Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:48

Hahaha ik heb zestien jaar geleden al geleerd dat ik de handvaten moet doorknippen dankzij een Floris die met papieren cape de kamer af brak :') Handvaten had ik dus al meteen doorgeknipt, als je goed kijkt zie je het op de foto. Maar thanks voor de tip! Er zijn er dus meer die er ervaring mee hebben.

@robeer ik kan de Noren alleen maar aanraden <3 Ze zijn zo leuk pluizig en ondernemend!

Desalniettemin hadden we toch een kat in de zak -O-

Afbeelding
Maar dan wel een hele schattige :Y)

Wat een onwijs mooie fotos van Moos!! Zijn ogen knallen er mooi uit zo met die kleuren.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:18

Ohh hahaha mijn advies was dus niet nodig. Ik kon het niet zien op de foto’s, vandaar O:)
Ik vind noren echt leuk en dan vooral de amber ‘uitvoering’. Die is zo reuze interessant qua genetica. Maar buiten dat ook heel erg mooi. De tabby dan……de solid heeft dezelfde streepjes maar zo’n raar neusleertje :=
Maar zo wil ik ook wel een kat in de zak hebben hoor <3

Ik heb nu nog maar 5 katten…….3 ragdolls, 1 Turkse angora en 1 main coon. Dus een Noor kan er best bij. Alleen manlief nog even overhalen :') _/-\o_

@luuntje……heeft Beifong toevallig een stamboom van de Limbra Cat Club?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:37

:x :x :x

De cavia's zitten in de ren en mijn vriend heeft hun hok niet dichtgemaakt.

Langharige super pluizige alles-blijft-aan-mij-plakken-kat... Midden.. in... Het... Hooi :x :x :x

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:49

_O-

Dat wordt borstelen. _O-

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:58

Ooh wat een boeven.

Wij hebben weer veertjes dienst. Ik wordt standaard wakker nu met een kattenveertje in mijn bed.

Elani kan daar geen genog van krijgen om erachteraan te racen en ze terug te brengen maar ergens is het genoeg en ga ik slapen. _O- _O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:00

Oh ja leuk, die kattenveertjes! Lotje heeft er nooit naar omgekeken maar de meneertjes Pluis gaan er helemaal los op. Hilarisch om te zien hoe ze er mee rondsjouwen in hun bek, doet Elani dat ook?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:32

Afbeelding
Afbeelding

Haha ja doet ze ook. Maar zij aporteerd best veel speelgoed. Haar moeder ook trouwens.

Ik had onze sturdi hokken te koop gezet. Heb echt veel vragen gekregen of ik stopte met showen. Haha nee we stoppen niet we willen grotere sturdi hebben. Dus oude verkocht en nieuwe besteld :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:25

Hahaha die foto's :D Je hoort haar eigen David Attenborough al op de achtergrond

"Hier sluipt de illustere Somali-panterpoematijger uit Abessijniëstad met haar zojuist verschalkte prooi. Deze onverschrokken kleine krijger deinst voor niets of niemand terug. Met deze succesvolle jacht is ze verzekerd van een week lang eten, omdat ze dit veertje tot vervelens toe bij haar menselijke slaaf onder de neus zal blijven duwen. De Somali-panterpoematijger heeft deze symbiotische relatie tussen een Goddelijke entiteit en een tweebenige voedseldispenser tot het hoogste niveau weten te tillen: de Somali-panterpoematijger heeft zo toegang tot een oneindige voorraad eten en liefde, de tweebener krijgt als beloning een zeer gewaardeerd kattenveertje en zo nu en dan eens een gevangen insect."

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:00

Hahaha mooi verhaal! Maar zo gedraagt ze zich wel echt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:23

Hahaha Snadrem die foto's van de ondeugd in de cavia kooi :') Kun je niet beter de katten in de kooi laten en de cavia's los.. Scheelt ook een hoop omgegooide planten :')
Je schrijft zo leuk en beeldend, echt heel leuk om te lezen steeds! Doe mij trouwens ook maar zo'n kat in de zak <3

Xoranlaver die foto's met die veertjes <3 Die dingen zijn dus wel de moeite waard? Ik twijfel om een bestelling te doen voor de kittens straks.

Ik zag ook nog knappe Moos foto's! <3 Wat een mooie ogen ook!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:17

Alle kittens hier krijgen veertjes mee. Ze vinden ze tot nu toe allemaal geweldig. Zelfs mijn oudje van 11 gaat er af en toe mee aan de haal. Nishi en Elani vinden die dingen hier het leukste. Lanah speelt er alleen mee als niemand in de buurt is want Elani claimt ze :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:22

Bij mij vinden ze de veertjes niet zo leuk, ik had ze gekocht omdat het in dit topic succesvol leek, maar bij mijn katten geen succes. Maar deze dingetjes zijn hier des te leuker. Het ritselt en dat maakt ze erg interessant. Ook de volwassen katten zijn er gek op:
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:53

Bij mij is een propje zilverfolie ook een succes. Jackie kwam ze zelfs terugbrengen altijd

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:58

Hier lopen de 2 jongste ook rond met die veertjes. La diva de chocolate tikt er af en toe eens tegen aan

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:03

Knappe kat in zak.

Knappe veren vangers.
Haha als de baas van huis is duik je het cavia hok in.

Mijn katten vinden de veren niet zo leuk.
Knisper ballen ook niet.
Muisjes wel. Grijze en witte.
Beifong gooit ze erg hoog.
Kittens spelen druk in de ren en zijn maar 1 gram aangekomen.

Robeer je hebt PB.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:49

muppetmayo schreef:
Kun je niet beter de katten in de kooi laten en de cavia's los.. Scheelt ook een hoop omgegooide planten :')

Het zou zeker schelen voor de planten. Ik denk dat de pootjes van Mickie en Lennie net te kort zijn om de planten aan te kunnen vreten :')

Toen we gisteren gingen slapen hoorden we voor de eerste keer beide katten miauwen bij de slaapkamerdeur. Het lijkt mij heel leuk als ze in de slaapkamer op bed komen liggen, maar de realiteit is dat ze vooral nog dingen in de slaapkamer gaan slopen s nachts. Denk aan een vaasje met takjes en zo, die moet natuurlijk kapot. Om die reden houden we de slaapkamer s nachts toch nog maar dicht. Maar ja, ze zaten wel echt te miepen bij de deur. Ik hoorde een paar keer een pootje krassen bij de deur, hele zielige hoge miauwtjes. Het was eigenlijk wel een beetje hartverscheurend zielig. Na een half uur bleek mijn vriend toch ook nog wakker te liggen, dus ik vroeg hem of we de deur niet open moesten doen. "Nee joh, verwende beesten. Ze houden vanzelf op, dit moeten ze ook leren. Ze hebben alle ruimte."

Ja. Heeft ie wel een puntje natuurlijk. Maar na tien minuten hoorde ik nog steeds Lucas met een heel zielig, hoog en zacht mauwtje maar "mieuw.... mieuw..." Dus toen ben ik toch maar even gaan kijken bij de poezenkleuters. Wat bleek, Lucas zat opgesloten in het kleine halletje direct naast de slaapkamer :') en Victor zat aan de goede kant van de deur te kijken en roepen waar zijn broer nou was _O- Beesten wilden dus helemaal de slaapkamer niet in, maar de gang uit :roll:

Voortaan toch maar effe checken of we alle katten aan de goede kant van de deur hebben _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:56

Hahaha overkomt me hier ook regelmatig. Nu slapen ze bij ons wel op de slaapkamer. Kito was in het begin zo ontzettend bang alleen. Dat ik die op de slaapkamer op een matje naast bed heb gelegd. Dan was het oké. Toen met Zika erbij ook maar op de slaapkamer. En ja Zika is er niet meer maar de deur is gewoon open als we daar zijn. De dames kunnen hier ook deuren open en Kito is al 11 jaar niet anders gewend dus laat maar gaan. Ze gaan vanzelf ergens liggen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:40

Heerlijk Xoranlover! Gaan we als het aan mij ligt hier straks ook gewoon doen :)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:05

Wie heeft over niet op de slaapkamer mogen??
Afbeelding
Zeer gezellig ochtend en avondritueel hier.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:01

Hier komen ze ook op de slaapkamer. We worden vaker wakker van de pijn omdat er een kat bovenop een van ons ligt :')
Of tussen de benen onder de dekens gebeurt ook.

Veertjes zijn hier niet de favoriet. Hier zijn het de krinkel balletjes, boinks en visjes :=
Alhoewel Nina dol is op lipjes van drinkverpakkingen. Wel handig. Voor haar hoeven we dus geen extra speeltjes te kopen :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:04

Hier mag de kat niet in de slaapkamers. Maar ik laat m er af en toe wel neuzen in de hoop dat dat de muizen afschrikt.

Spelen doet hij echt met alles. Stukje papier, plastic, touwtje, lego blokje, knuffels van de kinderen, sokken... hij racet er het hele huis mee door. Springt regelmatig met vier voeten in de lucht om daarna als een raket overal op en onderdoor te rennen...
Kinderen leren wel opruimen. Anders zijn ze het kwijt aan de kat!

Kan hier ook zo genieten van de foto's van kleine pluizenbolletjes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 22:06

En dan zet je een tweede bak erbij... kijkt ze er niet naar om :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 22:45

@ Robeer en Luuntje

Ik houd veel opties open. Een bengaal zou ook kunnen bijvoorbeeld. Maar je moet maar net wat treffen wat past. Laatst ook een dier gezien. Kater, maar klein van stuk. Helaas erg onderdanig. Eentje van mij kan best bitchen. Als haar zus op schoot ligt en zij wil daar liggen gaat ze er gerust bovenop staan. Of ze kruipt ertussen en duwt haar millimeter voor millimeter weg. Dan krijgt ze op een gegeven moment gewoon een mep van de ander. Ze hebben nooit echt ruzie. Maar lelijk doen ze af en toe wel. Zo’n beestje kwijnt hier gewoon weg

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 23:23

@luxorvalkje

Klinkt alsof je 2 opties hebt. Of je gaat alleen uit van het karakter van een kat of je zoekt binnen een bepaals ras naar het juiste karakter.

Wat jij omschrijft herken ik hier ook. De zusjes kunnen niet met maar ook niet zonder elkaar. Die kunnen flink heftig spelen maar ook rustig naast elkaar liggen slapen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:07

Mijn zussen zijn ook aan elkaar gewaagd.
Al zei mijn man dat Azula nu ze moeder is meer de leiding neemt.

(Thai) Siamezen vind ik erg leuk. Zijn ook aanwezig. Stapelen ook graag.
Bengaal is denk ik sterker qua karakter.