Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muppetmayo

Berichten: 3411
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:10


xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:19

Aah wat leuk!

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:42

@ muppetmayo. Leuk! Welke 2 zijn het geworden? Ik vind donya zo’n leukerd

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:52

Luuntje wat worden het al echte poesjes, wat gaat dat snel he? Ze zijn leuk.

Xoranlover wat een prachtige kater is dat. En van de kittens vind ik de laatste heel aandoenlijk.

Muppetmayo wat leuk, alvast veel plezier met ze.

Ik weet niet wat het is met Oscar.. het maakt niet uit wat hij doet, al heeft ie jeuk aan zijn bips, hij staat gewoon altijd schattig op de foto.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

muppetmayo

Berichten: 3411
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:56

caro29 schreef:
@ muppetmayo. Leuk! Welke 2 zijn het geworden? Ik vind donya zo’n leukerd


Donya en Dolce komen bij ons wonen <3 Qua karakter passen ze beiden erg goed hier, daarnaast bleken ze veel met elkaar op te trekken. Eerst wilde ik 1 van de kittens en dan nog een Noor erbij maar 2 zusjes is eigenlijk ook wel heel leuk. We waren er hier dus best snel uit dat ze samen mogen komen.

Ik heb vandaag gelijk ook maar een nieuwe krabpaal gekocht, dan kunnen ze straks lekker klauteren en op de uitkijk liggen bovenin :D

Wat een lieve foto's Muronia <3

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:45

Volgens mij is Nova aan het dementeren. Gisteren kwam ik thuis van mijn ouders en ze heeft de hele avond zitten mauwen. Op een gegeven moment kwam er een aantal keren een andere soort mauw uit. Als ik haar riep was het over en begon ze even later weer. Ook was ze onrustig, veel heen en weer lopen.
Als ik ga douchen wacht ze altijd netjes in de keuken. Ineens stond ze nog voor dat ik in de douche was geweest achter me.

Zou ze dit gedrag vertonen omdat het lente wordt of omdat ze aan de pijnstillers zit?

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:37

Ze is gecastreerd/zou niet krols kunnen worden? Luna is ook heel mauwerig als ze krols is en zet dan ook regelmatig een ander stemmetje op.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:39

Muronia schreef:
Ze is gecastreerd/zou niet krols kunnen worden? Luna is ook heel mauwerig als ze krols is en zet dan ook regelmatig een ander stemmetje op.

Is geholpen

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:43

Oscar is knap.

Muppetmayo ik ga in je topic kijken.

Spoken van mij willen niet op de foto.
Groen denkt, bekijk het maar.
Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:49

Arme Nova.

Leuk muppetmayo!

Oscar <3

Hier helaas een minder goede ervaring.
Ik zoek nog een nieuwe aanvulling voor mijn twee poezen. Het hoeft geen kitten te zijn, een iets oudere poes mag ook zolang maar wordt voldaan aan energiek, knuffelbaar karakter en niet te zwaar/groot.
Veel vragen gesteldover een poes van 1,5 jaar oud. (Was niet geschikt om mee te fokken, dus deden ze haar weg). Kreeg uitgebreid antwoord. Toen was ze opeens gereserveerd. Toen toch weer niet.
Daarna mijn hele thuissituatie toegelicht en alles over mijn dames opgeschreven aangezien men daarom vroeg. En nog voordat ik op verzenden klikte kreeg ik alweer terug dat ze gereserveerd was.

Daarna maar zo gelaten. Ik wil een 'partner in crime' voor mijn beestjes en dat moet een match zijn. Ook kwa karakter. Maar als dat je blijkbaar niet voldoende interesseert of je wilt daar de tijd niet voor nemen dan liggen onze prioriteiten blijkbaar anders. Deze persoon is nu boos omdat ik geen interesse meer heb. Andere mensen hebben afgezegd, daar kon diegene toch niks aan doen?
Misschien niet, maar voordat ik mijn poezen mocht halen moest ik ook mijn verhaal doen. Een keer op visite komen om de kittens te zien en na 15 weken kreeg ik ze mee.
Ik vind het alleen maar normaal dat je daar zorgvuldig mee om gaat. Maar als ik mijn verhaal moet doen en je ben in mijn ogen bezig om haar onder te brengen bij de eerste die haar mee wil nemen, dan hoeft het niet.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:53

Sowieso ga ik het woensdag vragen als we op controle moeten. Maar ik vroeg me af of mensen dit herkennen.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:02

Hahaha dat tongetje!

@purny, hoe oud is Nova nu? Dat "doelloos" miauwen kan duiden op dementie, maar ook op een ander ongemak. Zo lastig dat er geen vertaling mee komt he. Ik herken het ook vanuit Lotje, die deed dat ook. Dat was met name savonds en snachts. Leek af en toe net alsof ze je even kwijt was, want als je haar dan riep dan kwam ze aanrennen alsof je een week met vakantie was geweest.

Hier gaat het goed met de rode kwajongens. Ze worden allebei steeds aanhankelijker dus dat is wel erg gezellig. Ze laten de cavia's al wat meer met rust aangezien mijn vriend twee avonden met de plantenspuit heeft zitten waken. Lucas is er van overtuigd dat de cavia's sproeien dus hij houdt nu wat meer zijn afstand. Het scheelt een hoop "katten uit de ren pakken", maar we blijven er goed waaks op. In de tussentijd maken de meneertjes dankbaar gebruik van de caviakooi als de cavia's er niet in zitten, want het blijft kennelijk de allertofste plek van ons huis.
Afbeelding

Victor kwam van de week ook even poolshoogte nemen bij de cavia's toen ze op schoot zaten
Afbeelding

Lucas had gisteravond uitgevonden dat de horizontale spijltjes die we in de kast hebben gemonteerd om de whiskey flessen van mijn vriend af te schermen, stevig genoeg geplakt zijn om in te klimmen. Ik was oprecht trots op mijn eigen vakmanschap. Tot Lucas hoog genoeg kwam en de rieten plantenmand die bovenop de kast staat gebruikte om zich aan op te trekken. Daarmee abseilden zowel Lucas, de mand, de Zamioculcas en alle potgrond naar beneden en het was een grote rommel. Katten helemaal blij want met aarde kan je fantastisch leuk spelen en ik maar hopen dat mijn buren de stofzuiger niet hoorden zo laat op de avond :') Leuke bijkomstigheid is dat deze plant op de site van Plantsome ook Lucas heet :')

Afbeelding
Afbeelding

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:16

@Snadrem: Nova is volgens de papieren 12. Kan ook zo zijn dat ze ouder is.
Lichamelijk is ze op de beginnende artrose in orde. Bloedbeeld is goed

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:56

Heb geen ervaring met dementie.
Geef oscar wel gelijk hoor met bekijk het maar. <3
Luxorvalkje ooit kom de juiste match echt wel langs kost soms even tijd.
De 2 rooie broers die langs komen inclusief vliegende bloempot met inhoud.

Nou hier zijn 2 van de 4 gecastreerd gisteren, maar kan er weinig van merken. :+

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:53

Misschien weet iemand hier het trouwens, want ik krijg het zo snel niet gevonden. Als ik gedoucht heb, zitten beide katten binnen no time op de natte douchevloer. Lucas om plasjes water te drinken en die snap ik nog. Maar Victor gaat uitgebreid in de plassen water liggen rollen en zich daarna op zijn gemakje helemaal wassen op de badmat.

Nou weet ik dat katten de badkamer vaak fantastisch vinden want dat was met de vorige katten niet anders, maar zichzelf drijfnat rollen is voor mij een nieuwe. Waarom doet ie dat?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:04

Snadrem schreef:
Misschien weet iemand hier het trouwens, want ik krijg het zo snel niet gevonden. Als ik gedoucht heb, zitten beide katten binnen no time op de natte douchevloer. Lucas om plasjes water te drinken en die snap ik nog. Maar Victor gaat uitgebreid in de plassen water liggen rollen en zich daarna op zijn gemakje helemaal wassen op de badmat.

Nou weet ik dat katten de badkamer vaak fantastisch vinden want dat was met de vorige katten niet anders, maar zichzelf drijfnat rollen is voor mij een nieuwe. Waarom doet ie dat?

Hier nog eentje. Alleen gaat nova niet liggen maar gewoon de plasjes opdrinken. Alleen dit pas als ik toestemming heb gegeven dat ze de douche in mag...
En ben ik niet op tijd volgens haar dan gaat ze heel demonstratief in de douche liggen :')

muppetmayo

Berichten: 3411
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:08

Luuntje Groen is leuk! <3 Het is toch heel leuk om op de foto te gaan? ;)

Lastig is dat he luxorvalkje, dan doe je moeite en dan krijg je zo'n antwoord. Mijn ervaring is dat alles heel snel gaat/weg is momenteel. Ik hoop dat er alsnog een leuke match voor je voorbij komt!

Snadrem ik vind je cavia katten echt heel leuk <3 Ik zie Lucas al helemaal gaan aan de zijkant van de kast/bovenop de planten :') Super leuk dat ze zo aanhankelijk worden tussen al het donderstralen door!
Geen verstand van katten en plasjes water overigens. Mijn oude katten moesten helemaal niks van water hebben.

Purny volgens mij zijn er meerdere redenen waarom katten gaan mauwen, zou het idd geen ongemak kunnen zijn? Dementie kan op die leeftijd ook altijd natuurlijk. Ik hoop dat je woensdag wat verder komt.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:28

Ja @muppetmayo, het was een fenomenaal gezicht. En resultaat := Ik ben net maar even een flink zware bloempot gaan halen en een nieuwe plant. Dat een Zamioculcas geen klimplant is wist ik, maar het blijkt ook geen valplant te zijn. Misschien herstelt hij nog een beetje in de vensterbank van de rommelkamer bij de andere plantenkneusjes :)

De papieren tas van de Kruidvat werd ook weer gewaardeerd. In tegenstelling tot de zachte mandjes die gemeden worden alsof daar een pandemie in heerst.

Afbeelding
Lucas was net wakker :')

Afbeelding
"Wat heb jij daar?"

Afbeelding
Victor maakt even ruimte voor zijn broertje. Effe de boel weer stretchen hoor.

Afbeelding
Afbeelding
En Lucas ontdekt dat ie toch wel een heel tof plekje heeft gepikt van zijn grote broer :)

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:53

Muller dank je wel.

Ondankbaar zijn katten.
Mandjes en speelgoed alles wordt aangeschaft.
En ze spelen liever met het verpakkingsmateriaal.

Luxor wat zoek je voor kat?
Poes, jong, ras?

Katten en water.
Mopjes drinkt graag regenwater van een schep of stoel. De Siamezen willen schoon water.

Rollen over een badmat kende ik nog niet.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:39

luuntje schreef:
Luxor wat zoek je voor kat?
Poes, jong, ras?


Ras is van ondergeschikt belang. Geslacht ook (die van mij zijn geholpen en ik ben niet van plan te gaan fokken. Dus ik zou er een knip in laten zetten mocht dat nog niet gebeurd zijn).

Mijn dames zijn beiden cornish rex, inmiddels 5 jaar oud.
Zij zijn erg energiek. Nog elke dag spelen en achter elkaar aanzitten of op insecten jagen.
Ik woon drie hoog, dus het zijn binnen katten.
Beiden zijn ook enorme knuffels. En soms net konijntjes, ze graven zich helemaal in in dekentjes. En ze vinden het heerlijk om bij iedereen op schoot te liggen en aandacht te krijgen.

Ze zijn wel kleiner dan een gemiddelde kat. Rank modelletje van 3 kg. En aangezien ze graag spelen en stoeien is het denk ik niet wijs om daar iets als een maine coon tegenover te zetten. Dat zullen ze best lekker vinden om tegenaan te liggen in de nacht. Maar het verschil is dus gewoon te groot.

robinxfellow

Berichten: 821
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:10

Wat zijn Lucas & Victor toch een leuk stel! :D

Moos de afgelopen dagen weer voor de lens gehad lekker in het zonnetje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:31

@snadrem….ik kom even onder m’n meeleessteen vandaan om je een tip te geven over de papieren tas. Knip de handvaten een keer door. Zo kunnen ze niet verstrikt raken in die handvaten en in paniek het hele huis doorrennen met een papieren tas achter zich aan :=
Spreek uit ervaring :o
Ik vind het overigens wel twee prachtige kerels hoor. Een noortje staat toch nog wel op m’n lijstje….ergens…..ooit. Maar goed ik wil eigenlijk ook nog wel een Turkje en misschien nog een Coontje.

Luxorvalkje….. Is een Burmees niks voor bij je rexen? Dat is ook een heel gezellig ras, echte kletskonten.

Wat is Moos toch een prachtig zwart-witje. Daar heb ik ergens toch wel een zwak voor hoor. Volgens mij is ie best fotogeniek :D Mister I’m sexy and i know it…….. <3

luuntje

Berichten: 14046
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:51

Handvat doorknippen is slim.
Beifong moest laatst gered worden .
Tas om haar nek omdat ze in de papier bak was geklommen.

Knappe Moos.

Luxor en weer een Oosters type?
Zit je wel met hetzelfde qua energie en praten en gewicht.

Mijn Siamezen komen graag op schoot liggen.
Zijn ook heel onderzoekend. Stapelen vinden ze geweldig.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:09

Hier ook ervaring met kat in tas. God wat kon Jackie hard rennen met die 3 poten. En ik er achteraan.

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:32

Ja ook hier bekend met een kat die in paniek door het huis stormt met een tas achter zich aan wapperend. Sindsdien knip ik dus ook standaard de handvaten door, voordat ze hem krijgen :D