Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:48

Blue moet ik weg blijven duwen als ik kipfilet aan het snijden ben. Die mag altijd na afloop de voorwas doen. Met wat restjes. Alexia en Maira kijken je aan of je gek geworden ben. :')

Tja katten af en toe wat relief behang. _O-

Snadrem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:54

Lotje heeft bijna 16 jaar lang fliebertjes rauwe kipfilet gekregen en ik heb haar en Floris zelfs wel een rauwe drumsticks gegeven. Met de meneertjes hier nog niet gedaan, eerst maar eens kijken of ze het wel lusten.

Toen ik vandaag thuis kwam lag alleen het vloerkleedje in de gang overhoop, alle planten stonden nog rechts dus we hoeven niet opnieuw te behangen met de katten er achter :)

Sterkte met je sloopzuchtige kleutertjes Marcella!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:10

Haha soms zou je ze toch! Gelukkig zijn mijn inbetweens toch al aan vervanging toe, niet meer te redden van de nageltjes.

Bij mij is de eerste over de 1000 gram gegaan vandaag *\o/* .

Een onderonsje
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:23

Druif_01 schreef:
Hier hebben ze eigenlijk nog niets gesloopt wat niet van hun is :D

Even een vraagje, wij geven Pip af en toe (als wij kip eten) rauwe kip. Is het slecht als ze hier veel van krijgt? Ze krijgt geen halve kipfilet overigens :D maar dan weet ik of ze eventueel wat meer mag hebben.

Kan geen kwaad. Als je maar niet opeens heel veel geeft. Maar dat is meer omdat ze het niet gewend zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 12:23

Muronia gefeliciteerd.
Mooie foto.

Onze katten krijgen ook de vieze stukjes die ik van de kipfilet af snijd.
Azula vindt het niet lekker.

Oranje is poes en groen een kater.
Oranje is wel zwaarder dan groen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:26

Als ie boven de 1000 gram is, is het geen onderONSJE meer, Muronia :) Wat wordt ie knap!!

Luuntje, fijn dat ze zo goed groeien!

Hier had kleine schobbejak Lucas ontdekt dat hij een plank hoger in de kast kon als ie bovenop de krabpaal ging staan. Op die plank staat echter een fortuin aan whiskey van mijn vriend, die een kleine hartverzakking kreeg, want Lucas ging meteen eens kijken of ie de flessen kon verschuiven. Vandaag de kast daar maar dicht gemaakt met een paar aluminium strips.
Afbeelding

Werkt eigenlijk wel goed en staat netter dan de vertape die we nu nog gebruiken bij de cavia's. Aangezien beide katten het hok wel erg interessant blijven vinden, gaan we daar eenzelfde constructie maken maar dan met een bevestiging van magneten zodat we nog wel bij de cavia's kunnen. Magneten zijn besteld, dus volgende week maar even klussen.

Mijn vriend had voor de katten twee zachte mandjes gekocht waar ze lekker in kunnen liggen. Natuurlijk liggen ze er niet in. Wel nog steeds op de rieten mand die daar niet voor was aangeschaft :')

Katten....
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:31

O maar dat is toch normaal met katten. De schone wasmand is ook populair hier.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:35

Ja, ik had hem nog gewaarschuwd :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:42

Haha straks onverwachts gaan ze er misschien liggen. Nishi heeft een action mandke toegeëigend. Ik had die eigenlijk voor show bedoeld en bedrukt maar goed ik krijg de haren er niet meer fatsoenlijk uit. Dus morgen een nieuwe bedrukken voor show :')
En die gaat meteen de showkist in _O-

Ik heb vanavond weer een Elani massage gehad.

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:48

Hahaha een huis is niet zomaar kat-proof he :+ . Hier liggen ze ook altijd overal waar het niet voor bedoeld is, maar ik probeer het niet eens meer te veranderen.

Dat ziet eruit als een welgemeende liefdevolle massage, of moet ik perforatie zeggen?

Luuntje alles goed met de kleintjes?

Iemand een tip hoe ik de ontworming er het beste in kan krijgen? Ik heb pilletjes van de dierenarts en ze moeten ieder een half pilletje. Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik dat erin moet gaan krijgen bij de kittens.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:54

Gewoon vastpakken bek open pil erin bek dicht houden en over de keel wrijven tot ze slikken. Geef ze wat lekkers erachter aan en even spelen en ze zijn het alweer vergeten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:01

Muronia schreef:
Hahaha een huis is niet zomaar kat-proof he :+ . Hier liggen ze ook altijd overal waar het niet voor bedoeld is, maar ik probeer het niet eens meer te veranderen.

Dat ziet eruit als een welgemeende liefdevolle massage, of moet ik perforatie zeggen?

Luuntje alles goed met de kleintjes?

Iemand een tip hoe ik de ontworming er het beste in kan krijgen? Ik heb pilletjes van de dierenarts en ze moeten ieder een half pilletje. Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik dat erin moet gaan krijgen bij de kittens.

Ligt aan het pilletje. Bij mij eten ze het zonder moeite op :')
En anders misschien tussen eten mengen off wat xoranlover inderdaad zegt.

Hier gaan ze ook overal aan zitten wat niet hoort :')
Wat ik bijzonder vind is het vierkant principe. Op tiktok is er zo'n trend geweest dat je een vierkant op de grond taped en dat je kat er dan automatisch in zou gaan zitten.
Hier klopt het. Is een gebied op een manier "gemarkeerd" dan doen ze dat hier ook.
Leg ik een mat op de grond dan gaan ze daar op zitten. Of een platte tas op tafel. Dat is dan een plek om te zitten en liggen. En nu heeft mijn vriend een handdoek op bed gelegd en nu slaapt Nina daar graag. Geen handdoek komt ze niet maar wel een handdoek komt ze wel. Waarom? :')

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:08

Wat komen er leuke foto's voorbij! Soms gaan ze echt op de meest onhandige plekjes liggen! :+

Moos is inmiddels bijna 6 maanden, aanstaande donderdag :Y)
Van de week een afspraak gemaakt bij de dierenarts om hem te laten castreren, dat zal over 2 weken gebeuren. En ook meteen bloedonderzoek zodat we een goede nulmeting hebben voor de toekomst.

Moos in zijn natuurlijke habitat
Afbeelding

Afbeelding

Maar ook ligt hij graag op of onder mijn schone beddengoed..

Afbeelding

Afbeelding

Of in m'n kledingkast :P
Afbeelding

Mijn vriend en ik zijn hem trucjes aan het leren, zo leuk om te zien hoe leergierig hij is! <3
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:51

Ojee katten en whiskyflessen is een slechte combinatie.
Mooi opgelost.

Katten liggen waar ze willen liggen. Hopeloze figuren.

Massage en nog gratis ook. Top kat.

En een knappe zwartwitte. Zo lief.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:28

Oh ja trucjes leren met katten is leuk! Ze hebben maar een focus boog van 5 minuten. Ze zijn snel moe (ik gok dat "sprinter" ook naar mentaal vertaald := ). Maar het is wel superleuk. Blacky vindt het maar niks. Ze is liever fysiek bezig. Maar ze is ook een atletisch beest. En een echte acrobaat. Ze staat wel vaker bovenop onze douche deur. En daar springt ze dan vanaf de wasbak op :oo
Nina is dan juist weer slim. Die vindt trucjes leren en hersenspelletjes weer leuk. Maar ze is ook minder atletisch en zelfs onhandig :')

Kun je nagaan wat voor een team die twee samen zijn :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:41

Het is gelukt met de ontworming :) . Conclusie: kittens hebben scherpe nagels.

Wat nog een kleine mini's luuntje <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:43

Oh ja ik knip die voordat ik ze ontworm. Vergeten te zeggen :')

Sorry haha

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:44

Ik knip geen nagels van katten dus dat was niet anders geworden, maar ik ben blij dat het is gelukt :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 11:51

Fijn dat het ontwormen gelukt is!

Hier zat Victor gisteren weer tot twee keer toe bij de cavia's in de ren. Hij vindt ze echt heel leuk, wil er vooral met zijn neus bij en houdt zijn pootjes thuis. Ik vind het wel een hele lastige inschatting... De cavia's schrikken wel even als ze die grote rode fluff ineens in de ren zien landen, maar als hij naast de ren ligt zitten ze gezellig neus aan neus.

We pakken hem nu toch maar steeds uit de ren, zou het mezelf niet vergeven als er een caviaatje gewond raakt omdat wij een verkeerde inschatting maken.

Toen de cavia's weer terug in hun hok zaten ging Victor uitgebreid liggen rollen en spinnen in de ren en hij wil niks liever dan onder de dekentjes van de cavia's liggen :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 12:45

Oh ja ik wel. Ze moeten geknipte nagels hebben voor show en voor ze naar de kater gaan. Dus begin daar al als kitten heel vroeg mee zodat ze het kennen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:08

Snap ik hoor, maar mij persoonlijk staat het tegen. Ik heb mn kater er ook mede op uitgezocht dat ze geen geknipte nagels hoefde.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:11

Ik knip ook geen nageld hoor. Alleen als ik bij de da ben voor een controle.

Ik houd ze wel in de gaten, mochten ze te ver doorgroeien. Maar de dames lijken ze prima zelf bij te houden. En inderdaar, ze zijn scherp. Ik voel het regelmatig als ze me per ongeluk te pakken krijgen tijdens het spelen :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:27

Mag ik vragen waarom het je tegenstaat?

Wij knippen ook in de trimsalon altijd de nagels. Gewoon even die puntjes eraf. Katten hebben er geen last vast en wij hebben iets minder kans om open gekrabt te worden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:31

xoranlover schreef:
Mag ik vragen waarom het je tegenstaat?

Wij knippen ook in de trimsalon altijd de nagels. Gewoon even die puntjes eraf. Katten hebben er geen last vast en wij hebben iets minder kans om open gekrabt te worden.

Ik ben er zelf niet perse tegen. Ik heb geprobeerd toen ze nog jong waren om ze eraan te laten wennen, maar dat is me niet gelukt. Het kan best aan mezelf liggen. Maar ze vonden het oprecht niet leuk.
Zolang ze het zelf goed kunnen bijhouden vind ik het prima. Dan vind ik ook niet dat ze door die stress heen hoeven van mij :)

Ik heb net iets akeligs geleerd :oo
Als katten enorm gestrest of gewond zijn kan hun staart er (deels) af vallen :brr:

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:36

Nee dat is een ander verhaal LoveGlove. Ik ben niet snel bang en echt wel wat gewent maar ik knip van Kito de nagels ook niet omdat hij gericht bijt en uithaalt zodra ik eraan kom. En t is ook niet te doen als hij slaapt want hij heeft zwarte nagels en ik zie dus geen leven. Van hem knip ik ze ook niet. Maar alle kittens hier worden minimaal 2 keer de nageltjes geknipt en mijn dames nu ook af en toe.