Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:53

Yes 2 keer CACIB behaald. Ze mocht 2 keer komen voor nominatie best in show maar dat werd een andere kat.
Super dagje gehad t kind lekker verwend en nu lekker op de bank.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:06

Xoran gefeliciteerd.
Knappe dame heb je.

Superman in de zon.
Bij snel kijken leek het of hij een rode cape had.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:30

Gefeliciteerd met het resultaat

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:53

Gefeliciteerd met je resultaat, wat betekent het? (Sorry ben echt een leek in katten land)

Lio begint zich gelukkig steeds meer op z’n gemak te voelen, voor iemand die niet veel met katten heeft vind ik hem toch geweldig en zit ik altijd lekker met hem te kroelen :')
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:57

Gefeliciteerd met het mooie resultaat Xoranlover! Kan ook niet anders met dat mooie koppie :D

Lieve Lio, wat leuk dat hij zo komt knuffelen!

Thanks Tarzan, ze zijn ook echt heel leuk :) Lucas wilde vandaag met me stoeien, zat me steeds uit te dagen en mijn voeten aan te tikken :') Ik heb nachtdienst gehad en probeerde nog wat uit te slapen. Aangezien beide meneertjes het bed hadden uitgeroepen tot worstel arena kwam daar niet veel van terecht.

Nu mag ik op karakter nachtdienst nummer twee gaan werken, en deze rode grapjassen liggen lekker te chillen op de bank.

Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:01

Elani was al kampioen daar had ze 3 CAC punten voor nodig. Dus nu zit ze in de kampioensklasse. Ze heeft nu 3 punten nodig die CACIB genoemd worden. Daarvan mag ze er 2 in NL halen en 1 moet in het buitenland gehaald worden. Als ze die haalt is ze Internationaal kampioen.

Dan heb je de Fife show ingedeeld in 4 categorieën. Wij zitten in categorie 4. Daar zitten onder andere de Somali, Abessijn, Rex, Devon Rex, SkillkirkRex, Blauwe rus, Siamees, Thai en nog een paar rassen in.
Elke categorie is ingedeeld in klasses. Open klasse, Kampioensklasse enz. ook gecastreerde katten kunnen mee doen in hun eigen klasse. Per Categorie en per klasse wordt er dan gekeken welke poes het beste is, welke kater het beste is, welke junior het beste is en welke kitten het beste is. Die strijden dan samen tegen elkaar voor best in show.
Als de best in show katten verkozen zijn gaan die tegen elkaar strijden om Best of Best. Daarna gaan alle Best of best van alle categorieën tegen elkaar voor Best over al. Die kat is dan de beste kat van de show.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:12

Xoranlover Gefeliciteerd.

Met 1 van de kitten zou ik het wel aandurven om op Show te. Die zijn stoer en brutaal gok zo dat die het geweldig gaan vinden.

Mama is gewoon een te grote bange poepert.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:25

Dank jullie wel allemaal.

Ik hoop uiteindelijk dat ik met Elani en een kitten van haar kan gaan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:23

Gefeliciteerd xoranlover! Mooie uitslag!

_Tarzan volgens mij is Lio een heerlijke knuffel kat! Heerlijk in het zonnetje lekker kroelen <3

Snadrem is het nog gelukt met je nachtdienst? Wel heerlijk 2 van die monsters in bed <3 Op dat moment misschien niet het meest handige, ook van Lucas het uitdagen niet :') , maar wel echt heel leuk! Ik vind het nog steeds jammer dat mijn vriend ze absoluut niet op de slaapkamer wil..

De 2 dames lijken inmiddels aardig gewend in huis <3 Het zijn echt hele knuffelige schootkatjes, liggen het liefst uren samen op schoot, als ze niet in terror modus zijn dan :') Ze zijn echt wel heel erg brutaal en ondernemend, zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt. Stiekum moet ik er ook wel om lachen hoor. Niks in huis is veilig, tot en met het stuc op de muur aan toe :') Ik heb mijn handen vol aan ze, maar ze zijn zooo leuk.
Ik kan zelfs niet 2 tellen op de wc zitten, dan staan ze al aan de achterkant tegen de wc pot aan.. Doe jij daar? :') Ik had dus al gezegd tegen mijn vriend dat we de klep van de wc maar naar beneden moesten houden. Vergeet ik het zelf een keer :o, ga naar de winkel, kom terug, was er dus al 1 in de wc gepletterd. :roll: En natuurlijk ga je dan als zeiknatte kat gelijk in de kattenbak zitten.. Echt alles zat onder hahaha. Maar goed, ze zijn dan wel weer lief en braaf genoeg om ze ook weer schoon te maken <3

Dit is toch te schattig zo

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:42

Butch had gisteren avond ook nog handige actie en dan precies op het moment van doortrekken was dus natte kat. _O-

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:43

Hahaha Marcella de mijne zijn dus niet de enige met dit soort acties _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:43

Lio is gewoon te leuk. Sommige katten klikt het gewoon mee.

Oef 2 rooien slapen en jij werken. Spoken.
Is het gelukt om wakker te blijven?

Muppet wat een knappe haarballen.
Fijn dat ze zich zo thuis voelen.

Xoran dekkater meneer showt ook voor titels.
Wellicht kom je hem een keer tegen met Thai Spadino.

Ares eet vlees en is zelfs harde brokjes gaan eten.
Is ook weer zwaarder dan zijn zusje.
Athena blijft een portret. Nieuwsgierig en bemoeizuchtig. Ares is meer verlegen maar komt ook graag op schoot liggen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:56

@luuntje kan zomaar. Maar dan ligt het eraan of ie FIFE showt of onafhankelijk. En buiten dat ik heb niet zo heel veel contact met fokkers en eigenaars van andere rassen tenzij ze naast ons zitten. Maar je merkt een beetje dat mensen vam dezelfde rassen eelkaar opzoeken.

Nu showen wij niet persé voor titels. De somali en abessijn is niet zo’n bekend ras. Door te showen willen wij ons ras laten zien en het ook aan het publiek laten zien en zo wat bekender maken. En dan is het leuk als je kat het goed doet maar niet de hoofdreden. Ook showen we om te kijken of we met onze fokplannen op de juiste weg zitten ten aanzien van de rasstandaard. Nu willen ze steeds extremer. Dus bijna elke show is her oortjes moeten groter. Katten moeten kleiner. Kan zijn maar niet bij mij. Ik vind het nieuwe type abessijn niet mooi. En doe daar niet aan mee. Een kat moet wat body hebben en niet zo ielig zijn. Ik denk ook dat we heel erg op moeten passen met het fokken naar extremen. Ze huidige siamees (orientel short hair) is zo in het extreme gefokt dat ze gewoon niet meer gezond zijn. En dat vind ik een kwalijk iets (uitzonderingen daargelaten he).
Maar het wordt aangemoedigd op show en beloond want ze winnen alles. Maar goed dat is een andere discussie :')

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:00

Eigenlijk bizar dat men extreem wilt fokken ten koste van de gezondheid.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 15:10

Gefeliciteerd Xoranlover!

Wat zijn ze leuk, muppetmayo!! <3

Toch wel een mijlpaal behaalt met Moos afgelopen paasweekend. M'n vriend was bij mij en hoewel Moos wel een stuk socialer is geworden, ging hij nooit bij hem op schoot liggen, altijd bij mij of tegen 1 van ons aan. Maar dit weekend ging hij uit zichzelf wel 3x bij m'n vriend op schoot liggen om zich te laten aaien. Zo blij mee! :D
Afbeelding

En waarom zou je op je krabpaal gaan liggen als dat ook op de eettafel kan? :+

Afbeelding

Zonnen..
Afbeelding

RAWRR!! ~~}>
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:55

Mooie Moos!

Vanmiddag zijn we bij de dierenarts geweest. Ze heeft een terugval in haar voedselallergie. Ze heeft nu een injectie gehad met ontstekingsremmer en tegen de jeuk.
Ze schijnt de voedselallergie al sinds 2017 te hebben zag ik in het kleine dossier wat ik had meegekregen.
Over 2 weken moeten we weer terug.
Tot nu toe zijn de volgende opties gegeven:
Of solensia injectie en iets erbij
Of een soort druppeltjes.
Of haar klachten zijn stress gerelateerd en dan is ze gewoon niet op haar plekje bij mij. (Hoewel me dat sterk lijkt aangezien ik op het bijten en krabben na geen andere dingen zie)

De druppeltjes zijn erg prijzig(120 euro per flesje)

En ze was helemaal niet afgevallen, zelfs niet met minder geadviseerd voer. Ze heeft nu speciaal obesipoes voer.

Over 2 weken ga ik verder kijken.

(Kan zijn dat ik het een en ander ben vergeten, maar wat ik wel weet is dat dit me veel geld gaat kosten)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:25

Afbeelding

Nee hoor, ze houden niet van zon

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:41

Haha zonnende katten. Lekker warm.

Moos bij vriend op schoot, dat is fijn.

Purny wat een gedoe die allergie.
Geen buurkatten of buren die stress kunnen geven?

Xoran dat fokken in extremen ben ik niet voor.
Raar dat zedat willen zien. Bij honden zijn ze bezig met verbieden van bepaalde rassen ivm gezondheid.

Ik ben lid van Traditionele Siamezen. Fokken naar het ouderwetse type.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:47

Scottish fold is ook niet meer toegestaan. Daar was men ook in doorgeslagen. Die ik dacht munchkin katten vind ik ook niks met die extreem korte pootjes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:07

luuntje schreef:
Purny wat een gedoe die allergie.
Geen buurkatten of buren die stress kunnen geven?

Nee niet dat ik weet. Mocht het over 2 weken niet verbeterd zijn dan is ze gewoon niet op haar plek bij mij.
Maar eerst dit aankijken. Ze lag gisteren zo lief bij me...

Er kwam ooit bij mijn oude dierenarts een persoon met een scottish fold. En daar werd van gezegd dat het een Britse Korthaar was.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:18

Gefeliciteerd xoran

Sterkte muppet met je 2 terrorkittens :+

Hopelijk verbeterd het snel purny

Wat fijn dat moos het zo goed doet.

Hier is vandaag Haru zijn grote broer Gin jarig. (En de baas) 4 jaar alweer lijkt wel gisteren dat hij hier als mini kwamAfbeelding
Ook alweer een jaar geleden dat ik foto's van hem heb laten maken wat gaat de tijd toch snel
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:43

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:34

Russisch bontkraagje! Heb er hier ook zo eentje. Laatst nog bij de DA. Meneer vertikte het om zich te laten onderzoeken op de tafel. Maar eenmaal in m’n nek gekropen mocht de DA wel even kijken naar z’n tanden, oren en naar z’n hart en longen luisteren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:06

Mooie sjaal. Lekker warm.

Gin is een knappe vent.

Purny nu dus 2 weken aankijken.
Hopelijk trekt ze bij.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:17

Luuntje wat fijn dat Ares inmiddels vlees en brokjes eet.

Xoranlover wat goed dat je met fokken je eigen "gevoel" aanhoudt in plaats van mee in het steeds extremere. Ik vind met veel rassen dat ze vrij ver doorfokken idd.

Robinxfellow knappe knuffel Moos <3 Wat leuk dat hij nu toch op schoot komt liggen!

Purny ik hoop dat de behandeling aanslaat bij Nova.

Luxorvalkje heerlijk zonnen <3

Ryukapple nog gefeliciteerd met Gin *\o/* Wat een knapperd ook!

Marcella heerlijk zo'n sjaal <3