natvoer.