Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb een tijdje een mereltje verzorgt en nu die uitgevlogen is, is het zo stil in huis haha!
En ik zou natuurlijk me eerst ook beter moeten verdiepen in valkparkietjes voor het echt zo ver zou zijn. Maar ze zijn echt super tof en ik lees gewoon nog lekker mee *terug onder mee-lees-steen* Iris82 schreef:@Cayenne, wat ik me nog afvroeg.
Ik zag laatst een overzichtje van je van de koppeltjes.
Maar hoe weet je nou dat dat wat jij in je hoofd hebt ook zo gaat gebeuren? Wie zegt dat ze zelf ook op die manier gekoppeld willen worden? Loop je niet het risico dat ze ipv jouw beoogde partner, een andere uitzoeken?
Valkparkieten zijn in de meeste gevallen monogaam, maar het gaat idd weleens mis. Er zijn momenteel tenminste 4 'echte' koppels.
Jade was in het nest gesprongen (hij is ontzettend nieuwsgierig) en Amor wilde zijn jongen verdedigen, dus die ging er achteraan. Van schrik kon Jade de uitgang van het blok niet meer vinden. Ik was op dat moment binnen en hoorde een hoop kabaal en geroep, dus naar buiten gerend en heb Jade eruit gesleurd
Het is nog een pubervalk en die moeten het echt nog leren.
Dat was zo grappig
Cayenne schreef:Wondje is maar heel klein en oppervlakkig hoor. Het zal net een nageltje zijn geweest die erlangs geschaafd is. Het bloedde eigenlijk ook net niet.
Jade daarentegen trekt wat met zijn poot en ging meteen heel sneu met zijn kop in de veren. Die is flink geschrokken. Maar het toont maar weer aan hoe goed de ouders voor hun kinderen zorgen. Niet leuk voor Jade, maar wel een hopelijk wijze les.
Als het nog een keer gebeurd, dan haal ik hem uit de voliere, maar ik geef hem nu even het voordeel van de twijfelHet is nog een pubervalk en die moeten het echt nog leren.
hopelijk is hij niet hardleers

De volgende keer maar even wat lospeuteren.
Het is zo'n schat van een dier, 19 daagjes oud!