Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:17

Vanmorgen zag ik weer dat ze heeft gekrabd aan haar oor :( Hopelijk blijft het bij die ene keer.
En anders ben ik bang dat het stress gerelateerd is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:53

Marcella gefeliciteerd met je verjaardag.

Purny wat naar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:10

Purny hoe lang is ze nu bij jou.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:32

Marcella schreef:
Purny hoe lang is ze nu bij jou.

sinds 23 december

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:00

Dat is nog vrij kort zou geduld hebben. Maira is bijna kaal geweest en bleek ook voer allergie, maar duurde vrij lang voor het zichtbaar weg was.

En betreffende het niet afvallen heeft ze geen suikerziekte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:05

Marcella schreef:
Dat is nog vrij kort zou geduld hebben. Maira is bijna kaal geweest en bleek ook voer allergie, maar duurde vrij lang voor het zichtbaar weg was.

En betreffende het niet afvallen heeft ze geen suikerziekte.

Het probleem is echter dat ze vanaf 2017 al kampt met de voedselallergie.
Het kan zijn dat ze niet kan aarden bij mij omdat ze altijd bij de vorige persoon is samen geweest?
Ik hoop dat het bij dit ene plekje blijft. Als het nog verder open gaat dan zitten we weer bij de dierenarts. En dan gaan we verder bespreken.
Ze heeft nu obesievoer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:08

Gefeliciteerd Marcella!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:01

Van harte gefeliciteerd Marcella!

Leuk, alle verhalen en foto's weer! Kittens in de wc, dat flikken de pubertjes hier ook. Die deur houden we dus maar dicht :')

Purny, vervelend van die allergie. Hopelijk hebben jullie het snel weer onder controle.

Hier heb ik de nachtdiensten ook weer overleefd, met iedere ochtend een pluizig ontvangstcomite wat me stond op te wachten.

Misschien weet iemand hier dat, maar Victor is de eerste nacht dat hij hier woonde een complete nagel van zijn achterpootje verloren. Ik denk ergens aan blijven hangen en lomp los getrokken. Ik dacht dat die altijd weer terug groeiden, maar inmiddels zijn we bijna drie maanden verder en voel ik nog geen nieuw nageltje zitten. Kan het zijn dat die niet meer terug komt?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:38

Dat ligt eraan van waar die is afgescheurd. Als die er geheel uit is kan dat. Maar het kan echt wel een tijd duren voordat je die ziet of voelt. Nagels zitten best diep in het pootje. Maar als die er helemaal uit is dan groeit er niks terug. Vergelijk het met ontklauwen dan haal je de volledige nagel weg waardoor er niks terug groeit. Maar dat is (logisch ook) verboden hier in de EU. Alleen ongelukken en medische redenen zijn geldig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:02

Dan vrees ik dat hij er geheel uit is.. er zat ook wat bloed aan het pootje toen. Je vindt wel eens vaker een nageltje (zo'n hoesje zeg maar), maar dit was beduidend meer. Nou ja, eentje kan hij er vast wel missen, hopelijk houdt hij het er bij 1 want de rest mag hij gewoon houden van me.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:29

Je zou een foto kunnen laten maken. Dan kunnen ze het zien.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:04

Nee, dat lijkt me een hoop gedoe voor iets waar hij geen last van heeft en wat we vanzelf wel gaan zien. Als ie nou moeilijk zou lopen of ongemak heeft vind ik het wat anders.

Gisteren hebben de rode vandalen van een collega van me een nieuw speeltje gekregen. Ze vinden het helemaal fantastisch :') Victor zit steeds op het middenstuk te krabben alsof daar zijn salaris uit moet komen en Lucas probeert de balletjes die er in zitten te vangen (hij is die van hem natuurlijk kwijt, so we get it 8-) )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lucas was vanmorgen weer de cavia's aan het k*tten. Dan gaat ie op de plank boven de kooi liggen en ligt hij er met zijn pootje in te hengelen. Onze cavia's zijn daar erg ongevoelig voor en hij kan er net niet bij, maar het mag in ieder geval niet (en dat weet ie). Op het moment dat je er dan wat van zegt gaat hij daar heeeeeeeel onschuldig liggen kijken en rollen...

Afbeelding
Afbeelding

Nog een beetje verder rollen...

Afbeelding

En toen donderde meneer met al zijn pluizigheid en onschuld uit de kast :') waar de cavia's dan wél weer van onder de indruk waren.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:22

Ah gos, Victor met een nageltje minder. Wat een fantastisch speeltje! Heb je toevallig enig idee waar je collega hem vandaan heeft?
Ik moest wel heel hard lachen om je onschuldige rode pluisheer die uit de kast donderde :') Dat onschuldige gerol ook hahaha.

Hier lijkt het erop of de dames al iets minder bananen in de oren hebben *\o/* Binnen "handbereik" is een nee en een knip in de vingers inmiddels voldoende om te planten bijvoorbeeld met rust te laten. Wel is dat buiten onze afstand nog een uitdaging :') Maar de dames leren goed!
Elke avond is het ook echt knuffeltijd <3 Ik had echt niet verwacht dat ze zich al zo snel, zo thuis zouden voelen. Dit is toch heerlijk <3
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:22

Oh geweldig, wat een heerlijk luie poezels <3 Momentopname natuurlijk, de actieve minuten zijn voor kattekwaad ~~}>

Ik heb geen idee waar ze dat krabspeeltje vandaan heeft, zal eens navragen!

Edit: Pets Place

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:34

Wat zijn ze leuk! <3 Moos heeft ook dat speeltje, maar kijkt er tegenwoordig weinig naar om.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:10

Vervelend purny hopelijk snel toch wat verbetering

Vervelend dat victor zijn nagel kwijt is geraakt hopelijk komt hij toch nog terug al duurt het nu wel wat lang inderdaad

Wat zijn ze cute en fijn dat ze al redelijk luisteren. Kan Haru wat van leren. Nog nooit zo'n brutaal kitten gehad. Maar hij kan ook wel lief zijn hoor :+

De ravage van deze week :=
Afbeelding
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:21

Hahahahahaha oh hemel :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:24

Ik reageer niet vaak hier, lees vooral mee maar heb nu toch behoefte aan tips...
Onze Boef, gecastreerd, 1 jaar, plast sinds een week zo nu en dan op de bank. We hebben een nieuwe, grotere kattenbak gehaald en toen leek het 2 dagen goed te gaan maar vandaag was het toch weer mis.
We gooien nu al zodra onze wekker gaat de tussendeur open in de hoop dat onze gezelligheid helpt (hij zit s morgens vanaf dat hij door heeft dat er iemand wakker is te mauwen en te krabben aan die deur). Hij is (ruim) 3 maanden bij ons. Het begon op een dag dat de kinderen in de huiskamer sliepen, toen had hij op de slaapzak van de jongste geplast. Sindsdien dus op de bank. Geen andere plekken gevonden en het lijkt echt elke x in de ochtend te zijn. We hebben hem nog nooit betrapt verder ...

Kan tips tegen het plassen gebruiken maar ook tegen die rot geur...ik maak schoon met groene zeep en heb van die hg geurtjes weg maar dat lijkt niet heel hard op te schieten...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:34

Je hebt HG tegen urinegeur, die zou je kunnen proberen. Is wat specifieker dan die nare geurtjes variant.

Vervelend dat dit is gebeurd, is het nu ook steeds op dezelfde plek? Als het naar urine blijft ruiken zal hij het waarschijnlijk steeds herkennen als een plek om te plassen. Misschien de kattenbak even tijdelijk in de buurt van de bank zetten en een klein beetje chloor in de kattenbak doen, heb ooit begrepen dat dat voor katten uitnodigd om dan daar te plassen. En misschien een bezoekje aan de dierenarts, want het kan ook duiden op blaasproblemen als hij ineens van bakgedrag is veranderd. Bij gecastreerde katers is bijvoorbeeld blaasgruis vaak een boosdoener, dat kunnen ze aan de hand van een urine monster vast stellen.

Ik heb het vroeger ook gehad met mijn gecastreerde kater, op de plek waar hij plaste deed ik dan een waterdichte molton over de bank om het te voorkomen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:38

Wil idd ook een afspraak maken met de dierenarts voor de zekerheid.
Ik ga die hg urine ook maar halen. Vind de lucht zelf ook echt niet fijn. Ben laatst, gewoon maar eerder naar bed gegaan, volgende dag die spray en groene zeep gehaald...

Hij leek wel heel blij met de grotere bak. Is sindsdien niet meer op de oude geweest...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:40

Heb je biotex in huis? Biotex werkt voor dit soort dingen beter dan groene zeep omdat biotex een enzymereiniger is die de geur van urine ook goed afbreekt.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:53

Nee, een biotex. Maar volgens mij voor die prijs prima te halen. Ga ik dus ook zeker nog even doen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:30

Urine van katten kan erg ruiken.
Bank afdekken met een vuilniszak voor de nacht?

Zo’n kartonnen rondje met bal heb ik bij de Action gekocht.
Vermaken ze zich prima mee.
Ren is weg, kittens klommen eruit.

Arme pluizebol die uit de kast is gevallen.

Nog armere planten. Katten in kwestie hebben geen groene pootjes.

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:28

Ik zou terug gaan naar de winkel Luuntje, er hoort een dozijn in die doos te zitten en dit zijn er maar twee

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:16

Vervelend kattenpis ergens uit krijgen is echt enorm lastig. Dierenarts bezoek is sowieso een eerste stap. Stres kan dit ook veroorzaken (bijv door kinderen die beneden sliepen maar dat is lastiger te doorbreken.

Oei luuntje zou een klacht indienen dat eierdoosje is bevat veelte weinig.

Als er op schoot geen plek is <3
Afbeelding