ik zou willen dat ik nog meer ruimte had hi hi heb nu plek voor een aquariumbak van 80 cm en 1tje van 60 cm duurt gelukkig nog een tijdje voordat ze zo groot zijn hifi.. maar kan anders vast nog wel een plekje ergens vinden voor een bakje
StalNollie
Geplaatst: 17-08-13 21:05
mischien leuker om de topics apart te houden. wil deze slakjes graag volgen maar kan het zo moeilijk uit elkaar houden met 2 door elkaar. en voor ts ook wel wat leuker natuurlijk
ik vind het wel handig dat ik ze beide op 1 topic kan volgen jammer dat ik nog niet op mijn eigen woon , ik vind ze zo leuk . nou zou er misschien wel een bak op de vogel kooi passen , maar helaas vrees ik dat dat straks niet meer gaat als de andere kooi ook naar binnen komt .
hij was lekker aan het eten Nu zitten ze trouwens gezellig samen in de deksel (en daar heb je dan een joekel van een tank voor, zodat ze gezellig in de deksel kunnen gaan zitten)
ze worden al groot zeg, wat geef je die te eten? die van mij zitten nu bijna tegen de 2 cm aan met hun huisje. iemand trouwens nog een of ander heerlijk recept wat ik kan maken voor mijn kleintjes?
@TS: Hoeveel heb je er nog over? en hoe groot zijn ze inmiddels bij jou aan het worden? Al een idee wat je met de overige slakjes gaat doen?
hier krijgen ze komkommer, sla en ook vlokvoer van de vissen. ook hebben ze wat van die groente gehad (lijkt op komkommer maar dan dikker/breder en kleiner.. geen idee hoe het ook alweer heet)
Ik heb op een slakkenforum gelezen dat in komkommer en sla erg weinig voeddingsstoffen zitten. Daarom krijgen ze dat hier niet zoveel. In hun bak heb ik wel tuinkers gezaaid, dus dat hebben ze onbeperkt tot hun beschikking. En ik wil dat ze een beetje gevarieerd leren eten.
Ze hebben hier trouwens ook nog de binnenkant van courgette gehad. Mijn moeder maakte gevulde courgette en ik heb de binnenkant mee naar huis gevraagd
net even naar de winkel geweest..en gezocht in de koelkast hier thuis. ze hebben nu peer, tomaat, basilicum en komkommer in hun verblijf liggen. ben eens benieuwd wat ze hiervan nu het lekkerste gaan vinden als ze kunnen kiezen.
ze mogen wel opzoek in de bak hoor..heb het hier en daar " verstopt" haha al zullen die slakjes echt niet bij zichzelf denken.. heee mijn eten is verstopt whaha