Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Mooi Powerreiner!
Het is zo te zien geen geparelde, maar wel split voor gepareld. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar ik zou zeggen dat het een man is
Zojuist maar alvast een advertentie voor de jongste op BoktMarkt geplaatst. Op die manier kom ik niet in de verleiding om hem zelf te houden. Hij is echt heel gaaf getekend en het is nu al een verschrikkelijk lief dier (ook al is hij nog maar 17 daagjes oud), maar ik kan hem echt niet houden. Dan heb ik er 4 uit 1 familie en dat is echt teveel.
Uiteraard mag hij pas over een week of 6 verhuizen, maar op deze manier kunnen geinteresseerden hem blijven volgen
Jans schreef:Op die eerste foto, links in de ringen, die onderste, nieuwsgierig
Ja, dat is Hermes. Die wil altijd alles weten. Ik heb het idee dat hij best redelijk hoog in rang staat ook. Zo interessant om te zien wie dominant zijn en wie absoluut niet
Maar nee, ik vind 12 voorlopig echt genoeg!
Amable schreef:Kunnen Valkjes goed bij katten, heeft iemand daar ervaring mee?
Wel goed afgelopen gelukkig. En valken vinden in de meeste gevallen katten niet eng (en zien het gevaar dan soms ook niet. Daar zijn ze te goedgelovig voor). Hier lopen ze er recht op af en ik heb een valk die ooit bovenop een kat is geland, die gelukkig niet geinteresseerd was 

Amable schreef:Fleur vangt graag muizen maar is nog nooit met een vogel thuis gekomen. Ik denk eigenlijk dat een valk ook wel een erg grote vogel is voor een kat. Bij ons thuis kwamen ze ook niet verder dan een roodborstje. De hamster werd ook met rust gelaten als we erbij waren, tot die ene nacht dat de hamster ontsnapt was, die heeft zich de hele nacht aan het stuckwerk van de muur vastgehouden met 3 likkenbaardende katten onderaan. Ik denk dus vooral een kwestie van niet alleen samen laten. Maar het is dus niet zo dat de valk compleet in de stress raakt en blijft van het beeld van een kat?
Edit > Dat is natuurlijk een manier Shirley

(En ik had bijna een hartklap van schrik te pakken
).
Ik had in huis trouwens een stevige kooi die wat hoger stond en die een kat (zelfs als hij er tegenaan zou springen) niet open krijgt. Dat scheelt ook al een heel eind
De ene vogel is de ander natuurlijk niet. Maar ik heb twaalf valken en er is er niet één die hysterisch op de kat reageert wanneer hij langs de voliere loopt.
Heeft ie de stress overleefd? 

Hij was wel erg moe.