Een combinatie van lichaamstaal en het gevoel wat ze uitstralen denk ik. Ik denk wel dat onze twee mannen gelukkig zijn en bij Lotje en Floris heb ik er ook nooit aan getwijfeld.
Lichaamstaal. Wij zagen dat omapoes slechte vacht kreeg, niet wilde spelen en down was na overlijden van mijn kruising siamees. Azula erbij en ze speelde weer, at beter, vacht weer gezond.
robinxfellow
Geplaatst: 20-02-23 18:01
Moos is vandaag bij de dierenarts geweest voor de castratie. Vanmorgen om half 9 gebracht en net weer opgehaald. Ook z'n nagels laten knippen en bloedonderzoek gedaan.
Net thuis en hij vind de kraag al helemaal niks. Knalt ook overal tegenaan..
xoranlover
Geplaatst: 20-02-23 18:10
Waarom een kraag?
Ik heb nooit een kraag bij een kater castreren en poezen ook niet meer trouwens. Ik zou die lekker af doen.
Apart. Ik heb nog nooit een kap gehad met castratie en wil het ook niet. Ze hebben vaak zoveel stress en katers hebben geen eens hechtingen. Mijn katten zouden doodongelukkig zijn met kap ook omdat ze zich niet kunnen wassen.
Mijn dierenarts heeft het opgegeven een kap bij een abessijn of somali gaat niet ze breken alles af inclusief zichzelf. Rompertje vinden ze al 10 keer niks maar dat gaat nog wel.
Ik heb gelukkig wel echt een dierenarts die luisterd naar eigenaren en ook vooral naar fokkers. Hij denkt goed mee en wilt ook echt graag helpen. En ik betaal gelukkig niet de hoofdprijs.
Volgens mij had Floris ook geen kap jaren geleden. Bij mijn huidige dierenarts heb ik nog nooit een castratie laten doen. We moeten Lucas nog wel ergens de komende maanden laten helpen, zal dan eens navragen. Een kap zie ik ook niet echt zitten, zie hem al gaan met dat idiote gedrag
Is normaal ook niet nodig. Ze hechten niet en ze mogen er best aan zitten als ze maar niet overmatig gaan likken.
En anders gewoon eraf halen. Of aandringen dat het niet werkt met jou kat. Ik heb alle katers hier gecastreerd weg gedaan die zij. Met 14 weken gecastreerd. Die hebben ook geen kap op gehad. Was ook niet nodig en ze zijn allemaal super genezen. Die rende een uur nadat ze thuis waren alweer rond als idioten.
Hier ook bij kater en poes geen kap. Inderdaad wat xoranlover zegt, zolang ze er niet overmatig aan likken of als poes aan de hechtingen gaan trekken is er niks aan de hand. Logisch ook dat ze willen wassen, ze stinken naar dierenarts en die geur moet eraf
14 weken? Je bedoelt zeker als de katers 14 weken oud zijn. Althans dat hoop ik voor je.
Groen
Oranje
Luxorvalkje
Geplaatst: 21-02-23 14:30
Bij mij werd zo'n vestje aangeraden. Maar die waren erg duur en leken me nogal groot (cornish rex zijn best iel). Poezen waren gecastreerd, dus wel een wondje en een pleister. Eentje had de hele pleister al pluizig gelikt voordat we thuis waren. Dus toen heb ik van een oude sok een jasje gemaakt en dat gebruikt totdat de pleister eraf mocht. Onder toezicht kon het uit zodat ze zichzelf konden verzorgen.
Tenen eraf geknipt en twee gaten voor de voorpoten. Het stuk om de enkel zat dan om het middel. Precies voldoende om de wond te bedekken.
Hier hebben ze allebei geen kap of romper aangehad na castratie/sterilisatie. We hadden voor de zekerheid wel een romper meegekregen (we zaten precies voor het weekend), maar die is uiteindelijk niet nodig geweest. Zo’n kap vind ik ook echt sneu.
Hier lag Woezel van de week in de knoop. Geen idee hoe hij nog adem moest krijgen…