Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:33

Emj_23 schreef:
Ik heb een keramieken kattenfontein van Miaustore. Die heeft 3 verschillende drinkniveau's en drinken ze goed uit. Als hij uitstaat (als het water te laag is of de stekker eruit) dan krijg ik ook echt commentaar van de katten dat ik er iets aan moet doen. Ze zijn niet goedkoop en ik heb al een keer een nieuw pompje moeten bestellen, maar je hebt verder geen filters nodig.

Purny, die lage bak die wordt voorgesteld zou ook mijn keus zijn. Wat voor grit heb je in de andere bak zitten? Ik gebruik twee verschillende soorten, 1 meer traditioneel grit wat heel goed klontert en 1 bak met almo nature, dat is heel zacht en fijn en klontert ook heel goed. Dat is wel kostbaar, maar ik doe lang met een zak. Ik schep dan elke dag alle bakken uit. Ik heb er 1 tussen zitten die het naast de bak zit als ze de bak niet mooi schoon vindt.

Ze heeft nu houtkorrels van de appie.

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:45

Purny je zou een andere en lagere bak kunnen proberen met grit.
Dan kan ze kiezen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:08

Purny. Weet je wat voor grit ze voorheen gewend was? Misschien zou dat kunnen helpen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:19

nafkedemi schreef:
Purny. Weet je wat voor grit ze voorheen gewend was? Misschien zou dat kunnen helpen.

Ze was het allebei gewend bij het asiel zeiden ze.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 12:25

Hier waren de houtkorrels geen succes. Papier ook niet. Voor de katten niet en voor mij niet. Grit en dan liefst lekker fijn gebruiken ze het liefst. Hoe meer het uitloopt hoe fijner ze het lijken te vinden en een goede dikke laag, zodat ze een mooi gaatje kunnen graven. Ik kijk bij zooplus, veel reviews en je kan de kiloprijs makkelijk vergelijken. Ik wissel regelmatig af, bijv. sanicat, biokat, extreme classic, cat san en bij mijn laatste bestelling professional Classic. Allemaal prima.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:17

xPareltje schreef:
Hebben hier mensen toevallig een drinkfontein? Zo ja, wat is jullie ervaring hiermee?

Wij hebben ook zo’n exemplaar, zodra er een gieter voorbij komt duwt ze haar kop eronder. Loop je naar boven, sprint ze je op de trap voorbij om in bad te gaan zitten wachten tot je de kraan aan zet. Wij dachten dus ook: we kopen een drinkfontein voor haar! Ze vond er geen reet aan -O-

Purny, wat vervelend! Hopelijk slaat de medicatie aan en heeft ze minder last.

Hier een vraagje. Onze katten kunnen vrij in de tuin lopen, deze hebben we afgezet met netten. Nou zit er dus een buurtkat die regelmatig komt buurten. Zowel Woezel als Pip gaan dan helemaal over de flos, schreeuwen, dikke staarten, heel gezellig *not*. Iemand tips hoe we die kat bij onze tuin weg kunnen houden? Hij kan de tuin niet in, maar zit dan op de muur, op de garage van de achterburen, of gister bij ons op de overkapping…we worden er gek van dat we dan onze katten naar binnen moeten halen, omdat iemand anders zijn kat niet op zijn eigen terrein houdt. Nat spuiten hebben we al geprobeerd, maar vaak schiet die al weg voordat we de kans hebben :roll:

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 13:51

Met sss cat proberen?

Hoewel je dan ook elke keer moet verplaatsen.

Ik heb daar ook een hekel aan dat mensen hun katten niet bij houden. Hoeveel ik ook van ze hou, ik wil geen vreemde katten bij mijn katten of kittens. We zijn nog niet klaar in de tuin dus kunnen ze nu binnen wandelen. Ik was een tijd terug met de tuinslang bezig zie ik de ongecastreerde kater van de overbuurman het gras op komen en beginnen te schijten… ja dag. Die heeft de volle laag gehad van de waterstraal. Heb hem daarna niet meer gezien. Vervolgens naar dr overbuurman en verteld dat ik het gedaan had. Vond ie niet erg maar stond iemand bij die werd me een partij kwaad… echt donder op met je ongecastreerde kater.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:11

Ik heb m’n tuin afgezet met schrikdraad. Naast dat het mijn katten na 1 poging volledig heeft ontmoedigd om nog eens een ontsnapping te wagen, houdt het de buurtkatten ook van de schutting af. Om van de ene schuur naar de andere te komen, moeten de buurtkatten een stuk schutting pakken met schrikdraad. Dat is ze kennelijk zo slecht bevallen, dat doorgaande weg over de schuurtjes/schuttingen bij ons achter niet meer gebruikt wordt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:21

Ik heb kater die pissen tegen mijn huis. Er lopen hier belachelijk veel krolse katten en katers aan de bosrand is het feest. Net de ontmpetingsplaats voor onbeholpen katten als ik thuis ben laat ik graag de hond even in de tuin als ik ze zie

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:20

Ik klap in mijn handen op buurkatten van de carport te jagen.
Zet ook weleens de tuinslang erop. Maar dan moet het niet te koud zijn.

Vreemdekatten voor mijn raam en op balkon en carport zijn vervelend.
In mijn afgesloten tuin ook. Al 2 buurkatten eruit moeten vissen.
Hebben ze geluk dat hond ze niet eerst zag.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:36

Heel eerlijk t boeit me vrij weinig of het koud is of niet. Moeten ze die kater maar castreren of binnen houden. Als die een keer naar binnen schiet met 3 open poezen ben ik de banketstaaf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:33

Dan is flat toch weer fijner heb op deze verdieping niemand met katten.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 02:23

Ik heb ook goede ervaringen met schrikdraad. Is even een investering maar daar heb je zoveel lol van. Als ik weer een huis met volwaardige tuin heb dan neem ik het weer.

@Druif_01, heb je die fontein wel geplaatst onder de luide en meermaals herhaalde mededeling dat DEZE FONTEIN VOOR DE SIER IS EN NIET VOOR DE KAT, KATTEN MOGEN HIER NIET NAAR KIJKEN LAAT STAAN AANRAKEN, DIT IS EEN KOSTBARE EN UITERST BREEKBARE FONTEIN VERBODEN VOOR KATTEN EN MINDERJARIGEN?

Als je dat niet hebt gezegd is het niet zo gek dat ze er niet naar om kijkt.

Ik gebruik hier nu al jaren een stevige glazen vaas als drinkbak en iedere keer dat ik hem neerzet, zeg ik "afblijven!!!"

Werkt als een tiet.

Ik kom net thuis uit mijn werk na flink wat overuren en ik denk dat Victor gedacht heeft dat ik ergens onderweg gesneuveld was of zo. Hij is me helemaal plat aan het knuffelen <3

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:14

Voelde me gisteren wat schuldig. Mevrouw had zowat de hele ochtend liggen pitten in haar hangmat.kwam eruit toen ik naar het werk moest. Werdt ook ernstig begroet met miauwen en knuffel toen ik thuis kwam na 8 uur werken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:57

Heerlijk knuffelen met je kat.

Ik heb hier een grote waterbak in de woonkamer staan. Drinken hond en katten uit.
In de badkamer staat een waterbak, drinken hond en katten uit. En in de afgesloten achtertuin staat een waterbak.

Zo lief dat wanneer de kittens piepen dan maakt Azula prr geluiden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:14

Lief is dat ja. <3

Alexia is nu regelmatig fanatiek aan het spelen met haar kinderen. Butch gaat langer blijven gezien zijn toekomstige baas op vakantie gaat.

Nu vroeg die wat de kosten zouden zijn om langer te laten blijven. Heb geen flauw idee.

Nu zit ik ook te twijfelen om kosten castreren vooraf betalen mogelijk is. Maar voel niet goed, maar zit een beetje financieel. :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:03

Marcella vragen om bedrag vor castratie alvast te betalen kan altijd.
Hoe lang gaat Butch langer blijven?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:30

6 Maart mogen ze weg (14 weken) en 28 april ophalen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:34

Snadrem schreef:
@Druif_01, heb je die fontein wel geplaatst onder de luide en meermaals herhaalde mededeling dat DEZE FONTEIN VOOR DE SIER IS EN NIET VOOR DE KAT, KATTEN MOGEN HIER NIET NAAR KIJKEN LAAT STAAN AANRAKEN, DIT IS EEN KOSTBARE EN UITERST BREEKBARE FONTEIN VERBODEN VOOR KATTEN EN MINDERJARIGEN?

Als je dat niet hebt gezegd is het niet zo gek dat ze er niet naar om kijkt.

_O- ja verd*mme, kom je nu mee…niet gedaan dus en die waterfontein is alweer weg…

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:45

Ik heb 3 waterbakken door het huis staan, maar Luna drinkt het liefste uit de kraan. Mevrouw gaat naast de wasbak zitten en meldt zich, dan zet ik de kraan op een klein straaltje water en dan drinkt ze.

De jongens waren heel flink met het enten en chippen gisteren. Ze zijn alle drie gezond verklaard, zijn allemaal boven de 1200 gram (Oscar zelfs al 1350). Gelukkig vandaag ook 3 fitte jochies, dus ze lijken er niet ziekig van te zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:41

Marcella ik lees €10 tot €17,50 per dag om op een kat te passen.

Muronia wat fijn alledrie gezond en mooi qua gewicht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:44

luuntje schreef:
Heerlijk knuffelen met je kat.

Ik heb hier een grote waterbak in de woonkamer staan. Drinken hond en katten uit.
In de badkamer staat een waterbak, drinken hond en katten uit. En in de afgesloten achtertuin staat een waterbak.

Zo lief dat wanneer de kittens piepen dan maakt Azula prr geluiden.

Hier ook een echte knuffelkont. En als het haar uitkomt dan duwt ze gewoon haar kop tegen me aan.

Ik heb wel het idee dat de pijnstillers helpen. Ze heeft niet meer op 1 keer na geklaagd dat ze de bank of stoel op wilde springen

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:29

Kijk dat klinkt positief Purny!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:12

Purny dat klinkt goed.
Hopelijk werken de pijnstillers lang.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:23

Fijn purny! Nooit leuk als ze pijn hebben..

Wij hebben twee Catit Pixie fonteintjes en een grote waterbak van de honden. Alles drinkt uit de fonteintjes, helemaal gek zijn ze erop.

Vanochtend een fotoshoot gehad met de kittens, ik ben verliefd!!!

Afbeelding