Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:03

Soesita ze lijkt op een beschermer.
Uiteraard wel op haar voorwaarden.
Handig dat ze laat weten dat er katten naar binnen willen.

Beifong is ook zo.
Mauwt en komt mij halen als hond buiten zit, drinkt daar water want waarom binnen water drinken, azula in wc is opgesloten of omapoes onder de keuken zit.

Ik beloon haar en zeg dat ze het goed gezien heeft.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:28

Ik denk zeker wel dat ze de rol van beschermer heeft aangenomen. Dat gebeurt vaker in de kattenwereld. 90% van de tijd zien de katten hun baasje als hun beschermer en misschien zelfs moederfiguur. Maar soms zijn het ook katten onderling. Dat zou bij jou dus ook het geval kunnen zijn.

Ik wil even wat schattigheid delen hier <3
Afbeelding
Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:48

luuntje: Dankjewel voor je uitleg. Ik had dit soort gedrag nog niet gezien, maar het komt dus blijkbaar wel vaker voor. Goed idee van je om Beifong er voor te belonen. Dat ga ik bij Pumps ook doen. +:)+

LoveGlove: Aaaaaah! <3 Schattig is dat als ze zo samen liggen knuffelen.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:06

Moos vanmiddag weer eens voor de lens gehad <3

Afbeelding

Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 18:35

Moos! <3 Prachtige foto's. Die zijn niet met je telefoon gemaakt, of wel?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:24

Hoi

Mag ik mij hier ook komen melden met een vraag ? Sinds november hebben wij een kat uit het asiel echt een lieverd. Het is een kater van ongeveer 2 jaar oud hij is hier de enige kat nu heb ik soms het gevoel dat hij hier een beetje eenzaam is.
Dus een 2de kat er bij is wel een optie.
Helaas is onze kat al eens eerder geplaatst maar terug gekomen hij zat daar in een gezin met meerdere katten en begon te plassen.
Bij ons plaste hij over de hondenmand heen deze heb ik verwijderd nu is het plas gedrag over.
Ik ben alleen erg bang dat een 2 de kat er bij gaat zorgen dat het plas gedrag weer terug komt.
Dus ben hier een beetje bang voor. Zou dit plas gedrag kunnen betekenen dat mijn kat liever eigenlijk alleen is dus dat ik denk dat hij liever een vriendje heeft ?
Het asiel heeft mij verteld dat hij bij hun niet plaste naast de bak. Maar goed dat is natuurlijk een beetje gissen met zoveel katten die daar bij elkaar lopen.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:32

soesita schreef:
Moos! <3 Prachtige foto's. Die zijn niet met je telefoon gemaakt, of wel?

Dankje :D Nee klopt, zijn met m'n canon camera gemaaakt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:51

@ soesita. Dit is niet per definitie moeder gedrag. Hier interesseert het Nishi vrij weinig wat er gebeurd met haar kids tenzij het om eten gaat. Als er iemand ergens per ongeluk opgesloten zit en de rest merkt het dan reageren ze wel en dan proberen ze dat ook wel duidelijk te maken maar ik denk meer omdat wij ze dan aandacht geven.

@ paardje welkom hier. Wat leuk dat je een kat hebt.
Plassen met meerder katten kan echt verschillende oorzaken hebben. Hoeft niet eens met andere katten te maken hebben. Heb je de mogelijkheid om ze eventueel apart te houden? Ik zou die gok best wel durven te nemen. Heb je de ruimte dat de katten elkaar kunnen ontlopen? Zorg voor plankjes hoor en meerdere mandjes in huis. Kijk goed naar het karakter van je kat en zet er bij voorkeur een kitten bij die past bij het karakter van je kat. Zorg dat je meerdere kattenbakken hebt. Ik zie niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn. Als ze maar bij elkaar passen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:25

Lastige keuze hoor @paardje! Maar met zo'n jonge kat zou ik het denk ik wel proberen met een goede match er bij. Inderdaad wat al wordt aangegeven: zorgen dat ze allebei goed de ruimte hebben en hun eigen plekjes om zich terug te kunnen trekken. Een gezin met meerdere katten is natuurlijk iets anders dan een huis delen met 1 andere kat. Je weet ook niet wat daar nog meer gespeeld heeft waardoor hij is gaan plassen en wat precies de oorzaak is geweest.

Mooie foto's komen er weer voorbij!! Schattig hoe ze met elkaar knuffelen LoveGlove, en een heel knap portret van Moos! Mooi hoe zijn ogen uitkomen tegen die donkere achtergrond.

Hier zijn de heertjes al twee dagen echt op kattekwaad uit :') De jaloezieën hingen er vanmorgen op zijn zachtst gezegd bijzonder bij en diverse planten hebben de lompst mogelijke snoeibeurt gehad door er even dwars doorheen te duiken :') Maar dat hoort er allemaal bij, evenals de hele gang door glijden op het kleedje van de kattenbak.

Afbeelding
Lekker samen stoeien

Afbeelding
Vogeltjes kijken

Afbeelding

Afbeelding
Toezicht houden op het thuiswerken

Afbeelding
En lekker chillen onder de tafel met het geheime onder de tafel genootschap

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:48

Twee ondeugende rode mannen.
Geweldig.

Knappe Moos.

Glove wat lief de 2 katten zo.

Paardje welkom.
Dat vraagt om een foto.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:35

Bedankt allemaal voor jullie advies ik heb wel een aparte kamer dus apart zetten is wel een optie. Ik denk dat het plassen ook een stukje dominantie kan zijn opdat hij hier meteen over de hondenmand ging plassen maar of een kat ook zo denkt geen idee. :')

Hier een natuurlijk een foto van Fedde <3
Afbeelding

Snadrem wat een mooie katten ze lijken sprekend op elkaar

Moos is ook prachtig hele mooie foto's heb je gemaakt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:58

Een zwartje met wit <3

Ik krijg Elani’s kampioenslint toch met de post *\o/*

Nu duimen dat ze in maart weer een beetje fatsoenlijk in d’r vacht zit want ze besloot door de pil heen krols te worden. En dat is nooit bevorderlijk voor de vacht…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:01

Hier vanavond een kat die overstuur was. Er stond een man aan de deur die 2 keer belde en nova was helemaal van de leg. Schrok zich een hoedje en bleef ook een geruime tijd bevroren staan.
Ik ga eens informeren over het hypoallergeen voer op insecten basis. Ze blijft toch wel krabben met de rc

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:15

Oxh arme Nova.

Ik last laatst een stuk over insectenvoer. Ik schrok daar best wel van. Hoe slecht het is. En hoeveel problemen mensen gehad hebben mer hun dieren door ze dat te geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:23

xoranlover schreef:
Oxh arme Nova.

Ik last laatst een stuk over insectenvoer. Ik schrok daar best wel van. Hoe slecht het is. En hoeveel problemen mensen gehad hebben mer hun dieren door ze dat te geven.

Maar van het voer wat ze nu krijgt heeft ze naar mijn idee jeuk.
Ik heb opzich wel goede reviews gelezen en mijn dierenarts heeft het ook op de praktijk

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:28

Ja snap ik. Ik denk persoonlijk alleen dat er ander alternatieven zijn maar dat zul je moeten proberen. Misschien gaat het wel goed. Ik zal dat stuk eens proberen terug te vinden. Had het op mijn telefoon opgeslagen maar die was zo vriendelijk om zichzelf te wissen en mijn backup instellingen stonden niet goed. |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:37

xoranlover schreef:
Ja snap ik. Ik denk persoonlijk alleen dat er ander alternatieven zijn maar dat zul je moeten proberen. Misschien gaat het wel goed. Ik zal dat stuk eens proberen terug te vinden. Had het op mijn telefoon opgeslagen maar die was zo vriendelijk om zichzelf te wissen en mijn backup instellingen stonden niet goed. |o

Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:41

Wat is je eiwitbron nu in je voer? Ik ga er voor het gemak even van uit dat her kip is.

Dan ga je op zoek naar bron waar geen kip in zit. Dus een brok met als. Eiwit bron kalkoen, zalm, zwijn, hert, eend. En zo verder kijken. En dan in 1 keer over niet mengen want dan weet je nog niks.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:34

purny schreef:
Hier vanavond een kat die overstuur was. Er stond een man aan de deur die 2 keer belde en nova was helemaal van de leg. Schrok zich een hoedje en bleef ook een geruime tijd bevroren staan.
Ik ga eens informeren over het hypoallergeen voer op insecten basis. Ze blijft toch wel krabben met de rc

Welke heb je precies van RC? Ik heb geklooid met voer vanwege diarree. Verschillende eiwitbronnen, diarree bleef. Hills hypoallergeen werkte ook niet, maar nu RC hypoallergeen wel, mooie stevige ontlasting. Dat zijn beide geknipte eiwitten hoewel het één dus niet werkte en het ander heel goed, blijkbaar zit er toch verschik in. Dus wellicht kun je daar nog eens in wisselen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:43

Anna79 schreef:
purny schreef:

Welke heb je precies van RC? Ik heb geklooid met voer vanwege diarree. Verschillende eiwitbronnen, diarree bleef. Hills hypoallergeen werkte ook niet, maar nu RC hypoallergeen wel, mooie stevige ontlasting. Dat zijn beide geknipte eiwitten hoewel het één dus niet werkte en het ander heel goed, blijkbaar zit er toch verschik in. Dus wellicht kun je daar nog eens in wisselen.

Ik heb de Royal Canin Veterinary Feline Hypoallergenic Kattenvoer.
Nu weer een ander iets. Nova heeft voor de tweede keer buiten de kattenbak zitten poepen. Ik heb niet kunnen zien of ze zich heeft vergist met name gewoon met poten in de bak en gat buiten de bak.
Ze heeft hiervoor dus bij een dame gewoond en die was altijd thuis neem ik aan. Wellicht kan ze niet tegen het vele alleen zijn? (Ik werk 4 dagen per week en ben ook nog een dag weg in de week).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:58

Is ze niet gewoon allergisch voor kip.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:40

En vers voeren?
Niet elke hond of kat doet het er goed op. Maar heel veel wel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:02

Zijn dat zaken waarop je ook kan testen bij katten? Zonder dat je eerst tien verschillende soorten voer moet gaan proberen.

Ik ben er hier dankzij Victor achter gekomen waarom het een BOSkat is :=

Afbeelding
Afbeelding
Om op dat plekje in de kast te komen is ie dwars door de Monstera heen gegaan die er voor staat :')

(Die gekke schilderstape doen we voor de opening van de caviakooi als we gaan slapen of van huis gaan. Ze zijn wel geïnteresseerd in Mickie en Lennie, kijken er graag naar maar jagen ze niet op. We willen alleen het risico niet nemen zolang we Lucas en Victor nog een beetje moeten leren kennen)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 11:47

Zit nu bij de dierenarts met de kittens voor enten, chippen en controle.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:11

Goed gekeurd en toch 4 katers. Gok dat ik gewoon te graag een poesje wilde hebben. :')